Jump to content
imm-iform

Den store silikontråden

Recommended Posts

Fortsetter under...

Er det noen her som har operert flere ganger? Jeg skal mest sannsynlig skifte implantater innen kort tid og lurer på hva jeg kan forvente meg. Kommer til å ta samme størrelse som jeg har nå (290), og ønsker at de skal bli mest mulig like de jeg har. Grunnen til at jeg skal operere igjen er at jeg var så uheldig å få implantatene som omtales her

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/faulty-breast-implants-fraud-trial-2912996

Noen med lignende erfaring?

Er det noen her som har operert flere ganger? Jeg skal mest sannsynlig skifte implantater innen kort tid og lurer på hva jeg kan forvente meg. Kommer til å ta samme størrelse som jeg har nå (290), og ønsker at de skal bli mest mulig like de jeg har. Grunnen til at jeg skal operere igjen er at jeg var så uheldig å få implantatene som omtales her

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/faulty-breast-implants-fraud-trial-2912996

Noen med lignende erfaring?

hei. Du trenger ikke grue deg:0) det går MYE lettere andre gangen. Opererte selv ut og inn igjen de samme implantatene pga kapsel rett før jul. Mye mindre smerter og pigg dobbelt så raskt. (Er forøvrig 159 høy og 57 kg, har 325 cc under muskel) Lykke til, det går nok kjempe fint:0)

Dere som har tatt operasjon.. Hvor mange dager måtte dere være borte fra jobben? Jeg har kontorjobb så lurer på om jeg egentlig trenger fri en hel uke..

1 uke dersom du har kontor jobb, 14 dager dersom du har en fysisk anstrengende jobb :)

Annonse

Noen som har tatt løft og protese? Hva betalte dere? Fått pris på 80 000,- Syns det var syyykt dyrt.. er kun 220ml protese. Noen erfaringer?

Mener fornebuklinikken skulle ha 50.000 for løft og implantater.

Men man får ikke operert dette samtidig, blir gjort i to omganger, det var det han legen min sa til meg da jeg snakket med han rett før operasjonen min hvertfall. :)

Mener fornebuklinikken skulle ha 50.000 for løft og implantater.

Men man får ikke operert dette samtidig, blir gjort i to omganger, det var det han legen min sa til meg da jeg snakket med han rett før operasjonen min hvertfall. :)

Takk for svar. Har sjekket med Fornebu også nå og de skulle ha 55.000 så det ble jo straks bedre enn 80!!! :) helt samme type inngrep og metoder så er virkelig store prisforskjeller. Føler meg trygg på Fornebu. Men alt gjøres i en operasjon hos meg, det var samme beskjed hos begge:)

Takk for svar. Har sjekket med Fornebu også nå og de skulle ha 55.000 så det ble jo straks bedre enn 80!!! :) helt samme type inngrep og metoder så er virkelig store prisforskjeller. Føler meg trygg på Fornebu. Men alt gjøres i en operasjon hos meg, det var samme beskjed hos begge:)

Åja, da var det sikkert bare jeg som missforsto rett og slett.. hehe..

Jeg tok silikon på fornebu, og er meget fornøyd.. Men som de fleste jenter " mye vil ha mer", så lurer på å legge meg under kniven igjen om noen få år og forstørre enda mere :p

Ta så mye som mulig med engang, så du slipper å ta en ny operasjon :p hahah

jeg er veldig i tvil om hvor jeg skal ta silikon hen, har noe inne her noe anbefalinger? Og er det mange som har hatt komplikasjoner etter operasjonen?

Var på konsultasjon på Christiania park klinikk i går og var veldig fornøyd, men ulempen er at de ikke har garanti hvis du får kapseldannelse, og dette gjorde meg veldig usikker på om jeg vil ta det der da.

Håper noe kan hjelpe meg. :)

Hei, jeg har planer om å legge inn silikon i august-ish, da jeg er 27 år og aldri har vært/kommer til å føle meg komfortabel med mine små bryst (fyller såvidt 75A).

Har ikke vært på konsultasjon enda, men etter hva jeg har lest ønsker jeg over muskelen.

