Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Har bare lest bøkene på engelsk. Så hva heter noen av standardfrasene på norsk da? "Winter is coming" "You know nothing, Jon Snow" "Words are wind" "If it please [tittel]" "Hand of the king" etc.

Har også bare lest Ringenes Herre på engelsk, sånn at Lommelun også videre sier meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jester
Jeg liker og at det er foreshadowing i selve serien. F.eks. det fra Littlefinger sin samtale med Robin. *squeak* :woot:

Fortell....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å være så subtil som mulig, det er ille å bli spoilet! Så har satt sitatet med hvit skrift for å være helt sikker på å ikke spoile på noen som helst måte.

"Spoilerinnhold skrevet med hvitt vises når det siteres! oops! ;) Æ flirte høyt!

Samtidig diskuterer Tyrion og Jamie forskjellige navn på drap (-cide). Patricide ;) blir bl.a nevnt.

Har begynt å lese bøkene på nytt, jeg spurt-leste dem første gangen. Nå prøver jeg å få med meg litt mere innhold/bakgrunnsstoff.

Husket f.eks ikke at Jon Snow og Theon Greyjoy ikke tålte trynet på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Jepp, den også. Hihi. De to siste episodene blir fantastiske! :D

Jeg tenker også å lese på nytt, etterhvert. Det er alt for mange år siden jeg leste bøkene, så veldig mye detaljer har gått tapt. Samtidig kan det og være ganske greit, for da kan jeg fortsatt bli overrasket over småting. Samtidig slipper jeg også å ta sånn på vei av småting, som "only Cat" (herregud for et oppstyr det ble) osv, rett og slett fordi sånt er detaljer som har gått i glemmeboken. Likevel husker jeg nok detaljer til å bli veldig forvirret om de plutselig endrer større ting, som det med Bran tidligere og nå Arya. Men, så lenge alle til slutt ender opp der de skal være er det ikke noen stor krise for min del i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er endel år siden jeg leste bøkene (bortsett fra ADwD mer nylig), men er ikke egentlig Tyrion en mye 'mørkere' eller mer 'depraved' person i bøkene sammenlignet med i TV-serien? I serien er han jo egentlig fullstendig god bortsett fra at han har mørk humor og kommer med endel spydige kommentarer til folk han ikke liker (som igrunn alltid fortjener det). I bøkene, når vi er inne i tankene hans, er han vel veldig amoralsk og iblant hatefull mot folk som ikke fortjener det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Menatteææævilikkesemenserlikevelfordihvafaenskjeddeegentlignå = scenen mellom The Viper og The Mountain.:eek:

Enda grinete pga det.... Hele dagen gikk i dass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Men... men... vår mann vant. Den grimme nordiske krigeren beseiret den arrogante dekadente søringen. Hovmod stod for fall. Good times were had. ;)

Ønsket vell mest at ingen døde, jeg vet ikke, føler bare serien ble fattigere uten de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket vell mest at ingen døde, jeg vet ikke, føler bare serien ble fattigere uten de...

Sant, enig der, måtte bare spille litt djevelens advokat hehe. Synd at Oberyn ikke varte litt lengre; scenene med han var alltid veldig underholdende/badass. Følte ikke noen sterk tilknytning til the Mountain men, ettersom man ser han så sjelden og de bytter ut skuespilleren nesten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
By the way, en ting jeg husker fra bøkene som jeg ikke tror ble referert til i serien er at Ellaria Sand (elskerinnen til Oberyn) er datteren hans. Mer incest altså, men i dette tilfellet far-datter incest i stedet for bror-søster incest, altså endel mer creepy.

Geez really ? In that case, så reddet the Mountain dagen min :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geez really ? In that case, så reddet the Mountain dagen min :p

Der var du rask på labben! Jeg slettet innlegget etter cirka 5 sekunder. Ble plutselig litt i tvil, og tok en kjapp fact-check. Hadde helt feil. Altså er det kun hukommelsen min som er creepy, heldigvis (?). Føler at jeg skylder Oberyn en unnskyldelse nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geez really ? In that case, så reddet the Mountain dagen min :p

Sometimes, lords are simply not in a social position to marry their beloved. For example, Prince Oberyn Martell of Sunspear is officially unmarried, but he fell in love with Ellaria Sand - an acknowledged bastard daughter of House Uller. Even in the relaxed values of Dorne, Oberyn could not wed Ellaria because it would be marrying beneath his station.

I følge http://gameofthrones.wikia.com/

Så da ble det litt trist igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...