Gå til innhold

Til dere jenter... Om gutta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje noe spenstig formulering, men dette er fortsatt beinharde fakta. Alt det tullet i denne tråden hvor jentene ikke sier ett ord om status og inntekt er direkte kvalmt. Det må være slitsomt å lyve så jævlig hardt og bevisst. Hva er poenget? Det finnes helt klart mer politisk korrekte og akademiske måter å formulere dette konseptet på, feks vha sosiologi, men det blir bare undøvendig mye tastaturarbeid. Vi kaller en spade for en spade. :)

Jeg tviler på at penger og status utgjør 50% av kaka i Norge (for her er vi vel egentlig alle ganske rike og kan i stor grad gjøre som vi vil). Det er vel derfor bleikfeite middelaldrende norske "menn" drar til Thailand for å finne seg dame, for her hjemme er det ingen som vil ha dem. Når basal- og statusbehov er dekket, kan norske kvinner velge utfra andre kriterier. Personlig vil jeg anta at tiltrekkeing, kjemi og felles interesser utgjør 90% av kaka så lenge økonomien er i noenlunde orden.

Interessant diskusjon, men noko som ikkje er tatt med verken i the ladder theory eller i tråden her er tilfeldigheter. Det er utruleg tilfeldig i mange tilfeller kven som ender opp sammen, kan kanskje forklares til dels med hypotenus mellom stigene, men likefullt.

Når det kjem til økonomi.

Klart, om valget mitt hadde stått mellom 2 _identiske_ menn der den eine har inkassokrav hengende over seg, mens den andre at penger i flust og bruker dei med vett så hadde eg valgt sistnevnte.

Men no har eg stabil økonomi, hus, penger til livets opphold med meire, så eg trenger ikkje (og er heller ikkje interessert i det maktforholdet) ein mann til å forsørge meg. Derimot så har eg ikkje eit slikt forhold mellom inntekt/forbruk at eg kan være sugarmama for ein (trofe) kjæreste. Så, ca likevekt i inntekt synest eg at er det som er optimalt, han må gjerne ha noko høgare inntekt, men regner i såfall med at det kjem til å gå til jakt, båt, bil eller anna egosentrisk sjølvrealisering.

Menn kan gjerne være tilltrekt til kvinner med penger/makt. Dei mest grelle eksemplene der ser vi når kvinnfolk på 50+ reiser til jentetur til fattigere deler av verden. Kjendiser på 60+ som har kjæreste som så vidt har fylt 20. Men dette er ikkje så opplagt, for historisk sett så har det stort sett vore menn som har hatt makt/økonomiske midler og om ingen kvinfolk har makt/penger så er det vanskeleg for menn å være tilltrekt til dei pga det..

Interessant diskusjon, men noko som ikkje er tatt med verken i the ladder theory eller i tråden her er tilfeldigheter. Det er utruleg tilfeldig i mange tilfeller kven som ender opp sammen, kan kanskje forklares til dels med hypotenus mellom stigene, men likefullt.

Når det kjem til økonomi.

Klart, om valget mitt hadde stått mellom 2 _identiske_ menn der den eine har inkassokrav hengende over seg, mens den andre at penger i flust og bruker dei med vett så hadde eg valgt sistnevnte.

Men no har eg stabil økonomi, hus, penger til livets opphold med meire, så eg trenger ikkje (og er heller ikkje interessert i det maktforholdet) ein mann til å forsørge meg. Derimot så har eg ikkje eit slikt forhold mellom inntekt/forbruk at eg kan være sugarmama for ein (trofe) kjæreste. Så, ca likevekt i inntekt synest eg at er det som er optimalt, han må gjerne ha noko høgare inntekt, men regner i såfall med at det kjem til å gå til jakt, båt, bil eller anna egosentrisk sjølvrealisering.

Menn kan gjerne være tilltrekt til kvinner med penger/makt. Dei mest grelle eksemplene der ser vi når kvinnfolk på 50+ reiser til jentetur til fattigere deler av verden. Kjendiser på 60+ som har kjæreste som så vidt har fylt 20. Men dette er ikkje så opplagt, for historisk sett så har det stort sett vore menn som har hatt makt/økonomiske midler og om ingen kvinfolk har makt/penger så er det vanskeleg for menn å være tilltrekt til dei pga det..

True that. Nå hadde jeg aldri blitt sammen med en mann som hadde masse inkasso etc hengende over seg da det tyder på at han ikke er ansvarlig eller moden. Jeg vil ha en mann som har orden på økonomien da det sier mye om hva type mann han er; men det trenger ikke å bety at han trenger å ha MYE penger.

