Gå til innhold

Styrkecoach med Sandvik


Gjest Slettet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æ syns den prisen som e nu, 10,200 inkludert frakt e nice :p

Syntes fortsatt at 900 kroner ish for en bok er dyrt. Ingen tvil om at informasjonen i bøkene er nyttig, but still

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes fortsatt at 900 kroner ish for en bok er dyrt. Ingen tvil om at informasjonen i bøkene er nyttig, but still

Ja det e klart, e jo seffølgelig nåkka man sjøl må ta ei vurdering på. Æ e veffal fornøyd, e jevla mye matrial å pugge da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Ja det e klart, e jo seffølgelig nåkka man sjøl må ta ei vurdering på. Æ e veffal fornøyd, e jevla mye matrial å pugge da :p

Hvis du har lyst på mye "Matrial å pugge" :) Så kunne du leid på bibloteket også, gratis til og med :)

Jeg forstår godt at det stilles spørsmål ang prisen på et helt nytt kurs, som ingen vet om i det hele tatt vil være bra i fremtiden for arbeidsgivere etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Annonse

Jeg er en av de som synes Sandvik har veldig drøye priser på produktene og tjenestene sine. Jeg tviler ikke på at informasjonen er god, det virker sånn ut i fra kvaliteten på artiklene og videoene han legger ut på nett. Prisene er dog helt hinsidige. 2500kr for én manual? Det er ikke en bok en gang, men et kompendie i en spiralperm.

Jeg har svært vanskelig for å tro at Sandvik har oppdaget noe som ikke andre coacher i bransjen ikke allerede har oppdaget, og i alle fall ikke som kan forsvare prisene. Og det er synd, for man kan lese artiklene til Sandvik gratis på Internett, men vil du kjøpe noe så må du bla opp fire- og femsifrede beløp uansett hva det er snakk om. Sammenlign f.eks. med Kelly Starretts bok Supple Leopard som koster 200kr, da i hardcover bokform og full av fargebilder.

Jeg vet at Sandvik argumenterer at sammenlignet med timesvis med fysioterapi etc. + problemer med skader gjør at de høye prisene kan forsvares. Det er en søkt sammenligning. Informasjonen i bøkene blir ikke bedre av at produktene er dyre. Hadde bøkene kostet 500kr, som fortsatt er en stiv pris, hadde det vært aktuelt for meg å kjøpe en eller flere. 2500kr? Not so much.

Jeg har lagt merke til at noen av bøkene hans har økt i pris i løpet av de siste månedene fra det jeg tror var 500kr (eller var det nærmere 1000?) til 2500kr. Er bøkene reviderte, eller hva er det som gjør at kostnaden plutselig dobles?

Se bare på kostnaden for ES-kontrollen. 5000kr for opptil 1,5 time med personlig veiledning i baseløft. Det er minimum 3333kr i timelønn. Jeg jobber i en bedrift med siv.ingeniører med tiårs erfaring som tar under halvparten av dette i timepris. Er Sandvik så usedvanlig høyt kvalifisert at han er verdt 3333kr i timen? Jeg klarer ikke forsvare et slikt kjøp, eller for den saks skyld kjøp av noen av produktene eller tjenestene.

For alt jeg vet er det et helt bevisst valg å prise seg så høyt. Siden produktene er skrevet på norsk er markedet mye mindre enn om de hadde vært skrevet på engelsk. De blir mer eksklusive enn andre rimeligere alternativ, og siden vi pga. ymse bias har en tendens til å forsvare dyre innkjøp (bl.a. post purchase rationalization) så forsvarer vi gjerne de dyre innkjøpene vi gjør. Hvor mange eksemplarer hadde Sandvik solgt om bøkene var oversatt til engelsk og lagt ut på Amazon til 400$? Supple Leopard koster 30$. Starting Strength koster 20$. Eller hva med 200 liter lube fra Amazon til 1300$? Tenk så mye gøy man kan ha det med all den luben! Vel verdt en investering, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som synes Sandvik har veldig drøye priser på produktene og tjenestene sine. Jeg tviler ikke på at informasjonen er god, det virker sånn ut i fra kvaliteten på artiklene og videoene han legger ut på nett. Prisene er dog helt hinsidige. 2500kr for én manual? Det er ikke en bok en gang, men et kompendie i en spiralperm.

Jeg har svært vanskelig for å tro at Sandvik har oppdaget noe som ikke andre coacher i bransjen ikke allerede har oppdaget, og i alle fall ikke som kan forsvare prisene. Og det er synd, for man kan lese artiklene til Sandvik gratis på Internett, men vil du kjøpe noe så må du bla opp fire- og femsifrede beløp uansett hva det er snakk om. Sammenlign f.eks. med Kelly Starretts bok Supple Leopard som koster 200kr, da i hardcover bokform og full av fargebilder.

