Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

JA, jeg lurer fortsatt på det, for ingen har noe med det uansett? Og om man har råd til det, og ønsker seg det, så hvorfor ikke? Man ammer like bra med, som uten. Jeg har aldri fått høre noe negativt om mine pupper, men jeg har likt formen og utseendet silikon gir siden jeg gikk i ungdomstrinnet, uten å gjøre noe med det.

Jenter får vel like mye dårlig påvirkning av den dømmende holdningen endel utviser, ikke rart de blir forvirret :) Man skal ikke være for trent, for pen ,for tynn, for ditt og datt.. og ofte er det vårt eget kjønn som sitter og prakker på oss disse reglene for hvordan standarden bør være. Jeg er for at alle skal være seg selv, og gjøre som det passer, sålenge det ikke skader andre. Det betyr å ha det helt supert, med pupper, silikon or not, og drite i hva alle andre syns. Det er jo heldigvis intellektet og oppførselen vår som viser hvem vi er, og ikke hva vi har i BH`en :) Det ville fungert kjempebra den dagen alle mennesker slutter å dømme andre på eksteriør :)

Nå skal jeg skvise puppene i en treningstopp, og gå dit jeg blir lykkelig: Gymmet (y)

Oi, du har missforstått alt hva jeg skrev :)

1) Jeg har ikke noe imot andres valg, heller ikke silikon

2) Jeg har ikke noe med hva andre bruker penger på, det bryr meg ikke, og vi "alle" bruker jo penger på oss selv på en eller annen måte (meg inkludert)

3) Jeg skrev ikke om amming med eller uten silikon, jeg skrev om biologisk funksjon som i; "små pupper eller store pupper - de er like bra uansett til jobben sin"

Kan du sitere meg på hvor jeg var dømmende? I såfall var det ikke meningen :) Har mange venninner med silikon (y)

Poenget mitt var: Unge jenter ser fine, store, perfekte pupper overalt rundt seg, de tror det er naturlig, de ser ned på egne og blir skuffet, får komplekser (<- og her var poenget i forje innlegg), de blir litt eldre og finner ut at det er operasjon som greia, de liker det, de sparer opp og bruker 30K (som i seg selv er helt ok!). Min mening er at når en så seriøs ting som å legge inn silikon i kroppen for å føle seg ok er blitt en norme, da er det lov å reagere. Fordi det å ha komplekser for å ha små pupper er et skapt kompleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det er vel der vi alle er forskjellige da? Noen trives med å ikke ha pupper, ha små pupper, stramme, løse, store osv.. Men for min del er pupper noe av det som gjør meg både symmetrisk OG feminin, så jeg syns ikke mine pupper var lekre, tvert imot! De manglet, og det var ikke kult :)

Til syvende og sist er det jo dèt som er viktig; hva vi selv syns og ønsker rundt egen kropp. :)

Det eneste som plager med meg å ha små pupper er sånne kommentarer som: "for min del er pupper noe av det som gjør meg både symmetrisk OG feminin". Skjønner at du mener at DU gjør det, men det svir jo litt hvis man ikke kan være feminin uten store pupper liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å grue seg for, bare glede seg:) litt vondt og ømt de første dagene men jeg tok bare smertestillende første døgnet så gikk bedre enn forventet.. Nå er det ti dager siden og føler meg ganske normal, litt ømt bare.. Må minne meg selv på å ta det rolig og ikkje gjøre for mye. Kunne fint gått på jobb etter noen dager, men hadde fri 5 dager. Må gå med sports bh en måned. Får lov å sove uten etter en uke, men holder den fremdeles på siden mange andre anbefaler det.. Lykke til, går nok fint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg lurer fortsatt på det, for ingen har noe med det uansett? Og om man har råd til det, og ønsker seg det, så hvorfor ikke? Man ammer like bra med, som uten. Jeg har aldri fått høre noe negativt om mine pupper, men jeg har likt formen og utseendet silikon gir siden jeg gikk i ungdomstrinnet, uten å gjøre noe med det.

