Gå til innhold

Treningspartner


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har trent med ei venninne flere dager nå, og synes det er kjempe greit egentlig :) vi greier heldigvis å holde oss til trening og ikke slarv :p tror begge er såpass motiverte at vi kan ta slarvinga før eller etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener alltid alene. Kunne godt tenke meg en treningspartner, men det er ingen av de andre venninne mine som er interessert i å trene tungt og seriøst i vektrommet. De vil: trene litt av hvert, løpe litt, styrke på magen - done.

Men ved å trene alene greier jeg også å være effektiv, men kunne godt tenkt meg en jente som var seriøs og hadde litt av de samme tankene som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alltid alene, så lenge jeg trener styrke. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å hatt en treningspartner, men har ikke så mange venninner som er interessert i styrketrening :( men håpet er at jeg skal få med meg noen etter hvert. Hadde vært greit å ha noen som kunne pushe på, når man har en dårlig dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alltid styrke alene. Da forsvinner jeg inn i musikken på ørene og bare kjører på. Klarer fint å pushe meg selv.

MEN jeg ser fordelen med å kanskje pare seg når man føler det begynner å stagnere. Da kan det vre greit å få hjelp av en partner bare for å komme over kneiken liksom. Det passer meg fint, da jeg har ei venninne som også liker å trene alene. Så vi avtaler bare når den andre trenger det lille ekstra pushet, så hjelper vi hverandre. Kjempe greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alene, men merker at nå som jeg har gått over til tyngre styrketrening kunne jeg gjerne hatt noen til å pushe meg litt, eller bare være der som støtte når jeg er usikker på om jeg vil klare løftet. Dessverre kjenner jeg ingen styrkeinteresserte på den lokale gymmen jeg vanligvis tar styrkeøktene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min erfaring med og trene med noen, er at det er viktig at han er like seriøs som deg.

starta med 2 ganger i uka. "nei jeg gidder ikke i dag".

så ble 2-4 osv. så da går det jo utover deg selv og.

men nå trener jeg aleine. og trenger jeg hjelp, så er det alltid noen der som kan hjelpe litt til:D

jeg synes det er bedre og trene aline. for du kan styre alt selv.

blir liksom ikke en ekstra hviledag pga at din venn ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Trener som regel alene,

Eg har mulighet til å trene med kamerater, Men det blir lite fokus og de bryr seg egentlig bare om benkpressen :s

Beste treningspartneren eg hadde var en tynn liten vennine :p Hun var kanskje ikke sterk men dobbelt så fokusert som noen av kameraterene mine. Desverre er hun ganske fin å se på, Og på en av våre knebøy økter pekte eg ut 10 gutter som sto og stirret på henne, Det var siste gang hun var på styrkerommet :p

Det gode med å trene alene er at en er helt fokusert og går igjennom teknikken og hvor mange rep enn skal ha om og om igjenn i hodet imellom hvert sett.

Eg foretrekker å ta kardioen med kamerater, Då blir det mye tull og tøys og eg glemmer hva eg holder på med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alene. Jeg gidder ikke å ta hensyn til den andre parten mtp tidsbruk og sånt, er jeg ferdig så er jeg ferdig. Da gidder jeg ikke å vente på den andre. Blir også stresset om noen går og venter på meg :mellow:

Hender seg at samboer er med, men da går jeg med headset og vi trener hver for oss. Han skal få spotte når det blir behov for det, men foreløpig så trives jeg best med å trene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Trener alltid alene, mest fordi jeg ikke har noen som er like opptatt av trening og kosthold å trene med. Om jeg skulle trent med noen hadde jeg fortsatt ville trent effektivt med høy intensitet, ikke snakke 5min mellom hvert sett slik som det ofte blir når man trener med noen. Av og til er det jo greit med "sosial trening" også da, men trener ikke for å være sosial. Spotter derimot, er ofte et must, så spør av og til helt ukjente om de har tid til å spotte ett par 3 sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...