Jobber som sykepleier i en hektisk avdeling, hvor man "springer" rundt pga arbeidsbelastning og kan måtte løfte til tider litt tungt (snuing i seng, hjelp til å komme opp av seng, sånne ting). Pluss at pasientgruppen er avhengig av mye intravenøst, så må løfte armene over hodet for å henge opp væske flere ganger ila. arbeidsdagen.

Har dere som har tatt (over muskel) noen formening om hvor lang permisjon jeg må ta? Vet det er individuelt og at jeg kan spørre kirurgen om dette, men om dere har erfaring ifht når dere klarte å fungere ok igjen. Vet ikke om jeg klarer å få mer enn to uker, maks tre. Føler jobben min ligger i sjiktet mellom kontor og tungt fysisk arbeid :p

Guest MrWednesday

Har nå skumlest litt gjennom tråden her og sitter igjen med et spørsmål: Mener ALLE damer som driver med trening/fitness at silikonpupper er et "must"?

Hei, jeg har planer om å legge inn silikon i august-ish, da jeg er 27 år og aldri har vært/kommer til å føle meg komfortabel med mine små bryst (fyller såvidt 75A).

Har ikke vært på konsultasjon enda, men etter hva jeg har lest ønsker jeg over muskelen.

Jobber som sykepleier i en hektisk avdeling, hvor man "springer" rundt pga arbeidsbelastning og kan måtte løfte til tider litt tungt (snuing i seng, hjelp til å komme opp av seng, sånne ting). Pluss at pasientgruppen er avhengig av mye intravenøst, så må løfte armene over hodet for å henge opp væske flere ganger ila. arbeidsdagen.

Har dere som har tatt (over muskel) noen formening om hvor lang permisjon jeg må ta? Vet det er individuelt og at jeg kan spørre kirurgen om dette, men om dere har erfaring ifht når dere klarte å fungere ok igjen. Vet ikke om jeg klarer å få mer enn to uker, maks tre. Føler jobben min ligger i sjiktet mellom kontor og tungt fysisk arbeid :p

Hei! :)

Man skal ikke løfte noe tungt, ei heller løfte armene over brysthøyde de første 6 ukene (ihvertfall det jeg fikk beskjed om på min klinikk, men dette varierer veldig fra klinikk til klinikk :) ) Jeg var i god form allerede etter 3 uker, bare litt følelse av å være støl de 3 første ukene, men så var det tilbake til normal (bare med ett par ekstra gram i frontpartiet da) :) Ville hørt på konsultasjonen hvor lenge du må være borte fra jobb.. Ville ihvertfall ikke løftet noe, eller vært veldig aktiv med overkroppen de første 3-5 ukene... :)

Men som sagt, hør med kirurgen :)

Annonse

Har nå skumlest litt gjennom tråden her og sitter igjen med et spørsmål: Mener ALLE damer som driver med trening/fitness at silikonpupper er et "must"?

Nei, det er ikke et must :)

Guest MrWednesday
Nei, det er ikke et must :)

Men du har det likevel?

Guest MrWednesday
Ja, det har jeg.

Hvorfor?

Guest MrWednesday
Ikke noe jeg ønsker å gå inn på, men grunner som ikke har noe med fitness å gjøre.

Ok. Respekterer det. :)

Synes bare det er påfallende mange jenter som holder på med trening av "muskelsorten" som snakker om silikon omtrent som om det er en "mirakelkur" av noe slag. Jeg forstår det ikke helt...

Ok. Respekterer det. :)

Synes bare det er påfallende mange jenter som holder på med trening av "muskelsorten" som snakker om silikon omtrent som om det er en "mirakelkur" av noe slag. Jeg forstår det ikke helt...

Det er absolutt noe jeg ikke har sett lett på. Dette var ikke løsningen på noen mirakelkur for min del ihvertfall :)

Men det at silikon (pupper generelt) gjør at noen av jenter føler oss litt mer feminine, det er nok sant, men så er det opp til hver enkelt å bestemme hva man vil gjøre med den saken :)