Jenter får vel like mye dårlig påvirkning av den dømmende holdningen endel utviser, ikke rart de blir forvirret :) Man skal ikke være for trent, for pen ,for tynn, for ditt og datt.. og ofte er det vårt eget kjønn som sitter og prakker på oss disse reglene for hvordan standarden bør være. Jeg er for at alle skal være seg selv, og gjøre som det passer, sålenge det ikke skader andre. Det betyr å ha det helt supert, med pupper, silikon or not, og drite i hva alle andre syns. Det er jo heldigvis intellektet og oppførselen vår som viser hvem vi er, og ikke hva vi har i BH`en :) Det ville fungert kjempebra den dagen alle mennesker slutter å dømme andre på eksteriør :)

Nå skal jeg skvise puppene i en treningstopp, og gå dit jeg blir lykkelig: Gymmet (y)

Forstår ennå ikke hvorfor folk henger seg opp i at det koster 30 000. Om det gjør personen mer fornøyd med seg selv, eller egentlig i det hele tatt. Det er jo et personlig valg..

Har sett folk brenne av 30 000 og mer til på en kveld på byen..

Evnt når en mann kjøper seg bil, er 30 000 ingenting for å få en litt sprekere sportsbil.. som igjen går på selvfølelsen?

Altså, når gutter og jenter bruker millioner på russebusser i løpet av året, for noe som varer i en mnd, er vel ikke 30 000 for noe som gjør en person varig mer fornøyd ikke det store?:-P

Har i det siste funnet ut at overraskende mange av venninnene har tatt silikon, men siden de har tatt i en naturlig størrelse, har jeg ikke lagt merke til det o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt enig med det du skriver XtrM. først så tenkte jeg at 28.000 som jeg betalte var veldig mye,og det er jo en del penger som går til noe som du vet stortsett gjør deg lykkelig. Jeg har tenkt at de 28.000 kr hadde sikkert uansett brukt på masse forskjellige ting.

Nå opererte jeg i går og føler at de pengene er så langt verdt det.

Har hatt komplekser med puppene mine i flere år ennå de ikke har vært helt flate liksom. Jeg la inn 380 i høy profil, nå er de hovende og øme, men så langt er jeg fornøyd :) Viktig å tenke på seg selv og unne seg selv noe her i livet om man har muligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med det du skriver XtrM. først så tenkte jeg at 28.000 som jeg betalte var veldig mye,og det er jo en del penger som går til noe som du vet stortsett gjør deg lykkelig. Jeg har tenkt at de 28.000 kr hadde sikkert uansett brukt på masse forskjellige ting.

Nå opererte jeg i går og føler at de pengene er så langt verdt det.

Har hatt komplekser med puppene mine i flere år ennå de ikke har vært helt flate liksom. Jeg la inn 380 i høy profil, nå er de hovende og øme, men så langt er jeg fornøyd :) Viktig å tenke på seg selv og unne seg selv noe her i livet om man har muligheten :)

Først lurer jeg på hva i alle dager du gjør våken kl 6 om morgenen :-P

Ellers ser jeg veldig godt poenget ditt. Tror de fleste av oss kan inrømme vi nok har brukt mer enn 30 000 på "svada" i løpet av et år ^_^

Håper det går bra med deg, og at ømheten går fort over :) ,

(Men må inrømme det virker ligg stress å sove på ryggen, gå med konstant sports-bh og alle de småtingene i starten :-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk en del sovemiddel i går, og siden jeg ikke var ferdig med å operere før kl 19 i går kveld så hang nok sovemiddelene igjen i kroppen for sovet så fort når jeg kom hjem,så har ikke sovet veldig mye i natt. Alle snakker om at dag to er veldig ille, men føler jeg har bare vondt når jeg reiser meg. Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg til å få av sports-bhen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du har missforstått alt hva jeg skrev :)

1) Jeg har ikke noe imot andres valg, heller ikke silikon

2) Jeg har ikke noe med hva andre bruker penger på, det bryr meg ikke, og vi "alle" bruker jo penger på oss selv på en eller annen måte (meg inkludert)

3) Jeg skrev ikke om amming med eller uten silikon, jeg skrev om biologisk funksjon som i; "små pupper eller store pupper - de er like bra uansett til jobben sin" -

Jeg så hva du skrev om det, og mente vel egentlig at de to tingene ikke hadde noe med hverandre å gjøre, størrelse og biologisk funskjon javel, så skulle vi ikke forstørre dem kun pga at de funker som de skal uansett? Ergo trakk jeg vel inn ammingen som de fleste bekymrer seg om i forhold til innlegg. altså biologisk funksjon er tilstede, uansett plast or not. - Ser at tankerekka mi overhodet ikke hang så godt sammen at det ble forståelig :D

