Gå til innhold

Drømmekroppen?


martiparty

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette, så noen må gjerne ta seg friheten til å flytte det :)

Hva må jeg gjøre for å få en kropp som ligner på denne?

post-23154-14440951205647_thumb.png

For meg er dette en av de vakreste menneskene jeg vet om(utseendemessing vel og merke).

Hva slags trening må jeg gjøre? Klarer ikke å se for meg at det å løfte tungt kan gi meg en sånn type kropp, men gi meg gjerne beviser på at jeg tar feil :)

Er det matvarer jeg burde unngå/spise mer av? Eller generelt bare ligge i underskudd over tid?

Og jeg vet at mange kommer til å tenke "løft tung og spis maten din så får du en fin kropp". Men det har jeg prøvd, og jeg var ikke fornøyd med hverken treningsopplegget eller de konstante tankene på mat og spesielt proteiner. Så hvis noen har noen tips for å få det jeg ser på som drømmekroppen, så spytt ut :) Jeg har mest lyst til å prøve noe nytt for å se om jeg blir mer fornøyd både med kroppen min og hvordan jeg føler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Relativt lite fett på kroppen

2. Tan

3. Genetikk som gjør at man ser akkurat slik ut med lite fett på kroppen

1 og 2 kan man jo ordne med diett (lite mat), cardio og sol.

3 er umulig. Du vil uannsett alltid se ut som deg selv med lite fett på kroppen. Derfor blir jo slike mål litt håpløse å ha som utgangspunkt. Med mindre du ligner ekstremt mye i kroppsbygning da?

Selv tror jeg hun er litt i grenseland (undervektig, og kunne kanskje ha godt av å øke fett % litt). Personlig mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utgangspunkt har du? Høyde / vekt?

Jo mer vi vet om hvor du er, jo lettere blir det å gi deg råd i riktig retning.

Hu jentungen på bildet, vel, hun ser jo ikke muskuløs ut for en femmer, så bodybuildersplitt er nok å utelukke.

Ei heller er hun særlig stram i puddingen/velformet knebøyræv, så vet ikke om jeg ville anbefalt helkropp/styrkeløfteprogram heller.

Hun er derimot tynn av seg, og det kan man nå fikse med kaloriunderskudd. Hvor praktisk det er i hverdagen er nå et annet tema, det samme er hvorvidt det faller overens med mitt eget syn på kvinnelig skjønnhet, men ingen av delene er tema.

PS; hvordan var treningsopplegget du fulgte som du ikke fikk noen glede ut av? Er mange damer her på forumet som løfter bra og ser ulovlig godt ut, Dwarniel f.eks.

Hva med å titte litt i loggbokforumet og se om du kan plukke noen tips fra folk der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Genetikk som gjør at man ser akkurat slik ut med lite fett på kroppen

3 er umulig. Du vil uannsett alltid se ut som deg selv med lite fett på kroppen. Derfor blir jo slike mål litt håpløse å ha som utgangspunkt. Med mindre du ligner ekstremt mye i kroppsbygning da?

.

Jeg har en ganske kraftig kroppsbygning, så jeg er klar over at jeg ikke kommer til å bli like tynn som henne. Men jeg har et lite håp om å bli noe lignende, men selvfølgelig se ut som meg selv, være meg selv og ikke minst ta vare på meg selv.

PS; hvordan var treningsopplegget du fulgte som du ikke fikk noen glede ut av?

Er rundt 173 høy og veier ca 78 kg. Har spilt håndball i maaaange år så jeg er ganske kjent med styrketrening og også endel med utholdenhetstrening. Jeg har prøvd å kjøre fullkropsprogram 3/4 ganger i uken men etterhvert ble det utrolig tungt å gå på trening. Jeg følte at det ble veldig ensformig og jeg fikk ikke noe glede av det til slutt. Jeg prøver alltid å sette trivselen min først, og når jeg merket at styrketreningen gjorde at jeg ikke alltid hadde lyst til å gå på trening(veldig unormalt, for jeg er nemlig treningsnarkoman) så prøvde jeg heller å bare gjøre det som gjorde meg glad. Det har vært en god miks av tung styrke(en gang i blant), spinning, gruppetimer, løpeturer og redcord. Nå har jeg endelig fått tilbake trenings motivasjonen og skal satse mer på utholdenhetstreningen ettersom det er det jeg liker best. Skal også bli flinkere til å loggføre maten min så jeg vet at jeg går i underskudd.

