Gå til innhold

Lørdagsgodt?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ting som funker for meg med søtsug er mørk sjokolade (70-80%), for den klarer jeg ikke spise så mye av. Samt at det er et sunnere alternativ til vanlig sjokolade. Synes uansett det er viktig å tillate seg godteri hvis man har lyst på. En sunn livsstil handler jo ikke om å gå cold turkey, og hvis du er flink i løpet av uken ellers kan ikke jeg se noen skade i at du koser deg til helga :)

For min del er det motivasjon, for hvis jeg aldri skulle fått spise godteri igjen hadde jeg ikke klart å opprettholde strengere kosthold i ukedagene. Nå kan jeg heller glede meg til helga, og det synes jeg du også bør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som funker for meg med søtsug er mørk sjokolade (70-80%), for den klarer jeg ikke spise så mye av. Samt at det er et sunnere alternativ til vanlig sjokolade. Synes uansett det er viktig å tillate seg godteri hvis man har lyst på. En sunn livsstil handler jo ikke om å gå cold turkey, og hvis du er flink i løpet av uken ellers kan ikke jeg se noen skade i at du koser deg til helga :)

For min del er det motivasjon, for hvis jeg aldri skulle fått spise godteri igjen hadde jeg ikke klart å opprettholde strengere kosthold i ukedagene. Nå kan jeg heller glede meg til helga, og det synes jeg du også bør :)

Jeg spiser en bit mørk sjokolade (85%) hver dag, som dessert etter maten. 10 gram, ca. Jeg eeelsker den sjokoladen, så det blir litt mer i helgene :)

Jeg er helt enig, viktig med lørdagsgodt. Bare finner ikke ut hva som er best å spise, for jeg har litt lyst på alt. Men tror jeg har bestemt meg for at det ikke blir smågodt, for det fikk meg bare til å få mer søtsug. Frokostblandingen er bra, for det metter. Hm. Og så iiiis, da. Jeg er veldig glad i is.. Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_

Har smakt slik "marsipan" av mandelmel, sukrin og eggehvitte. Gikk i søpla de og :( ekle, kalde sukrinmelisen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig har kontroll på spisinga ellers, da ville jeg brukt lørdagskvelden på å spise akkurat hva jeg ville! Ikke alltid like gunstig med mye kalorier (som i potetgull, blant annet), kanskje. Men her er et greit alternativ til noe sunnere! Jordbær og banan med sukker og "nesten-fryst" sjokolade 87% kakao i kokosmelk. Si at det ikke ser godt ut!

IMG_1384.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig har kontroll på spisinga ellers, da ville jeg brukt lørdagskvelden på å spise akkurat hva jeg ville! Ikke alltid like gunstig med mye kalorier (som i potetgull, blant annet), kanskje. Men her er et greit alternativ til noe sunnere! Jordbær og banan med sukker og "nesten-fryst" sjokolade 87% kakao i kokosmelk. Si at det ikke ser godt ut!

Funker dette med vanlig melk også? Eller må jeg kjøpe sånn kokosmelk som er i hermetikk boks? Hvor lenge skal dette fryses? Blir jo ikke noe søtt da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker dette med vanlig melk også? Eller må jeg kjøpe sånn kokosmelk som er i hermetikk boks? Hvor lenge skal dette fryses? Blir jo ikke noe søtt da, eller?

Det fins mange varianter, man må nesten være litt kreativ. Problemet med vanlig melk blir at det forblir en væskeblanding (fryser ikke). Kokosmelken (typen fra bunnpris) derimot stivner med sjokoladen i kjøleskapet, tar ikke lange tiden. Men for all del, digg med flytende sjokolade også! Da slipper du å vente. Jordbæra og bananen med sukkeret er søtt i seg selv, så hvor søtt sjokoladedekket er, synes ikke jeg er så viktig. Igjen, prøve seg fram, det er i hvert fall sunnere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden kan jeg spise som lørdagsgodteri?

