Gå til innhold

hvordan klær på treningsenter? jenter


JulieRingstad

Anbefalte innlegg

Jeg trener i 3/4 lange tightser fra røhnisch eller baggy joggebukse fra better bodies og stramme singleter/overdeler med sportsbh under. Om buksen er vid eller stram spiller ingen rolle, men overdelene må være stramme ellers får jeg noia og føler meg som et telt, og selvfølgelig liker jeg å se musklene :p

Liker å se passe representabel ut, men sminke bruker jeg ikke på trening og håret er som det er, slengt i et hårstrikk.

RÖHNISCH

BRANR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også fan av 3/4-tights, men bruker både lang tights og noe mer slaskete bukser. Converse på beina - jeg løfter jo bare, kardio tar jeg utendørs. Så pleier jeg å bruke racerback-singlet (og snike meg litt stille rundt, siden treningssenteret "oppfordrer" til å bruke t-skjorte, men siden jeg ikke er bolemann er det ingen som blir redde for meg). Liker best den skulderfriheten singlet gir, men får noen ganger litt gnag på baksiden av skulderbladene når jeg benker, er jeg den eneste som har det problemet??

Og selvfølgelig er det viktig at sko, topp og evt genser matcher. Gymmen er vel eneste stedet jeg liker fargekoordinering :p Kløft bryr jeg meg derimot ikke om, men det skal sies at jeg er veldig glad for at jeg nå kan ta på meg sports-bh uten å begynne å gråte og gjemme meg i garderobeskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå som regel i tights til rett over knærne (om vinteren bruker jeg også lengre og om sommeren kortere) og en fargerik singlet :) Har en del t-skjorter også, men de blir ikke like mye brukt. Blir så klam og varm, og føler meg mye mer fri i singlet.

Kan forresten si meg enig med folk over her at H&M sine treningsklær ikke er så verst, selv om billigmerker ofte får dårlig rykte på seg. De har singleter i mange fine farger i funksjonsmateriale som holder seg bra vask etter vask :) Elsker å kjøpe treningsklær, og det hjelper alltid på motivasjonen å ha på seg noe man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker for det meste lang, svart tights. Har noen korte også, men liker ikke å gjøre markløft med nakne legger i tilfelle stangen skraper borti. Bruker t-skjorter av ulike slag. Foretrekker singlet, men er singletforbud på mitt senter.

Kjøper tekniske t-skjorter på sportsbutikker i utlandet, der er de mye billigere! Ukjente merker, men det bryr jeg meg ikke om. Bruker også vanlige bomulls-tskjorter i blant. Vanligvis litt løse, for hater at det strammer rundt armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener i tights, shorts, singleter, t-skjorter og gensere.

Gir faen i hva andre har på seg og hva andre mener om meg. Har noen et problem med at jeg går i en shorts som er kortere enn rett over kneet så får det være deres eget problem. Er behagelig å trene i shorts :)

Finnes det noen som mener noe ikke-positivt om kvinner i ypperlig fysisk form som trener i tøy hvor kropp synes? :ooo:

I raise the :finger: in their general direction.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ingen tråd om dette, kan hende jeg bare var dårlig til å lete men..

Hvordan klær synes dere jenter skal kle på seg på trening(og gutter forsovet)? Selv bruker jeg ofte tights og t-skjorte bare, men nå som sommeren nærmere seg synes jeg de tightsshortsene som stopper midt på låret ca er veldig deilige da det blir så varmt. Men føler jeg ofte kan få litt rare blikk, kan bare være jeg som innbiller meg o-o

Noe som irritererer meg er de som absolutt må prøve å få størst mulig kløft når de er på trening...

Så hva synes dere er er greit å ha på seg på trening? og hva liker dere ikke

Hva med at du gror noen biceps og kler på deg akkurat hva faen du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor mange jenter ikke tørr/vil gå i kort shorts på trening? Å vise lår er da vel ikke upassende, og shorts er jo helt klart det som er mest behagelig innendørs.

