Gå til innhold

Kan man virkelig ikke bli sterk uten anabole steroider?


hanola81

Anbefalte innlegg

hei sann.

jeg har en diskusjon med en kompis.. han mener at for å komme seg opp på det største så MÅ en bruke bol og andre medikamenter, men jeg mener at enn ikke trenger det. Det kommer ann på om du har genene, trene riktig og spiser riktig....

hva er egentlig riktig???

blir veldig irritert når folk sier at det må dop til for å kunne komme til topp som bodybuilder, eller generelt bli stor... kanskje fordi jeg ikke ønsker å tru det...

håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Layne Norton my ass! Layne er ikke naturlig. Pågår en stor sak på nett nå angående han, så det er kun snakk om tid før han ryker i dragsuget. Du har ikke sjans(ekstremt liten) til å gjøre en god figur(pallplassering) i Norge, uten dop. Ja, man kan bli stor, men ikke så hard, rippa, og fitt som de gutta på scenen.

Lurer på om dette blir slettet av mods.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på det som en Lance Armstrong-sak. Lite spesifikt, men boblen sprekker snart. Flere, kjente youtubere som går ut å sier hva dem mener nå grunnet den noe cocky-no-it-all-holdningen til Mr Phd. cocky-fucker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann.

jeg har en diskusjon med en kompis.. han mener at for å komme seg opp på det største så MÅ en bruke bol og andre medikamenter, men jeg mener at enn ikke trenger det. Det kommer ann på om du har genene, trene riktig og spiser riktig....

hva er egentlig riktig???

blir veldig irritert når folk sier at det må dop til for å kunne komme til topp som bodybuilder, eller generelt bli stor... kanskje fordi jeg ikke ønsker å tru det...

håper noen kan hjelpe meg..

Kompisen din har rett. For å komme opp på det "største" så MÅ man faktisk bruke bol. Skal man komme til topp som bodybuilder/AF'er/whatevs så må man også bruke bol. Skal man generelt bare bli stor så trenger man ikke bruke bol (se bilde av Midtby f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan man bli stor og råsterk uten dop.

Hvor mange av dere, hvor mange av alle som har diskutert slike tråder ( for fins jo tusenvis av de) har dedikert livet sitt til å spise og løfte bare for å bli stor/sterk? DEDIKERT livet, altså driti i fester, driti i bowling, middager etc for du ska løfte, fordi du må, fordi du har ett mål!?

Så AF var nevnt, ta deg en bolle! At flere bruker det der gjør ikke det til de beste, kjenner flere av de som har vunni og kan garanter de er rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt å nevne Lance Armstrong også i mitt første innlegg som et eksempel på hvor langt man vil gå for å fremstå som natty. Han løy jo til sin egen sønn, som stod i media å forsvarte ham, samt saksøkte de som kom med dopanklager.. når det gjelder Layne så vil jeg tro at han er natty frem til det motsatte er bevisst! :p

Indeed, he did! Men ja, det skal du få lov til. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man bli stor og råsterk uten dop.

Hvor mange av dere, hvor mange av alle som har diskutert slike tråder ( for fins jo tusenvis av de) har dedikert livet sitt til å spise og løfte bare for å bli stor/sterk? DEDIKERT livet, altså driti i fester, driti i bowling, middager etc for du ska løfte, fordi du må, fordi du har ett mål!?

Så AF var nevnt, ta deg en bolle! At flere bruker det der gjør ikke det til de beste, kjenner flere av de som har vunni og kan garanter de er rene.

Hvordan kan du garantere det? Blodprøve? Skulle lett jukset meg ut av den om jeg var på noe. Slikt er enkelt!Nei, du kan ikke garantere det, men det er, og blir en annen diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... takk for svare dere... kanskje ikke helt det jeg hadde håpet på, men men.. thats life.. skuffende... trur jeg er veldig naiv...

Virker som om du tar med deg feil beskjed fra dette. Du kan faktisk bli enormt stor i forhold til mannen-i-gata uten noe annet enn stålkontroll på trening og kosthold. Det er ingen verdens ting som hindrer deg i det annet enn deg selv. Du kan også bli ganske latterlig sterk i forhold til folk flest uten medisinske hjelpemidler, så go for it! (y)

Skal du derimot veie 130kg ripped, altså se ut som Hulken i full sinnavigør, må du ha medikamenter som skyver kroppen forbi dens genetiske begrensninger. En lite ting til, bare så det ikke er noen forvirring.. Selv om de fleste virkelig svære gutta dytter i seg både det ene og det andre, er de nødt til å gjøre en umenneskelig innsats både på gymmet og på kjøkkenet. Man får ingenting gratis i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo natural bodybuilding så er jeg utrooolig skeptisk sjæl. MEN det står jo på hjemmesiden dems at de har random doptesting :s? beklager å kuppe tråden!

