Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forresten, pupper er vel feminint, uansett om de er små eller store? :)

Kjenner til jenter som har mindre pupper enn de fleste guttevennene sine, og da kan jeg ikke se for meg at de føler puppene er veldig feminine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til jenter som har mindre pupper enn de fleste guttevennene sine, og da kan jeg ikke se for meg at de føler puppene er veldig feminine?

"Puppene" til guttevennene dine er vel sannsynligvis muskler, mens damepupper er fettvev, så de i hvert fall annerledes/mykere å ta på :p Dessuten er det mye annet som gjør en dame feminin, som smal midje og bredere hofter (timeglassfigur), bevegelser, ansikt, hår osv. Regner med at du feks synes Therese Johaug og Mila Kunis er feminine selv om de har små pupper? ;)

Synes det er veldig dårlig holdning av deg som gutt å fremme at silikon er bedre enn små pupper. Silikon kan føre til flere komplikasjoner enn mange tror, om du feks leser innleggene mine ovenfor.

Edit: Jeg synes nå heller gutter med "pupper" er mindre maskuline/mer feminine, enn at damer med små pupper er mindre feminine. Pupper er pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Puppene" til guttevennene dine er vel sannsynligvis muskler, mens damepupper er fettvev, så de i hvert fall annerledes/mykere å ta på :p Dessuten er det mye annet som gjør en dame feminin, som smal midje og bredere hofter (timeglassfigur), bevegelser, ansikt, hår osv. Regner med at du feks synes Therese Johaug og Mila Kunis er feminine selv om de har små pupper? ;)

Synes det er veldig dårlig holdning av deg som gutt å fremme at silikon er bedre enn små pupper. Silikon kan føre til flere komplikasjoner enn mange tror, om du feks leser innleggene mine ovenfor.

Edit: Jeg synes nå heller gutter med "pupper" er mindre maskuline/mer feminine, enn at damer med små pupper er mindre feminine. Pupper er pupper.

Nei altså, jeg snakker om å virkelig være flat, ikke små pupper. Dvergpupper, kanskje. Poenget var å forsvare de som tar silikon hvis de virkelig har små pupper og har et problem med det. Blablabla dårlig holdning blabla. Jeg har aldri sagt silikon er bedre enn små pupper, er helt opp til hver enkelt. Jeg skal klare å motorbåte små pupper også, dine tillogmed! brbrbrbrbrbrbrbrb. :jimlad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg snakker om å virkelig være flat, ikke små pupper. Dvergpupper, kanskje. Poenget var å forsvare de som tar silikon hvis de virkelig har små pupper og har et problem med det. Blablabla dårlig holdning blabla. Jeg har aldri sagt silikon er bedre enn små pupper, er helt opp til hver enkelt. Jeg skal klare å motorbåte små pupper også, dine tillogmed! brbrbrbrbrbrbrbrb. :jimlad:

Mener du flatbrytstet? Kan til en viss grad forstå fitnessutøvere om de har veldig lav fettprosent altså. Mer enn "vanlige folk" (typ paradise hotel deltakere, men gjør det sikkert både for oppmerksomheten og komplekser) som bare vil ha store pupper. Synes forøvrig Johaug ser nesten flat ut, men hva vet vel jeg om det. Helt greit at du forsvarer de som tar silikon, har ikke noe i mot de selv, synes bare den generelle utviklingen/"trenden" med å legge seg under kniven for vært lille kompleks man har er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg snakker om å virkelig være flat, ikke små pupper. Dvergpupper, kanskje. Poenget var å forsvare de som tar silikon hvis de virkelig har små pupper og har et problem med det. Blablabla dårlig holdning blabla. Jeg har aldri sagt silikon er bedre enn små pupper, er helt opp til hver enkelt. Jeg skal klare å motorbåte små pupper også, dine tillogmed! brbrbrbrbrbrbrbrb. :jimlad:

