Gå til innhold

Styrkecoach med Sandvik


Gjest Slettet

Anbefalte innlegg

Høres spennende ut, kan du utdype?

Pretty much det Pinglo var inne på. Det er kundens opplevde verdi ift pris. Var hvertfall det første som slo meg, men er ikke sikkert det er så relevant i det hele tatt.

Kort forklart; på punkt 5 har man typiske luksusvarer der kunden opplever at det er av en høy verdi, selv om produktet ikke nødvendigvis har en så høy reell verdi, og man er da villige til å betale mer. En måte å skille seg ut fra konkurrenter og få et typisk 'premium'-stempel. Og/eller folk har en oppfatning om at høy pris = høy kvalitet, og dermed opplever produktet som høy verdi. Så kan man begynne å vikle seg bort i det med post purchase rationalization osv, som ble nevnt før her.

Men hvis kundene i realiteten ikke føler en så høy opplevt verdi som man sikta mot, sitter du da med et produkt som er for høyt prisa til en liten opplevd verdi, aka nøkkelen til fiasko.

Men jeg har ikke tenkt til å spekulere så mye i hva han egentlig har prøvd på her. Var som sagt bare det første som slo meg, og en liten utdypelse til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...