Gå til innhold

Kan man virkelig ikke bli sterk uten anabole steroider?


hanola81

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo
Interessant dokumentar som omhandler noe av det du spør om:

Bigger Stronger Faster* (2008) - IMDb

Bullshitt dokumentar, inneholder alt for mye av sterioder er safe og ikke farlig ideheletat noe som er bullshitt.

Nei, jeg sier ikke at sterioder er den farligste dopen i verden, men denne er farligere enn den dokumentaren viser og den dokumentaren viser bare en mening av saken. Isteden for å vurdere mot flere saker. Har sett 85 min av dokumentaren og alt jeg fikk med meg var at sterioder er ikke farlige ideheletat, noe som igjen er bullshitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bullshitt dokumentar, inneholder alt for mye av sterioder er safe og ikke farlig ideheletat noe som er bullshitt.

Nei, jeg sier ikke at sterioder er den farligste dopen i verden, men denne er farligere enn den dokumentaren viser og den dokumentaren viser bare en mening av saken. Isteden for å vurdere mot flere saker. Har sett 85 min av dokumentaren og alt jeg fikk med meg var at sterioder er ikke farlige ideheletat, noe som igjen er bullshitt.

Ikke at jeg beskytter bruk av AAS, men har du noen eksempler på personer som fikk store bieffekter av AAS som IKKE misbrukte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Ikke at jeg beskytter bruk av AAS, men har du noen eksempler på personer som fikk store bieffekter av AAS som IKKE misbrukte det?

Kanskje jeg husker, feil men fra hva jeg husker var det denne historien om en person ble skadet med steriodet med små doser i 10 år : Steroider tok nesten livet mitt!

Men det jeg reagerer på er den mentaliteten som filmen viser at sterioder er så safe som det kan bli og du blir ikke skadet av det, den viste bare denne siden av saken omtrent. En god film ville ha ordentlig sett på begge sider av saken og vurdert utifra det enn at 90% av filmen består av sterioder er safe. Også er denne dokumentaren bedre :

Der det er ekte vitenskaps folk som er med og du får et bedre svar. Og filmen viser flere sider fra saken.

Så det jeg mener er at stronger,bigger faster er ikke en bra dokumentar fordi den er subjektiv ikke objektiv.

Kanske jeg overagere litt på posten min over, sorry :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesning. Etter hvordan ejg tolker mange av innleggene her, så vil det si at de som står i toppen, som forbilder, har kommet seg frem på uærlig vis og fremstår da som litt uoppnålige for de som ikke doper seg..

Jeg er også av den naive typen og har tro på at folk ikke fusker seg til seiere.. Etter å ha lest disse innleggene begynner jeg å tvile på folk, det liker jeg ikke!

Tenker på hvor urettferdig det er i de grener hvor de som kjører "all natural" aldri når opp, fordi en dustemikkel doper seg og derfor når enda litt høyere... Næææ, jeg ble skikkelig skuffa over denne trådens utvikling.. og ble nesten litt nedfor, for jeg kommer aldri til å bruke noe steroider, og det betyr vel også at jeg heller aldri blir å se på noen fitnesscene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo
Små doser?

__Twinpeaks_walking_in_the_.jpg

Hehe, i know. Men fra hva jeg husker så var det, akuratt det han fyren på interviuet sa. Så offsielt sett så er det kanskje små doser. :p Merk : offisielt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Diskutere skadevirkningene av AAS var vel ikke hva denne tråden var ment som? Spørsmålet var vel hvor stor og sterk man kan bli rein. Vendingen denne tråden har tatt er samme vending alle tråder virker til å ta, så da poster jeg denne.

1595201-oh_look_its_this_thread_again_super.jpg

Haha, sorry, men ontopic : det fins jo folk som f.eks Plyo som er stor og rein. Han er jo stor og er en kropp man langsiktig burde gå for. Så har man også Midtby som har en fantastisk kropp som også er rein.

Så ja, og bli stor og mr olympia rein? UMULIG, å bli stor og ripped naturlig? JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Støttes. Man kan bli latterlig sterk og forholdsvis stor/bra form (AF-ish) Det morsomme er disse internetthatersene som bare trener en simpel 2-splitt og aldri har vært borti begrepet "smart" trening og virkelig dedikert seg for treningen. Jeg kan vedde på at 95%++ her inne ligger godt bak sitt potensiale fremgangsmessig, rett og slett fordi de fleste av oss ikke er dedikerte utøvere og/eller ikke har nok kunnskap.

Selv merker jeg hvor sykt mye forskjell det er i de få periodene jeg er så dedikert jeg kan bli, og resten av året der man er halvveis dedikert (ligge i overskudd, trene tungt, sove 7-8 timer, spise bra..) Sier seg selv at hvis man har mulighet til å gjøre alt optimalt (noe de aller fleste ikke kan), så kommer man mye lengre og mye fortere til målet enn Den Dedikerte Fitnessbloggeren™

Husker jeg ikke feil så for å få optimal muskelvekst NATURLIG så man få nok makroer og mikros (proteiner, karbohydrater, fett, vitaminer og mineraler).

