Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

I boken så er tankene til Tyrion i den avsluttende scenen av intet mindre en legendarisk standard.

Nesten så man skulle ha brutt åndsverksloven og hevet inn et avsnitt her.

Man får virkelig følelsen av hvordan en verden raser sammen, bokstavelig talt haha

Do it! Jeg vil lese igjen, men gidder ikke rote frem boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg får bare mer og mer sansen for Arya, jeg :cool:

[ATTACH=full]144037[/ATTACH]

Arya 'F*ck my life' Stark :roflmao:

- Lillebroen faller og blir paralysert, og ulven hennes må sendes vekk.

- Faren blir halshugget, hele følget deres blir massakrert, og sverdlæreren hennes blir drept.

- Hjemstedet blir plyndret og rasert, og lillebrødrene blir (så vidt hun vet) brent til døde.

- Finner en venn. Han blir tatt av ei heks.

- Storebroren, moren, og en haug andre slektninger blir massakrert.

- Reiser til kanskje sist gjenlevende slektning. Hun ble drept for et par dager siden.

Ganske forståelig reaksjon egentlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe av det;

“Elia of Dorne,” they all heard Ser Gregor say, when they were close enough to kiss. His deep voice boomed within the helm. “I killed her screaming whelp.” He thrust his free hand into Oberyn’s unprotected face, pushing steel fingers into his eyes. “Then I raped her.” Clegane slammed his fist into the Dornishman’s mouth, making splinters of his teeth. “Then I smashed her fucking head in. Like this.” As he drew back his huge fist, the blood on his gauntlet seemed to smoke in the cold dawn air. There was a sickening crunch. Ellaria Sand wailed in terror, and Tyrion’s breakfast came boiling back up. He found himself on his knees retching bacon and sausage and applecakes, and that double helping of fried eggs cooked up with onions and fiery Dornish peppers.

(kilde: http://uproxx.com/tv/2014/06/game-of-thrones-book-readers-discussion-the-mountain-and-the-viper/ )

Jeg pakka typisk nok vekk boka på torsdag for å rydde til flytting, så jeg har ikke tilgang til det hele. Men det er episk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Helt enig. Jeg forstår ikke at folk klarer å la være å lese bøkene. Ikke minst gjør det det bare latterlig gøy å se på, ikke motsatt. Mener at det er bedre å lese på forhånd, enn eventuelt å lese bøkene etter å ha sett serien.

driver å leser nå. men holder på med første bok enda. veldig tung læst. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å leser nå. men holder på med første bok enda. veldig tung læst. :p

Pro-tip. Du klarer fint å lese hele serien uten å kunne ramse opp navnene til alt og alle. En eller annen plass i boken møter du turneringen som Baratheon arrangerer, lykke til med alle navnene!

... det er en helv jevla side fylt av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro-tip. Du klarer fint å lese hele serien uten å kunne ramse opp navnene til alt og alle. En eller annen plass i boken møter du turneringen som Baratheon arrangerer, lykke til med alle navnene!

... det er en helv jevla side fylt av dem.

turnering til ære for the Hand har jeg lest. er der Ned. vil sende døtrene tilbake til winterfall.

Startet å lese de på norsk. etter første kapittel så lasta æ ned på engelsk. damn dårlig oversatt^^ :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste alle bøkene når første sesongen av serien kom. Men heldig for meg så har jeg litt dårlig hukommelse, så jeg husket ikke alt som har skjedd, og dermed blir det spennende å se serien da jeg ikke alltid husket hva som skjer! :D Under sist episode satt jeg med hjertet i halsen fordi jeg ikke huska hva utfallet av duellen ble! Hadde en viss følelse, men huska ikke nøyaktig! Episk bra scene da! :D

Jeg husker derimot hva som er det neste som skjer, og det gledes.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...