Jump to content

slettet1

Members
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

About slettet1

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/12/1988
  1. Hei Er det noen som har tips til lite mettende karbohydrater? Brød ville jo vært ideelt men eg har gluten intoleranse og melkeprotein intolleranse, Og eg ønsker å unngå gainer ettersom de eg har forsøkt gir meg bare magebesvær Eg sliter med å få i meg nok karbohydrater, Og eg ønsker ikke å starte en diskusjon om å kompensere med fett Takk på forhånd. Mvh Enwyn
  2. http://io9.com/5740063/student-wears-same-jeans-every-day-for-15-months-+-for-science
  3. Dette er så offtopic At eg ikke ønsker å bruke mere energi på det en dette: Mark Rippetoe: As a general rule you should squat as deep as you can with a hard-arched lower back and tight hamstings and adductors. Det er få som har mobiliteten til ATG men en skal ikke stoppe i parallel hvis en kan fortsette.. Kilde: http://startingstrength.com/resources/forum/showthread.php?t=6848&s=8d91eef054f16028898fe327167e6504 Når det gjelder skoene, Så sier eg ikke at en ikke skal bruke løftesko, Eg sier at du ikke skal bruke sko som hever helen eller bruke annet for å bygge opp helen. Han anbefaler sko i knebøy for at helen skal få bedre kontakt med underlaget, Ikke for å heve helen. Når han senere snakker om en liten hel på løfteskoene så snakker han om Markløft, Og hvordan de 3-5 gradene kneet blir vinklet fremover gjør at han får større utbytte av quadriceps.
  4. Skal si meg enig i den. Eg er ikke uenig hvis vi snakker om løftet. Men dere quoter meg på hvordan man finner startpossisjonen..Eg kunne vel ha utdyppet dette bedre med at man ikke skal løfte vekten der og da. Og at man må heve baken litt. Hele poenget mitt med å svare i utgangspunktet var å få frem hva en skal føle på kroppen i løftet og hvordan man finner utgangspoisjonen så man kan lettere få det inn teknikken etterhvert
  5. Når du påpekte den formulerings feilen min så svarte eg deg med en gang med at det var snakk om løftesko som HEVER helen. Eg korrigerte det også i den forhenværende posten Hvis du leser Strating strength så sier Mark Rippetoe at knebøy SKAL kjøres AssToGras! for ellers vil det føre til en stor belastning på knærne også forteller han en lang historie om tåpelige armerikanske fotball trenere som får fotballspillerne sine til å kjøre til 90 grader sånn at de får mest mulig vekt på... Men eg vil ikke hijacke denne posten og det er mulig at det bare er i hodet mitt men eg oppfatter tonen din som litt ufin, Så eg regner denne diskusjonen imellom meg og deg som avsluttet Natta
  6. Eg liker ikke at du forsøker å snu på ordene mine, Eg står for det eg sier: At kloss under hælen kan brukes for å kompensere for mobilitestproblemer i knebøy. For å quote Mark Rippetoe: Placing a block under the heels allows the knees and hips to move forward, compensating for a lack of hamstring flexibility. This, of course, merely allows you to postpone solving the problem that makes the block helpful.
  7. Løfte sko som hever helen for å si det mere riktig..
  8. Knebøy: Du skal holde en naturlig bøy i ryggen som kanskje er lettest å finne ved å legge deg ned på gulvet og løft ben også overkropp opp. Sånn at du bare ligger nedi med magen. På vei ned må du være obs for at ikke de strammen hamstringene dine overmanner koryggen din og tvinger deg til å krumme ryggen, Når du klarer dette vil du kjenne at hamstringen strammer seg når du nærmer deg 90 grader og gjerne videre (hvis du har nok bevegelihet) Denne strammingen skal du ha, Det skal kjennes ut som en strikk du kan bruke på vei opp igjenn, En fare når du begynner å gjøre dette er at du prøver å kompensere for mangel på bevegelihet ved å press knærne fremover i bunn, Da mister du spennet i bakside lår. Men i filmen ser kneposisjonen din bra ut Å kjøpe løftesko (Som hever hælen, Bruke kloss under helen etc) vil være en midlertidig kompensering for mangel på mobilitet. Å kjøre knebøy riktigvil være med å øke mobiliten din, Men det finnes jo også mange fine øvelser for å strekke bakside lår. Nå vet eg ikke hvordan det blir for deg med den vekten du har på stangen nå, Men for meg som veier 80kg så må eg ha 40kg på stangen før balansen blir riktig og vekten kommer på hælen Markløft: Når du begynner skal stangen være midt over foten din (hele foten) Det blir nesten inntil leggen din. Og skuldrene skal peke noe fremover. Du skal begynner med å rette ut knærne akkurat nok til at de ikke er i veien for at du kan løfte stangen rett opp(før du begynner å rette ut ryggen, Dette vil gjøre at overkroppen din blir mere vannrett, Som gir deg mere moment når du drar opp vekten. (Nå ser eg at du beveger stangen din fremover og dermed vipper tyngdepunktet ditt fremover)Tanken er at stangen skal gå så bent opp som mulig. Så skal du begynne å rette ut hofteleddet til du er klar for lockout som innebærer å rette ut knærne, Helt frem med hoften og presse skuldrene bakover samtidig. Svaien du skal ha i ryggen under markløft er noe du må prøve deg frem til. Du skal ha en veldig liten svai, Mye mindre enn i knebøy. Mvh. Enwyn
  9. Ja pulsen ble normalisert etter 11.5 time etter eg sluttet å drikke Forsøkte en skje i går, Men merket ikke noe så det blir 2 skeier i morgen :thumbsup:
  10. Fitnessblogen hadde et opplegg med den tidliere direktøren, Usikker på som skjer nå.. Sender en melding til Espen og spør om han kan svare deg
  11. Beynte på torsdag(Jack3d), Pulsen er nede i ca 70 nå.. Tror eg kubber På'n igjenn med jack3d(Mini dose) på søndag Treningen blir uten koffein frem til da.. Natta
  12. Det er jo forskjell på å drikk en kaffe kopp eller to og å drikke hele kannen på rekord tid..
  13. Då måtte det blir ben, Holder på å rehabilitere meg etter en overbelastning i hinnene i knærne grunnet trening og arbeid mens eg hadde kyssesyken, Så står nok over. Core og skuldre avventer eg med til i morgen.. Driver å øver på handstand For å ikke nevne at eg er litt panisk for å gjøre noe som helst nå når eg har inntatt ALTFOR mye Jack3d
×
×
  • Create New...