Kan du sitere meg på hvor jeg var dømmende? I såfall var det ikke meningen :) Har mange venninner med silikon (y) - Jeg mente ikke at DU spesielt var dømmende, men det var sett i forhold til kommentaren om at jenter får for seg at normen er sånn eller slik, det er like mye folk som DØMMER silikon og forfengelighet som skaper press, der de kanskje egentlig vil være en sunn og fornuftig motvekt. Janteloven står sterkt i landet, og blant jenter er det tidvis ille. - Om du er for eller imot å fokusere på det ytre :)

Poenget mitt var: Unge jenter ser fine, store, perfekte pupper overalt rundt seg, de tror det er naturlig, de ser ned på egne og blir skuffet, får komplekser (<- og her var poenget i forje innlegg), de blir litt eldre og finner ut at det er operasjon som greia, de liker det, de sparer opp og bruker 30K (som i seg selv er helt ok!). Min mening er at når en så seriøs ting som å legge inn silikon i kroppen for å føle seg ok er blitt en norme, da er det lov å reagere. Fordi det å ha komplekser for å ha små pupper er et skapt kompleks.

- JA jeg forstår hva du mener, og jeg er enig i at hva som er blitt normalt i våre dager kan være litt i overkant, samtidig som vi må se og forvente at mennesker evner å tenke kritisk, og ta egne valg på bakgrunn av det. Det er mange forskjellige grunner til at folk velger silikon, noen grunne, noen dypere . Derfor syns jeg at folk må slutte å skrike opp om det som en tåpelig, unødvendig greie. De fleste mennesker vet at det aldri er nok å kun pynte på det ytre uansett, man må jobbe like mye med det indre.

Jeg tror du og jeg i bunn og grunn er enige, vi bare formulerer oss annerledes? :)

Ha en fin uke! :) ( skriver både i og utafor innlegget ditt nå.. sorry!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- JA jeg forstår hva du mener, og jeg er enig i at hva som er blitt normalt i våre dager kan være litt i overkant, samtidig som vi må se og forvente at mennesker evner å tenke kritisk, og ta egne valg på bakgrunn av det. Det er mange forskjellige grunner til at folk velger silikon, noen grunne, noen dypere . Derfor syns jeg at folk må slutte å skrike opp om det som en tåpelig, unødvendig greie. De fleste mennesker vet at det aldri er nok å kun pynte på det ytre uansett, man må jobbe like mye med det indre.

Jeg tror du og jeg i bunn og grunn er enige, vi bare formulerer oss annerledes? :)

Ha en fin uke! :) ( skriver både i og utafor innlegget ditt nå.. sorry!)

Jepp, da henger jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som plager med meg å ha små pupper er sånne kommentarer som: "for min del er pupper noe av det som gjør meg både symmetrisk OG feminin". Skjønner at du mener at DU gjør det, men det svir jo litt hvis man ikke kan være feminin uten store pupper liksom.

Nå snakket jeg for MIN kropp og MIN følelse rundt dette da, så hvorfor i alle verdens dager plages du pga den kommentaren? Det gjaldt kun for mitt eget syn på meg, og min kropp, ikke alles generelt :) Jeg syns det kommer klart frem :)

Jeg er en grov jente, med mye på lår og bakpart, og når jeg har to skinnfiller så jevner ikke det ut min symmetri i det hele tatt. Det var ikke ment som at jenter med små pupper er ufemi at all! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ennå ikke hvorfor folk henger seg opp i at det koster 30 000. Om det gjør personen mer fornøyd med seg selv, eller egentlig i det hele tatt. Det er jo et personlig valg..

Har sett folk brenne av 30 000 og mer til på en kveld på byen..

Evnt når en mann kjøper seg bil, er 30 000 ingenting for å få en litt sprekere sportsbil.. som igjen går på selvfølelsen?

Altså, når gutter og jenter bruker millioner på russebusser i løpet av året, for noe som varer i en mnd, er vel ikke 30 000 for noe som gjør en person varig mer fornøyd ikke det store?:-P

Har i det siste funnet ut at overraskende mange av venninnene har tatt silikon, men siden de har tatt i en naturlig størrelse, har jeg ikke lagt merke til det o_O

Nei har man råd, og ikke er luksusfellen-materiale, så why not!? :) Enig der, man får velge selv, og stå for hva man gjør.

