Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

Må anbefale The Forest! Det er et survivalspill i en 'open sandbox' verden, altså hvor du utforsker fritt i alle retninger uten soner o.l. Du kræsjlander på en øde øy, og må gjøre alt du kan for å overleve. Det hjelper deg ikke akkurat at øya er bebodd av flere stammer med creepy kannibaler (med en litt Lovecraft-aktig twist). Det er også veldig mye crafting (type basebygging) involvert. Om dagen sanker du alle mulige ressurser (sager trær, fanger fisk, plukker bær, gjennomsøker kofferter som er strødd utover, etc.), utforsker øya, og bygger leir og etterhvert festninger, lager feller og våpen, osv., og på nattetid må du gjøre ditt beste for å overleve angrep fra de innfødte. Det er veldig mange måter å spille og overleve på egentlig. Dersom du blir fanget ender du opp dypt i et av hulenettverkene hvor de bor på dagtid, og har en siste sjanse på å flykte før de eventuelt dreper deg. Etter hvert sendes det ut stadig flere patruljer for å finne deg, og mer avskyelige skapninger begynner å komme ut av hulene.

Uansett, veldig intens survival horrorspill ja. Det er fortsatt i alphatest som du kan delta på ved å kjøpe spillet på Steam, men det er en veldig stabil alphatest av høy kvalitet, med jevnlige oppdateringer. Fantastisk lovende spill, iallfall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis han fyren her ikke bare troller.....

Cold fusion reactor verified by third-party researchers, seems to have 1 million times the energy density of gasoline

Obviously, if these third-party findings are to be believed — if the E-Cat really is performing cold fusion — then this is rather exciting. We are talking about an extremely cheap, green, and dense power source that could quite literally change the world.

Before the world can be changed, however, there will now be a very extensive period of scrutiny from the scientific community at large. The previous third-party analysis of the E-Cat device, published in March 2013, was attacked and debunked very rapidly. It seems this new report has been intentionally designed so that there are fewer plot holes and logical leaps. The research paper has reportedly been submitted to the Arxiv pre-print server, with the hope of eventually being published in the Journal of Nuclear Physics.

The next few weeks could be very interesting indeed. According to one report at Sifferkoll, a big bank downloaded the new E-Cat report just minutes after it was made available online — and “oil futures have stayed volatile since.” And of course this morning Glasgow University announced that it would beselling its fossil fuel investments. Hmm…

(99,9% sannsynlig at dette bare er bogus. Men hvis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må anbefale The Forest! Det er et survivalspill i en 'open sandbox' verden, altså hvor du utforsker fritt i alle retninger uten soner o.l. Du kræsjlander på en øde øy, og må gjøre alt du kan for å overleve. Det hjelper deg ikke akkurat at øya er bebodd av flere stammer med creepy kannibaler (med en litt Lovecraft-aktig twist). Det er også veldig mye crafting (type basebygging) involvert. Om dagen sanker du alle mulige ressurser (sager trær, fanger fisk, plukker bær, gjennomsøker kofferter som er strødd utover, etc.), utforsker øya, og bygger leir og etterhvert festninger, lager feller og våpen, osv., og på nattetid må du gjøre ditt beste for å overleve angrep fra de innfødte. Det er veldig mange måter å spille og overleve på egentlig. Dersom du blir fanget ender du opp dypt i et av hulenettverkene hvor de bor på dagtid, og har en siste sjanse på å flykte før de eventuelt dreper deg. Etter hvert sendes det ut stadig flere patruljer for å finne deg, og mer avskyelige skapninger begynner å komme ut av hulene.

Uansett, veldig intens survival horrorspill ja. Det er fortsatt i alphatest som du kan delta på ved å kjøpe spillet på Steam, men det er en veldig stabil alphatest av høy kvalitet, med jevnlige oppdateringer. Fantastisk lovende spill, iallfall for meg.

Hva? Betale for å delta i alpha-test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva? Betale for å delta i alpha-test?

Ikke noe i veien med det, når eksisterende alpha-testere sier at spillet er stabilt og gir det veldig gode reviews. Det har iallfall vært en kilde for mye underholdning hittil, vel verdt pengene. Når man vet man vil ha spillet uansett, så er det en god investering ettersom det er billigere å kjøpe det under alpha (for man 'beholder' jo faktisk spillet etter release).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe i veien med det, når eksisterende alpha-testere sier at spillet er stabilt og gir det veldig gode reviews. Det har iallfall vært en kilde for mye underholdning hittil, vel verdt pengene. Når man vet man vil ha spillet uansett, så er det en god investering ettersom det er billigere å kjøpe det under alpha (for man 'beholder' jo faktisk spillet etter release).

Det er 67 kr på Steam nå i helgen! Det er jo ikke så dyrt. Spiller du det fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 67 kr på Steam nå i helgen! Det er jo ikke så dyrt. Spiller du det fremdeles?

Spiller det periodevis, når jeg har tid til gaming. Har 22 played hours hittil, som har vært veldig engasjerende. Definitivt verdt skarve 67 kr. Det er forøvrig mange gameplay videos på YouTube som du kan sjekke ut (men vær obs på at mange av dem er fra tidligere alpha builds, og dermed har mindre content enn hva som er i spillet nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfan av Biowares Dragon Age og Mass Effect. Spilt hvert av spillene sikkert 2-4 ganger! Jeg blir absolutt totalt oppslukt, og all sosial samvær opphører for en kortere periode. Og den 20. november kommer Dragon Age Inquisition. HERREGUD GLEDE MEG!!!!

(liker forøvrig andre PS spill som Assassins Creed, Red Dead Redemption, Last of Us osv)

Så er jeg generelt glad i fantasy og sci-fi, som f.eks Brent Weeks Night Angel Triology, eller Firefly, Battlestar Galactica for å nevne noe.

Så er jeg ex-anime/manganerd. Dog har nok den interessen dalt litt med årene. Men vært i Japan to ganger, og elsker helt og holdent kulturen. Ser fortsatt noe, som f.eks Psyco-Pass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg ex-anime/manganerd. Dog har nok den interessen dalt litt med årene. Men vært i Japan to ganger, og elsker helt og holdent kulturen. Ser fortsatt noe, som f.eks Psyco-Pass. :)

Ble meget positivt overasket over kvaliteten på mye av animen på US-Netflix :) Heavens lost property var så evig WTF at jeg holdt på å trille ut av stolen i krampelatter gjennomsnittlig to ganger hver episode :love: Flying Pants-Ooo! :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble meget positivt overasket over kvaliteten på mye av animen på US-Netflix :) Heavens lost property var så evig WTF at jeg holdt på å trille ut av stolen i krampelatter gjennomsnittlig to ganger hver episode :love: Flying Pants-Ooo! :roflmao:

Haha takk for tipset. Er ei jente, så er nok heller tvilsomt at jeg liker "åååh store pupper" animeer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...