Gå til innhold

Muskelpupper?


wombat

Anbefalte innlegg

Har hverken pupper eller rompe jeg, så denne tråden er veldig oppmuntrende for meg(nooot). Personlig bryr det meg ikke så mye, men er litt lei av alle de "så lenge du har rompe" innleggene.

Ang silikon tenke jeg selv på å ta det fra jeg var 14. Jeg var 100 % sikker på at jeg skulle ta silikon når jeg ble 18, leste om det hver ENESTE dag på nettet, så på bilder osv, men når den dagen kom var det liksom ikke så viktig mer. Veldig merkelig, for jeg kan huske tilbake så tidlig som jeg var 5 år, og puttet tennisballer inni genseren og ønsket meg pupper.. Ventet og ventet i mange år, men puppene kom aldri. Og det er helt ok faktisk, har ikke noen problemer på guttefronten eller med meg selv, selv om jeg mangler det meste av kvinnelige former :p

Jeg synes det er ok å ta silikon, men tror det kan bli en feil avgjørelse for mange. Tror mange unge jenter tenker at alt vil bli perfekt om de fikser på puppene, at selvtilliten vil bli skyhøy og alle problemer forsvinner. Men det jeg da har sett med de "venninnene" mine som har tatt silikon, er at de ofte begynner å fikse på ting, og så bare fortsetter det. Lepper fylles inn, hair Extensions, vippe Extensions, osv. Altså ikke store greier, men virker som de leter etter en måte å bli fornøyd med seg selv på. De fikser på utsiden, når det egentlig er innsiden som burde fått hjelp.

Synes det blir noe helt annet om noen vil tilbake til sin opprinnelige kropp (for eksempel etter amming, kreft, vektnedgang osv).

Mye av dette er jeg helt enig i! Både deler av første og hele neste avsnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hverken pupper eller rompe jeg, så denne tråden er veldig oppmuntrende for meg(nooot). Personlig bryr det meg ikke så mye, men er litt lei av alle de "så lenge du har rompe" innleggene.

Ang silikon tenke jeg selv på å ta det fra jeg var 14. Jeg var 100 % sikker på at jeg skulle ta silikon når jeg ble 18, leste om det hver ENESTE dag på nettet, så på bilder osv, men når den dagen kom var det liksom ikke så viktig mer. Veldig merkelig, for jeg kan huske tilbake så tidlig som jeg var 5 år, og puttet tennisballer inni genseren og ønsket meg pupper.. Ventet og ventet i mange år, men puppene kom aldri. Og det er helt ok faktisk, har ikke noen problemer på guttefronten eller med meg selv, selv om jeg mangler det meste av kvinnelige former :p

Jeg synes det er ok å ta silikon, men tror det kan bli en feil avgjørelse for mange. Tror mange unge jenter tenker at alt vil bli perfekt om de fikser på puppene, at selvtilliten vil bli skyhøy og alle problemer forsvinner. Men det jeg da har sett med de "venninnene" mine som har tatt silikon, er at de ofte begynner å fikse på ting, og så bare fortsetter det. Lepper fylles inn, hair Extensions, vippe Extensions, osv. Altså ikke store greier, men virker som de leter etter en måte å bli fornøyd med seg selv på. De fikser på utsiden, når det egentlig er innsiden som burde fått hjelp.

Synes det blir noe helt annet om noen vil tilbake til sin opprinnelige kropp (for eksempel etter amming, kreft, vektnedgang osv).

Måååå bare si en ting,jeg er enig i det du sier men må konstantere at det er ikke amminga som ødelegger puppene det er svangerskapet:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en god fysiologisk grunn til at en jente MÅ ta silikon?

Finnes det ikke en god fysisk grunn, så må jo grunnen ligge ved det mentale;)

Ingen MÅ ta silikon. Jeg mener bare at om en er voksen og har penger til det, er det ikke noe verre enn alt det andre vi gjør for å pynte på utseendet. Når det er sagt så foretrekker jeg også små, naturlige pupper, men jeg men er at psykolog er noe en går til når en er syk, og man trenger ikke å være syk for å pynte på utseendet i dag.

- edit Små, naturlige pupper fremfor silikonpupper skulle det stå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke helt relevant - men som mann, mener jeg at det er mye, mye viktigere å være stolt over kvinnekroppen man har fått utdelt fra naturens side. Om man er flatbrysta, har en flat rumpe, er formløs eller samme faen: Det er så sykt mye flottere med noen som er STOLT over kroppen sin og respekterer den, kontra noen som legger seg under kniven av usikkerhet, press, eller hva det skulle være.

