Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tatt løft og innlegg. Er veldig fornøyd og har ikke hatt noen problemer enda. Er bare drøye tre mnd siden jeg gjorde det. Hadde trodd jeg skulle ha mer vondt enn jeg hadde, og arrene ser ut til å bli fine. Blir jo litt mer arr når man tar løft og innlegg enn bare innlegg..

så bra :thumbsup: Hvor lenge bør man gå med sports bh å evt må man sove med det oxo?kjenner nervene begynner komme nå,bare uker om å gjøre:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er ytterst få som er fine med store pupper og generelt så synes jeg at implantat er no-no. Både fordi jeg synes pupper blir stygge av dette (de jeg har sett og visst har vært silikon eller annet implantat) og pga risikoen ved et slikt inngrep.

Men på en annen side så synes jeg at de som av en eller annen grunn har komplekser for brystene sine, selvfølgelig skal kunne ta en operasjon for å fikse på de i en eller annen grad hvis de ønsker det. Blir jo som noen nevnte med tenner her .. Og for å sammenlikne ytterligere med tenner; det er en ting å ha tannregulering fordi man har kryssbitt, men noe annet å bleke tennene til de lyser i mørket ..

Ellers tror jeg det er lett å automatisk tenke at silikon er teit, fordi de eneste vi vet om som har silikon er bimboer med kun to hjerneceller. Men dette er jo kun det vi ser, det er helt sikkert mange som har silikon uten at man legger merke til det og som vi ville stussa på hvis vi hadde sett de før operasjonen pga veldig små eller deformerte pupper. Det er derfor jeg sier at implantat generelt er no-no, men så er det jo faktisk folk som implantat er en redning for. Og da ender man opp med at man må se på hvert enkelt tilfelle og håpe på at hver og en klarer å se hva som er det beste for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er lykkelig, er jeg helt for det :)

Har selv tenkt på at skulle puppene mine forsvinne mye av styrketreningen, så vil jeg nok fikse på dem.

Har en c- cup nå, men de er ikke hundre prosent "perky" xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra :thumbsup: Hvor lenge bør man gå med sports bh å evt må man sove med det oxo?kjenner nervene begynner komme nå,bare uker om å gjøre:wub:

Vet du, jeg husker ikke hvor lenge jeg gikk med sportsbh, gikk vel med det så lenge som det ble anbefalt av kirurgen. Rundt 8 uker kanskje? Sov med sportsbh en en god stund og. Går fortsatt med teip, men kirurgen sa til meg at jeg kunne slutte med det etter 16 uker.

Går så bra vet du :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er forskjellig, ingen tvil om det, og om det har noe for seg at jeg poster min mening her vet jeg ikke helt....... Men siden trådstarter spør, så kan jeg vel komme med en subjektiv observasjon.

Min første kjæreste, 17 år blir det vel siden vi treftes :eek:, var meget flatbrystet. Jeg vet ikke om det var hun som formet meg eller ei, men jeg har alltid vært fan av liten størrelse på fordelene.

Her for et par år siden fant hun ut at hun skulle få seg implantat, og jeg må si at jeg personlig kunne styre meg for det, men siden jeg ikke har hatt noe jeg skulle sagt om slike ting i hennes liv de siste 12 årene ble ikke akkurat min mening vektlagt ;)

Rent estetisk ble resultatet en forbedring, det skal jeg medgi. Man kan heller ikke føle noe unaturlig med puppene, men tradeoff'en i hennes tilfelle var å miste følelse i brystvortene, og som jeg ser det kan det vel umulig være verdt det?

