Jump to content

Cile

Members
  • Content Count

    310
  • Joined

  • Last visited

About Cile

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det kan kjennes sånn ut ja, og ned til lillefingeren. Ingen spesifikk bevegelse jeg gjør. Bare kjenner at dersom jeg strekker armen helt ut så er det noe rart, spesielt i den ene albuen. Om natten sover jeg med bøyde armer, så når jeg våkner kjennes albuene stive ut.
  2. Takk for tips. Kom gjerne med flere. Neei, vil ikke si at det stråler akkurat.
  3. Noen som har tips for å bli kvitt golfalbue? Jeg tror hvertfall det er det jeg holder på å få. Var hos fysio med ryggen for noen måneder siden og da var det begynt å gjøre litt vondt i albuene. Så sa i fra om dette til fysioen og hun mente det mest sannsynlig var golfalbue. Hun tapet den ene (det var den som var verst da) og vi satset på at det gikk over. Men nå har det blitt verre. Jeg får problemene av å sitte fremfor PCen 8 timer om dagen på jobb. Har et dustete skrivebord som gjør at jeg må støtte albuene på bordet. Det er på utsiden av armen, men like på innsiden av albuekulen eller hva jeg nå skal kalle det, som gjør vondt. I starten var det bare litt sårt, men nå har den ene vært mer vond å strekke ut den siste uka. Det kjennes ut om den har gangsperre på en måte. Så det er fortsatt ikke kjempevondt, men vil nå heller kvele dette ved rota enn å vente på at armene ikke kan brukes. Spiller til vanlig håndball, men har pause frem til august nå. Det er forresten venstre albue som er verst, og jeg er høyrehendt, så tror ikke håndballen har gjort noe galt. Trener (for) lite om dagene, men må prøve å komme i gang igjen nå. Er det noen som har noen gode råd? Øvelser? Tapemetode? Hjelper det med sånne støtter som de selger på apoteket? Nytt skrivebord?
  4. Takk for svar! Da får vi satse på at beina kommer seg etterhvert. Får vel prøve meg på intervaller selv hvor grusomt det er. Rolige gåturer er jeg veldig dyktig i!
  5. Har nettopp startet med x-size etter en liten treningspause. Trente det på vinterstid i fjor og spilte da håndball samtidig, men håndballen har jeg sluttet med nå. Har konsentrert meg mest om styrke siden i fjor sommer, med litt pauser inni mellom. Problemet er bare at jeg spiser like mye som da jeg trente håndball, og har derfor gått noen kilo opp i vekt. Er glad i god mat og vil derfor prøve å trene cardio sammen med styrken i stedet for å ligge i kcal-underskudd. Et annet problem er at jeg får så sure, tunge bein av styrketreningen. Er heller ikke glad i løpe på mølle og har planer om gå litt på fjellet når snøen forsvinner. Om noen har tips til cardiotrening eller en løsning på de tunge beina så hadde jeg satt stor pris på det.
  6. Gå til en fotterapaut og få tilpasset såler.
  7. Et kjapt google-søk gir resultatet kaker med dop i... Om det var det du mente, så tror jeg jeg står over den altså.
  8. Det er ikke hver fredag det er. Er spesielt hvis han ene kollegaen min er her så vil han ha. Så da blir det litt tilfeldig hvem som stikker og kjøper ferdigkake. Jeg så egentlig for meg å kjøpe inn masse frukt som jeg kuttet opp, hadde over litt vaniljekesam og kanskje noe hakket 70 % sjokolade. Er ikke så mange hjelpemidler på spiserommet, men jeg kunne vel fått det til om jeg hadde hatt litt bedre tid.
  9. Da er det ikke min tur, men det ble nok litt knapp tid ja.
  10. Har fått i oppdrag å handle inn fredagskake på jobben innen 1 time.... Noen tips til litt sunne alternativer? Hadde vært litt morsomt å gitt de noe de ikke helt hadde forventet. Vi er ca 7 stk.
  11. Cile

    Dagens Glade

    FREEEDAG! Og styrketrening etter jobb!
  12. Flink du er. Han som vanligvis kjøper inn kake har ikke vært her på noen uker så da er det heldigvis ingen andre som gidder å gjøre det.
×
×
  • Create New...