Gå til innhold

Bar-BangerzUlrik

Medlemmer
  • Innholdsteller

    135
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Stoler er dips, trapp er pull-up stang, gulvet kan være så mangt; push-ups, sit-ups, L-sits osv osv. Med din egen vekt er muligheten uendelige. Invester i en vektvest og noen rubberbands, og du er good to go!
  2. Ikke dumt det nei! Hmm, du har pike push-ups( ), hevet push-ups, smale dips, diamond push-ups. Men de HSPU og dips er nok de desidert beste for skuldre ja
  3. Er det én dag, eller skal det fordeles uttover uka?
  4. Det kanskje aller mest essensielle innenfor kroppsvekttrening, er å bygge opp en solid core-styrke! En solid core-styrke vil hjelpe deg i å øke i styrke, ettersom man til enhver tid bruke kjernemuskalturen når man kjører egenvektsøvelser. Det vil sørge for at du kan opprettholde form og teknikk langt bedre, og man slipper å bruke unødvendig med styrke for å holde kroppen stabil under øvelsene, da spesielt i pull-ups og dips. For nybegynner vil da øvelser som planken (både på albuene og i push-up posisjon), beinhev, flutter kicks, L-sit(evt tucked L-sit hvis vanlig blir for tungt) osv være
  5. Mja, det er ikke med mye, klarer kanskje en halv rep
  6. Joda, sant det, men fortsatt, så fins det core-øvelser som er langt bedre enn humanflag, dragonflags for eksempel. Men, må bare si at jeg var nok litt rask i svingene i forrige innlegg når jeg sa at frontlevern er bare god for show; frontlevern, og dens progresjonsøvelser er en nok en av de bedre du kan kjøre for core! Hmm, er ikke helt sikker på hva du mener med backlever reps?
  7. Larus kommer med mye viktig informasjon her, bare å notere seg det! Det er som han sier, en ordentlig sterk kjernemusklatur er nøkkelen for å bli sterk innenfor egenvekttrening. En solid core vil hjelpe deg innenfor alle øvelsene, det vil hjelpe deg med å utføre hver øvelse med bedre teknikk. Grep er også uhyre viktig, spesielt innenfor alle pull-øvelser, jo sterkere grep, jo mer kraft vil du også kunne generere, samt at det hjelper på utholdenheten. Man kan heller aldri bli for sterk for "the basics", mange har som uvane med å etterhvert bli altfor hengt opp i fancy moves; humanflag,
  8. Han her har skjønt det! Drømmefysikken uten tvil Swarchenegger er ikke død engang, og han har allerede blitt reinkarnert:
  9. Det heter nøytralt grep ja! Eller hammer-pull ups
  10. Kan vel ikke regnes som ett måltid, men helt ublanda hemp protein er nok det værste jeg noengang har trøkka i meg!
  11. Det meste er vel sagt allerede ja, riktig grep, kipping og eksplosivitet er nøkkelen. Men, jeg ville ikke akkurat anbefalt muscle-ups hvor den ene armen går opp før den andre, kan fort skade deg der. Et annet tips er å bruke endel momentum, sving inn, kipp og dra opp på vei tilbake, hvis det var mulig å forstå Lykke til!
  12. Det er fordi bicepsen er mer aktiv under chins enn hva den er under pull-ups, så svarte vel på ditt eget spørsmål der
  13. Hehe, mente ikke å bruke videoen slik, men, brukte det som et eksempel på hvor viktig det er å fokusere på teknikk, spesielt innefor crossfit hvor mange av øvelsene kreves at det utføres riktig...
  14. Jeg lurer på hvem som mente det var en jævla god idé å utføre pull-ups med jævligst mulig teknikk, jeg ser virkelig ikke hvilke fordeler kipping pull-ups har framfor stricte pull-ups, samme går vel for muscle-ups også... Foruten det, så syns jeg crossfit er en veldig effektiv type trening. Men, skal man først begynne med crossfit, så burde man vite hva man driver med før en slenger seg på øveleser man har null peiling på, sukk: http://www.youtube.com/watch?v=NnnOWfj2TW4
  15. Ikke drit meg ut, men nummer 1 og 3 er da vel ikke så fullstendig feil?
×
×
  • Opprett ny...