Gå til innhold

Hva fa... er det med pepsi max??


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Enig der, Jørgen. Jeg tror ikke det er så komplisert som mange ønsker det skal være, jeg tror rett og slett det har noe med kosen å gjøre. Det smaker godt, og man liker å drikke det. Jeg vet for meg selv at jeg ikke påvirkes av koffein lengre (gjorde det når jeg var yngre og drakk mye cola), og har sluttet tvert før uten fysiske (eller psykiske) problemer som en følge av det. Men jeg koser meg oppriktig med å drikke noe jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det er koffeinen og at det nesten ikke er kcal. Det er mange feite folk som drikker pepsi max o.l. Jeg skal ikke dra alle under en kam, men mange som er tjukke drikker pepsi max fordi det er minimalt med kcal og de føler de kan unne seg noe annet seinere.

Thats a fact.

Edit: Jeg drikker kaffe til daglig, men om jeg ikke drikker det en dag så er ikke det noe problem. Det må være noe annet også som gjør folk gærne etter pepsi max o.l

Samme her. Jeg kan drikke 5 kopper kaffe en dag, og så går det ei uke til neste gang uten at jeg tenker på det, men folk responderer vel forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi maximum er rett og slett kos uten dårlig samvittighet :)

Hehe, da velger jeg å ha dårlig samvittighet, jeg har drukket mye pepsi max, men valgte å gå tilbake til sukkerbrus, rett og slett fordi jeg syntes det smakte bedre (mindre emment), og fordi jeg vet hva sukker er. Og jeg drikker brus så sjelden, at egentlig har jeg ikke dårlig samvittighet. Ikveld skal jeg faktisk drikke brus, og feire min datters 18 års dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får svare meg selv da ;) og etter litt googling finner jeg at light brus kan øke den subjektive følelsen av sult så da er vi vel enige da.... Vitenskaplig sett så øker den ikke sultfølelsen, men hos enkelte (som er følsomme for kunstig søtningsmidler o.l.) så vil man allikevel få en følelse av lavt blodsukker.

Googling = på lik linje med folkemunne.

Sultfølelse er vitenskapelig kvantisertbart vha å måle sulthormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googling = på lik linje med folkemunne.

Sultfølelse er vitenskapelig kvantisertbart vha å måle sulthormoner.

Kan du måle en sultfølese som sitter i hjernen?

Min hjerne som ofte spiller meg puss og kan forveksle sult med tørste? Tror du må akseptere at alt mellom himmel og jord ikke kan forklares

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke opplever problemer de dagene du kutter ut beviser nada, er folk som dreper om de ikke får i seg en kopp kaffe om morran. Det er også folk som opplever store ubehag ved å kutte ut koffein/kaffe.

Hvorfor spiser noen grandiosa hver dag? Hvorfor får noen hangup i noe som helst?

Virker som noen ikke klarer å godta at folk faktisk bare liker og trives med å tylle i seg liter på liter med kalorifattig brus.

Belønningssystemet vårt kan faktisk gjøre underverker for oss rent motivasjonsmessig, så å la en tjukkas på diett drikke pepsimax, og nyte det ser ikke jeg på som noe som helst problem.

"i drink diet soda so i can eat regular cake"

- Gabriel Inglesias

JEG blir ikke påvirket av å ikke få koffein en dag eller fler :p Men vi er alle forskjellige. Mange som dreper for en kopp med kaffe ja. Var bare meg selv jeg tenkte på her.

At noen spiser grandis hver dag er vel også avhengighet av fett o.l vil jeg tro. Men jeg er ingen ekspert :p

Grandis for meg er papp med paprika ÆSJ :p

Må si jeg er veldig glad for at jeg ikke liker sånne ting :D Har aldri vært vant til å spise sånt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG blir ikke påvirket av å ikke få koffein en dag eller fler :p Men vi er alle forskjellige. Mange som dreper for en kopp med kaffe ja. Var bare meg selv jeg tenkte på her.

At noen spiser grandis hver dag er vel også avhengighet av fett o.l vil jeg tro. Men jeg er ingen ekspert :p

Grandis for meg er papp med paprika ÆSJ :p

Må si jeg er veldig glad for at jeg ikke liker sånne ting :D Har aldri vært vant til å spise sånt :D

papp med paprika <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du måle en sultfølese som sitter i hjernen?

Min hjerne som ofte spiller meg puss og kan forveksle sult med tørste? Tror du må akseptere at alt mellom himmel og jord ikke kan forklares

Hjernescanner, Pet eller elektrodebasert - det finnes løsninger.

At alt mellom himmel og jord ikke kan forklares er jeg en sterk motstander av, å være så lite nyskjerrig og så likegyldig unner jeg ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernescanner, Pet eller elektrodebasert - det finnes løsninger.

At alt mellom himmel og jord ikke kan forklares er jeg en sterk motstander av, å være så lite nyskjerrig og så likegyldig unner jeg ingen.

Du er en sterk motstander av at ikke alt mellom himmel og jord kan forklares? Så teoretisk og lite nysgjerrig som du er så håper jeg ihvertfall du ikke jobber som forsker, eller i helsesektoren. Det er nettopp nysgjerrige mennesker som ikke godtar alt som står skrevet, samt finner forklaring på det som ikke ennå er dokumentert, som gjør at utviklingen ikke stopper opp (ellers hadde jorden fortsatt vært flat :p)

PS! Pass på å ikke tren etter følelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du måle en sultfølese som sitter i hjernen?

Min hjerne som ofte spiller meg puss og kan forveksle sult med tørste? Tror du må akseptere at alt mellom himmel og jord ikke kan forklares

Det som blir foklart som vitenskap er ofte bare svada. La oss ta en test. Som at en tester 1000 personer over en viss tid med et moderat inntak av alkohol. La oss si at 999 av dem får en lavere risiko for hjerte og kar sykdom, bevist ved testing av blodverdier. Den siste personen får kanskje derimot økt risiko, eller ingen forandring. Da er hypotesen fortsatt bare hypotese, og intet bevis. En hel regnskog av såkalte "bevis" er faktisk bare hypoteser, noen dårlig, noen ganske så sikre. En type som er svært svært dårlig, er Ancel Keys "seven country study" som "beviste" en statistisk sammenheng med inntak av mettet fett og kardiovaskulær sykdom. Som vi idag vet at det var en hypotese, som MÅTTE bevises - det er svært viktig med status i visse miljøer.

Man må ta i betraktning evolusjon, gener, arv, miljø og helhet (ikke minst tankesettet) når man leser om studier. Du har helt rett - alt mellom himmel og jord bør ikke forklares. Det DU opplever er DIN sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en sterk motstander av at ikke alt mellom himmel og jord kan forklares? Så teoretisk og lite nysgjerrig som du er så håper jeg ihvertfall du ikke jobber som forsker, eller i helsesektoren. Det er nettopp nysgjerrige mennesker som ikke godtar alt som står skrevet, samt finner forklaring på det som ikke ennå er dokumentert, som gjør at utviklingen ikke stopper opp (ellers hadde jorden fortsatt vært flat :p)

PS! Pass på å ikke tren etter følelse ;)

Det blir litt feil å trekke paralleller mellom det å mene at alt mellom himmel og jord kan forklares, og det å være nysgjerrig. En kan være nysgjerrig på både det ene og det andre uavhengig av hvilken holdning man har til hvorvidt ting kan forklares. Fokus på teori er ikke det samme som å ikke være nysgjerrig; teorien må jo komme fra et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...