Gå til innhold

Kan man virkelig ikke bli sterk uten anabole steroider?


hanola81

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene i september 2012 og har lyst til å stille i 2014 om jeg klarer å bygge opp nok til den tid - er det mulig uten doping tror dere (bare for å spørre om det jeg EGENTLIG lurte på kanskje)? Har bilder i loggboken hvis noen lurer på formen.

Hvis du trener fornuftig og passer på at ernæringsdelen også er som den skal burde det ikke være noe problem å være veldig kompetiv i bikini etter den tida med trening. Ikke for å rakke ned på noen, men generelt er nivået i norsk bikini ikke veldig høyt, med noen unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du trener fornuftig og passer på at ernæringsdelen også er som den skal burde det ikke være noe problem å være veldig kompetiv i bikini etter den tida med trening. Ikke for å rakke ned på noen, men generelt er nivået i norsk bikini ikke veldig høyt, med noen unntak.

Jeg er enig med deg i det siste du sier. Var vel om jeg ikke forstod det feil en som fikk dårlig plassering for "for mye muskler" også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg og tenkt på flere ganger, om doping er så utbredt og det er null håp å få ren sport kunne i de som bruker det stå for det og la de som vil være rene få en fear sjanse. Sett litt hvordan diskusjonene rundt dette utarter seg på NKF sin hjemmeside på Facebook, utifra det ser jeg jeg helt håpet at det noen gang vil bli mye jobbing for å få denne sporten ren :/

Skulle egentlig være svar på et tidligere innlegg om å hs rene klasser her dette men det kom visst ikke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg og tenkt på flere ganger, om doping er så utbredt og det er null håp å få ren sport kunne i de som bruker det stå for det og la de som vil være rene få en fear sjanse mot andre rene. :) Sett litt hvordan diskusjonene rundt dette utarter seg på NKF sin hjemmeside på Facebook, utifra det ser jeg jeg helt håpet at det noen gang vil bli mye jobbing for å få denne sporten ren :/

Jepp, kampen mot doping er faktisk helt håpløs. Greit nok at man ikke ønsker doping i barne- og breddeidretten, men man kan ikke forvente at idrettsutøvere som kjemper om flere millioner, ære og berømmelse skal være dopingfrie når realiteten er at det er kjempelett å bestå en dopingprøve selv om man har både det en og det andre i kroppen. Idrettsutøvere og lagledere har fått et antidopingsystem som de ikke ønsker og som ikke fungerer tredd over hodet, og derfor må de lyve så det renner av dem i intervjuer og snakke til folket som om de er idioter.

Sitat Johan Kaggestad etter forrige Tour de France: "Bradley Wiggins er bevis på at det går an å vinne Tour de France dopingfritt."

haha

I den virkelige verden, som er den jeg lever i, bør man forholde seg til ting som de faktisk er fremfor å være godtroende idealist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, kampen mot doping er faktisk helt håpløs. Greit nok at man ikke ønsker doping i barne- og breddeidretten, men man kan ikke forvente at idrettsutøvere som kjemper om flere millioner, ære og berømmelse skal være dopingfrie når realiteten er at det er kjempelett å bestå en dopingprøve selv om man har både det en og det andre i kroppen. Idrettsutøvere og lagledere har fått et antidopingsystem som de ikke ønsker og som ikke fungerer tredd over hodet, og derfor må de lyve så det renner av dem i intervjuer og snakke til folket som om de er idioter.

Sitat Johan Kaggestad etter forrige Tour de France: "Bradley Wiggins er bevis på at det går an å vinne Tour de France dopingfritt."

haha

I den virkelige verden, som er den jeg lever i, bør man forholde seg til ting som de faktisk er fremfor å være godtroende idealist.

Det er nok fortsatt en del doping i sykkel, men de bruker jo faktisk mer tid i flere av etappene nå enn de gjorde tidligere. Hvis man tenker på at syklene er blitt bedre nå også, så kan det jo tyde på at det er mindre doping nå, eventuelt at syklistene er dårligere trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fortsatt en del doping i sykkel, men de bruker jo faktisk mer tid i flere av etappene nå enn de gjorde tidligere. Hvis man tenker på at syklene er blitt bedre nå også, så kan det jo tyde på at det er mindre doping nå, eventuelt at syklistene er dårligere trent.

Det ble innført hematokrittgrenser på 50 % for noen år siden, så det er en naturlig forklaring på det. I praksis er det i dag fritt fram å bloddope seg opp til den fastsatte grensa. Det går ikke an å avsløre blodoverføringer på dopingprøver, og legene til syklistene vet hvor mye EPO de kan ta for at det ikke skal bli avslørt. Marco Pantani var oppe i 64 % selv om han aldri testet positivt.

Hematocrit+levels.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

75697d1163749668-frank-zane-before-steroids-fzbeard.jpg

Noe som er problematisk er at vi har mange som sier de er dopingfrie som ikke er det, hvilket forskyver standarden for hva folk tror er mulig for dem å oppnå naturlig, og de får falske forhåpninger.

Frank Zane vant Mr. Olympia tre ganger mellom 1977 og 1979. Han var 175 cm høy og veide inn på 84 kg. Dette var en mann som trente knallhardt. Og så brukte han steroider, mye steroider.

Jeg skal ikke nevne navn, for da blir det ramaskrik, men det er ganske interessant å se i loggbøker at folk som er like høye uten fett på kroppen allikevel veier 5 kg mer selv om de sier de er veldig, veldig anti-doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...