Jeg sier ikke at silikon er feil, tvert imot. Det er helt opp til deg og hva du føler for. Men når alt kommer til alt, synes jeg det er herlig med de som kan respektere sine genetiske begrensinger og heller være stolt av den man er, for det er mangelvare i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke helt relevant - men som mann, mener jeg at det er mye, mye viktigere å være stolt over kvinnekroppen man har fått utdelt fra naturens side. Om man er flatbrysta, har en flat rumpe, er formløs eller samme faen: Det er så sykt mye flottere med noen som er STOLT over kroppen sin og respekterer den, kontra noen som legger seg under kniven av usikkerhet, press, eller hva det skulle være.

Jeg sier ikke at silikon er feil, tvert imot. Det er helt opp til deg og hva du føler for. Men når alt kommer til alt, synes jeg det er herlig med de som kan respektere sine genetiske begrensinger og heller være stolt av den man er, for det er mangelvare i dagens samfunn.

Jeg tror jeg nettopp ble forelsket i deg < 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har påstått at man MÅ ta det,hehe..altså..dette må være eget valg og jeg prøver faktisk ikke å angripe deg på noen måte her,tror vi igrunn er enig i de fleste ting:) Men jeg mener at man ikke kan stemple en perosn utifra at de har valgt å ha sillikon i puppene. Man bør vel respektere folk uansett om de har det eller ei:) Og jeg mener at en slik avgjørelse må være helt opp til hver enkelt rett og slett.

Selvfølgelig er det aller beste å være som en er og heller prøve å forbedre utseende ved hjelp av naturlige midler ,uten kirurgi osv og at det er en uting at man skal legge seg under kniven i hytt og pine like lett som en bytter klær liksom...det tas for lett på i verden i dag,uten tvil. men nå er verden som den er i dag...og synet på oss selv er faktisk labert,for mange...synes ikke det er rart mange tyr til slikt faktisk...det er et evig press og fokus på kropp og utseende.

Jeg syntes faktisk det er rart at så mange tyr til det...Men det syntes jeg sikkert fordi det er noe jeg aldri kunne gjort selv;-) Jeg syntes derimot det er trist når så mange føler at det er løsningen på å takle kroppspresset;)

Og grunnen til at jeg er så veldig i mot, er at jeg har sett så mange negative sider og konsekvenser for jenter som totalt gir etter for kroppspresset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en snodig tråd på et forum som dette. Jeg er sikker på at de aller fleste kunne brukt over halvparten av treningstia si på meningsfullt arbeid fremfor å pynte på kroppen sin for å få mest mulig muskler og minst mulig fett. Sixpac er ok, selv om det for kvinner oftest er et resultat av en skummelt lav fettprosent, mens silikon er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en snodig tråd på et forum som dette. Jeg er sikker på at de aller fleste kunne brukt over halvparten av treningstia si på meningsfullt arbeid fremfor å pynte på kroppen sin for å få mest mulig muskler og minst mulig fett. Sixpac er ok, selv om det for kvinner oftest er et resultat av en skummelt lav fettprosent, mens silikon er det ikke?
Det er jo ikke alle som bare vil ha mest mulig muskler her da:P At det er et fakta at damer som trener og slanker seg ned i veldig lav fett% mister puppene og derfor tyr til sillikon for å få litt mer foran,det er og blir jo logisk nok det..men de fleste går jo litt opp i fett% igjen,de fleste er jo ikke så langt nede i fett% hele året..ingen som sier at det er ok med sixpack på damer egentlig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er da ganske mange her inne som jakter på sixpacken sin, eller iallefall drømmer om en.

Det er jo satt på spissen, men dette er jo et forum som er kroppsfokusert, enten det er konkurransekropp eller fleskekropp som skal krympes, eller helårskropp. Så at silikon er en "naturlig"(?) del av det, er kanskje ikke så rart? Uten at man trenger å ha så lav selvtillit at man heller burde bruke pengene på psykolog, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke at man ikke er oppgående om man går til psykolog. Som nevnt før er jeg FOR at folk går til psykolog. Jeg mente det at om ventetiden på psykolog er veldig lang, kan mange ha godt av å snakke med oppgående mennesker angående kropp og forholdet man har til den:)

"å snakke med oppegående mennesker angående kropp og forholdet man har til den", der sa du det igjen. Bare fordi du ikke skriver det rett fram, betyr ikke det av folk er helt idioter heller.. ;) Når du sier den setningen antyder du (ganske åpenbart) at de som trenger å snakke med "oppegående mennesker" ikke er "oppegående" selv. Om det var intensjonen eller ei, så bør du tenke deg litt om før du poster noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen MÅ ta silikon. Jeg mener bare at om en er voksen og har penger til det, er det ikke noe verre enn alt det andre vi gjør for å pynte på utseendet. Når det er sagt så foretrekker jeg også små, naturlige pupper, men jeg men er at psykolog er noe en går til når en er syk, og man trenger ikke å være syk for å pynte på utseendet i dag.