Men en slik er utrolig enkel å lure seg unna. Om du vet du er på noe, du vet du blir testet, du vet du må bruke noe for å ha sjans til å vinne, hadde du klart å lure deg unna ved å oppsøke de rette personenen som kan dette? Oh yes indeed, you had!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en slik er utrolig enkel å lure seg unna. Om du vet du er på noe, du vet du blir testet, du vet du må bruke noe for å ha sjans til å vinne, hadde du klart å lure deg unna ved å oppsøke de rette personenen som kan dette? Oh yes indeed, you had!

Jodajoda! Viktig å være skeptisk, men kan virkelig så mange lure seg unna tenker jeg da. Er det så mange korrupte der?:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodajoda! Viktig å være skeptisk, men kan virkelig så mange lure seg unna tenker jeg da. Er det så mange korrupte der?:eek:

Er nok ikke snakk om korrupte, men det finnes nok det også. Forskjellige hormoner, har forskjellige halveringstid, og kan fint brukes å times inntil en test skal utføres. Tester blir som regel varslet, og da er det jo ikke noe poeng i testen.

Edit: Du har sikkert hørt ordet off-season! Da kjører man på tyngre stoffer som sitter lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann.

jeg har en diskusjon med en kompis.. han mener at for å komme seg opp på det største så MÅ en bruke bol og andre medikamenter, men jeg mener at enn ikke trenger det. Det kommer ann på om du har genene, trene riktig og spiser riktig....

hva er egentlig riktig???

blir veldig irritert når folk sier at det må dop til for å kunne komme til topp som bodybuilder, eller generelt bli stor... kanskje fordi jeg ikke ønsker å tru det...

håper noen kan hjelpe meg..

Beklager for å kuppe tråden din! For å svare deg skikkelig. Du kan bli bra stor uten kunstige hormoner. Men, du kan ikke bli stor, ripped og veinz ut av en annen verden på 105kg. Men, du kan oppnå en ekstremt bra kropp, med tiden. Men det vil ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, se på norges sterkeste mann. Carl Yngvar.. han skal jo i teorien være rein. han blir iallefall testet. nå vet ikke jeg hva han har gjort tiligere, men med tanke på at han er tidlig i 20 åra, så kan han jo ikke ha rukket stort, og har deltat i dopingkontrollerte grener siden 2007. så skal det vel litt til at han bruker.

Men, så skal det sies at han ikke er på noen som helt måte ripped, men han er stygg sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, se på norges sterkeste mann. Carl Yngvar.. han skal jo i teorien være rein. han blir iallefall testet. nå vet ikke jeg hva han har gjort tiligere, men med tanke på at han er tidlig i 20 åra, så kan han jo ikke ha rukket stort, og har deltat i dopingkontrollerte grener siden 2007. så skal det vel litt til at han bruker.

Men, så skal det sies at han ikke er på noen som helt måte ripped, men han er stygg sterk.

Jeg, som andre, håper han er ren. Han har en fantastisk personlighet, utrolig talent, og ja - stygg sterk!

Men at han har mulighet til å bruke, uten å bli tatt - helt klart! Om jeg tror han gjør det, blir en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som andre, håper han er ren. Han har en fantastisk personlighet, utrolig talent, og ja - stygg sterk!

Men at han har mulighet til å bruke, uten å bli tatt - helt klart! Om jeg tror han gjør det, blir en annen sak.

Carl Yngvar er jo et godt eksempel på at man kan bli stor og stærk uten bol, men som mange andre styrkeløftere i 120+ klassen så har dem også en god del fett på kroppen. Gutta i mr.universe og mr.olympia konkurransene er jo også like store, men med hjelp av diverse "power-ups" er det mulig for dem å ha veldig lav fettprosent og alikevæll være jævla svær.

André Midtby er vel kanskje et godt eksempel på hvor stor det er mulig å bli med så lav fettprosent uten bruk av bol, men tror nok ikke det er veldig mange som klarer å oppnå den fysikken siden gener spiller en stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...