Gå til innhold

Lørdagsgodt?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Dette så knall godt ut!! Men dette er sånn jeg spiser i hverdagen, altså frukt. Jeg liker best jordbærene helt naturlige uten noe ekstra.

Er derimot veeldig glad i is.. Minner det om is? Hvordan lager du det?

Ja, det er noe jeg kunne spist hver dag selv. Pleier å bruke sukker ettersom jordbæra vi kjøper i Norge er så innmari variert. - får alltid det søte smaken! Det kan minne om brownie-is egentlig, litt seig, sett bort i fra vanlig is. Ville brukt det selv, om ikke jeg spiste gluten- og melkefritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banansjokolademousse/fromasj: (bilde av første forsøk, litt stivere som sjokoladepudding da)

Noterer bare ned måla jeg har brukt:

  1. Legg 2 plater / 1 ts gelatin i bløt.
  2. Miks sammen: 180g banan, 45g myoprotein/annet, 1 ts kakao, litt salt og stevia med en kjøkkenvisp eller noe.
  3. Pisk 2 egg godt. Tilsett gelatin rørt ut i varmt vann.
  4. Pisk sammen hele sulamitten og sett kaldt i kjøleskap.

Jeg lagde det tidligere i uka, og det ble utrolig godt :)

Notert oppskrift er vel sånn ca 50g protein, 10g fett og 50g karbo. Mulig litt høyere da jeg ikke husker om jeg noterte dette med begge eggeplommene eller ei, men who cares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor får man tak i alt disse spesielle ingrediensene? Finner de ikke i hylla på rema :-) Prøvde første oppskriften fra Kriweb bare for noen dager siden. Ble knallgodt, utenom at jeg failet med gelatinen.. ha ha :-)

Sunkost og Life har det meste :) eurospar, meny og mega har også litt. Jeg bestiller det meste fra iHerb, og det jeg ikke får tak i der kan man finne på xlife.no eller gymgrossisten. Er bare å lete litt :-)

Ja sant! Og så er det viktig å ikke gi opp hvis du feiler noen ganger, for det er ikke bare bare alltid :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banansjokolademousse/fromasj: (bilde av første forsøk, litt stivere som sjokoladepudding da)

Noterer bare ned måla jeg har brukt:

  1. Legg 2 plater / 1 ts gelatin i bløt.
  2. Miks sammen: 180g banan, 45g myoprotein/annet, 1 ts kakao, litt salt og stevia med en kjøkkenvisp eller noe.
  3. Pisk 2 egg godt. Tilsett gelatin rørt ut i varmt vann.
  4. Pisk sammen hele sulamitten og sett kaldt i kjøleskap.

Jeg lagde det tidligere i uka, og det ble utrolig godt :)

Notert oppskrift er vel sånn ca 50g protein, 10g fett og 50g karbo. Mulig litt høyere da jeg ikke husker om jeg noterte dette med begge eggeplommene eller ei, men who cares.

Å nei, der var den gelatinen igjen... Hva gjør jeg med den? Hvordan legger jeg den i bløt? Jeg forstår meg ikke på den :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, der var den gelatinen igjen... Hva gjør jeg med den? Hvordan legger jeg den i bløt? Jeg forstår meg ikke på den :-(

Gelatin på pulver:

1 matskje kaldt vann pr ts pulver. rør sammen. Det størkner. Bland ut i litt kokende vann og det løser seg opp.

Gelatinplater:

Legg dekket i kaldt vann, 6 min?, ta opp og press av vann og legg i kokende vann og rør ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
skal skeie ut med en diiiiiiger gulrot i kveld - ikke hverdagskost det siden det er så sykt mye karbs! gleder meg <3

Kunne vel skeiet ut med mer enn det vel?:p

I dag blir det en halv boks dream is <3 + god middag selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
huff ja! Herrgud...! Skal vurdere en potet etter jeg har psmf'et litt :D hoho...

Ikke for å gå Off-topic osv, men du la nettopp ut et bilde av deg på "før/etter" bildet. Aka spiseforstyrrelse og er fortsatt tynn. Du burde vel ikke gå på PSMF?:)

Edit: ikke for å blande meg altså :) Bare spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. I går hadde jeg så lyst på ostepop og cola at jeg nesten ble dårlig. Gleda meg knallmye til i dag, for da kunne jeg jo kjøpe det OG spise det!

Men nå har jeg ikke lyst på lenger... Nesten skuffende :-p

Men skal lage en skinke og pepperonipizza meg grov bunn i dag, da, så blir det heeeelt sikkert en hobbysjokolade (eller dream is. Var så mange som nevnte det her at det begynte å friste litt....)

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gå Off-topic osv, men du la nettopp ut et bilde av deg på "før/etter" bildet. Aka spiseforstyrrelse og er fortsatt tynn. Du burde vel ikke gå på PSMF?:)

Edit: ikke for å blande meg altså :) Bare spør ;)

Jeg oppfattet innleggene fra O2-snapper som ironi jeg:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...