Og å trene optimal (å trene en to splitt der du trener alle muskelgrupper hver uke X-Size er et godt eksempel eller en fullkrops program der man trener musklene tre ganger i uken 5 x 5 er et godt eksempel, å trene en en splitt hvor du trener alle muskler en gang i uken er ikke optimalt når du er fra tennårene til 20 årene, men når du nærmer deg førti er det optimalt.)

Og i tilegg å få 7-8 timers søvn hverdag.

Er ikke akuratt vanskelig å få optimalt muskeltvekst, men du må være virkelig dedikert for å gjøre det. Noe som jeg mener mange her er.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ikke feil så for å få optimal muskelvekst NATURLIG så man få nok makroer og mikros (proteiner, karbohydrater, fett, vitaminer og mineraler).

Og å trene optimal (å trene en to splitt der du trener alle muskelgrupper hver uke X-Size er et godt eksempel eller en fullkrops program der man trener musklene tre ganger i uken 5 x 5 er et godt eksempel, å trene en en splitt hvor du trener alle muskler en gang i uken er ikke optimalt når du er fra tennårene til 20 årene, men når du nærmer deg førti er det optimalt.)

Og i tilegg å få 7-8 timers søvn hverdag.

Er ikke akuratt vanskelig å få optimalt muskeltvekst, men du må være virkelig dedikert for å gjøre det. Noe som jeg mener mange her er.;)

Du høres ut som en ekspert. Hvor mye tar du i benk???

Og nei, for å tilrettelegge for et optimalt anabolt miljø i kroppen trenger man å kjenne seg selv bedre enn 99% av folk her inne. Trener man et program som er tilpasset alle som trener - da trener man ikke noe som er optimalt og tilpasset for seg selv.

Har man derimot bare trent 2-3-4 år så er det vel ok med generelle programmer, men desto nærmere man kommer sitt genetiske potensiale, desto vanskeligere blir det å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Du høres ut som en ekspert. Hvor mye tar du i benk???

Og nei, for å tilrettelegge for et optimalt anabolt miljø i kroppen trenger man å kjenne seg selv bedre enn 99% av folk her inne. Trener man et program som er tilpasset alle som trener - da trener man ikke noe som er optimalt og tilpasset for seg selv.

Har man derimot bare trent 2-3-4 år så er det vel ok med generelle programmer, men desto nærmere man kommer sitt genetiske potensiale, desto vanskeligere blir det å komme seg videre.

Seriøst, la det ikke bli en diskusjon om hvem som har sterkest osv.

Når det gjelder makros :

Så er jeg ganske sikker at Layne Norton sier et sted i videon at man trenger proteiner, fett, karbs osv for muskelvekst og at man bør ha med fiber. Og han har doktorgrad for kosthold.

"Treningsfrekvens: Vi vil trene hver muskelgruppe 2 ganger i uken i X-size. Flere studier indikerer en klar fordel av å trene hver muskelgruppe mer enn 1 gang per uke. Etter styrketrening, forblir proteinsyntese i skjelettmuskulaturen forhøyet ca 48-72 timer på det lengste (da jobber muskelen med å restituere seg, vokse seg større og sterkere) Hvis muskelen kun trenes én gang per uke, vil det kun dannes nytt muskelvev i 2-3 dager . Resten av uka (4-5 dager) vil det ikke dennes nytt muskelvev og du vil ikke vokse resten av uken. For å opprettholde veksten bør man trene muskelen minimum innen 3 dager." - Bygg muskler med X-size | TreningsfysiologBygg muskler med X-size | Treningsfysiolog

Fra Thomas Fjeldberg som har en utdanning innen for trening, og kosthold.

Når det gjelder søvn, så har jeg desverre ikke noen personer som kan vitenskap om trening snakke om dette. Men jeg har ihvertfall lest veldig mange steder at optimalt søvn er viktig for optimal muskelvekst.

Nei, jeg tror ikke at jeg vet bedre enn alle andre og nei jeg har ikke full forståelse for vitenskapen delen om trening.

Men jeg siterer fra personer som kan mye bedre om dette enn meg som f.eks Thomas Fjeldberg og Layne Norton som har full forståelse for dette og kan dette.

Jeg tror ikke jeg er en ekspert eller en super-sterk person, for jeg har MYE å vite og mye sterkere å bli.

Men jeg personlig tror ikke disse personene tar feil, hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de tar ikke feil. Poenget mitt er at ingen her inne, så å si, tilrettelegger for et optimalt anabolt miljø. Jada, vi vet the basics og folk kan fortsette å slikke Layne i ræva fortsatt, men de fleste av oss gjennomfører det ikke i praksis. Hvem kan med hånden på hjerte si at de teller kcal, makrofordeling, sover 10 timer, trener optimalt, spiser optimalt, dropper sosiale settinger, fysiske anstrengelser osv - året rundt?