Og tusen takk for positive svar forresten! Var nesten litt redd for å få streng beskjed om å pelle meg tilbake i styrkesalen og bare løfte tungt.. Kanskje bare jeg som er litt vel pessimistisk i dag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det blir tungt å kjøre fullkropp tre ganger i uken kan fort dreie seg om å få kostholdet /mengden hvile rejustert(hvis man f.eks forsøkte å gå ned i vekt samtidig som man prøver å prestere bedre går det riktig så fort å treffe veggen), men det finnes og flere som kjører programmene med dårlig teknikk/øvelsesvalg og trekker ned hva man får ut av det på den måten. Flotters at du har fått treningslysten tilbake.

Her på forumet har man nok en forkjærliget for styrketrening, evt styrketrening og kardio i forening, da utelukkende kardio fort kan gi resultater man ikke alltid tjener på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er timeglassformen du ønsker deg så kan det hjelpe å bygge rygg og skuldre. Sjekk ut før/etter-bildet mitt i loggboka på siste sidr for å se en ganske markant forskjell på midje. (Jeg har trent tung styrke og gått opp 5kg) Jeg kan ikke komme på noe annet enn styrkeyrening kombinert med cardio. Har du ikke hennes fasong naturlig så er vel styrketrening best for å skulpturere det du er mindre fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

martiparty: Kan relatere meg veldig med hva du tenker, og det er ingenting galt i det! Noens idealer er de råe power-fitnessdamene med mageruter, andre idealer er jenter som ho på bildet. Det er LOV å si, og jeg skjønner godt at det er frustrerende å ha mer enn nok treningserfaring men ikke nå idealet.

Dette handler kanskje om den klassiske feilen vi alle gjør innimellom: vi jobber hardt uten å ha avklart først hva som egentlig er målet? Jeg har hatt det på samme måte: jeg har spist prottis og trent tungt og i det siste innsett at selv om kroppen min responderer bra og i andres øyne forbedrer seg, stemmer det ikke med mitt ideal og mine mål. Jeg syns nå skuldrene mine er for grove, ryggen for bred etc- mens det jeg egentlig ville var å bli en liten nett sak som frøkna på bildet.

Tror det ligger i å huske å spørre seg selv før man legger opp planen: hva er målet? Og ikke mål andre mener du bør jobbe for:

hva er målet ditt? Og hvis målet ditt (når det gjelder utseende-biten) er å se ut som jenta på bildet, er styrketrening def ikke prioritet, denna snuppa er god gammaldags tynn. Våger påstå at veien mot noe lignede som på bildet er 98 % prosent kosthold.(litt satt på spissen)

Masse lykke til!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

martiparty: Kan relatere meg veldig med hva du tenker, og det er ingenting galt i det! Noens idealer er de råe power-fitnessdamene med mageruter, andre idealer er jenter som ho på bildet. Det er LOV å si, og jeg skjønner godt at det er frustrerende å ha mer enn nok treningserfaring men ikke nå idealet.

Dette handler kanskje om den klassiske feilen vi alle gjør innimellom: vi jobber hardt uten å ha avklart først hva som egentlig er målet? Jeg har hatt det på samme måte: jeg har spist prottis og trent tungt og i det siste innsett at selv om kroppen min responderer bra og i andres øyne forbedrer seg, stemmer det ikke med mitt ideal og mine mål. Jeg syns nå skuldrene mine er for grove, ryggen for bred etc- mens det jeg egentlig ville var å bli en liten nett sak som frøkna på bildet.

