Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har tatt løft og protese? Hva betalte dere? Fått pris på 80 000,- Syns det var syyykt dyrt.. er kun 220ml protese. Noen erfaringer?

Mener fornebuklinikken skulle ha 50.000 for løft og implantater.

Men man får ikke operert dette samtidig, blir gjort i to omganger, det var det han legen min sa til meg da jeg snakket med han rett før operasjonen min hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener fornebuklinikken skulle ha 50.000 for løft og implantater.

Men man får ikke operert dette samtidig, blir gjort i to omganger, det var det han legen min sa til meg da jeg snakket med han rett før operasjonen min hvertfall. :)

Takk for svar. Har sjekket med Fornebu også nå og de skulle ha 55.000 så det ble jo straks bedre enn 80!!! :) helt samme type inngrep og metoder så er virkelig store prisforskjeller. Føler meg trygg på Fornebu. Men alt gjøres i en operasjon hos meg, det var samme beskjed hos begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har sjekket med Fornebu også nå og de skulle ha 55.000 så det ble jo straks bedre enn 80!!! :) helt samme type inngrep og metoder så er virkelig store prisforskjeller. Føler meg trygg på Fornebu. Men alt gjøres i en operasjon hos meg, det var samme beskjed hos begge:)

Åja, da var det sikkert bare jeg som missforsto rett og slett.. hehe..

Jeg tok silikon på fornebu, og er meget fornøyd.. Men som de fleste jenter " mye vil ha mer", så lurer på å legge meg under kniven igjen om noen få år og forstørre enda mere :p

Ta så mye som mulig med engang, så du slipper å ta en ny operasjon :p hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig i tvil om hvor jeg skal ta silikon hen, har noe inne her noe anbefalinger? Og er det mange som har hatt komplikasjoner etter operasjonen?

Var på konsultasjon på Christiania park klinikk i går og var veldig fornøyd, men ulempen er at de ikke har garanti hvis du får kapseldannelse, og dette gjorde meg veldig usikker på om jeg vil ta det der da.

Håper noe kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg har planer om å legge inn silikon i august-ish, da jeg er 27 år og aldri har vært/kommer til å føle meg komfortabel med mine små bryst (fyller såvidt 75A).

Har ikke vært på konsultasjon enda, men etter hva jeg har lest ønsker jeg over muskelen.

Jobber som sykepleier i en hektisk avdeling, hvor man "springer" rundt pga arbeidsbelastning og kan måtte løfte til tider litt tungt (snuing i seng, hjelp til å komme opp av seng, sånne ting). Pluss at pasientgruppen er avhengig av mye intravenøst, så må løfte armene over hodet for å henge opp væske flere ganger ila. arbeidsdagen.

Har dere som har tatt (over muskel) noen formening om hvor lang permisjon jeg må ta? Vet det er individuelt og at jeg kan spørre kirurgen om dette, men om dere har erfaring ifht når dere klarte å fungere ok igjen. Vet ikke om jeg klarer å få mer enn to uker, maks tre. Føler jobben min ligger i sjiktet mellom kontor og tungt fysisk arbeid :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday

Har nå skumlest litt gjennom tråden her og sitter igjen med et spørsmål: Mener ALLE damer som driver med trening/fitness at silikonpupper er et "must"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har planer om å legge inn silikon i august-ish, da jeg er 27 år og aldri har vært/kommer til å føle meg komfortabel med mine små bryst (fyller såvidt 75A).

Har ikke vært på konsultasjon enda, men etter hva jeg har lest ønsker jeg over muskelen.

Jobber som sykepleier i en hektisk avdeling, hvor man "springer" rundt pga arbeidsbelastning og kan måtte løfte til tider litt tungt (snuing i seng, hjelp til å komme opp av seng, sånne ting). Pluss at pasientgruppen er avhengig av mye intravenøst, så må løfte armene over hodet for å henge opp væske flere ganger ila. arbeidsdagen.

Har dere som har tatt (over muskel) noen formening om hvor lang permisjon jeg må ta? Vet det er individuelt og at jeg kan spørre kirurgen om dette, men om dere har erfaring ifht når dere klarte å fungere ok igjen. Vet ikke om jeg klarer å få mer enn to uker, maks tre. Føler jobben min ligger i sjiktet mellom kontor og tungt fysisk arbeid :p

Hei! :)

Man skal ikke løfte noe tungt, ei heller løfte armene over brysthøyde de første 6 ukene (ihvertfall det jeg fikk beskjed om på min klinikk, men dette varierer veldig fra klinikk til klinikk :) ) Jeg var i god form allerede etter 3 uker, bare litt følelse av å være støl de 3 første ukene, men så var det tilbake til normal (bare med ett par ekstra gram i frontpartiet da) :) Ville hørt på konsultasjonen hvor lenge du må være borte fra jobb.. Ville ihvertfall ikke løftet noe, eller vært veldig aktiv med overkroppen de første 3-5 ukene... :)

Men som sagt, hør med kirurgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday
Ikke noe jeg ønsker å gå inn på, men grunner som ikke har noe med fitness å gjøre.

