Gå til innhold

Tør ikke trene styrke på senteret


Maesp

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke si at "kroppen reagerer bra" når måten du spiser på forhindrer deg i å trene. Det er jo så kontraproduktivt en får det.

Ser den, men som svart over, da får jeg heller bare tørre å trene på et tidspunkt som passer i forhold til pf også :) Har fint mulighet til å trene resten av dagen også. Da får jeg dratt nytte av pf og styrketrening, som jo er det beste :) Ja takk begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som har gode tips til treningsprogram? Starting strength så bra ut, men vil ha fokus på armene siden jeg skal gifte meg i stroppeløs kjole om noen mnd :)

Gjør starting strength og legg til noen serier med biceps/triceps etter økten 2 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nederste så ut til å passe bra tror jeg. Kan jo bytte til knebøy når jeg blir tøff nok. Så da er planen å ta første styrkeøkt torsdag! Må bare hoppe i det :) Det å føle meg bra i brudekjole er et motiverende delmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just do it! Alle har hvert der du er nå, men etter du har kastet deg selv ut i det en gang, er det plutselig ikke så vanskelig andre gangen. Ihvertfall min opplevelse. ;)

Den andre gangen jeg turte å bevege meg inn på styrkerommet oppdaget jeg det ikke før jeg hadde begynt på det andre settet mitt med knebøy, hehe. Fikk skikkelig mestringsfølelse og ble bare enda mer gira og stolt over at jeg var eneste jenta blandt alle guttene. Følte jeg fikk litt "creds" fra guttene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nederste så ut til å passe bra tror jeg. Kan jo bytte til knebøy når jeg blir tøff nok. Så da er planen å ta første styrkeøkt torsdag! Må bare hoppe i det :) Det å føle meg bra i brudekjole er et motiverende delmål :)

Lykke til :)

Og ps: folk er kjempe hjelpsomme. Man må bare tørre å spørre. Folk tar det gjerne som et kompliment om de blir spurt, det gjør i alle fall jeg. Og ser man helt lost ut, så kan det til og med hende at noe tilbyr seg å hjelpe. Som tidligere nevnt her opp så er videoer og beskrivelser i artikler gull verdt når det gjelder øvelse. Hvis du ikke tør starte med knebøy (som jeg skjønner er skummelt, for det er en krevende øvelse) så ta en titt på dynamisk oppvarmingsøvelser. Spesielt de som er rettet mot knebøy. Still deg foran et speil hjemme og øv på knebøy uten stang. Da kan du filme deg selv, se på den og vurdere deg opp mot filmer på youtube. Veldig god læring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Hjelper veldig :) Skulle egentlig starte idag, men mulig jeg drøyer til mandag, vi får se. Skal ihvertfall begynne i nærmeste fremtid, og jeg gleder meg (nesten) litt også. Dessuten, å drite seg ut litt er jo tross alt ikke verdens undergang... :) Setter stor pris på alle som har svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp i det! IKKE vent til mandag. For på mandag venter du til onsdag, og så torsdag, og da er jo uka nesten over.

Ikke tenk for mye på det, bare gjør det.

Er du usikker, spør en av de som trener der. De aller aller fleste vil svare så best de kan (bare vent til de har pause mellom sett).

Lykke til, dette går så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt... Har lyst til å ta knebøy (men vet jeg sliter med teknikken), og da føles det "tryggere" å øve alene når gruppetimesalen er ledig, enn å traske bort til en fullstappet frivekts++avdeling der folk smeller stanga i gulvet så man tror taket skal ramle ned (grupppetimesalen er rett under :p). Ja, det ser sikkert dumt ut med de "styrketimevekstengene" med 10kg skiver på, men heller det enn å gå opp og gjøre "alt" feil foran hele gjengen som står der og løfter :-| *blush*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har nå begynt å trene styrke, hatt to pt timer og to økter alene så langt. Kjenner likevel på frykten for å dra om trene styrke... Får litt angst i magen fortsatt. Når gikk det over for dere som har slitt med det samme? Går strålende med pt tilstede da, så det er jo positivt. Men det å trene blir så mye mer slitsomt når jeg ordentlig gruer meg minst én dag i forveien. Bruker jo sikkert like mye energi på det som jeg gjør på selve økta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du. ;) Jeg er både gammel og tjukk og men skjønte for over et år siden at jeg måtte ta tak. "Kvinnet" meg opp og gikk inn på et senter og fikk en sånn introtime med pt.

Jeg likte jo ikke fyren men fant ut at jeg sikkert ikke kom til å like noen av de kjekke unge pt-mennene uansett - for jeg var så langt unna min komfortsone. Han fikk sjansen og jeg har han fortsatt som pt. Han har hevet selvtilliten min mange hakk og det er ikke noe problem å trene alene.

Hopp i det og prøv en pt. Trenger ikke mer enn et par timer eller 3 for at du skal føle at det er helt ok å trene alene tror jeg og det er det vel verdt. ;) Lykke til. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå begynt å trene styrke, hatt to pt timer og to økter alene så langt. Kjenner likevel på frykten for å dra om trene styrke... Får litt angst i magen fortsatt. Når gikk det over for dere som har slitt med det samme? Går strålende med pt tilstede da, så det er jo positivt. Men det å trene blir så mye mer slitsomt når jeg ordentlig gruer meg minst én dag i forveien. Bruker jo sikkert like mye energi på det som jeg gjør på selve økta :p

Så bra at du har kommet i gang :)

må du bare komme inn i en god rutine.

Når det gjelder angsten: for min del så er alt enklere når jeg først har gjort det. Sett at det ikke er farlig. Og det har jo du også sett at det ikke er. Du må bare huske på det, at det ikke er farlig :) For farlig er det ikke, det sitter bare i hodet i ditt. Jo mer vant du blir til å være i styrkeavdelingen, jo lettere blir det! Du har fått opplæring av PT og da vet du hvordan det skal gjøres :) Du har alle verktøyene, det er bare å bruke dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener også i Ski! :) Men nå finnes det vel 3 "store sentre" i Ski sentrum. Er veldig fersk på frivekt/styrke avd. selv, men drit og dra. Jeg betaler jeg også! :)

Godt poeng. Kom meg gjennom det idag, så satser på at det blir lettere og lettere! :) Er generelt sett veldig stresset for tiden, så kanskje derfor alt blir så "big deal" og skummelt. Hvem vet :) Klarte å miste mobilen i do på treningssenteret da.... Lurer på om det er et tegn på at jeg ikke burde dratt ;) Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme selv. Senest igår måtte jeg bare snu i døra på treningssenteret og gå hjem fordi det stod syv biler utenfor....

Så jeg trener om mårran. Er jo folk der da også, men laaaaangt mindre. Også tror jeg man blir sikrere når man er kommet inn i det. For da VET du hva du skal gjøre og du blir fokusert. Da glemmer man lettere at det er andre der etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten bør det nevnes at veldig mange lider av samme vrangforestilling som deg, nemlig at de er "universets sentrum". Ikke sagt for å være slem, men realiteten er at alle andre både på senteret og alle andre steder er like opptatt av seg selv som du er av deg selv. Alle tror at alle ser på dem, mens alle egentlig bare bryr seg om seg selv og evt. dem de trener med. :p

Exactly!

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...