Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ble ferdig med Wheel of Time i desember, og er nå klar for å gripe fatt på ny serie! Har akkurat bestilt meg Mistborn-serien (bøker er så billige i USA :love:), gleder meg til å få lest mer av Sanderson!

Har ikke lest meg igjennom WoT, men this! a thousand times this! Sanderson er så sjefolainen!<3

Mistborn er en knallserie, men et stykke enklere enn WoT, du burde absolutt på det sterkeste helt klart uten tvil også bestille Way Of Kings og Words Of Radiance, det er Sandersons eget forsøk på Epic High Fantasy, og... HNNNNG!

Førsteboka er på en tusen-tolvhundre sider, andreboka kommer ut 6.mars, så den dagen tar jeg ut sykemelding. Ut uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest meg igjennom WoT, men this! a thousand times this! Sanderson er så sjefolainen!<3

Mistborn er en knallserie, men et stykke enklere enn WoT, du burde absolutt på det sterkeste helt klart uten tvil også bestille Way Of Kings og Words Of Radiance, det er Sandersons eget forsøk på Epic High Fantasy, og... HNNNNG!

Førsteboka er på en tusen-tolvhundre sider, andreboka kommer ut 6.mars, så den dagen tar jeg ut sykemelding. Ut uka.

Jeg er rundt 200 sider inn i Mistborn, og er allerede hekta. Snakk om å være kreativ når det kommer til å finne opp magisystemer! Digger Sanderson, så skal definitivt sjekke ut hans andre bøker så snart jeg blir ferdig med Mistborn... Grunnen til at jeg ikke bestilte Way of Kings med en gang er at jeg HATER å vente på nye bøker :p Er likedan med serier, det finnes ikke noe verre enn å måtte gå å vente før man kan fortsette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rundt 200 sider inn i Mistborn, og er allerede hekta. Snakk om å være kreativ når det kommer til å finne opp magisystemer! Digger Sanderson, så skal definitivt sjekke ut hans andre bøker så snart jeg blir ferdig med Mistborn...

apropos magisystemer; kjøp... argh, hva heter jævelskapen igjen... jo! the rithmatist! fremdeles av Sanderson, med annerledes og veldig bra gjennomført magisystem der og.

eller, enkleste ville jo være å anbefale deg å kjøpe alle bøkene! BUY ALL THE BOOKS!

Ja, vet så uuutmerket godt hvordan det føles å vente på bokslipp:'( sitter og venter på sanderson, rothfuss, brett, sjetteboka i ASOIAF, og dør innvendig. Way of kings skal vistnok bli ti-tolv bøker, og siden bok 1 kom i 2010n så tror jeg heller på jesu tilbakekomst før den serien blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

apropos magisystemer; kjøp... argh, hva heter jævelskapen igjen... jo! the rithmatist! fremdeles av Sanderson, med annerledes og veldig bra gjennomført magisystem der og.

eller, enkleste ville jo være å anbefale deg å kjøpe alle bøkene! BUY ALL THE BOOKS!

Ja, vet så uuutmerket godt hvordan det føles å vente på bokslipp:'( sitter og venter på sanderson, rothfuss, brett, sjetteboka i ASOIAF, og dør innvendig. Way of kings skal vistnok bli ti-tolv bøker, og siden bok 1 kom i 2010n så tror jeg heller på jesu tilbakekomst før den serien blir ferdig.

Heldigvis betaler man ikke toll på bøker fra Amazon, så der er jeg flittig kunde :D

Sanderson er jo kjemperask og skrive ferdig bøkene sine, i motsetning til andre forfattere *host..georgerrmartin...host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, mem han har jo så mange bøker samtidig!:$ rithmatist, way of kings, mistborn, steelheart-serien, og de novellene, med warbreaker, eleantris og alloy of law.

jeg sitter altså og klager over at han skriver FOR mye bra fantasy... hva er det som skjer?:/

True dat, men jeg er fan av lange, dype serier med innviklede universer! Men tar gjerne å dypper tåa nedi flere småuniverser, så kan jeg dykke dypt i mine store favorittserier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True dat, men jeg er fan av lange, dype serier med innviklede universer! Men tar gjerne å dypper tåa nedi flere småuniverser, så kan jeg dykke dypt i mine store favorittserier :D

uh! Har du noen gode anbefalninger? jeg trenger noe å dykke nedi mens jeg venter på de andre bøkene mine! Jo større og dypere jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uh! Har du noen gode anbefalninger? jeg trenger noe å dykke nedi mens jeg venter på de andre bøkene mine! Jo større og dypere jo bedre.

Da fullfører du WoT ;) Ellers så er jeg mest fan av de større verkene som du sannsynligvis allerede har lest, som LotR (med Silmarillion osv) og GoT. Og så kommer jeg ikke på noe mer i farta o_O Selv om jeg har to bokhyller hjemme fulle av snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fullfører du WoT ;) Ellers så er jeg mest fan av de større verkene som du sannsynligvis allerede har lest, som LotR (med Silmarillion osv) og GoT. Og så kommer jeg ikke på noe mer i farta o_O Selv om jeg har to bokhyller hjemme fulle av snacks.

Back to Rand and the Shaido we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...