Tror det ligger i å huske å spørre seg selv før man legger opp planen: hva er målet? Og ikke mål andre mener du bør jobbe for:

hva er målet ditt? Og hvis målet ditt (når det gjelder utseende-biten) er å se ut som jenta på bildet, er styrketrening def ikke prioritet, denna snuppa er god gammaldags tynn. Våger påstå at veien mot noe lignede som på bildet er 98 % prosent kosthold.(litt satt på spissen)

Masse lykke til!(y)

Veldig enig!

Og jeg liker godt at du forsiktig klarer å si noe av det viktigste i en parantes!

:)

Å ha målsetninger om utseende er noe de fleste vil ha, men det er viktig å se det målet i sammenheng med helse og funksjonalitet. Kroppsidealet til TS, er egentlig ikke så spesielt. Modellkropp - ser flott ut med klær på. Noen synes også at en slik kropp er fin i bikini eller splitt naken. Det må det være lov å synes.

:)

Men hvor sunt det er, vel, det er en annen sak.

Hvor funksjonelt det er, kan en også stille spørsmål ved.

Men om du etter å ha vurdert frem og tilbake kommer frem til at du vil satse på "the skinny look" så er oppskriften som følger: Du må spise mindre, helst slutte å trene styrke og absolutt ligge mer i ro - helst i et solarium.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke enig i ditt skjønnshetsideal da jeg personlig synes muskuløse jenter er estetisk vakkert.

MEN jeg ble faktisk glad når jeg leste innlegget ditt da jeg tror det er meget mange, kanskje flertallet, av jenter som faktisk egentlig heller ønsker å se sånn ut, men som ikke tør innrømme det i dagens "fitness-bølge". Kanskje særlig her inne!

Jeg synes at der du setter et mål som DU ønsker og driter i hva andre mener, som jo styrke-damer kanskje gjorde for 10 år siden før det ble "kult" å digge muskler å jenter, er utrolig bra!

Jeg tror nok det er rett som flere her peker på, nemlig at veien dit nok er en et kaloriundeqrskudd. Personlig tror jeg egentlig at det ikke er så avgjørende hvor dette underskuddet kommer fra, det være seg gjennom kostholdet, kondisjonstrening eller styrketrening. Derso du hadde holdt deg til tung styrketrening, men samtidig også sørget for å havne på underskudd ville du jo ikke akkurat endt opp som en liten muskelbunt uansett. Men siden du beskriver deg selv som ei med "kraftig beinbygning" er det kanskje kondisjon og kaloriundeqrskudd som er veien å gå? Likefullt ville jeg ikke kuttet ut styrketrening da det i seg selv gir bedre holdning, bedre helse, styrker kjernenusmlaturen din som kan bidra til å forebygge skader senere osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meningen å være "sånn", og legge ut bilde av meg selv.. Men nå forsøker jeg å illustrere et poeng her, ikke vise meg frem. (Lover!!)

Ser andre anbefaler kaloriunderskudd + kardio.. Det var hverdagskosten min på før-bildet, men jeg var fortsatt ganske flabby? Skal sies jeg var noen buksestørrelser mindre der (Ser ikke slik ut, men jeg var mye tynnere), men selv synes jeg ikke det var verdt det.. Etter-bildet formen har jeg nådd med tung styrke, mye mat og null kardio. Gjort ganske mye for både midje og rumpe, ikke sant? (For ikke å glemme hvor mye bedre kroppen min har det på mer drivstoff..)

Så jeg vet ikke jeg.. Det virker som de fleste med den kroppen du ønsker deg har bygninga og "tynnheten" naturlig.. Jeg vil nok fortsatt anbefale styrke for skulpturering av kroppen basert på mine egne erfaringer. Muligens supplert med kardio etterhvert for å stramme ytterligere. (slik jeg skal) Synes ikke jeg er blitt så veldig grov i alle fall. :p

Jeg synes man bør jobbe med den kroppen man har, og ikke hige etter noe som er unaturlig for den. (Nå aner jeg ikke hvordan du ser ut, men synes jeg plukka opp at du kanskje var litt kraftigere bygd enn henne?)

