Gå til innhold

Muskelpupper?


wombat

Anbefalte innlegg

Psykologtimer faktisk. Mener du at alle som tar silikon trenger psykolog? Hva med andre inngrep som for eksempel å rette på utstående ører, eller fjerne stygge føflekker; trenger disse også psykolog?

Skulle blitt lange ventelister for de som faktisk trenger psykologtimer da. Det er allerede ventelister på psykologtimer mange steder i landet.

Også et godt poeng,hehe...ja sikkert noen som heller kan ta seg noen timer hos psykiater for å få bedre selvbilde og lære å tenke annerledes dermed forandrer mening ang nye pupper. Og ja ventelistene er såppas lange at da må en heller ta de privat,som er...1000 kr timen...hver gang...uten at man får noe egenandelskort...da blir det billigere med sillikonpupper for de fleste:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men alle som tar silikon har ikke dårlig selvtillit. Og penge- argumentet synes jeg heller ikke er det beste, det er liksom helt greit å bruke penger på en dyr bil, som også KAN være et tegn på dårlig selvtillit/ behov for å imponere andre. Så dyrt er det da ikke med silikon med tanke på hvordan lønningene er her til lands. Veldig skjelden noen dør av et sånt inngrep, jeg har aldri hørt om det.

Beklager at jeg lot denne tråden spore ytterligere ut. Muskelpupper har lite å gjøre med det jeg skrev nå:-/

Edit- retta skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle som tar silikon har ikke dårlig selvtillit. Og penge- argumentet synes jeg heller ikke er det beste, det er liksom helt greit å bruke penger på en dyr bil, som også KAN være et tegn på dårlig selvtillit/ behov for å imponere andre. Så dyrt er det da ikke med silikon med tanke på hvordan lønningene er her til lands. Veldig skjelden noen dør av et sånt inngrep, jeg har aldri hørt om det.

Beklager at jeg lot denne tråden spore ytterligere ut. Muskelpupper har lite å gjøre med det jeg skrev nå:-/

Edit- retta skrivefeil.

Jeg er enig i mange argumenter her både på godt o vondt,og du ahr gode poeng du også,men akkurat dette med at noen har dødd av sillikon har ikke jeg heller hørt om her til lands,men har hørt om stygge tillfeller når sillikonen blir frastøtt kroppen,atygge infeksjoner osv osv...å ta operasjon og legge fremmedlegemer inn er ikke risikofritt uansettom det er her til lands eller andre land.

Ellers vil jeg egentlig bare si at man bør tenke seg godt om uansett før man gjør slike inngrep,og at til syvende og sist bør det være for deg selv og fordi du vil dette og dette vil gjøre livet ditt bedre med tanke på mange ting. Synes jeg:D Med for all del,dette fokuset på tits og vekt og kropp generellt har tatt litt for mye av de siste årene og ja jeg er enig i at alle burde bare ta det litt mer med ro og være glad i seg selv når man er frisk fungerende og har det generellt bra..det kunne vært verre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologtimer faktisk. Mener du at alle som tar silikon trenger psykolog? Hva med andre inngrep som for eksempel å rette på utstående ører, eller fjerne stygge føflekker; trenger disse også psykolog?

Skulle blitt lange ventelister for de som faktisk trenger psykologtimer da. Det er allerede ventelister på psykologtimer mange steder i landet.

Jeg mener at de som legger seg under kniven KUN på grunnlag av utseende, kan ha godt av noen psykologtimer ja. Det er MIN mening. Jeg mener usikkerhet ikke bør fikses med kniv, men med å få perspektiv. At det er venteliste på psykologtime er bare et dårlig argument. Bare det å snakke med oppegående mennesker generelt vil kunne hjelpe mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også et godt poeng,hehe...ja sikkert noen som heller kan ta seg noen timer hos psykiater for å få bedre selvbilde og lære å tenke annerledes dermed forandrer mening ang nye pupper. Og ja ventelistene er såppas lange at da må en heller ta de privat,som er...1000 kr timen...hver gang...uten at man får noe egenandelskort...da blir det billigere med sillikonpupper for de fleste:D