Ok. Respekterer det. :)

Synes bare det er påfallende mange jenter som holder på med trening av "muskelsorten" som snakker om silikon omtrent som om det er en "mirakelkur" av noe slag. Jeg forstår det ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Respekterer det. :)

Synes bare det er påfallende mange jenter som holder på med trening av "muskelsorten" som snakker om silikon omtrent som om det er en "mirakelkur" av noe slag. Jeg forstår det ikke helt...

Det er absolutt noe jeg ikke har sett lett på. Dette var ikke løsningen på noen mirakelkur for min del ihvertfall :)

Men det at silikon (pupper generelt) gjør at noen av jenter føler oss litt mer feminine, det er nok sant, men så er det opp til hver enkelt å bestemme hva man vil gjøre med den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller andre mindreverdighetskomplekser :p

Mener jenter må få ta silikon om de ønsker det, spesielt om de er nesten flatbrystet og føler seg mindre feminine av den grunn. Om jeg har skjeve , stygge tenner, å får fikset dette hos tannlegen, er det ingen som reagerer, hvorfor skal det være annerledes med silikon ? :)

Sikkert sagt før, men blir "feil" å sammenligne pupper og tenner da puppene symboliserer det feminine mens tenna er "unisex". Tror nok man må frem med "pupper versus pikk" i så måte, og vil vel påstå at smaker er som baken, delt.

MITT synspunkt er at sålenge de gjør det for SEG, så er det helt ok. Gjør de det for et mannebein, så vil jeg helst ha minst mulig med vedkommende å gjøre. Shallowness makes me shallow :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sagt før, men blir "feil" å sammenligne pupper og tenner da puppene symboliserer det feminine mens tenna er "unisex". Tror nok man må frem med "pupper versus pikk" i så måte, og vil vel påstå at smaker er som baken, delt.

Sammenlignen med tenner kommer av at i begge tilfeller er det noe som kan påvirke selvfølelsen.Dette gjelder penis og, men her er det ikke stort en kan gjøre, så det blir litt poengløst å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignen med tenner kommer av at i begge tilfeller er det noe som kan påvirke selvfølelsen.Dette gjelder penis og, men her er det ikke stort en kan gjøre, så det blir litt poengløst å sammenligne.

Mange jenter bruker dårlig selvfølelse som grunn til at velger å operer seg, men undersøkelser viser at silikon ikke fører til bedre selvfølelse. Faktisk viser en studie utført av the American Journal of Epidemiology at det over 70 % større sannsynlighet for at kvinner med silikonpupper tar selvmord enn den øvrige befolkningen.

Selvfølelse sitter i hodet og ikke i puppene. Synes det er trist at noen har så store komplekser for en kroppsdel som det i utgangspunktet (i de fleste tilfeller) ikke er noe galt med, og som ikke klarer å jobbe med seg selv og å akseptere og ha det bra med seg selv pga dette, og derfor velger å legge seg under kniven. En operasjon er aldri risikofri, og hele 1 av 5 sliter med kroniske smerter senere, og selv om mange virker fornøyde med resultatet så er det ikke 100 % at de blir slik man ønsket. Forstår nesten ikke at så mange tør å ta sjansen på å ødelegge kroppen sin for å få noe større BH størrelse. Mener ikke å kritisere noen, jeg har absolutt ikke noe i mot de som velger å ta silikon, men vil bare dele mine tanker, for synes det er trist at nesen ingen fitnessutøvere har helt naturlige kropper og at det generelt er så stort fokus på utseende i samfunnet generelt (gjennom media osv).

Jeg trener mye selv og har ganske lav fettprosent, og selv om jeg gjerne skulle hatt større pupper tenker jeg at jeg heller får gjøre det beste ut av den kroppen jeg har! Noen ganger er det vanskelig og jeg er redd for å ikke være bra nok, men hvem er det egentlig som definerer hvem som er bra nok? Ingen mennesker er perfekte og hvorfor skal vi streve etter det, så lenge vi tar vare på oss selv?! Livet handler om så mye mer enn kun det ytre. Man kan også være feminin med små pupper, er mye annet enn pupper som gjør en kvinne feminin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MITT synspunkt er at sålenge de gjør det for SEG, så er det helt ok. Gjør de det for et mannebein, så vil jeg helst ha minst mulig med vedkommende å gjøre. Shallowness makes me shallow :dry:

Selvfølelse i forhold til kropp/pupper er jo på en eller annen måte også rettet mot andre, da de som tar silikon feks ofte sier at de ikke føler seg så attraktive med små pupper. Da handler dette som regel om at de ikke føler seg attraktive ovenfor feks en kjæreste, så selv om personen gjør det for seg selv - å like puppene sine bedre, handler det jo også om å føle seg bedre ovenfor feks det motsatte kjønn. Tviler på at så mange hadde tatt silikon om de bodde utenfor sivilasjonen og ikke hadde noe kontakt med andre mennesker.

Link til undersøkelse om at man ikke får bedre selvbilde av silikon

http://www.aftenposten.no/helse/Silikon-bedrer-ikke-selvbildet-6338663.html#.U0btyvRdVqU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...