Kanskje noe spenstig formulering, men dette er fortsatt beinharde fakta. Alt det tullet i denne tråden hvor jentene ikke sier ett ord om status og inntekt er direkte kvalmt. Det må være slitsomt å lyve så jævlig hardt og bevisst. Hva er poenget? Det finnes helt klart mer politisk korrekte og akademiske måter å formulere dette konseptet på, feks vha sosiologi, men det blir bare undøvendig mye tastaturarbeid. Vi kaller en spade for en spade. :)

noe sier meg du sitter mye på /fit/

Annonse

NaBro. Er ikke jomfru:)

Ee, og så? At du ikke er jomfru er litt offtopic..

Men til innlegget ditt over der igjen:

Jeg er en av de som ikke nevnte status og inntekt. En grunn var fordi jeg tenkte at denne tråden mest handlet om personlighet vs, utseende, en annen ting at det er en del faktorer man ubevisst vurderer når man "velger" gutt/mann. Er det kun en forelskelse kan det holde at man har vurdert utseende, så blir man kjent med personen, og er plutselig ikke forelska lenger..

Man endrer personlighet gjennom en tid, har ulik personlighet i ulike settinger, og man endrer også preferanser. Feks. vil godt gamle folk se mer etter noen som er glad i deg, og som du også er glad i, og omtrent kun det!! Enn utseende el.

Så tilbake igjen: noen vil vektlegge økonomi og status mer enn andre.

Jeg personlig tenker generelt lite på økonomi. Skal klare meg fint selv og ikke være avhengig av noen. Når det er sagt velger jeg ikke en gammal, fattig bums som ikke har noen muligheter. Men generelt, unge folk har fortsatt mye muligheter. Både med å ta opp fag fra vgs, få utdanning og jobb.

Om han har mange venner og blir likt av mange spiller egentlig ikke så stor rolle. Det viktigste er at jeg liker han. (og hvis jeg gjør det gjør de fleste det..:p)

Jeg krever at han er sympatisk, og har ca. samme politiske standpunkt som meg (i hvert fall ikke stemmer FrP), er høflig og grei, hjelpsom, og kjemien må være der.

Selvfølgelig er det utseende man ser først, men med mindre jeg ikke har noe imot utseendet er det ikke så farlig. Dritkjekke folk er ofte uansett klysete. Heller en supersnill gutt med vanlig utseende.

Så er det et kjempestort pluss å være flink med hendene! Gjerne både handyman og kroppsflink. Ja, fysisk kjemi er viktig!

Jeg tror det at hvis man har preferanser på hvordan jenter / gutter er, så er man ute og kjører. Vi alle er forskjellige, vi alle ser verden på forskjellige måter.

Jeg tror også om man generaliserer å tror at alle jenter er ute etter penger / attraksjon så vil man selvfølgelig oppfatte jentene på den måten. Det har å gjøre med at hjernen er selektiv å vi oppfatter det vi "ønsker" å oppfatte, et eksempel på det er om du har kjøpt en ny bil, så "plutselig" ser du den overalt. Det har ikke kommet mer biler av den sorten men det kommer av vad du velger å se.

Har man preferanser på hvordan folk skal være så vill de manifestere seg i din virkelighet.

Dør litt innvendig når gutter spør om penisstørrelse er viktig, og dør enda litt mer når jenter faktisk svarer på det.

Du kan fort komme til å dø da...

Det der er jo en evig runddans av en debatt for stadig nye kjønnsmodne, men fortsatt noe utrygge gutter og jenter.

Annonse

det dere jenter sier i dette forumet er det motsatte av et vist forum på nettet hvor det hevdes at du får bare jenter og interesser hvis du har "facial aeshetics" og "will not make it" uten det er positivt å vite at dere jenter i virkeligheten mener noe annet enn disse tullinger på det forumet hvor det hevdes at det er sånn.

det dere jenter sier i dette forumet er det motsatte av et vist forum på nettet hvor det hevdes at du får bare jenter og interesser hvis du har "facial aeshetics" og "will not make it" uten det er positivt å vite at dere jenter i virkeligheten mener noe annet enn disse tullinger på det forumet hvor det hevdes at det er sånn.

Her, Tarald! Har du en som er for mye på /fit/ ;)

>> Implying.

>> implying people on non-anonymous boards tell the truth/doesn't say what they believe others want to hear.

>> ISHYGDDS

Sånn, da kan man vel neppe få sagt klarere ifra om at det er flere /fit/izens enn man skulle tro her på fitnessbloggen^^

Må jo være ærlig å si at det kommer helt an på hva situasjonen er, er det kjæreste jeg ser etter eller en flørt/ONS, blir gjerne forskjellige svar i forhold til rangering av utseende og indre kvaliteter. Nå har jeg jo en kjekk og snill mann, så vet man kan få i pose og sekk ;) men hvis vi skal late som.... første jeg ser på er gjerne høyden og ansikt, sterke trekk (kinnbein) er finfint. Det er noe eget med sjarm også, sosial tilstedeværelse, kunnskap er også hot hot hot og klarer en fyr å formidle det også da blir jeg lett betatt. Høres klisjé ut kanskje, men er dette i boks så kan en mindre pen mann bli veldig kjekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...