Om det er billigere eller ikke skjønner jeg ikke at skal være relevant på noen som helst måte. Når 18-åringa bruker konfirmasjonspengene på silikon så handler det om prioritering, ikke om dårlig råd...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de som legger seg under kniven KUN på grunnlag av utseende, kan ha godt av noen psykologtimer ja. Det er MIN mening. Jeg mener usikkerhet ikke bør fikses med kniv, men med å få perspektiv. At det er venteliste på psykologtime er bare et dårlig argument. Bare det å snakke med oppegående mennesker generelt vil kunne hjelpe mange.
Så man er ikke oppegående hvis man går til psykolog?:huh: Det er tidenes dårligste argument...nå ble jeg veldig veldig provosert faktisk...skal si deg en ting...det er lang ventetid og ja folk som faktik tar seg i skinnet å går til psykolog og tar taki problemene sine de bør man faktisk beundre. Når det er sagt så har du noen gode poeng ,men dette faller ut av perspektivet nå synes jeg. Man kan faktisk ha det veldig bra og likevel fikse på kroppen sin med kirurgi. Det er ikke sånn at man må ha et stempel i panna som sier" jeg har issues" fordi man har sillikon for eksempel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er billigere eller ikke skjønner jeg ikke at skal være relevant på noen som helst måte. Når 18-åringa bruker konfirmasjonspengene på silikon så handler det om prioritering, ikke om dårlig råd...;)
Men hva man selv bestemmer sge for å prioritere konfirmasjonspengene sine til er vel egen business vel? Trenger absolutt ikke å bety at de trenger psykolog hjelp av den grunn. At mange har problemer med å godta seg selv som de er ja,,det er da sant men det er ikke alle..du kan ikke fly rundt å tru slik om alle som du ser har sillikonpupper!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er ikke oppegående hvis man går til psykolog?:huh: Det er tidenes dårligste argument...nå ble jeg veldig veldig provosert faktisk...skal si deg en ting...det er lang ventetid og ja folk som faktik tar seg i skinnet å går til psykolog og tar taki problemene sine de bør man faktisk beundre. Når det er sagt så har du noen gode poeng ,men dette faller ut av perspektivet nå synes jeg. Man kan faktisk ha det veldig bra og likevel fikse på kroppen sin med kirurgi. Det er ikke sånn at man må ha et stempel i panna som sier" jeg har issues" fordi man har sillikon for eksempel.

Hvor har du det fra? Hun sa nå ingenting om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva man selv bestemmer sge for å prioritere konfirmasjonspengene sine til er vel egen business vel? Trenger absolutt ikke å bety at de trenger psykolog hjelp av den grunn. At mange har problemer med å godta seg selv som de er ja,,det er da sant men det er ikke alle..du kan ikke fly rundt å tru slik om alle som du ser har sillikonpupper!

Folk kan gjøre som de vil, jeg har aldri sagt noe annet.

Dog, så velger jeg selv hvilke verdier jeg setter pris på og ikke setter pris på her i livet, og er ikke mange i min vennegjeng med silikon/plastisk kirurgi da får å si det sånn;-)

Kroppsfokuset har tatt over, og jeg nekter å støtte så ekstreme deler av fokuset som innebærer at 18-åringer (og eldre selvfølgelig, men syntes det er spesielt ille når jentene tar silikon på 18-års bursdagen sin)gjør det de gjør i dag...

Det er ikke sånn at når jeg ser en jente med silikon så tenker jeg: å herregud hu er "ditt og datt", men jeg klarer heller ikke å se noe positivt rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er ikke oppegående hvis man går til psykolog?:huh: Det er tidenes dårligste argument...nå ble jeg veldig veldig provosert faktisk...skal si deg en ting...det er lang ventetid og ja folk som faktik tar seg i skinnet å går til psykolog og tar taki problemene sine de bør man faktisk beundre. Når det er sagt så har du noen gode poeng ,men dette faller ut av perspektivet nå synes jeg. Man kan faktisk ha det veldig bra og likevel fikse på kroppen sin med kirurgi. Det er ikke sånn at man må ha et stempel i panna som sier" jeg har issues" fordi man har sillikon for eksempel.

