Gå til innhold

Questbaaaaaars :-)


Felicie

Anbefalte innlegg

Min mening: Smaker generelt vondt. Tror nok det er ganske mange som overbeviser seg selv om at det er godt bare fordi det er "sunt", "trendy" og ikke minst fitness ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

White Chocolate Raspberry er jo en av de beste etter min mening :love: Send dem til meg - kjøper dem gjerne av deg :D

Hehe! Jeg fikk nett en mld fra en annen som vil kjøpe dem. Får se om det blir noe av det først, så kan jeg heller komme tilbake til deg ;)

Tenk at white chocolate er en favoritt...jeg ELSKER hvit sjokolade, og det er IKKE hvit sjokolade i den baren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg fikk nett en mld fra en annen som vil kjøpe dem. Får se om det blir noe av det først, så kan jeg heller komme tilbake til deg ;)

Tenk at white chocolate er en favoritt...jeg ELSKER hvit sjokolade, og det er IKKE hvit sjokolade i den baren.

Hehe, flott ;) Nei, det er det nok ikke. Nå er det nok heller ikke smaken av den "hvite sjokoladen" som gjør denne til en favoritt heller, men mer kombinasjonen av smakene, og ikke minst de hele bitene som er inni den :D YUM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mening: Smaker generelt vondt. Tror nok det er ganske mange som overbeviser seg selv om at det er godt bare fordi det er "sunt", "trendy" og ikke minst fitness ! :D

Å kose seg er sikkert sunt i seg selv, men Questbars er absolutt ikke deffe/slankemat hvis det er det noen tror.

Pr 100g

266 Kcal

41g karbohydrater

33g protein

10g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kose seg er sikkert sunt i seg selv, men Questbars er absolutt ikke deffe/slankemat hvis det er det noen tror.

Pr 100g

266 Kcal

41g karbohydrater

33g protein

10g fett

Men er det ikke sånn at en skal trekke fra fiber fra karbohydratene? Det er ofte gjort i norske næringsdeklasjoner, men ikke i amerikanske. Slik at næringsinnholdet som står på norske matvarer er det reelle, mens i USA kan en trekke fra fiber? Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke sånn at en skal trekke fra fiber fra karbohydratene? Det er ofte gjort i norske næringsdeklasjoner, men ikke i amerikanske. Slik at næringsinnholdet som står på norske matvarer er det reelle, mens i USA kan en trekke fra fiber? Stemmer dette?

Med unntak av vannløslige fiber, så er vel stort sett alt fiber karbohydrater. Så vidt jeg vet, så er det kun på enkelte helse og slankeprodukter det står "netto karbohydrater som påvirker blodsukker" ol.

På andre varer i norge, står karbohydrater oppført som karbohydrater uavhengig om det er i form av sukker, stivelse, eller fiber, men det står som regel hvorav .... er sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kan da ikke bestemme om en matvare er sunn kun fra makrofordelingen! Innholdet /ingrediensene må vurderes.

Hva er f.eks sunnest av:

matvare x (per 100g)

kcal: 194

f:10 g

p: 4 g

k: 23 g

matvare y (per 100g)

kcal: 317

f: 1,1 g

p: 8,6

k: 62,9 g

poenget er at dette:

Pr 100g

266 Kcal

41g karbohydrater

33g protein

10g fett

IKKE avgjør om matvaren er sunn eller ei. Stor forskjell på om karboene består av hvitt mel, stivelse eller fiber. Samme med fettet - er det palmeolje eller nøtter vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde min første bar i dag, Double Chocolate Chunk. Både i "normal" tilstand, varma litt i mikroen og bakt i ovn noen få minutt. Smaker greit, ikke vond å få ned, men den smaker litt vel kunstig, og sjokoladebitene inni var ikke spesielt gode... Ikke noe til gjenkjøp desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde 3min på 175 grader, etter å ha delt de opp og skvist de til noe som ligna litt på en kjeks.

ja oki var noe sånt jeg også tenkte, gleder meg til å prøve til helge, litt refeed er alltid digg :D

har nå per dags dato, lemon cream pie og banana nut muffin noen som har smakt dissE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

^Har smakt den med sitron. Litt sur, tok noen barer før jeg startet å like den, men ganske god etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...