Det ser som regel naturlig ut om man ikke kjører runde innlegg i supersize, det er jo fåtallet som ønsker seg det.. :)

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå snakket jeg for MIN kropp og MIN følelse rundt dette da, så hvorfor i alle verdens dager plages du pga den kommentaren? Det gjaldt kun for mitt eget syn på meg, og min kropp, ikke alles generelt :) Jeg syns det kommer klart frem :)

Jeg er en grov jente, med mye på lår og bakpart, og når jeg har to skinnfiller så jevner ikke det ut min symmetri i det hele tatt. Det var ikke ment som at jenter med små pupper er ufemi at all! :)

Som jeg skrev: "Skjønner at du mener at DU gjør det". Men dette er jo en kommentar man hører fra de aller, aller fleste. Det var derfor jeg skrev "sånne kommentarer som". Jeg klarer meg fint med mine små, jeg liker de jo, men det er jo ikke sånn "yeeeey" når folk sier det. Men min kommentar var mer på generell basis. Var selvfølgelig ikke så smart å sitere deg, men. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan virkelig anbefale Christiania Park Klinikk. Var veldig skeptisk til hvor jeg skulle ta, men etter mange tlf og mye snakk med forskjellige kirurger så enten jeg opp med å ta der. Jeg er stor fornøyd med oppfølgingen både før og etter operasjonen. Kirurgen var flink, og hørte veldig på min ønsker og kom med anbefalinger!!:) Så om jeg skal gjøre noe mer så blir det nok på denne klinikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Som jeg skrev: "Skjønner at du mener at DU gjør det". Men dette er jo en kommentar man hører fra de aller, aller fleste. Det var derfor jeg skrev "sånne kommentarer som". Jeg klarer meg fint med mine små, jeg liker de jo, men det er jo ikke sånn "yeeeey" når folk sier det. Men min kommentar var mer på generell basis. Var selvfølgelig ikke så smart å sitere deg, men. :p

Goooo boobs! ( I ALLE former og str!) (y):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

Jeg opererte meg på torsdag, tok 365cc under muskel, veier 54kg og 167 høy. Var helt flat før.

Har ganske vondt hvis jeg ikke bruker oxynorm, og lurer på hvor lenge dere andre måtte bruke smertestillende? Mest plaga i ribbeina.

Jeg har også lagt merke til at brystvortene peker i litt forskjellig retning, er dette noe som vil gå seg til etterhvert? Var jo bare dag 2 post op. jeg har kikket på dem enda..

Tusen takk for en lang og fin og informativ og saklig tråd, den har vært til stor hjelp og mye brukt. Nå som jeg faktisk sitter her nyoperert fikk jeg endelig behov for å spørre om noe selv også.

Gleder meg til å se det endelige resultatet etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg opererte meg på torsdag, tok 365cc under muskel, veier 54kg og 167 høy. Var helt flat før.

Har ganske vondt hvis jeg ikke bruker oxynorm, og lurer på hvor lenge dere andre måtte bruke smertestillende? Mest plaga i ribbeina.

Jeg har også lagt merke til at brystvortene peker i litt forskjellig retning, er dette noe som vil gå seg til etterhvert? Var jo bare dag 2 post op. jeg har kikket på dem enda..

Tusen takk for en lang og fin og informativ og saklig tråd, den har vært til stor hjelp og mye brukt. Nå som jeg faktisk sitter her nyoperert fikk jeg endelig behov for å spørre om noe selv også.

Gleder meg til å se det endelige resultatet etterhvert!

Heia! :)

Jeg hadde paralginforte som smertestillende å spiste så og si opp hele eska på 2 dager. Hehe. Ellers har jeg ikke brukt noe smertestillende da jeg ikke hadde vondt.

Brystvortene mine var "oppblåste" om jeg kan kalle det å så ganske usymmetriske overfor hverandre en stund etter operasjonen. De er heldigvis tilbake til normalen nå. :) La inn silikonen 10.April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :)

Jeg hadde paralginforte som smertestillende å spiste så og si opp hele eska på 2 dager. Hehe. Ellers har jeg ikke brukt noe smertestillende da jeg ikke hadde vondt.

Brystvortene mine var "oppblåste" om jeg kan kalle det å så ganske usymmetriske overfor hverandre en stund etter operasjonen. De er heldigvis tilbake til normalen nå. :) La inn silikonen 10.April.

Hei, og takk for svar!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg sender personlig melding, men hvis du får til å sende til meg, kan jeg godt sende deg bilde å vise hvordan mine er nå, som en slags sammenlikning til hvordan dine var?

Jeg har vært litt oppe fra sofaen og sitte/liggestilling igår kveld og idag formiddag, og det har resultert i en jevn smerte igjen nå idag, på dag 6 post op. Bør jeg gå tilbake til liggestilling i sofaen enda lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...