Jeg skrev ikke at man ikke er oppgående om man går til psykolog. Som nevnt før er jeg FOR at folk går til psykolog. Jeg mente det at om ventetiden på psykolog er veldig lang, kan mange ha godt av å snakke med oppgående mennesker angående kropp og forholdet man har til den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe stor fan av silikon. Det som provoserer meg er at det å ta silikon blir sidestilt med at en har mental - issues, noe som er veldig generaliserende og veldig langt i fra sannheten. Har en behov for å diskutere et ønske om silikon med "oppegående mennesker"? Og er en ikke et oppegående menneske om en tak silikon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke noe stor fan av silikon. Det som provoserer meg er at det å ta silikon blir sidestilt med at en har mental - issues, noe som er veldig generaliserende og veldig langt i fra sannheten. Har en behov for å diskutere et ønske om silikon med "oppegående mennesker"? Og er en ikke et oppegående menneske om en tak silikon?

Gi meg en god fysiologisk grunn til at en jente MÅ ta silikon?

Finnes det ikke en god fysisk grunn, så må jo grunnen ligge ved det mentale;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den tankengangen må jo sminke, smykker, fine klær osv også være "mentale issues".

Er det ikke?

Evt påpakket av samfunnet, mote og media etc. Men det er jo igjen det mentale?

Anyways, vær deg selv, og vær fornøyd med det. Selvtillit er nøkkelen, og selv synes jeg en dame/jente normalt er penest uten å ha trykt trynet i ymse kjemikalier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en god fysiologisk grunn til at en jente MÅ ta silikon?

Finnes det ikke en god fysisk grunn, så må jo grunnen ligge ved det mentale;)

Ingen som har påstått at man MÅ ta det,hehe..altså..dette må være eget valg og jeg prøver faktisk ikke å angripe deg på noen måte her,tror vi igrunn er enig i de fleste ting:) Men jeg mener at man ikke kan stemple en perosn utifra at de har valgt å ha sillikon i puppene. Man bør vel respektere folk uansett om de har det eller ei:) Og jeg mener at en slik avgjørelse må være helt opp til hver enkelt rett og slett.

Selvfølgelig er det aller beste å være som en er og heller prøve å forbedre utseende ved hjelp av naturlige midler ,uten kirurgi osv og at det er en uting at man skal legge seg under kniven i hytt og pine like lett som en bytter klær liksom...det tas for lett på i verden i dag,uten tvil. men nå er verden som den er i dag...og synet på oss selv er faktisk labert,for mange...synes ikke det er rart mange tyr til slikt faktisk...det er et evig press og fokus på kropp og utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hverken pupper eller rompe jeg, så denne tråden er veldig oppmuntrende for meg(nooot). Personlig bryr det meg ikke så mye, men er litt lei av alle de "så lenge du har rompe" innleggene.

Ang silikon tenke jeg selv på å ta det fra jeg var 14. Jeg var 100 % sikker på at jeg skulle ta silikon når jeg ble 18, leste om det hver ENESTE dag på nettet, så på bilder osv, men når den dagen kom var det liksom ikke så viktig mer. Veldig merkelig, for jeg kan huske tilbake så tidlig som jeg var 5 år, og puttet tennisballer inni genseren og ønsket meg pupper.. Ventet og ventet i mange år, men puppene kom aldri. Og det er helt ok faktisk, har ikke noen problemer på guttefronten eller med meg selv, selv om jeg mangler det meste av kvinnelige former :p

Jeg synes det er ok å ta silikon, men tror det kan bli en feil avgjørelse for mange. Tror mange unge jenter tenker at alt vil bli perfekt om de fikser på puppene, at selvtilliten vil bli skyhøy og alle problemer forsvinner. Men det jeg da har sett med de "venninnene" mine som har tatt silikon, er at de ofte begynner å fikse på ting, og så bare fortsetter det. Lepper fylles inn, hair Extensions, vippe Extensions, osv. Altså ikke store greier, men virker som de leter etter en måte å bli fornøyd med seg selv på. De fikser på utsiden, når det egentlig er innsiden som burde fått hjelp.

Synes det blir noe helt annet om noen vil tilbake til sin opprinnelige kropp (for eksempel etter amming, kreft, vektnedgang osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...