Gå til innhold

Hva fa... er det med pepsi max??


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blant annet fordi det trigget et voldsomt søtbehov. Blodsukkeret steg himmelhøyt 20 minutter etter inntak av 3 dl, hun har ikke diabetes eller annet, men blodsukkeret steg fra 5.6 til 10...det er voldsomt hos en som ellers er frisk og bare noen få kilo overvektig. Hos meg trigger det ikke noe som helst, og gjør ikke noe med blodsukkeret, men jeg vet at mange diabetikere kan få et veldig kast i blodsukkeret av denne drikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden surfet jeg rundt på det amerikanske Atkins forumet, hvor jeg fant en link til en forsker som gjorde noen stuider på dette, og flere mennsker, både vanlige friske og syke fikk føling med både aspartam, sucralose og acesulfam k. Han hadde en 8 10 stoffer som skulle være "sikre", men som ikke var det altså. Nå var dette et studie han gjorde for egen interesse, og derfor ikke noe han kunne presentere, men ikke desto mindre interessant. Den Norske bloggeren lilalife.no sjekket dette under sin egen utdannelse, en diabetiker fikk enten cola zero eller pepsi max, og blodsukkeret steg til rundt 14 på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Godt' å høre ;) Følte meg som en freak på den andre tråden hvor det bare var jeg som fikk sultfornemmelser etter å ha drukket lightbrus. Dersom jeg er sulten og tar sjansen på å drikke en lightbrus, utløser dette ofte migrene i tillegg. Har ikke diabetes og har blitt testet for dette gjennom sukkerbelastninger.

Kan virke som dette er individuelt fra person til person, men jeg må holde meg unna for å holde vekten rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står de ikke i en av fitnessbloggen-artiklene at det viser seg at blodsukkeret kan for noen personer øke bare ved å lukte søte ting? Mener det var ett eller annet der…

Å hjelp....bør ta en omvei forbi bakeriet også da....mmmmm lukten av gjærbakst ;) (ups håper det går bra å tenke på det i det minste for ikke å snakke om matprogrammer) Roger! Vær snill nå! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"“The cephalic insulin respons” , er insulinfrigjørelsen som skjer bare ved lukten av mat og er under direkte kontroll av hjernen, da spesielt når en lukter eller smaker noe søtt. Dette kan forresten være grunnen til at kunstige søtningsmidler i mat hindrer fetttap hos enkelte, fordi de har en stor cephalic insulin respons.

Kronisk høyt insulinnivå vil gjøre deg feit uansett hvor mye du trener eller hvor lite du spiser. Holdes insulinnivået høyt kan du kan bokstavelig talt sulte i hjel mens du er overvektig, for energien låses inne i fettcellene, men sukkeret fjernes fra blodet."

Det var nok det jeg blandet det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det med pepsi max som regel bare er en tilvenningssak. Da jeg slanket far min ga jeg han pepsi max, som han hatet i begynnelsen, men fant fort ut at det ikke var så ille. Nå drikke han kun det. Selv kunne det ikke falt meg inn å kjøpe pepsi max istedenfor cola for ett år siden. Nå synes jeg smaksforskjellen er langt i fra verdt de ekstra kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...