Jump to content

090930

Members
  • Content Count

    178
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by 090930

  1. 090930

    Dagens negative

    So lost I don't even....
  2. Hun skriver følgende: "– Men litt sukker må da være greit? Sukker er jo bedre enn sjokolade, du sa det jo selv? Ja, litt sukker er greit. Men når de aller fleste sliter med magefett og overvekt er ikke en banan smart mat. " Dette var nytt for meg.
  3. Loggboka mi ligger i treningsbaggen..
  4. Stabbeskaret - som en del av Trollveggen i Romsdalen "Følg Fv 63 Trollstigvegen. Parker utenfor kafeen på Trollstigen, i turistsesongen bruk plassen lengst borte fra resturanten. Følg gangveg som krysser elva ved bygget og mot utkikksplassen. Ta av på godt merket sti opp til høyre, like før gangvegen begynner å gå ned trapper til utkikken. Kort bratt parti sikret med kjetting leder opp til et platå med anleggsveg som leder inn mot elva som kommer fra Stigbotn. Bratt oppstigning til høyre for elva leder opp til Stigbotn. Herfra er stien tydelig merket med varder. Følg høyrekanten av Stigbotn først, før den krysser over ura til venstrekanten av Stigbotn. Herfra er det slak stigning oppover til en rygg som følges innover til ei ny grov ur med bratt stigning. Følg vardene opp gjennom ura til terrenger legger seg litt igjen. Følg en senking i ura videre oppover til en ser baksiden av Trolltindene. Herfra følges dalen over en liten bre, og deretter ura til venstre for breen videre innover til frokostplassen. Frokostplassen ligger helt på kanten til venstre i laveste punktet før det går opp igjen mot Trolltindene. Fortsett oppover ryggen mot Semletind og opp i skaret (laveste punktet) mellom Semletind og Stabben. Det er og mulig å fortsette innover til Bruraskaret der en kan se ned selveTrollveggen. Stien inn dit tar av til venstre et par hundre meter før skaret." Fra: http://romsdal.com/route.xsp?Id=FH8FUG3K Fin tur dersom man ønsker seg en luftig avslutning fremfor en luftig tur underveis. Bok på toppen(y) Bruker vel en to timer opp, litt avhengig av form og tempo. På veg opp ser vi baksiden av trolltindene komme frem over ura! Over kanten og ned i Romsdalen! 1000 meter rett ned! På veg ned igjen - mot Bispen og Trollstigen!
  5. Skriver under på de ovenfor! Den første "komme igang med noe man aldri har gjort før"-kneika er verst! Også går det seg til! Lykke til:)
  6. Ta det som en de-load-uke;) så kommer du hjem igjen med mye energi!
  7. Wow. Er på jobb, skummet bare igjennom. Men jeg printer den ut og tar den med hjem for kickstarting av helga! Inspirerende, takk
  8. Leit at du lar deg skremme av hvisking og dømmende blikk på gymmet, men jeg forstår deg veldig, veldig godt. De første par gangene er ubehagelige. Det var i alle fall slik for meg. Men etterhvert som du kommer inn i det, vet hva du skal gjøre, hvor tungt du skal løfte, hvordan de ulike apparatene er til for ulike øvelser så vil det med en gang bli mer komfortabelt. Du kan jo begynne med å gå på gymmet på de tidspunktene hvor det er antatt minst folk? Ta med deg noen du er trygg på, om så bare for moralsk støtte. La tanken om forandring vokse. Drøm om å bli bedre. Tenk på hvordan DU vil gjøre det. Plutselig en dag er du ute av døra og i bevegelse. Les deg opp om ulike øvelser og former for aktivitet, kanskje finner du noe DU har lyst til å prøve. Mine tips. Lykke til:love:
  9. Prøv Skyr - den med rips og vanlije perfekt sammen med CC.
  10. Hver dag! 20-30 gr om dagen er jo anbefalt. Jeg har Premium dark stående på kontoret, i sånne små innpakkede biter á 10 g. Unner meg to om dagen og synes det er en fin ting å kose seg med:)
  11. Etter at jeg begynte å jobbe på kontor fikk jeg vondt i øvre del av ryggen, mellom skulderbladene. Dette gikk videre opp i nakken. Det verket til tider forferdelig mye og jeg ble utrolig sliten av det. Akkurat det hadde vel mye med at jeg aldri har hatt det vondt over en lengre periode. man får et nytt perspektiv på det å "ha det vondt"... Gikk til kiropraktor. Og han fikk mye å jobbe med. Viste ikke at jeg var SÅ anspent. Skeiv i ryggen (svak skoliose), slakk i skulderfestene, sammentrøkte virvler (ikke så god på fagspråk - sorry). Alt mulig rart. Så han har knukket og trykket HARDT på diverse punkter og etter fem behandlinger kjenner jeg ingenting lengre. Helt fantastisk. Så ja, jeg er litt frelst. skal forsette til behandling en gang hver tredje uke. For å ikke bli for anspent igjen.
  12. Byggingeniør - jobber med prosjektering av veg og drenering i et konsulentfirma, sånn passe nyansatt enda (begynte i juni). Årslønn på 460 000, lønnspakke på 512 000 (tlf, forsikringer, betalt ferie jul og påske).
  13. Dusjsåpe og tannkrem havner alt for ofte i kjøleskapet etter handletur på butikken..
  14. 090930

    Dagens Glade

    Idag tok jeg 3x3 70 kg i knebøy og det var ny rekord. Ikke helt ATG, men det blir. Sneik meg til ei treningsøkt midt i arbeidsdagen, da vi har treningssenter i samme bygg som kontoret. Ikke dumt å dele arbeidsdagen i to. I allefall ikke når man sitter foran en pc-skjerm i 8 timero-o
  15. Planlegg om mårran (evt. kvelden før); pass på å ta med de ekstra skivene eller havregryna de dagene du vet du skal trene;) så slipper du å gå innom mac'ern. Ellers er jo et par bananer aldri feil!
  16. Har litt problemer med sidehev, da knoken til langefingren på venstrehånda slår jeg helt vrang. Må være en sen eller noe som ligger over og spenner seg feil. Så får ikke løftet tungt nok på denne øvelsen. Får i allefall "blåkul" og veldig vondt. Men takk for svar:)
  17. Atletiske skuldre uten smerter og skader - Fitnessbloggen Etter å ha lest denne fikk jeg litt angst. Upright-row, skummel øvelse? Googlet den da, leste litt her og der og sen i klem ble nevnt flere steder. Har hatt denne med i programmet i et halvt år nå, så hvilke øvelse kan eventuelt erstatte denne?
×
×
  • Create New...