Mener du flatbrystet? Jeg kan til en viss grad forstå fitnessutøvere om de har veldig lav fettprosent, mer enn "vanlig jenter" (og typ paradise hotel deltakere, men de gjør det sikkert både for oppmerksomheten og komplekser) som bare vil ha store pupper. Synes forøvrig Johaug ser ganske flat ut, men det er en annen sak. Helt greit at du forsvarer de som tar silikon, har ikke noe i mot de selv, synes bare den generelle "trenden"/utviklingen er synd med at man legger seg under kniven for hvert lille kompleks man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener mye selv og har ganske lav fettprosent, og selv om jeg gjerne skulle hatt større pupper tenker jeg at jeg heller får gjøre det beste ut av den kroppen jeg har! Noen ganger er det vanskelig og jeg er redd for å ikke være bra nok, men hvem er det egentlig som definerer hvem som er bra nok? Ingen mennesker er perfekte og hvorfor skal vi streve etter det, så lenge vi tar vare på oss selv?! Livet handler om så mye mer enn kun det ytre. Man kan også være feminin med små pupper, er mye annet enn pupper som gjør en kvinne feminin:)

Ehh. Føler du har laget en stråmann her nå. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om puppestørrelse. Det samme gjelder "perfekt kropp" ( eller sommerkroppen ), syns folk er overdrevent opphengt i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh. Føler du har laget en stråmann her nå. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om puppestørrelse. Det samme gjelder "perfekt kropp" ( eller sommerkroppen ), syns folk er overdrevent opphengt i det. :)

Haha, stråmann? Hvordan den "perfekte kropp" ser ut er jo individuelt, men enig i at folk burde være mindre opphengt i dette og heller fokusere på helsa og andre fordeler med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk legger seg opp i det i det hele tatt jeg.. pupper er pupper, med og uten plast! :) Men prøv å ligge på rygg i solarium og se deg selv med alle ruglene fra ribbena liggende ut, og strek på midten.. mens du lurer på hvor i H.. puppene tok veien ;)

Folk henger seg opp i det fordi det koster 30 000 kr. Og fordi størrelse egentlig ikke har noe å si med tanke på biologisk funksjon. Og fordi jo flere damer som gjør det, jo flere jenter vil få komplekser de ikke skulle hatt fordi de tror det ikke er fint med små (fått feil bilde/signaler utenfra).

Altså, jeg har ikke noe i mot at folk velger å gjøre det altså, og jeg synes pupper i alle størrelser er fine uansett. Jeg bare måtte svare siden du lurte på hvorfor folk henger seg opp i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Skjønner ikke hvorfor folk legger seg opp i det i det hele tatt jeg.. pupper er pupper, med og uten plast! :) Men prøv å ligge på rygg i solarium og se deg selv med alle ruglene fra ribbena liggende ut, og strek på midten.. mens du lurer på hvor i H.. puppene tok veien ;)

Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe verre enn å se to plastkuler som strutter ut fra kroppen. ;)

Har tilgode å se silikonpupper som faktisk er en forbedring av naturlige pupper. Med unntak av de få tilfellene der "eieren" faktisk hadde deformerte pupper i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men prøv å ligge på rygg i solarium og se deg selv med alle ruglene fra ribbena liggende ut, og strek på midten.. mens du lurer på hvor i H.. puppene tok veien ;)

Hvorfor skal man gjøre dette mener du? For å forstå hvorfor folk tar silikon?

Jeg gjør akkurat det du nevner hver uke, og jeg fatter det fortsatt ikke. Syns puppene mine er lekre jeg, selvom det per def ikke er noe pupp der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes små pupper er finest. Til tross for dette har jeg silikon. Jeg har jævlig store ribbebein, de stikker unormalt mye ut selv med normal fettprosent. Jeg har aldri vert undervektig, men er i utgangspunktet helt flatbrystet så beina har alltid vert meget synlige. Merkelig nok synes alle det er det helt greit å kommentere synlige bein. Tror knapt jeg har vist meg i bikini/ naken uten å få kommentarer på det. Utrolig hvor akseptert det er å kommentere når noen er "for tynn" (noe jeg for øvrig aldri var).

Det er lett å si at en ikke skal bry seg om hva andre sier, men når du får høre at noe (i mitt tilfelle ribbebein) er stygt hver gang du kler av deg foran andre, så begynner du sannsynlig vis å hate kroppsdelen selv og. For meg ble faktisk løsningen silikon. Jeg tok akkurat nok til å "gjemme" beina, og jeg har faktisk knapt fått en bemerkning om utstående bein etterpå. Noen vil kanskje si at det er idiotisk å gjøre noe så drastisk bare på grunn av kommentarer fra andre, men sannheten er at det påvirket selvtilliten min veldig, og jeg angrer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes små pupper er finest. Til tross for dette har jeg silikon. Jeg har jævlig store ribbebein, de stikker unormalt mye ut selv med normal fettprosent. Jeg har aldri vert undervektig, men er i utgangspunktet helt flatbrystet så beina har alltid vert meget synlige. Merkelig nok synes alle det er det helt greit å kommentere synlige bein. Tror knapt jeg har vist meg i bikini/ naken uten å få kommentarer på det. Utrolig hvor akseptert det er å kommentere når noen er "for tynn" (noe jeg for øvrig aldri var).

