Gå til innhold

Treningspartner


Gjest

Anbefalte innlegg

Selskap på trening er selvfølgelig trivelig, så lenge man trener med riktig person :) Å trene sammen med noen er genialt, så lenge man ikke føler at man selv hele tiden må motivere og gi energi til den man trener sammen med.

Det er håpløst å trene med noen som har sånn "off og æsj"-innstilling til treninga. (Jenter er oftest spesielt gode på det tror jeg :p ) Jeg får ikke like mye ut av treninga dersom jeg er nødt for å bruke masse energi og overskudd på å overbevise den andre om at det han/hun gjør faktisk er bra, og at neste øvelse er skikkelig digg!

Når det er sagt så er det også utrolig morro når man virkelig klarer å motivere den man trener sammen med!:) Hvis jeg klarer å presse treningskompisen til å ta 2 reps ekstra i benken, så gir det meg nesten like mye som om jeg hadde gjort det selv :p

Det beste er alikevel kanskje å trene sammen med noen som kan mye og er ærlig med deg om det du gjør sånn at man kan lære mer, og bli bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selskap på trening er selvfølgelig trivelig, så lenge man trener med riktig person :) Å trene sammen med noen er genialt, så lenge man ikke føler at man selv hele tiden må motivere og gi energi til den man trener sammen med.

Det er håpløst å trene med noen som har sånn "off og æsj"-innstilling til treninga. (Jenter er oftest spesielt gode på det tror jeg :p ) Jeg får ikke like mye ut av treninga dersom jeg er nødt for å bruke masse energi og overskudd på å overbevise den andre om at det han/hun gjør faktisk er bra, og at neste øvelse er skikkelig digg!

Når det er sagt så er det også utrolig morro når man virkelig klarer å motivere den man trener sammen med!:) Hvis jeg klarer å presse treningskompisen til å ta 2 reps ekstra i benken, så gir det meg nesten like mye som om jeg hadde gjort det selv :p

Det beste er alikevel kanskje å trene sammen med noen som kan mye og er ærlig med deg om det du gjør sånn at man kan lære mer, og bli bedre! :)

Helt enig, da er det uten tvil bedre å gå alene. Skal jeg ha kondisjonsøkter kan jeg ta med venninner, men på styrke er det best med noen som deler samme interessen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener aleine, eventuelt tilfeldigvis samtidig som andre kjente. Har aldri brukt spottar så langt. Det blir kanskje aktuelt i samband med avløft når det blir tyngre, men ellers brukar eg tekniske barrierer for å unngå uhell.

Eg fungerer best i mi eiga verd, med min musikk på øyra. Det skal ikkje lange praten til før ei økt kjem ut av rytmen. Eg kjører på frå start til slutt. Oppvarming, arbeidssett, pause, oppvarming, arbeidssett, pause osb. Har ikkje tid til å kommunisere med folk heile tida. Å ha folk som ser på meg eller er i nærleiken er meir forstyrrande enn motiverande. Motivasjon finn eg frå andre stader enn "KOM IGJEN NÅ!". Det er heller aldri snakk om tullet med å få hjelp på tunge løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to treningspartnere som jeg trener fast med! Veldig motiverende å trene sammen med to dedikerte og motiverte (og flinke!) jenter :) Om jeg av ymse grunner skulle måtte trene alene og trenge spotter så er jeg ikke verre på det enn at jeg kan spørre noen andre som trener på gymmet. Koser meg i grunn også når jeg er på trening alene med høy musikk på øra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alene, Og jeg trener på kaliber.

Grunnen til at jeg trener alene er jo at jeg ikke har noen og trene med, Og at hvis det er snakk om å trene med noen så er jeg positiv til og gjøre det så lenge treningen ikke blir påvirket på noen negativ måte. For eksempel folk som sitter og spiller spill på iphonen sin også slutter spillet, også 5 minutter etterpå starter de på sett nummer 2. ..ja jeg har vært vitne til dette!! :p

På trening er man for og trene, ikke spille spill ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å trene med andre - de skal alltid snakke og sånn mellom settene, det orker jeg ikke! Så jeg liker mao best å trene alene, selv om det er greit å ha med andre innimellom for litt teknikksjekk o.l. :)

Hahaha! Camilla, sier du at andre prater for mye? ^^ Du har helt rett da, og spesielt hatefull blir jeg når jeg får spørsmål jeg må tenke meg om på (dvs alle andre spørsmål enn "jammen, du klarer vel en til?!") i et sett. Men du skal få bli med meg å trene, om så bare for å sjekke ut digge mannerumper på FX ;)

Og frem til jeg finner en bra treningspartner som matcher meg, trives jeg best alene. Jeg gidder ikke være "mamma" på gymmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha! Camilla, sier du at andre prater for mye? ^^ Du har helt rett da, og spesielt hatefull blir jeg når jeg får spørsmål jeg må tenke meg om på (dvs alle andre spørsmål enn "jammen, du klarer vel en til?!") i et sett. Men du skal få bli med meg å trene, om så bare for å sjekke ut digge mannerumper på FX ;)

Tro det eller ei! :D hahaha :p

ÅÅÅJA, bare vent til jeg kommer hjem brun og fit fra Brasil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent alene hele veien, med noen unntak når jeg har med dama. Har liten interesse av å bruke dobbelt så lang tid på en økt fordi folk ikke har program og skal slenge seg på alle øvelser. Hadde nok likt å trene med en liten gjeng som Robert, og det ser jeg for meg å gjøre så fort jeg kommer vekk fra gudsforlatte stedet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener stort sett alene, men synes det er kjekt å trene med andre innimellom :) Ser jo ofte kjente fjes på treningssenteret også slev om jeg ikke nødvendigvis trener sammen med de er jo det koselig. Hei og hopp.

Jeg gjør min egen ting liksom, men av og til har jeg med ei venninne da. Hun gjør stort sett det samme som jeg gjør.. og klager ikke alt for mye på det, selv om hun har en forkjærlighet for ja/nei maskinen og sånn.. ja, hun kaller den faktisk det hun også... hehe. Problemet med å ha en fast treningspartner er jo at man må forholde seg til treningstidene til andre folk, og jeg kan være litt sær sånn. Så ofte ender det opp med at jeg bare trener to ganger for å holde den andre med selskap :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å trene sammen med noen er at jeg kan bli umotivert dersom treningspartneren uteblir. Ellers syns jeg det er veldig kjekt å ha noen som pusher og får meg til å yte det lille ekstra, som jeg ikke visste at jeg hadde inne. Man trenger nødvendigvis ikke å kjøre det samme programmet eller øvelsene. Nå trener jeg feks sammen med en som trener styrke relatert til volleyball.

Har trent så og si bare sammen med gutter, og synes det er helt topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...