Gå til innhold

Treningspartner


Gjest

Anbefalte innlegg

Om jeg hadde møtt på noen som liker å trene hardt og som ikke er interessert i å småpjatte, så kunne jeg hatt en treningspartner. Det er dog et must at vedkommende HOLDER KJEFT mens man trener, med mindre det er for å kalle meg en kylling som ikke klarer løftet eller noe i den duren. Ellers trener jeg alene, og kjører neste sett så fort jeg klarer å stå på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener alene(med musikk i øra så klart), og har gjort det siden jeg starta. Var med typen noen ganger da vi bodde i nærheten av hverandre, og det likte jeg egentlig godt (han vil bli personlig trener, så jeg er forsøkskaninen hans). Skulle godt hatt med han en gang innimellom nå, men blir litt lang reisevei (boston-oslo :p ).Greit som spotter, og til å legge på mer vekt enn jeg trur jeg klarer. Nå er stemmen hans i hodet mitt heller ("come on, you can do one more") ;)

Trente med ei venninne noen ganger, men hun skulle varme opp på mølla først, så jeg var jo ferdig med hele økta mi før hun var ferdig på mølla. Haha. Hvis noen vil løfte sammen, så si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener aleine hele tida. Hender jeg er med noen venner, men de bare tripper på ellipse maskina og leker litt med apparata ..

Kunne vært greit å ha en som pusha litt ekstra noen ganger, spesielt i enkelte øvelser :) Ellers føler jeg at det er best å trene aleine mtp at jeg konsentrerer meg mer om det jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener som regel alltid med noen, treningsmiljøet er veldig bra så vi er en rekke utøvere med samme mål (alt fra 2 til 15, normalt 6-7stk) som trener sammen. Blir jo mye prat mellom settene, men så lenge man klarer å strukturere treningen litt så blir det effektivt og hyggelig (+ alltid bra med hjelp i forhold til avløft/teknikk etc). Øktene jeg trener alene blir som regel at man sitter å venter på at pausen skal bli ferdig, så sier seg selv at de øktene blir kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener aldri alene, så lenge jeg kan unngå det. Siden jeg tilbringer såpass mye tid på trening i løpet av en uke (15+ timer?) ville det vært helt forferdelig å være alene all den tiden også. Jeg kunne selvfølgelig supersettet mer enn det jeg gjør og tatt mye kortere pauser, og kanskje tvunget det ned i i underkant av 8-10 timer, men en av grunnene til at jeg holder på med den idretten jeg gjør er nettopp det sosiale miljøet rundt det hele, og det at man ikke føler at man ofrer noe sosialt liv selv om man trener nesten hver eneste dag, snarere tvert imot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener alene, og det funker i grunn fint. Har musikk i ørene, og motivasjonen pleier som regel å være bra. Men skulle likevel ønske at jeg hadde en jeg kunne trene med i blandt. Hjelpt meg med benkpress og div. andre øvelser. Hadde nok lagt på litt ekstra på enkelte øvelser om jeg hadde en som kunne "reddet" meg om det ble for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trener med venninnene mine er det skikkelig dårlige treninger. Ingen av dem tør å gå bort til styrkeområdet, og vil helst gå på møllen og diskutere helgens begivenheter. Men jeg trener så og si alltid med en kamerat! Synes det er mye bedre, for han er jo selvsagt mye (!!) sterkere enn meg, og da føler jeg at jeg ikke kan ta sånne pingle-jente-løft. Hehe. Så da slenger jeg på en ekstra vekt her og der, så blir jo treningen mye bedre!

Trener selvsagt alene også, men da er øktene kortere, men jeg får gjort det samme. Og det er jo fordi jeg slipper å vente på tur på apparatene/vektene. Så da er kossene og iPoden mine beste venner, og jeg får kjørt meg ganske hardt alene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent både med og uten "faste" treningspartnere, og jeg tror det kommer helt ann på personen jeg har sammen med meg.

Hadde en venninne som jeg prøvde å trene med i flere uker, men hun vart blitt sterkt truffet av kukerundtsyndromet og ble umotivert når hun så at jeg fikk framgang på trening og ikke henne. Var og umulig å prøve å forklare henne at det nytter ikke å sitte på maskinen og dra 5 kilo forså å ha 5 minutters pause.

Men har også trent med en annen som var ekstremt flink å pushe meg, og vi var dreamteam på trening sammen. Veldig bra fremgang på begge to på kort tid.

Men er og veldig glad i å trene alene, så lenge motivasjonen er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener en del alene, men 2-3 dager i uka så trener jeg sammen med ei venninne.

Skal jeg løpe inervaller, eller trene tung styrke så foretrekker jeg å trene sammen med noen fordi da er det enklere å pushe meg selv.

Synes det er helt greit å trene alene, men kan bli litt kjedelig til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alene og trives egentlig med det. Når jeg er på trening bruker jeg all min konsentrasjon og fokus på det som er der og da :) Jeg er på trening for å trene, prate kan jeg gjøre etter trening ;) Men sier ikke nei hvis noen spørr om å få bli med eller noe det er bare kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli

Trener stortsett alene, er jo alltid noen kjente som er der uansett. en av årsakene er at jeg trener når mine kompiser er på jobb.

Fordelen med å trene alene er at jeg kjører i mitt tempo, med korte pauser.

Ulempen er de å ha noen til å hjelpe med tunge løft, teknikksjekk, og til tider presse utav meg den ekstra repetisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...