Gå til innhold

Paleo - kult å leve som tarzan?


Blondina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart det, men tråden handlet vel om at det var en kar som greide det? Og min kommentar var rettet mot en som synes det var fjollete.

Artikkelen handler vel om ei dame, og hun pusser tennene i natron og vasker håret med eplecider. Om det er paleo eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, og jeg er enig i at vi beveger oss off topic:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos, noen som har prøvd å droppe shampoen? Plukket opp tipset hos Richard Nikoley (http://freetheanimal.com/2010/12/a-most-successful-self-experiement-over-18-months-soap-and-shampoo-free.html) og leste en del videre med mange som har prøvd med stor suksess - mange opplever bedre hår. For det er vel ganske ulogisk at vi har utviklet oss til å måtte bruke produkter i håret (eller på huden vår, for den saks skyld) om det så er 3 eller 7 dager i uka.

Sluttet med både hud og hårprodukter for lenge siden, og har i alle fall ikke merket noen forverring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt verken såpe eller shampoo på en god stund, og begrenser bruk av varmt vann i dusjen. Får bare tørr hud av det. Den beste indikasjonen på at jeg har fått i meg noe skjit er at det begynner å stinke under armene. Holder jeg meg til rene matvarer så lukter jeg påfallende lite. Dusjer hver morgen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både kroppslukt, fett/tørr hud/hår og karies påvirkes av det vi spiser. Ved å spise mat vi er genetisk tilpasset eliminerer vi jo mye av behovet for produkter som skal rette opp i ubalansen vi skaper i kroppen. Selv merker jeg stor forbedring særlig på huden nå når jeg spiser mer animalsk fett bl.a. Jeg har vært plaget av atopisk eksem siden barneårene, særlig smertefullt håndeksem. Etter jeg kuttet ut kornvarer og spiser mer fett er det så godt som helt borte! Atopi er en autoimmun sykdom (ofte fulgt av f.eks. astma, allergi, revmatisme eller andre autoimmune lidelser). Bortfallet av symptomene på et immunforsvar på tur (atopi, astma, lett allergi, forkjølelser som "aldri" går over m.m.) kan også ses i sammenheng med at betennelsestilstander i kroppen dempes når man kutter korn fra kosten. Jeg er spesielt glad for å kunne kutte ut alt av kortison- og steroidkremer - som egentlig skader huden mer enn å lege den.

Nå spiser ikke jeg gjennomført paleo. Jeg spiser endel meieriprodukter (det smaker godt), og av og til farsemat (det er lettvint). Men idealet mitt heller mye mot paleo-kost; ren, uprosessert mat, gjerne økologisk :) Det kan da ikke være noe bedre enn dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Frisk med kjøtt. Ashley Westman (27) bruker aldri sjampo, deodorant eller tannkrem. Hun barberer leggene med jojobaolje, skyller håret i eplesider og pusser tennene med natron. Hun har en kjæreste hun tok kontakt med på internett, fordi han beskrev livsstilen sin som «paleo+ost».

Den første gangen vi gikk ut, klatret vi rundt i et tre og kastet stener på hverandre, sier hun.

:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idealet mitt ligger her! Er idag i en situasjon hvor jeg ikke kan følge alt til punkt og prikke, men det er flere og flere elementer av paleo i min livsstil og flere skal det bli. Mulig jeg ikke kommer til å springe rundt å kaste steiner på kjæresten, eller gå ut av huset uten mascara, men å kutte i mange av hud og hårproduktene, trene med frivekter istedet for apparater og spise mindre karbohydrater får meg til å føle meg mye bedre enn hvordan jeg hadde det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AHAHAHAAHAAHAAAAAAAHAHAHAHAH!!!! Noe av det beste jeg har lest. Paleo + Crossfit 4 life.

201908178327439749132927.gif

Jeg har ikke brukt verken såpe eller shampoo på en god stund, og begrenser bruk av varmt vann i dusjen. Får bare tørr hud av det. Den beste indikasjonen på at jeg har fått i meg noe skjit er at det begynner å stinke under armene. Holder jeg meg til rene matvarer så lukter jeg påfallende lite. Dusjer hver morgen uansett.

I see what you did there.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...