Akkurat det du har lyst på! Er du flink gjennom resten av uka, kan du godt skjeie ut på lørdagen. Det handler om å kunne kose seg oppi all treninga, det sunne kostholder osv. Jeg syns ikke man skal ha dårlig samvittighet av å hive innpå en potetgullpose som man skyller ned en med cola en gang iblant. Hever det velværenivået, er det helt klart innafor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det du har lyst på! Er du flink gjennom resten av uka, kan du godt skjeie ut på lørdagen. Det handler om å kunne kose seg oppi all treninga, det sunne kostholder osv. Jeg syns ikke man skal ha dårlig samvittighet av å hive innpå en potetgullpose som man skyller ned en med cola en gang iblant. Hever det velværenivået, er det helt klart innafor!

Da negerer man fort underskuddet gjennom uka, men for all del, man har jo vært flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å skeie ut på lørdagskvelden: å planlegge gjennom hele uken alt som KAN kjøpes inn og fortæres med god samvittighet. Når lørdagen kommer er det ikke så spennende lenger, og det blir bare en liten smakebit. MEN, jeg hadde aldri holdt ut uten forventningen til lørdagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lage mye godt med sunnere alternativer, og mye av det smaker kjempegodt! :) Ser kriweb.no er nevnt over, og jeg nevner henne igjen - mye godt og hun bruker ikke altfor mange rare/dyre varer i oppskriftene sine.

Anbefaler heller ikke å bruke vanlig sukrin, men sukrin+ som er en blanding av stevia og sukrin, smaker mye bedre ;) Finnes også agavesyrup, yaconsyrup og vanlig stevia som er veldig fine alternativer til sukker (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lage mye godt med sunnere alternativer, og mye av det smaker kjempegodt! :) Ser kriweb.no er nevnt over, og jeg nevner henne igjen - mye godt og hun bruker ikke altfor mange rare/dyre varer i oppskriftene sine.

Anbefaler heller ikke å bruke vanlig sukrin, men sukrin+ som er en blanding av stevia og sukrin, smaker mye bedre ;) Finnes også agavesyrup, yaconsyrup og vanlig stevia som er veldig fine alternativer til sukker (y)

Men hvor får man tak i alt disse spesielle ingrediensene? Finner de ikke i hylla på rema :-) Prøvde første oppskriften fra Kriweb bare for noen dager siden. Ble knallgodt, utenom at jeg failet med gelatinen.. ha ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oppskrift og fremgangsmåte på sunn snacks som jeg elsker ihvertfall. Har mikset og funnet litt oppskrifter, men laget masse på min egen måte. Håper du får noe inspo :)

Proteincookies : Oppskrift - Proteincookies med sjokolade (Anneli Aaland)

1694488-7-1362151566146.jpg

Sjokoladeproteinkuler : Sjokolade(protein)kuler med kokos (Anneli Aaland)

1694488-12-1364138547860.jpg

Raw is : Oppskrift : Sunn hjemmelaget is (Anneli Aaland)

1694488-9-1363981985690.jpg

Sunnere sjokoaldemuffins : Mattips : Sunnere sjokolademuffins (Anneli Aaland)

1694488-8-1363285468135-n800.jpg

Koppekake :Koppekake (Anneli Aaland)

1694488-9-1365953348015.jpg

Nam... Takk for oppskrifter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig har kontroll på spisinga ellers, da ville jeg brukt lørdagskvelden på å spise akkurat hva jeg ville! Ikke alltid like gunstig med mye kalorier (som i potetgull, blant annet), kanskje. Men her er et greit alternativ til noe sunnere! Jordbær og banan med sukker og "nesten-fryst" sjokolade 87% kakao i kokosmelk. Si at det ikke ser godt ut!

IMG_1384.JPG

Dette så knall godt ut!! Men dette er sånn jeg spiser i hverdagen, altså frukt. Jeg liker best jordbærene helt naturlige uten noe ekstra.

Er derimot veeldig glad i is.. Minner det om is? Hvordan lager du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...