- edit Små, naturlige pupper fremfor silikonpupper skulle det stå..:)

Må bare kverulere litt her. Man trenger IKKE være SYK for å gå til psykolog. Jeg skal til psykolog nå for utredning pga jeg feiler noen fysiske ting og må utelukke at det kan være noe psykisk bak pga min barndom. Ellers har jeg også en venninne som går til psykolog i forbindelse med erstatningssak etter bussulykke f. eks. Så det finnes mange som går til psykolog uten å være syk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"å snakke med oppegående mennesker angående kropp og forholdet man har til den", der sa du det igjen. Bare fordi du ikke skriver det rett fram, betyr ikke det av folk er helt idioter heller.. ;) Når du sier den setningen antyder du (ganske åpenbart) at de som trenger å snakke med "oppegående mennesker" ikke er "oppegående" selv. Om det var intensjonen eller ei, så bør du tenke deg litt om før du poster noe.

Jeg tolket det som at hun mente at mange som føler behov for silikon kan snakke med oppegående mennesker om at det finnes viktigere ting i livet for å få tankene på et annet spor typ greie. Ikke at de som tar silikon ikke er oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket det som at hun mente at mange som føler behov for silikon kan snakke med oppegående mennesker om at det finnes viktigere ting i livet for å få tankene på et annet spor typ greie. Ikke at de som tar silikon ikke er oppegående.

Poenget er at det faktisk kan bli tolket. Psykiske lidelser/personlige problem er noe man bør være forsiktig med å ytre seg om, og ikke gi rom for misforståelser som kan såre eller støte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at det faktisk kan bli tolket. Psykiske lidelser/personlige problem er noe man bør være forsiktig med å ytre seg om, og ikke gi rom for misforståelser som kan såre eller støte andre.

Men skal man ta hensyn til hvordan hver enkelt person tolker ting, så må man jo holde kjeft hele tiden.

Hvis man tolker veldig mange ting i negativ forstand bør man kanskje heller gå litt i seg selv (mener ikke at du eller noen andre her må gjøre det, men hvis det er et gjentagende problem at en blir "offended" av ting folk ytrer på internett bør man kanskje gå litt i seg selv og vurdere hva som er problemet og om internett er stedet å "henge").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk jenter å tro at de ender opp som Arnold så fort de tar i en manual. Er nok ikke sånn det fungerer, jenter.

For min del så har jeg så små pupper at de allerede ser ut som brystmuskler når jeg strammer de, men jeg har ikke lyst til å ha det på permanent basis. Tror ikke jeg kommer til å bli Arnold av den grunn. Snakket forøvrig med damen jeg referert til i førsteinnlegget om det, og hun fikk det etter 2 år med styrketrening, så tror ikke muskelpupper er ute av rekkevidde for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal man ta hensyn til hvordan hver enkelt person tolker ting, så må man jo holde kjeft hele tiden.

Hvis man tolker veldig mange ting i negativ forstand bør man kanskje heller gå litt i seg selv (mener ikke at du eller noen andre her må gjøre det, men hvis det er et gjentagende problem at en blir "offended" av ting folk ytrer på internett bør man kanskje gå litt i seg selv og vurdere hva som er problemet og om internett er stedet å "henge").

Det var ikke bare jeg som følte meg truffet, og gidder ikke forsvare meg på at jeg følte det slik. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kverulere litt her. Man trenger IKKE være SYK for å gå til psykolog. Jeg skal til psykolog nå for utredning pga jeg feiler noen fysiske ting og må utelukke at det kan være noe psykisk bak pga min barndom. Ellers har jeg også en venninne som går til psykolog i forbindelse med erstatningssak etter bussulykke f. eks. Så det finnes mange som går til psykolog uten å være syk!! :)

Nei jeg ser selv at det kom veldig feil frem. Men poenget mitt er at en ikke automatisk trenger psykolog, eller at eventuelt "prate med oppegående mennesker" fordi man ønsker å forstørre puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor all denne i varierende grad følelsesladede debatten kommer fra. Om ei dame vil forstørre puppene sine har jeg da absolutt ingen verdens ting med det å gjøre? Ærlig talt, det er hennes kropp, hennes penger, hennes bittelille risiko å ta, og hennes smerte å leve med de påfølgende ukene.

Spesielt på et treningsforum blir disse holdningene veldig merkelige. Hvor mange timer har du brukt på å forrandre ting ved din kropp ved hjelp av kosthold og trening? Hvor stor skaderisiko er det når man løfter bæltunge vekter flere ganger i uka? Hva om delen av kroppen du ønsket å endre kun kunne endres gjennom kirurgi.. hvorfor skulle andre ha noen som helst meninger om at du brukte et antall timer på å spare opp til en operasjon? Hvor er forskjellen..? Hyklere :p

Blir i grunn helt oppgitt her, og hadde blitt rimelig forbanna om noen plutselig skulle nekte meg å tattoovere eller stikke en metallbit gjennom eller innunder en hvilken som helst del av min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...