Hun sier selv hun er fornøyd, men hvis man snur det hele, så ser jeg for meg at det hadde gitt meg liten glede å ta på puppene til ei jente som ikke hadde glede av det selv..... :(

Jeg kan forstå bruk av silikon/saltvann i forbindelse med rekonstruksjon etter skade/ulykke/sykdom, f.eks brystkreft, men bortsett fra det synes jeg at jenter uansett skal være fornøyd med størrelsen de er blitt utdelt fra naturens side. Det finnes alltids noen der ute som liker akkurat din størrelsen best :) Jeg kan vel i den forbindelse nevne at jeg har full forståelse for brystreduksjon og, hvis det er helsemessige årsaker, men ikke kun pga at man synes de er for store. Blir samme prinsippet, bare andre veien :)

Når det kommer til, hva heter det, brystløft (?), så er jeg derimot litt mer liberal. Jeg kan forstå at det kan tære på selvtilliten om man føler man har to dvaske lefser som henger og slenger foran der. Så en oppstramming, kanskje f.eks etter graviditet, kan jeg forstå noen føler at de har behov for. Men hvorfor man skal rote med størrelsen, det ser jeg ikke :)

My 2 cents :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?! gå med teip i 3 måneder??

Jepp, lønner seg å ha de på en stund. Teipen fungerer som et ekstra hudlag. Arrene blir penere.

Du skal heller ikke utsette arrene for sollys det første året.

Mine er så og si usynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?! gå med teip i 3 måneder??

Ja, var det jeg fikk anbefalt, men kunne gjerne gå med det lengere. Arrene ville bli finere sa kirurgen min.

Jeg har fått beskjed om å gå med teip i 4-6 mnd, så er nok forskjellige anbefalinger fra ulike kirurger. Jeg har i alle fall planer om å holde ut i 6 mnd, vil at arrene mine skal bli så lite synlige som mulig :) Og det er jo egentlig ikke så ille når man bare må skifte teip en gang i uka! Men tror det er en heller dårlig teip, den vil nesten ikke feste seg til huden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om å gå med teip i 4-6 mnd, så er nok forskjellige anbefalinger fra ulike kirurger. Jeg har i alle fall planer om å holde ut i 6 mnd, vil at arrene mine skal bli så lite synlige som mulig :) Og det er jo egentlig ikke så ille når man bare må skifte teip en gang i uka! Men tror det er en heller dårlig teip, den vil nesten ikke feste seg til huden...

Teipen sitter godt;) Det er Micropore (tror det skrives sånn), men den er ikke vond å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det, men angret umiddelbart. Følte meg uvel og "rar" var ikke så store heller, så jeg vet ikke hvorfor. Nå er de fjernet og tok en brystløft i stede. Føler meg veldig vel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teipen sitter godt;) Det er Micropore (tror det skrives sånn), men den er ikke vond å ta av.

Det er Micropore jeg har, men jeg må alltid prøve flere teipbiter før jeg finner en som sitter ordentlig fast. Og jeg synes det er litt vondt å ta den av, er jo som å dra et plaster saakte av :p Mulig det bare er huden min det er noe galt med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Micropore jeg har, men jeg må alltid prøve flere teipbiter før jeg finner en som sitter ordentlig fast. Og jeg synes det er litt vondt å ta den av, er jo som å dra et plaster saakte av :p Mulig det bare er huden min det er noe galt med :D

Hehe, satt godt på meg i alle fall. Bare passa på å ikke ha bodylotion e.l der den skulle festes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellig, ingen tvil om det, og om det har noe for seg at jeg poster min mening her vet jeg ikke helt....... Men siden trådstarter spør, så kan jeg vel komme med en subjektiv observasjon.

Min første kjæreste, 17 år blir det vel siden vi treftes :eek:, var meget flatbrystet. Jeg vet ikke om det var hun som formet meg eller ei, men jeg har alltid vært fan av liten størrelse på fordelene.

Her for et par år siden fant hun ut at hun skulle få seg implantat, og jeg må si at jeg personlig kunne styre meg for det, men siden jeg ikke har hatt noe jeg skulle sagt om slike ting i hennes liv de siste 12 årene ble ikke akkurat min mening vektlagt ;)

Rent estetisk ble resultatet en forbedring, det skal jeg medgi. Man kan heller ikke føle noe unaturlig med puppene, men tradeoff'en i hennes tilfelle var å miste følelse i brystvortene, og som jeg ser det kan det vel umulig være verdt det?

