Gå til innhold

Lørdagsgodt?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg trenger litt hjelp når det kommer til lørdagssnopet. Jeg finner liksom ikke ut hva som er "best".

En periode spiste jeg en hel chipspose (Traktorchips, jovial chilli), en periode spiste jeg bare en halv pose men frokostblanding i tillegg (Crüsli Dark Chocolate) og en periode spiste jeg bare frokostblanding som "snopet". Da spiste jeg en eske (500g) ila helgen. Nå har jeg prøvd meg litt på smågodt, men jeg føler det blir for søtt og bare gjør at jeg vil ha mer.

Usj.

Jeg trener 5 ganger i uken, 3 styrke og 2 kardio. Kanskje en gruppetime før en styrkeøkt innimellom. Ellers er jeg aktiv, jeg har hunder så er mye ute med de.

Jeg er flink til å spise riktig i hverdagen, men vi har alltid hatt lørdagsgodteri siden jeg var liten, og jeg synes det er viktig at man skal få kose seg en dag i uken.

Hva i all verden kan jeg spise som lørdagsgodteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med Aslak! Fatter ikke hvorfor man skal lage "sunt" godteri og "sunne" kaker på en lørdag.....Er du flink i ukedagene gjør det ikke noe om du faktisk spiser skikkelig godteri i helgen. Det er totalen som teller. Se hva du har rom for, spis deretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine svar :) Tusen takk :)

Jeg har sett på oppskriftene til Weber og hatt såå lyst til å lage diverse, men hun har så mye ingredienser i jeg ikke har tilgjengelig (man må liksom ha alt, da det er forskjellige ting i hver oppskrift). Så fort jeg har litt mer penger og litt mer tid skal jeg ta å bestille alt sammen og prøve det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine svar :) Tusen takk :)

Jeg har sett på oppskriftene til Weber og hatt såå lyst til å lage diverse, men hun har så mye ingredienser i jeg ikke har tilgjengelig (man må liksom ha alt, da det er forskjellige ting i hver oppskrift). Så fort jeg har litt mer penger og litt mer tid skal jeg ta å bestille alt sammen og prøve det ut :)

Naaaaaiiii....

Eller om du vil så. Min erfaring er at det meste av det der smaker crap. Ja crap. Vet ikke hvor mange tusenlapper jeg har brukt på å lage ting som overhode ikke smaker noe godt.

Mange sier at det handler om forventninger og smaksløker, så...ja, om du skal lage det må du ikke forvente at det smaker slik som originalvarene. Eneste jeg har funnet som kan spises er bananvafler, og de er ganske billige og enkle å lage. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt funker greit for meg, det er det jeg liker aller best, men noen ganger kjøper jeg kun sjokolade fordi det ofte er det jeg liker best i smågodtposen også. Sørger da for å ikke kjøpe mer enn jeg planlegger å spise, så får jeg ikke problemer med å dytte i meg mer selv om jeg har lyst på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste sjokolade i går:p(y)

Tenker som flere her at man lever bare en gang, man er faktisk veldig flink om man klarer å holde seg til bare lørdag.

Har flere venner som drikker brus og energidrikker ala burn vær eneste dag. I tilegg masse junk. Det gjør jo absolutt ikke jeg! Er vell helheten av kostholdet hele uken som teller mest :)

Har ikke sett så mye på oppskriftene her inne enda men liker å prøve nye ting så kansje jeg skal ta en titt. Prøver noe nytt stort sett en gang i uken. Ellers blir det kjapt bare fisk og grønnsaker på samme måte vær dag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i nøtter selv, men når blir for mye nøtter for mye?

100 gram nøtter gir forsåvidt mye kalorier, men også mange nyttige næringsstoffer som protein, sunt fett, mineraler og vitaminer. Blir fort mange kalorier hvis man skal kose seg med nøtter, men so what? Nøtter til lørdagsgodt er perfekt! Anbefaler usaltet nøttemiks fra Nøttefabrikken NAMMMMMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...