Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, kan ikke si jeg har det. Er det lenge siden du opererte?

Ja, det er det. Over 2 år. Men jeg har ikke tatt dips før. Det ga seg fort, og var ikke vondt, men det føltes som om alt blodet i kroppen samlet seg i brystet (hele området, ikke bare brystene).

Har forøvrig over muskel, ikke under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Over 2 år. Men jeg har ikke tatt dips før. Det ga seg fort, og var ikke vondt, men det føltes som om alt blodet i kroppen samlet seg i brystet (hele området, ikke bare brystene).

Har forøvrig over muskel, ikke under.

Aner ikke, du får se om det skjer igjen. Jeg har under muskel og jeg har ikke noe ubehag ved noen øvelser. Er vel 4 år siden jeg opererte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe kjole jente kan du si :p

MEN, jeg pratet med ett par venninder i går, som har operert bla. i Drammen og Moss, og hun ene som opererte i Moss fikk beskjed om at så lenge hun ikke hadde vondt, så kunne hun bruke vanlig BH for noen timer. Og det er ikke 2 uker siden hun operererte engang.

Og hun som opererte i Drammen begynte med vanlig BH etter 6 uker bare.

Syntes det er veldig rart at det skiller så mye tidsforskjell akkurat på å bruke bh fra klinikk til klinikk..

Det er private klinikker, og de er avhengige av god statistikk og fornøyde kunder, så de er LIVREDDE for at noen skal få komplikasjoner som kunne vært unngått. Så da gir de formaninger og skriv som er antagelig overdrevent forsiktige. Hvis da noen kommer med en komplikasjon, kan de peke på skrivet som sier at du skulle unngå å løfte armene, trene og få opp pulsen, belaste muskelen etc i tre måneder, bruke sportsbh i åtte uker, unngå bh med spiler i et halvår... De har sitt på det tørre.

Jeg følte meg 80% normal etter en uke, 90% normal etter 2 uker, 99% normal etter fire uker, og handlet deretter egentlig. Når det ikke gjorde vondt, så var det antagelig ikke farlig, tenkte jeg. Brukte bh med spiler noen timer allerede etter mindre enn fire uker. I korte trekk fulgte jeg ikke skrivet mitt til punkt og prikke, men tok anbefalingene med en klype personlig vurdering, og det gikk helt fint med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er private klinikker, og de er avhengige av god statistikk og fornøyde kunder, så de er LIVREDDE for at noen skal få komplikasjoner som kunne vært unngått. Så da gir de formaninger og skriv som er antagelig overdrevent forsiktige. Hvis da noen kommer med en komplikasjon, kan de peke på skrivet som sier at du skulle unngå å løfte armene, trene og få opp pulsen, belaste muskelen etc i tre måneder, bruke sportsbh i åtte uker, unngå bh med spiler i et halvår... De har sitt på det tørre.

Jeg følte meg 80% normal etter en uke, 90% normal etter 2 uker, 99% normal etter fire uker, og handlet deretter egentlig. Når det ikke gjorde vondt, så var det antagelig ikke farlig, tenkte jeg. Brukte bh med spiler noen timer allerede etter mindre enn fire uker. I korte trekk fulgte jeg ikke skrivet mitt til punkt og prikke, men tok anbefalingene med en klype personlig vurdering, og det gikk helt fint med meg :)

Okei!

Har med godsamvittighet prøvd BH med spiler, bare for å se hvordan str jeg må ha fremover, og har faktisk kjøpt meg 2 bher som henger i skapet og venter på meg..

Jeg er nesten sikker på at jeg våkner om natta av at jeg hører de rope på meg :p hahaha..

gleder meg veldig til å kunne gå med de :D

Skal på Ferie til uka, så trur jeg tar sjangsen på å bruke BH ut på kvelden i noen timer, men selvfølgelig uten push up..

