Gå til innhold

Matvarer for mindre oppblåsthet


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har brukt søkefunksjonen og jeg har lest gjennom endel av trådene, men syns ikke jeg fikk noe som passet meg. For jeg har blitt så oppblåst de siste ukene at det er til å spy av.. Jeg spiser ikke brød, ris engang i bland, har ingen allergier eller reagerer på noe som helst så jeg aner ikke hva jeg kan kutte ut eller prøve på. Melkeprodukter har jeg hørt at kan fremkalle sånt, jeg drikker noe melk og ost, men det er vel det. Spiser ellers ganske mye proteiner.

Så tenker jeg at det kanskje kan være at det kan være Pepsi Maxen?? Jeg aner ikke jeg.

Dette har egentlig fælt lite med hvordan jeg ser ut å gjøre, annet enn at det er lite pent å se ut som man er gravid liksom :p men det er ubehagelig og irriterende da det gjør at jeg aldri føler meg sulten når jeg vet at jeg trenger mer mat... Derfor ender jeg jo opp med å spise mer mat og føle mer enda verre.

Noen som har noen matvarer som kan reversere dette på noe måte, eller gjøre meg mindre oppblåst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det akkurat sånn de siste dagene og sykt kjipt å være hjemme på perm og generelt ha null sult/mangler

Sånn sett har jeg ikke peiling på hva det kommer av da jeg verken har spist og drukket mer/mindre av noe jeg ikke får i meg daglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbondioksid kan ha den effekten at den gir en "oppblåst mage" så om du har et høyt inntak av pepsi max så kan du vurdere å drikke mindre og se om det har en effekt, C02 er tross alt "gass". :) Mange som også drikker sjokolademelk/melk får også oppblåst mage og slik du påpeker så det absolutt noe i det men denne plagen er muligens mer relevant for personer som har en lavere toleranseterskel for laktose eller andre diffuse problemer med oppblåsthet. Det kan være så mye annet i kosten din som påvirker dette som sukkeralkoholer, høyt fiberinntak, svelging av luft etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbondioksid kan ha den effekten at den gir en "oppblåst mage" så om du har et høyt inntak av pepsi max så kan du vurdere å drikke mindre og se om det har en effekt, C02 er tross alt "gass". :) Mange som også drikker sjokolademelk/melk får også oppblåst mage og slik du påpeker så det absolutt noe i det men denne plagen er muligens mer relevant for personer som har en lavere toleranseterskel for laktose eller andre diffuse problemer med oppblåsthet. Det kan være så mye annet i kosten din som påvirker dette som sukkeralkoholer, høyt fiberinntak, svelging av luft etc.

Good point ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tygger mye tyggis kan det gjøre deg oppblåst. Jeg sliter med det av og til, ikke alltid men av og til, derfor må jeg velge å droppe tyggisen, hvis jeg har en dag hvor jeg er hjemmefra fra morran til kvelds. Merker jeg svelger mye luft ved tyggisspising.

Ofte er det psykisk også -,- stress og nerver kan gjøre folk oppblåst uten grunn. Kjenner mange som sliter med det.

F.eks. hvis jeg skal sove hos noen en hel helg, eller reise eller noe, så blir jeg oppblåst fordi jeg er redd for å bli oppblåst -,- eller hvis jeg skal på en penere fest senere og skal ha på en trang kjole, så blir jeg redd for å bli oppblåst, og da blir jeg oppblåst...tror kroppen min hater meg ;)

Noen ganger kommer det uten grunn, kan bare sitte hjemme hele dagen, og det er fritt fram, men plutselig kjenner jeg at jeg blir oppblåst og det blir værre og vondere, men det er ingenting som må "ut" ^^ hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Kanskje det ikke har med mat å gjøre i det hele tatt? Kanskje det heller er hormonelt betinget - eller noe sånt? Aner ikke, altså... bare "tenker høyt". Jeg har det selv slik med jevne mellomrom, og blir så vanvittig irritert over at magen plutselig ser ut som om jeg skal føde om kort tid. Først analyserte jeg alt jeg spiste, og tenkte at synderen lå begravet i noe jeg hadde spist - og som jeg ikke burde spist. Men kom etterhevert til at det simpelthen var sånn jeg hadde det i perioder, og at det gikk over av seg selv. Uansett om jeg endret på hva slags matvarer jeg inntok eller ikke. Etter å ha kommet til den erkjennelsen; noen ganger er jeg sykt oppblåst, men det kommer til å gå over, har jeg lært meg å slappe mer av i forhold til det. En kortvarig tilstand man ikke kan styre selv (ikke alltid enkelt og greit, men sånn er det bare). Prøv å slappe av og glemme det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har brukt søkefunksjonen og jeg har lest gjennom endel av trådene, men syns ikke jeg fikk noe som passet meg. For jeg har blitt så oppblåst de siste ukene at det er til å spy av.. Jeg spiser ikke brød, ris engang i bland, har ingen allergier eller reagerer på noe som helst så jeg aner ikke hva jeg kan kutte ut eller prøve på. Melkeprodukter har jeg hørt at kan fremkalle sånt, jeg drikker noe melk og ost, men det er vel det. Spiser ellers ganske mye proteiner.

Så tenker jeg at det kanskje kan være at det kan være Pepsi Maxen?? Jeg aner ikke jeg.

Dette har egentlig fælt lite med hvordan jeg ser ut å gjøre, annet enn at det er lite pent å se ut som man er gravid liksom :p men det er ubehagelig og irriterende da det gjør at jeg aldri føler meg sulten når jeg vet at jeg trenger mer mat... Derfor ender jeg jo opp med å spise mer mat og føle mer enda verre.

Noen som har noen matvarer som kan reversere dette på noe måte, eller gjøre meg mindre oppblåst?

Det der er akkurat som jeg skulle ha skrevet selv! Har det på akkurat lik måte. Spiser hverken brød, men ris noen ganger, ingen påviste allergier. Magen er veldig stappa, oppblåst og vond. Varierende, men sjelden en dag med "flat" mage... Hemmer meg sosialt og det skaper ekstra stress, noe som ikke gjør ting bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat et aha-øyeblikk, for jeg har ikke drukket brus i det siste, og vært mye "flatere". Da forblir Pepsien i butikken heretter. Godt de nye Zer-OH-saftene er gode.

Ellers er jo et glass vin eller to en finfin måte å bli litt flatere på, men den effekten er vel heller kortvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære milde vene måne.

å kutte ut alle matvarer i form av brød, kornprodukter, melk- ja alt nevnt ovenfor, fordi dere ikke vil føle deg oppblåst. jaggu det.. synes dere er gærn hele gjengen.:p

?? Det er faktisk et veldig stort problem, tråden ble opprettet for å finne råd og evt. dele erfaringer.

Skjønner ikke hva du blir gærn av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...