Det er lett å si at en ikke skal bry seg om hva andre sier, men når du får høre at noe (i mitt tilfelle ribbebein) er stygt hver gang du kler av deg foran andre, så begynner du sannsynlig vis å hate kroppsdelen selv og. For meg ble faktisk løsningen silikon. Jeg tok akkurat nok til å "gjemme" beina, og jeg har faktisk knapt fått en bemerkning om utstående bein etterpå. Noen vil kanskje si at det er idiotisk å gjøre noe så drastisk bare på grunn av kommentarer fra andre, men sannheten er at det påvirket selvtilliten min veldig, og jeg angrer ikke.

Det jeg leser av dette her er egentlig bare hvor ufyselige folk er.

Er heldigvis aldri noen som har kommentert noe om at jeg er flat, og det er jeg glad for for det er da ikke noen andres sak heller!!! Fy faen så frekt. Er glad for at du fant en løsning for deg selvom det kanskje ikke er optimalt at man skal måtte gjøre noe så drastisk basert på drittfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har bestemt meg for å ta silikon. Skal operere den 20. mai. Ikke lenge til heldigvis :D Gleder meg veldig, og ser på dette som veldig positiv så langt. Noen som har noe tips til hvordan man kan forholde seg litt etter man har gjort dette? Noen ting man burde holde seg unna eller bør gjøre?

Veldig spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg opererte meg 2.mai.

Operasjonen gikk strålende, og ikke vondt i det hele tatt hverken op.dagen eller etter.

lurer på hvor lang tid det tar før hovenheten går ned, og begynner å se det virkelige resultatet?

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephanie F , men hvorfor skal jeg henge meg opp i hva en annen person velger å bruke 30 000 kr på?

Jeg har ingenting for, eller imot silikon.

Forstår likevel både at jenter tar, og at jenter lar være. Folk liker å se bra ut for andre, liker å få oppmerksomhet. Dette ligger i vår natur. I det øyeblikket ingen kjoler, topper o.l. passer, så ser jeg jo fordelen for de jentene som velger å gå opp til en størrelse som er naturlig for kroppsformen.

Samtidig forstår jeg og at folk ikke vil, da kroppen antakeligvis vil forandre seg med årene som kommer også, og det kan være en får pupper av seg selv e.c.t.

Mange bruker fort 30 000 kr på klær og sminke iløpet av et år, hvorfor? For å se bra ut for andre.. men ingen kritiserer folk som handler vesker til 3-4 tusen, sko til flere tusen og designerkjoler?

Evnt som en gutt som velger å bruke 30 000 ekstra for å få bilen med større felger og metallic lakk.. Det er jo for at en ønsker å vise seg frem for andre..

Kjenner flere som har valgt å ta silikon, og flere som har vurdert men valgt å takke nei. Forstår begge sider og respekterer de like mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg opererte meg 2.mai.

Operasjonen gikk strålende, og ikke vondt i det hele tatt hverken op.dagen eller etter.

lurer på hvor lang tid det tar før hovenheten går ned, og begynner å se det virkelige resultatet?

takk for svar

Etter 4-6 uker hadde vel det meste av hevelse gått ned tror jeg. Helt sykt hvor stor forskjellen er fra med en gang og nå! Mine er mye mindre enn jeg forventet og angret ekstremt på at jeg ikke la inn mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4-6 uker hadde vel det meste av hevelse gått ned tror jeg. Helt sykt hvor stor forskjellen er fra med en gang og nå! Mine er mye mindre enn jeg forventet og angret ekstremt på at jeg ikke la inn mer!

Blir de mindre enn de er når de er nå etter 4 dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir de mindre enn de er når de er nå etter 4 dager??

Mine fortsatte å bli mindre etter 2 uker, så det tror jeg nok ja! Hvor mye la du inn om jeg kan spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...