Da har det gått 6 uker siden operasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Så dumt at du fikk en så dårlig opplevelse Jannicke! Jeg la inn silikon, også over muskel (300cc), i Trondheim våren 2012. Riktignok på en annen klinikk, men jeg fikk også en hastverkopplevelse fra den klinikken (selv om det er en velrenomert klinikk). Konsultasjonen var riktignok ganske god, samboeren min var med på den, og jeg fikk god tillit til legen, og vi var veldig på "nett" i forhold til hva jeg ønsket, og hva som var mulig å oppnå på min kropp. Jeg fikk barn i 2011, så hadde nok litt plass der inne, da det jeg hadde av pupper forsvant med amming/hormonforandringer. MEN, på selve operasjonsdagen fikk jeg ikke legen jeg skulle ha, men en helt ny kirurg. Snakket max 10 minutter med henne, tegnet på osv, før jeg ble trillet inn på op. Hadde avtalt med legen på konsultasjon at 200-250cc var riktig for meg, da jeg ikke ønsket store pupper, men "naturlige" pupper til min kropp, da jeg har både rumpe og lår :) Etter opp fikk jeg vite at kirurgen hadde lagt inn 300cc, og det første året føltes puppene alt for store! Riktignok ble de finere og mer moderate i størrelse ca 1 år etter op. Så, om de føles store nå så kan det gå seg til. Men det som er dumt for min del, er at jeg alltid har hatt veldig lav fettprosent på brystkassen. I dag opplever jeg rippling, selv om jeg er såpass tykkhudet at det ikke kan sees, så kjenner jeg det, og jeg syns det er ekkelt at mannen min tar på de. Det skulle jeg vært foruten! Synes egentlig at de burde henvist meg til en annen klinikk, som utfører op Under muskelen, for fettprosenten min var tydligvis for lav til å legge over.. Synes for din del at det virker veldig uprofft at de ikke kan innrøme feil og prøve å rette opp i det. Anbefaler deg å mase på de, gjerne ringe og sende flere mailer! Det skal jo ikke være nødvendig, men av å til er det det eneste som duger, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du fikk en så dårlig opplevelse Jannicke! Jeg la inn silikon, også over muskel (300cc), i Trondheim våren 2012. Riktignok på en annen klinikk, men jeg fikk også en hastverkopplevelse fra den klinikken (selv om det er en velrenomert klinikk). Konsultasjonen var riktignok ganske god, samboeren min var med på den, og jeg fikk god tillit til legen, og vi var veldig på "nett" i forhold til hva jeg ønsket, og hva som var mulig å oppnå på min kropp. Jeg fikk barn i 2011, så hadde nok litt plass der inne, da det jeg hadde av pupper forsvant med amming/hormonforandringer. MEN, på selve operasjonsdagen fikk jeg ikke legen jeg skulle ha, men en helt ny kirurg. Snakket max 10 minutter med henne, tegnet på osv, før jeg ble trillet inn på op. Hadde avtalt med legen på konsultasjon at 200-250cc var riktig for meg, da jeg ikke ønsket store pupper, men "naturlige" pupper til min kropp, da jeg har både rumpe og lår :) Etter opp fikk jeg vite at kirurgen hadde lagt inn 300cc, og det første året føltes puppene alt for store! Riktignok ble de finere og mer moderate i størrelse ca 1 år etter op. Så, om de føles store nå så kan det gå seg til. Men det som er dumt for min del, er at jeg alltid har hatt veldig lav fettprosent på brystkassen. I dag opplever jeg rippling, selv om jeg er såpass tykkhudet at det ikke kan sees, så kjenner jeg det, og jeg syns det er ekkelt at mannen min tar på de. Det skulle jeg vært foruten! Synes egentlig at de burde henvist meg til en annen klinikk, som utfører op Under muskelen, for fettprosenten min var tydligvis for lav til å legge over.. Synes for din del at det virker veldig uprofft at de ikke kan innrøme feil og prøve å rette opp i det. Anbefaler deg å mase på de, gjerne ringe og sende flere mailer! Det skal jo ikke være nødvendig, men av å til er det det eneste som duger, desverre.

Har nå vært og snakket med kirurgen og jeg fant ut at høy profil betyr noe helt forskjellig avhengig av de som har produsert innleggene. Det er ikke noe engang som heter høy profil hos Natrelle sine proteser, det har et annet navn. Han gav meg denne gangen er god forklaring på de ulike protesene og hvorfor han valgte "Mentor" til meg. Han sa også at selvfølgelig så skulle jeg få hjelp viss jeg fikk komplikasjoner, for han ville ikke få et dårlig rykte selv om Aleris ikke gir noe skriftlig garanti. Han sa også at brystene mine var veldig hovne og at dem ville forandre seg selv de neste ukene. Alt i alt, så er jeg veldig fornøyd nå. Kunne bare ønske jeg fikk denne informasjonen tidligere, slik at jeg slapp all usikkerheten. Er glad nå iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til min time på Fornebuklinikken, hos Lars Haukeland. Fått ett positivt inntrykk av han og gleder meg veldig til min operasjon. Blir ikke før midten av september pga ferie på jobb osv, men da har jeg noe å se frem til!

Høyde 168 og vekt 55-57. Så fikk jeg ikke helt tak i hvor mye han skulle legge inn, men ca 325 i hver. Og det blir under muskel for min del.

Håper tiden fremover går fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bestemt på ta silikon. Det er fordi jeg har alltid hatt komplikasjoner med puppene mine, ennå jeg ikke er helt flatbrystet. Men jeg tror dette vil gjøre at jeg får opp selvtilliten og blir fornøyd med meg selv. Det eneste jeg er utrolig usikker på er hvor jeg skal ta det, noe tips? Pg evt om noen har noe tips til hvordan man får råd til dette når det koster ca 30 000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som har operert flere ganger? Jeg skal mest sannsynlig skifte implantater innen kort tid og lurer på hva jeg kan forvente meg. Kommer til å ta samme størrelse som jeg har nå (290), og ønsker at de skal bli mest mulig like de jeg har. Grunnen til at jeg skal operere igjen er at jeg var så uheldig å få implantatene som omtales her

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/faulty-breast-implants-fraud-trial-2912996

Noen med lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har operert flere ganger? Jeg skal mest sannsynlig skifte implantater innen kort tid og lurer på hva jeg kan forvente meg. Kommer til å ta samme størrelse som jeg har nå (290), og ønsker at de skal bli mest mulig like de jeg har. Grunnen til at jeg skal operere igjen er at jeg var så uheldig å få implantatene som omtales her

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/faulty-breast-implants-fraud-trial-2912996

Noen med lignende erfaring?

hei. Du trenger ikke grue deg:0) det går MYE lettere andre gangen. Opererte selv ut og inn igjen de samme implantatene pga kapsel rett før jul. Mye mindre smerter og pigg dobbelt så raskt. (Er forøvrig 159 høy og 57 kg, har 325 cc under muskel) Lykke til, det går nok kjempe fint:0)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...