Gå til innhold

Hvor mye tar folk i militærpress?


LifeGoesOn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne tråden trenger flere videoer!

Edit: Hvis noen lurte på hvorfor jeg selv ikke bidrar, er det fordi at min 1RM ikke er så mye å skryte av (enda). Men ved nærmere ettertanke fant jeg ut at jeg likevel kan slenge ved en relevant video som jeg så her om dagen (i håp om en dag å bli et beist, selvsagt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1RM 65kg på kroppsvekt av 81kg. Så jeg har igjen litt, men har trent militærpress i ca 3 måneder nå. Så vet ikke om det er bra eller ei, men å klare egenvekt skal jeg få til før året er ferdig i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Film skulle vært obligatorisk. Ser mange som har KV og vel så det. Det tar mye trening og er ikke enkelt å oppnå.

I "stående benkpress" derimot, er det pisslett!

Dette blir som å sammenligne de som har god bro i benkpress.... Hvor skal "grensen" gå?

I min mening, så er militærpress alt som blir pressa over hodet uten legdrive.

Prøv å legg på 10kg over persen din, og len deg godt bakover, se om det går pisslett du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir som å sammenligne de som har god bro i benkpress.... Hvor skal "grensen" gå?

I min mening, så er militærpress alt som blir pressa over hodet uten legdrive.

Prøv å legg på 10kg over persen din, og len deg godt bakover, se om det går pisslett du :)

Jeg slår persen min med ca 20kg om jeg lener meg godt bakover.. Og jeg får jævlig vondt i ryggen. For å kunne sammenligne hvor sterk folk er i militærpress så må selvfølgelig øvelsen kjøres strict. Du skal ikke stå som en C for å bruke så mye bryst som mulig. Da blir det som sagt stående benkpress, ikke militærpress.

Og hvordan kan du vite om du blir sterkere når du lener deg bakover? Kanskje du ikke har blitt sterkere, men bare lente deg litt mer bakover? Det blir ikke lett å måle fremgang når man gjør øvelsen forskjellig hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår persen min med ca 20kg om jeg lener meg godt bakover.. Og jeg får jævlig vondt i ryggen. For å kunne sammenligne hvor sterk folk er i militærpress så må selvfølgelig øvelsen kjøres strict. Du skal ikke stå som en C for å bruke så mye bryst som mulig. Da blir det som sagt stående benkpress, ikke militærpress.

Og hvordan kan du vite om du blir sterkere når du lener deg bakover? Kanskje du ikke har blitt sterkere, men bare lente deg litt mer bakover? Det blir ikke lett å måle fremgang når man gjør øvelsen forskjellig hver gang.

Da er du et unikum trur eg :p

Men hva er strict? SKal det gjøres mot ei rygg støtte da for å avgjøre vinkelen i ryggen?

Hvordan du kan vite om du blir sterkere når du lener deg bakover? Sa ingenting om å gjøre øvelsen forskjellig hver gang.

Gjør du den likt hver gang så ser du jo om du blir sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt 90kg ved to anledninger. Første gangen var med en kroppsvekt på ca 76kg for 3-4-5år siden..husker faktisk ikke...trente øvelsen ganske mye en periode tidligere, men nesten ikke de siste årene.

Har en film fra 2011 (ohoi som tiden flyr..)..og feilet faktisk når jeg prøvde for morroskyld i går, men skylder på mye benking et par dager før. 85 gikk greit og det var veldig nære med 90kg (vekta er 76-77).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...