Selv går jeg i hva enn jeg føler for fra dag til dag. Går mye i shorts og singlett, men også gensere og lang tights :)

For da må jeg barbere leggene litt oftere enn jeg gidder^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva synes dere er er greit å ha på seg på trening? og hva liker dere ikke

I motsetning til hva noen ser ut til å tro, er det alltid greit med nyvaskede klær på trening. Videre syns jeg en viss grad av sømmelighet bør kunne kreves. Misforstå meg ikke, jeg syns det er flott med tights og singlet (eller liknende) på veltrente jenter, men de dristigste plaggene kan få ligge hjemme. Når jeg ser jenter som knapt nok har klær på kroppen, og i tillegg er veldig sminkede, lurer jeg egentlig på hva de gjør på treningssenteret. Det er en grense mellom attraktiv og vulgær, men den er tidvis ganske tynn.

Sett bort ifra de foregående punktene, vil jeg påstå at man bør kle seg behagelig. Som i alle andre sammenhenger kler man seg etter omstendighetene. Personlig går det mest i shorts og t-skjorte, og singlet brukes kun på de varmeste dagene. Tights brukes kun ved intervaller og på sykkel, men det er fordi jeg egentlig ikke liker plagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også folk kan ha på seg klær i riktig str.

Hadde en opplevelse i garderoben på gymmet da ei godt voksen, overvektig dame kom inn, tok av seg ytterjakka og bøyde seg ned så HELE rævsprekka var synlig(hadde på seg stram tights, som hu tydeligvis ikke fikk over ræva). Jeg sto og sminka meg i speilet og fikk med meg dette ufrivillig. Så tok hu av seg t-skjorta, og så stilte hu seg bak meg i speilet og tok av seg BH-en, og tok på seg sports-BH - tok seg god tid, så jeg fikk med meg alt i speilet(selv om jeg var redd for at hu kanksje var smågal så jeg jobba livet av meg for å unngå øyekontakt). Etter det tok hun på seg ei lita stram t-skjorte, og skulle da trene i dette. Problemet var at for hver bevegelse hu gjorde, om det var å bøye seg ned og knyte skolisser eller å bare løfte opp armene, så spratt tskjorta opp over buken og hele ræva hennes var synlig-,-

- såklart man skal trene med det som er behagelig, og det kan være motiverende å trene med stramme klær, men jeg synes man kan spare andre medlemmer for flashing av rævsprekk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet veldig enig, men det er faktisk vanskelig å finne treningsklær i store størrelser.

Joda, men joggebukse = treningsklær, vanlig tskjorte(bruker selv herre tskjorter) = treningsklær, en veromoda singlet(som ville skjult rumpa hennes) under den tighte t-skjorta = treningsklær.

Bruker selv L i alt av klær/treningsklær så kan se utfordringen til folk som bruker større enn XL da dette nesten ikke finnes i de "vanlige" butikkene.

Jeg har bare opplevd en gang på trening at en annen person sine klær(eller mangel på klær?) var sjenerende, alle andre jeg har sett, store eller små, kler seg med vanlige treningsklær(alt fra "trendy" tights/trenings- tskjorte til vanlig joggebukse og tskjorter) uten å vise fram rævsprekk ol. Så det er ikke noe jeg tenker på til vanlig, bare den ene episoden som har brent seg fast til minnet mitt -,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, skal slutte å trolle så mye:) går i tights og ei tshorte eller en topp som jeg har brukt litt dagen før(ikke på trening dagen før altså). er på jaktvette en shorts jeg kan bruke, tightsene irriterer meg bare, medium er for stort og small for smått, så nå blir det shorts når lønna tikker inn, enn skikkelig manneshorts, det er det jeg vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor mange jenter ikke tørr/vil gå i kort shorts på trening? Å vise lår er da vel ikke upassende, og shorts er jo helt klart det som er mest behagelig innendørs.

Selv går jeg i hva enn jeg føler for fra dag til dag. Går mye i shorts og singlett, men også gensere og lang tights :)

Hadde jeg hatt lår til å trene i shorts, så hadde jeg gjort det :D Ikke alle som er så heldige med genene dessverre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...