Dét er poenget mitt. Så å si ingen her inne er DEDIKERTE nok til å ha maksimal fremgang. Derfor blir det latterlig av folk å si "nei det er umulig å stille i AF uten dop" når de kun har trent halvveis i 2-3-4 år. De som ofrer mye for å komme langt, ja de kommer faktisk ganske langt. De som sutrer på et forum om hvem som bruker roids og hva som er oppnåelig og alt som er uoppnåelig .. ja, de fleste har trent i få år og vet faen ikke hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de tar ikke feil. Poenget mitt er at ingen her inne, så å si, tilrettelegger for et optimalt anabolt miljø. Jada, vi vet the basics og folk kan fortsette å slikke Layne i ræva fortsatt, men de fleste av oss gjennomfører det ikke i praksis. Hvem kan med hånden på hjerte si at de teller kcal, makrofordeling, sover 10 timer, trener optimalt, spiser optimalt, dropper sosiale settinger, fysiske anstrengelser osv - året rundt?

Dét er poenget mitt. Så å si ingen her inne er DEDIKERTE nok til å ha maksimal fremgang. Derfor blir det latterlig av folk å si "nei det er umulig å stille i AF uten dop" når de kun har trent halvveis i 2-3-4 år. De som ofrer mye for å komme langt, ja de kommer faktisk ganske langt. De som sutrer på et forum om hvem som bruker roids og hva som er oppnåelig og alt som er uoppnåelig .. ja, de fleste har trent i få år og vet faen ikke hva de snakker om.

amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Nei, de tar ikke feil. Poenget mitt er at ingen her inne, så å si, tilrettelegger for et optimalt anabolt miljø. Jada, vi vet the basics og folk kan fortsette å slikke Layne i ræva fortsatt, men de fleste av oss gjennomfører det ikke i praksis. Hvem kan med hånden på hjerte si at de teller kcal, makrofordeling, sover 10 timer, trener optimalt, spiser optimalt, dropper sosiale settinger, fysiske anstrengelser osv - året rundt?

Dét er poenget mitt. Så å si ingen her inne er DEDIKERTE nok til å ha maksimal fremgang. Derfor blir det latterlig av folk å si "nei det er umulig å stille i AF uten dop" når de kun har trent halvveis i 2-3-4 år. De som ofrer mye for å komme langt, ja de kommer faktisk ganske langt. De som sutrer på et forum om hvem som bruker roids og hva som er oppnåelig og alt som er uoppnåelig .. ja, de fleste har trent i få år og vet faen ikke hva de snakker om.

Ok :) Jeg teller ikke Kcal hverdag, men jeg gjorde det i begynnelsen så jeg vet hvor mye mat jeg må spise for å få optimal fremgang for meg samme med makroer uten å telle nå. Så er ingen grunn for meg å telle det så ofte. Gjør ikke alt som står over hele tiden, men mesteparten av tiden og ganske ofte gjør jeg det.

Jepp, er helt enig med det du sier nå jeg skjønte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Layne var ikke mer enn 88 kg i konkurransesesong. Ganske så mye mindre enn Coleman og de andre pro gutta...

Gidder ikke å spekulere hverken den ene eller andre veien, men en slik fysikk er mulig å oppnå dopingfritt om man trener så dedikert som Layne har gjort gjennom mange år.

Sant nok, det er nok mulig. Men, det vil ta lengre tid enn den tiden LN har brukt.

GuJunPyo:

Hvor har du funnet den stentavlen med fasitt, henne? ER det én ting jeg har lært etter årevis med trening og kosthold så er det at ingen har fasitt på hvordan man bygger en bra kropp. Det er mange veier til Rom, og en kropp blir ikke bygget på én spesifik måte. At du tror i ditt korte styrkeliv, at du har funnet det mest optimale for deg nå, er meg fullstending uforståelig.

Slutt å vær så forbaska bastant i dine uttalelser, gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Sant nok, det er nok mulig. Men, det vil ta lengre tid enn den tiden LN har brukt.

GuJunPyo:

Hvor har du funnet den stentavlen med fasitt, henne? ER det én ting jeg har lært etter årevis med trening og kosthold så er det at ingen har fasitt på hvordan man bygger en bra kropp. Det er mange veier til Rom, og en kropp blir ikke bygget på én spesifik måte. At du tror i ditt korte styrkeliv, at du har funnet det mest optimale for deg nå, er meg fullstending uforståelig.

Slutt å vær så forbaska basant i dine uttalelser, gutt.

Jeg bare siterer basiks som makroer fra layne norton med doktorgrad og det Fjeldberg referer til. Det er jo fra vitenskap. Nja, jeg har nok ikke funnet det helt optimale for meg ennå når det gjelder makros, men jeg har nok proteiner, fett og karbs. Men bulken fungerer da. Så selv om jeg ennå ikke vet det helt optimale inntaket for kcals og makros ennå. Vil jeg nok finne det ut en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...