Gå til innhold

Lørdagsgodt?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Ikke for å gå Off-topic osv, men du la nettopp ut et bilde av deg på "før/etter" bildet. Aka spiseforstyrrelse og er fortsatt tynn. Du burde vel ikke gå på PSMF?:)

Edit: ikke for å blande meg altså :) Bare spør ;)

jeg er framdeles undervektig "per BMI -definisjon" og har egentlig fått beskjed om at jeg burde gå opp ytterlige fem kilo..(selv om jeg syntes det er nok nå)

Så nei; ingen PSMF på meg- ikke nå og ikke i framtiden noen gang..nettopp fordi det vil kunne trigge spiseforstyrrelsen og det tar jeg ikke sjans på.

alt skrevet fra og med gulerot-snakket var ren ironi =) (PS; spiser potet nesten hver dag :o)

(MEN; takk for omtanken :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med Aslak! Fatter ikke hvorfor man skal lage "sunt" godteri og "sunne" kaker på en lørdag.....Er du flink i ukedagene gjør det ikke noe om du faktisk spiser skikkelig godteri i helgen. Det er totalen som teller. Se hva du har rom for, spis deretter

ER det virkelig sånn at det ikke ødelegger? Hvis du spiser skikkelig godteri en eller to dager i helgen (og da mener jeg ikke totalt fire biter smågodt), vil du ikke da i prinsippet totalt sett kunne havne i et overskudd som gjør at du på en måte ødelegger for det du har gjort resten av uken? Jeg er egentlig bare nysgjerrig, fordi jeg prøver å finne en gylden middelvei selv, som gjør at jeg i helgen ikke ødelegger kostholdet og treningen jeg har hatt mandag-fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det virkelig sånn at det ikke ødelegger? Hvis du spiser skikkelig godteri en eller to dager i helgen (og da mener jeg ikke totalt fire biter smågodt), vil du ikke da i prinsippet totalt sett kunne havne i et overskudd som gjør at du på en måte ødelegger for det du har gjort resten av uken? Jeg er egentlig bare nysgjerrig, fordi jeg prøver å finne en gylden middelvei selv, som gjør at jeg i helgen ikke ødelegger kostholdet og treningen jeg har hatt mandag-fredag.

Som jeg nevnte i innlegget du siterte. Det er totalen som teller. Se hva du har rom for, spis deretter. Det vil altså være individuelt hvor mye godteri man kan spise uten å ødelegge utifra hvor mange kcal man spiser resten av uken. Dette betyr ikke at man skal ligge i unødvendig stort underskudd resten av uken, slik at man kan spise masse godteri i helgene. Men det skjønner du.

Her er et eksempel. La oss si du ligger i underskudd på 500 kcal mandag-fredag og på søndag. Dette gir et underskudd på 3000 kcal. Dvs at på lørdag, så må du spise ditt vanlige inntak + 3000 kcal for å gå i null den uken. En freia melkesjokolade 200g inneholder 1100 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Annonse

Gjest QueenWinther

Endte opp med proteinbarer fra nutramino i går, og jeg trodde aldri jeg skulle si dette - men holy shiiiit det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...