Gå til innhold

Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Protein/havre/sjokolade-boller! Min favoritt i alle fall :)

- havregryn

- kakaopulver

- (proteinpulver, om du vil dem mer proteinrike)

- sukrin og/eller sukrin gold og/eller flytende natreen (jeg bruker alle tre :p )

- mager kesam til deigen blir slik at du kan rulle kuler

Så kan du etterpå rulle kulene i mer kakao, mer sukrin eller kanskje kokosmasse! Du kan også gjøre dem enda bedre om du putter peanøttsmør i midten av kulene. Varmer du dem litt i microen blir de litt som brownies - myke og enda søtere. Eller du kan putte dem i kjøleskapet/fryseren en liten stund, steke dem litt i ovnen, eller rett og slett spise dem med en gang! Nomz :hungry:

8551857823_b918252ab4.jpg

Disse laget jeg i går, og jeg skal lage dem igjen nå :D

Ser fantastisk godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade lettis (som på bildet ovenfor her :)), blir nesten som Snickers-is hvis man pimper den litt opp:

- peanøttsaus laget av PB2 pulver og/eller peanøttprotein, en skvett melk, sukrin gold, havsalt og evt Stevia karamell (denne ble virkelig god!! :hungry:) Alternativt tar man rett og slett en dasj med ekte peanøttsmør)

- Sjokoladesirup, f.eks Walden farms eller et eller annet annet sjoko (sjokolade på sjokolade spør du kanskje? Jeg svarer: kjør på! :D)

- Salte peanøtter

- Og jeg anbefaler en banan i biter for å toppe det hele! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade lettis (som på bildet ovenfor her :)), blir nesten som Snickers-is hvis man pimper den litt opp:

- peanøttsaus laget av PB2 pulver og/eller peanøttprotein, en skvett melk, sukrin gold, havsalt og evt Stevia karamell (denne ble virkelig god!! :hungry:) Alternativt tar man rett og slett en dasj med ekte peanøttsmør)

- Sjokoladesirup, f.eks Walden farms eller et eller annet annet sjoko (sjokolade på sjokolade spør du kanskje? Jeg svarer: kjør på! :D)

- Salte peanøtter

- Og jeg anbefaler en banan i biter for å toppe det hele! (y)

Purrrrrfect. Har fysa sykt på snickers i det siste, av alle ting, skal mekke denne når jeg er hjemme igjen om 2 uker. Digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dette kan høres så utrolig dumt og kanskje jeg ikke burde stille dette spørsmålet i det heletatt men jaja here goes:

finnes det i det heletatt noen former for "sunne" potetgull?

Slutte å drikke brus eller spise sjokolade, smågodt, kjeks og slike snacks klarer jeg å slutte helt med MEN når det gjelder potetgull så sliter jeg litt:p Haha:ROFLMAO: Har hørt fra ulike bekjente at HVIS det skulle være slik at jeg må ha potetgull i løpet av en uke altså når jeg har cheat-day, så burde jeg velge baconsvor. De sier at det inneholder minimalt med karbs og fett og har "mye" proteiner. Dette vet jeg ikke om det er sant eller om det er rent BS. Så hadde vært nice å få litt info om dette her samt om noen har noe forslag til "sunne" potetgull :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dette kan høres så utrolig dumt og kanskje jeg ikke burde stille dette spørsmålet i det heletatt men jaja here goes:

finnes det i det heletatt noen former for "sunne" potetgull?

Slutte å drikke brus eller spise sjokolade, smågodt, kjeks og slike snacks klarer jeg å slutte helt med MEN når det gjelder potetgull så sliter jeg litt:p Haha:ROFLMAO: Har hørt fra ulike bekjente at HVIS det skulle være slik at jeg må ha potetgull i løpet av en uke altså når jeg har cheat-day, så burde jeg velge baconsvor. De sier at det inneholder minimalt med karbs og fett og har "mye" proteiner. Dette vet jeg ikke om det er sant eller om det er rent BS. Så hadde vært nice å få litt info om dette her samt om noen har noe forslag til "sunne" potetgull :D

Du har jo superchips som er redusert fettmengde i iallefall. Sunt er det nok ikke, men på cheatday er det vel lov?

Ellers har de fleste sånne typer potetgull rundt 600 kcal per pose, (bl.annet chicken pomms, superchips, bamser osv)

Og de som har mye kcal og fett er vel mer orginalversjonene til maarud og kims (orginal salt, pepper, sørlandschips etc)

Ellers tror jeg det lureste er å lage popcorn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dynk hva som helst i olje (bomull?:cautious:) og du får kaloriatombombe :D
Jo men hvis jeg lager egen potetchips og måler opp så jeg rasper laa oss si 3 poteter,ja,de er middels store,så blir det kanskje hva,200 kcal ish,og jeg da har en ss olje jeg pensler de med...da blir de ikke så kcal rike akkurat...hvorfor kan ikke fabrikkene lage de likedan?:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er SÅ god! Spiser den hver kveld :-D (synd det alltid ligger en rosa stripe igjen i midten.. skjønner ikke pointet med jordbæris!)

Diplom Is har en egen variant uten sukker, 5% fett og bare sjokolade :D Slager her hjemme når det skal være sukkerfrie utskeielser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dette kan høres så utrolig dumt og kanskje jeg ikke burde stille dette spørsmålet i det heletatt men jaja here goes:

finnes det i det heletatt noen former for "sunne" potetgull?

Slutte å drikke brus eller spise sjokolade, smågodt, kjeks og slike snacks klarer jeg å slutte helt med MEN når det gjelder potetgull så sliter jeg litt:p Haha:ROFLMAO: Har hørt fra ulike bekjente at HVIS det skulle være slik at jeg må ha potetgull i løpet av en uke altså når jeg har cheat-day, så burde jeg velge baconsvor. De sier at det inneholder minimalt med karbs og fett og har "mye" proteiner. Dette vet jeg ikke om det er sant eller om det er rent BS. Så hadde vært nice å få litt info om dette her samt om noen har noe forslag til "sunne" potetgull :D

På SuperNature i Oslo har de kålchips med enten oste-smak, wasabi-smak eller kakao&kanel-smak. Cirka 150 kcal for 100 gram. Det høres ikke særlig godt ut, kålchips, men det er faktisk overraskende godt (og svinedyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SuperNature i Oslo har de kålchips med enten oste-smak, wasabi-smak eller kakao&kanel-smak. Cirka 150 kcal for 100 gram. Det høres ikke særlig godt ut, kålchips, men det er faktisk overraskende godt (og svinedyrt)

Skal inrømme når jeg først leste kålchips, at det ikke akkurat fristet meg noe i det heletatt men har lært at ting kan smake så utrolig mye bedre enn hva det høres ut som og spesielt ang hvordan det ser ut men det gjelder samt også omvendt. Men ja, takk for tipset i hvertfall! Skal teste det ut neste gang jeg tar turen til Oslo :D

Hvilken smak anbefaler du til kålchipsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...