Jeg vet at Sandvik argumenterer at sammenlignet med timesvis med fysioterapi etc. + problemer med skader gjør at de høye prisene kan forsvares. Det er en søkt sammenligning. Informasjonen i bøkene blir ikke bedre av at produktene er dyre. Hadde bøkene kostet 500kr, som fortsatt er en stiv pris, hadde det vært aktuelt for meg å kjøpe en eller flere. 2500kr? Not so much.

Jeg har lagt merke til at noen av bøkene hans har økt i pris i løpet av de siste månedene fra det jeg tror var 500kr (eller var det nærmere 1000?) til 2500kr. Er bøkene reviderte, eller hva er det som gjør at kostnaden plutselig dobles?

Se bare på kostnaden for ES-kontrollen. 5000kr for opptil 1,5 time med personlig veiledning i baseløft. Det er minimum 3333kr i timelønn. Jeg jobber i en bedrift med siv.ingeniører med tiårs erfaring som tar under halvparten av dette i timepris. Er Sandvik så usedvanlig høyt kvalifisert at han er verdt 3333kr i timen? Jeg klarer ikke forsvare et slikt kjøp, eller for den saks skyld kjøp av noen av produktene eller tjenestene.

For alt jeg vet er det et helt bevisst valg å prise seg så høyt. Siden produktene er skrevet på norsk er markedet mye mindre enn om de hadde vært skrevet på engelsk. De blir mer eksklusive enn andre rimeligere alternativ, og siden vi pga. ymse bias har en tendens til å forsvare dyre innkjøp (bl.a. post purchase rationalization) så forsvarer vi gjerne de dyre innkjøpene vi gjør. Hvor mange eksemplarer hadde Sandvik solgt om bøkene var oversatt til engelsk og lagt ut på Amazon til 400$? Supple Leopard koster 30$. Starting Strength koster 20$. Eller hva med 200 liter lube fra Amazon til 1300$? Tenk så mye gøy man kan ha det med all den luben! Vel verdt en investering, spør du meg.

10/10

Jeg har forøvrig bøkene og prisen kan ikke forsvares. I mine øyne, som er glad i artikler, er dette mer en samling omskrevne artikler (høyt påvirket av div kilder kan det se ut til). Ordet jeg lette etter, Tronaldo , var i retning post purchase rationalization og "eksklusivitet". Det er, tilsynelatende, et markedsføringstriks. Det er ikke til å stikke under en stol at Sandvik er veldig amerikanisert!

Om man inkluderer baseløftkurs/kurs over en helg og ALLE bøkene til Sandvik kan man kanskje begynne å snakke om noen få tusen. BARE manualene med et kurs og en overpriset diplom? Nope..

Når det er sagt; Sandvik er selvsagt veldig dyktig! Synes bare han skivebommet litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Sandvik argumenterer at sammenlignet med timesvis med fysioterapi etc. + problemer med skader gjør at de høye prisene kan forsvares. Det er en søkt sammenligning.

Blir ganske provosert av det argumentet han kjører der. Har selv kjøpt en bok av han (da prisene var langt lavere) og informasjonen var helt fin den, men ganske grunnleggende for en fagperson. Han har en ganske generalisert fremstilling av skader, som vil dekke mange, men å tro at behandling av skader er så enkelt er fryktelig naivt. Prisen er selvfølgelig helt hårreisende.

Når det er sagt, så er han en av de dyktigere i gamet og jeg har all respekt for han rent faglig. Om han tjener mer penger på å overprise seg er det helt fair game for min del. (Bortsett fra å sette prisen lavere enn han skremte med, det synes jeg ikke er greit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare man markedsfører seg skikkelig med bruk av riktige ord og på riktig måte, kan man klare å selge bestemoren sin, selv om det kanskje ikke er moralsk riktig å selge bestemoren sin (eller andre produkter for den saks skyld). Jeg tviler ikke på at Sandvik eier gode kunnskaper om trening, og jeg bruker selv mange av videoene som han laster opp på YouTube som en kilde for å få mer kunnskap. Men da jeg så prisene på bøkene hans, klikket jeg meg fort ut av siden.

Man må treffe ganske riktig på tilbud og etterspørsel. I dette tilfellet virker det som et forsøk på å lage en etterspørsel, ved å bruke den markedsføringa som han gjør. Kanskje ikke med vilje, men jeg vil tro det fungerer for noen.

Igjen, ikke noen kritikk rettet mot Sandvik personlig, men prisene kunne kanskje vært skrudd litt ned :) Jeg tror det hadde økt salget litt (uten at jeg vet hvor mye som faktisk blir solgt av det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...