post-11905-1444095180278_thumb.png

post-11905-14440951792407_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre ting styrke og godt med mat gir er god holdning og bedre selvtillit. Måten man bærer kroppen sin på er utrolig viktig for helhetsinntrykket - Men nå har jeg gjort min case her, hehe.. Vil du forsøke kaloriunderskudd + kardio er du selvfølgelig velkommen til det. Kan hende du responderer godt på det også for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er timeglassformen du ønsker deg så kan det hjelpe å bygge rygg og skuldre. Sjekk ut før/etter-bildet mitt i loggboka på siste sidr for å se en ganske markant forskjell på midje. (Jeg har trent tung styrke og gått opp 5kg) Jeg kan ikke komme på noe annet enn styrkeyrening kombinert med cardio. Har du ikke hennes fasong naturlig så er vel styrketrening best for å skulpturere det du er mindre fornøyd med

Enig i det du sier meg å bygge skuldre og rygg! Akkurat det har skapt bedre midje hos meg også, men har mistet mye av formene på hoftene.. Hoftebredden er smalere enn lårene snart!

Ser du har veldig fine former på hoftene! Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du ikke bygget til å se slik ut, er det nærmest umulig å få en lignende kropp som jenta på bildet, dersom du ikke er villig til å gå sulten til sengs hver dag i mange måneder for å få vekk både fett og muskler. Du ender med kropp som henne, men også en svak kropp, overopptatthet av kalorier, en sulten mage og bekymrede venner og familie. Verdt det? Nei. Prøv heller å lære deg å like kroppen din som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du sier meg å bygge skuldre og rygg! Akkurat det har skapt bedre midje hos meg også, men har mistet mye av formene på hoftene.. Hoftebredden er smalere enn lårene snart!

Ser du har veldig fine former på hoftene! Noen tips? :)

Jeg har bare veldig brede hofter fra naturen sin side. De kan rett og slett ikke slankes bort. :p Hatet det før, men holder på å lære meg å være fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare veldig brede hofter fra naturen sin side. De kan rett og slett ikke slankes bort. :p Hatet det før, men holder på å lære meg å være fornøyd

Hadde det før jeg også, men den blir bare mindre og mindre :grumpy: ..

Kan vel ha noe med at jeg har gått ned i vekt, og du har gått opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det før jeg også, men den blir bare mindre og mindre :grumpy: ..

Kan vel ha noe med at jeg har gått ned i vekt, og du har gått opp :)

Hehe, jepp! Jeg har gått opp 5 kg ;) Vi jenter har en tendens til at ting legger seg på underkroppen :p Men hoftene dine var jo virkelig ikke noe å være misfornøyd med da! :eek::love: (Snoker i loggboka.... heeh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp! Jeg har gått opp 5 kg ;) Vi jenter har en tendens til at ting legger seg på underkroppen :p Men hoftene dine var jo virkelig ikke noe å være misfornøyd med da! :eek::love: (Snoker i loggboka.... heeh)

Ja sant :)

Uff, er vel bare at det er uvant at de er blitt så små(i mine øyne iallefall) :) Btw om du ser nøye på bildene så går det litt innover ved siden av rumpa, det jeg misliker mest ... Så aner ikke om det er fett% eller øvelsene jeg gjør som forårsaker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant :)

Uff, er vel bare at det er uvant at de er blitt så små(i mine øyne iallefall) :) Btw om du ser nøye på bildene så går det litt innover ved siden av rumpa, det jeg misliker mest ... Så aner ikke om det er fett% eller øvelsene jeg gjør som forårsaker det :)

Kanskje det hjelper å kjøre hardt på rumpa for å få den rundere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å kjøre hardt på rumpa for å få den rundere?

Har tårer i øynene hver gang jeg kjører rumpe, så burde ikke vært at jeg ikke kjører det hardt nok iallefall! Og kjører det ganske ofte også, så vetikke jeg .. Men fult mulig at jeg bare må fortsette for å få den mye rundere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...