Gå til innhold

Hva fa... er det med pepsi max??


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Ja hva er det med Pepsi Max ? Har selv aldri skjønt hvordan så mange kan bli avhengige. Men det samme vil nok antikaffe-folk si om kaffedrikkinga mi.

Men ; det som bekymrer meg i dagens samfunn er at mange , veldig mange, på død og liv må ha søtt! Hele tiden, søtt søtt søtt!

Er det søtsmak man er avhengig av eller er det Pepsi maxens angivelig suspekte stoffer?

Nå er det jo veldig mange cocacolikere rundtomkring så jeg tror det må være søtsmaken folk er avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hva er det med Pepsi Max ? Har selv aldri skjønt hvordan så mange kan bli avhengige. Men det samme vil nok antikaffe-folk si om kaffedrikkinga mi.

Men ; det som bekymrer meg i dagens samfunn er at mange , veldig mange, på død og liv må ha søtt! Hele tiden, søtt søtt søtt!

Er det søtsmak man er avhengig av eller er det Pepsi maxens angivelig suspekte stoffer?

Nå er det jo veldig mange cocacolikere rundtomkring så jeg tror det må være søtsmaken folk er avhengig av.

Vi er programmert til å like søte ting. Det kalles evolusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er programmert til å like søte ting. Det kalles evolusjon :)

Ja har hørt om den der evolusjonen :-) men jeg liker å motbevise den ved å ikke tylle i meg søtt støtt og stadig. Eller er jeg et avvik ihht evolusjon siden jeg ikke har noe særlig søtbehov ? ( skryte litt av meg selv nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange som er avhengige av cola også.

Jeg drikker ofte 1,5 liter pepsi max til dagen, men vil ikke si jeg er avhengig; det er ingenting i meg så får meg til å lengte etter pepsi max annet enn at det er ett velsmakende alternativ uten kalorier. Noe jeg kan glede meg til under en diett der jeg spise mye av den samme maten.

Mine dietter har ofte lite karbohydrater i seg, noe som gjør at pepsi max ofte er det eneste innslaget jeg har av noe som er søtt. Dette gjør at jeg kan spise mer på en diett (sikker pga innslag av flere smaker som gjør at jeg ikke blir så fort matlei), noe som jeg synes er positivt da jeg spiser kun ren mat og må ty til flere kilo for å få i meg den daglige mengden. Jeg vet at det er mye som tyder på at aspartam ikke er så gunstig, men jeg er ganske sikker på at om det er pepsi max som avgjør om man greier å være på diett eller ikke, så er det helt klart å foretrekke å få i seg aspartam fremfor å være tykk, fra et helsemessig perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart noe spesielt med pepsi max, det er den eneste brusen jeg vet om som folk er avhengige av. Jeg kjenner flere som må ha en lite pepsi max hver dag. og tillegg så er dette den eneste brusen de drikker. Veldig spesielt at det finnes så mange som er avhengig av en brus!

Jeg vill vel si at cola er like ille. Men siden Pepsi er tilnærmet kalorifritt, så er det veldig mange som velger den. Jeg tror det virker som om alle "bare" er avhengig av pepsi max...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvorfor er det godt? Hva i alle dager er det som er putta oppi der siden folk MÅ ha brus?

Vann er bedre!:)

MÅ ikke ha det, på lik linje med sjokolade og annet kos. Men noen ganger er det godt å kunne unne seg noe, og ikke bare vann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googling = på lik linje med folkemunne.

Sultfølelse er vitenskapelig kvantisertbart vha å måle sulthormoner.

Du kan måle hvor stor utskillelsen av sulthormoner er, men du kan ikke måle hvilken respons dette vil gi hos den aktuelle personen. Sult er en subjektiv følelse, og det kan du rett og slett ikke måle. To personer med lik utskillelse av sulthormoner trenger ikke å være like sulten. Du kan heller ikke måle hvor sulten en person er ved å måle mengden sulthormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt når man kommer med uttalelser om at man kan slutte med ting (enten det er røyk, snus, kaffe eller brus) på dagen om man vil, men man vil ikke :p Er ikke det en form for avhengighet? Da kan man jo ikke bare slutte på denne tingen, likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært kjempe avhengig av pepsi max, men så slutta jeg helt en periode bare for å se om jeg kunne. Nå drikker jeg pepsi max som et lavkalorialternativ, men klarer faktisk å drikke meg lei på det inni mellom :confused:

Det har nok jeg gjort...før kunne jeg drikke ett par liter om dagen, men nå holder det lenge med en halvliter på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror at folk velger å drikke Pepsi Max framfor annen brus på grunn av kalorimengden (=0,3/100ml). Jeg kan lett drikke opp 1,5L i løpet av en fredagskveld - og ha kjempegod samvittighet;) Sukkerbrus blir bare kvalmt i lengden - bare tanken på å drikke en storflaske med Solo eller Sprite... :sick:... no thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at folk velger å drikke Pepsi Max framfor annen brus på grunn av kalorimengden (=0,3/100ml). Jeg kan lett drikke opp 1,5L i løpet av en fredagskveld - og ha kjempegod samvittighet;) Sukkerbrus blir bare kvalmt i lengden - bare tanken på å drikke en storflaske med Solo eller Sprite... :sick:... no thanks!

Meh...jeg er snart ferdig med fredags-colaen min. It's good for me! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Og jeg er snart ferdig med kveldens Pepsi Max!:D Meeeen skal spare litt til i morgen hihihi :wub:

Pepsi Max er det hver dag. Cola koser jeg meg med en gang i blant. Den er hellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max er det hver dag. Cola koser jeg meg med en gang i blant. Den er hellig :)

Ahaaa, ser den ja!;) Jeg prøver å kutte ned på brusinntaket generelt og la det være dessert i stedet for tørstedrikk.. har inntatt alt for mye pepsi max.. og cola forsåvidt. Det skal sies at Cola smaker bedre enn Pepsi Max, meeen at Pepsi Max gir meg bedre samvittighet etter høyt inntak :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...