Hun sier selv hun er fornøyd, men hvis man snur det hele, så ser jeg for meg at det hadde gitt meg liten glede å ta på puppene til ei jente som ikke hadde glede av det selv..... :(

Jeg kan forstå bruk av silikon/saltvann i forbindelse med rekonstruksjon etter skade/ulykke/sykdom, f.eks brystkreft, men bortsett fra det synes jeg at jenter uansett skal være fornøyd med størrelsen de er blitt utdelt fra naturens side. Det finnes alltids noen der ute som liker akkurat din størrelsen best :) Jeg kan vel i den forbindelse nevne at jeg har full forståelse for brystreduksjon og, hvis det er helsemessige årsaker, men ikke kun pga at man synes de er for store. Blir samme prinsippet, bare andre veien :)

Når det kommer til, hva heter det, brystløft (?), så er jeg derimot litt mer liberal. Jeg kan forstå at det kan tære på selvtilliten om man føler man har to dvaske lefser som henger og slenger foran der. Så en oppstramming, kanskje f.eks etter graviditet, kan jeg forstå noen føler at de har behov for. Men hvorfor man skal rote med størrelsen, det ser jeg ikke :)

My 2 cents :)

Er redd for at det samme skal skje her at man mister følelsen,å skulle vært foruten...men løft må jeg ha etter 2 barn å da anbefalte de meg et lite innlegg og pga min beinbygning.Skulle gjerne brukt de pengene på no annet:D

Men får håpe jeg gjør det rette,å at hverdagen MIN vil bli enklere:)

Ble hverdagen til dama de bedre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for at det samme skal skje her at man mister følelsen,å skulle vært foruten...men løft må jeg ha etter 2 barn å da anbefalte de meg et lite innlegg og pga min beinbygning.Skulle gjerne brukt de pengene på no annet:D

Men får håpe jeg gjør det rette,å at hverdagen MIN vil bli enklere:)

Ble hverdagen til dama de bedre da?

Jeg mistet følelsen i brystvortene, men de kom tilbake etter ca to år. Men, da jeg fjernet dem kom virkelig følelsen tilbake, kan ikke sammenlignes. Så nå forstår jeg hvor viktig den delen faktisk er!

Når du først skal gjøre et løft ber du om at innleggene legges under muskelen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet følelsen i brystvortene, men de kom tilbake etter ca to år. Men, da jeg fjernet dem kom virkelig følelsen tilbake, kan ikke sammenlignes. Så nå forstår jeg hvor viktig den delen faktisk er!

Når du først skal gjøre et løft ber du om at innleggene legges under muskelen;)

skjønner,hmm...han vil legge oppå fordi jeg hadde god hud til det,å det vil passe min kropp.jeg er jo ikke kjempetynn å har former på de rette plassene som mannen sier,hehe...:p å så trener jeg jo endel å styrke så da blir det best over mente han ...å de har jo gjort det noen år så jeg får stole på det.Men blir det krise tar jeg det ut slik som du å så holder det med løft :DLøft må jeg ha any way :blush:Men blir kjipt å miste følelsene da...mister alle følelser ved et slikt inngrep eller er bare noen mer utsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for at det samme skal skje her at man mister følelsen,å skulle vært foruten...men løft må jeg ha etter 2 barn å da anbefalte de meg et lite innlegg og pga min beinbygning.Skulle gjerne brukt de pengene på no annet:D

Men får håpe jeg gjør det rette,å at hverdagen MIN vil bli enklere:)

Ble hverdagen til dama de bedre da?

Tja, hun føler seg ihvertfall mye bedre. Strutter av selvtillit, så sånn sett var det jo bra. Hun hadde fornuft nok til å ikke ta alt for store innlegg. Jeg mener hun fortsatt er en a cup.... kaanskje b? Er usikker. De er fortsatt "små" ihvertfall :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner,hmm...han vil legge oppå fordi jeg hadde god hud til det,å det vil passe min kropp.jeg er jo ikke kjempetynn å har former på de rette plassene som mannen sier,hehe...:p å så trener jeg jo endel å styrke så da blir det best over mente han ...å de har jo gjort det noen år så jeg får stole på det.Men blir det krise tar jeg det ut slik som du å så holder det med løft :DLøft må jeg ha any way :blush:Men blir kjipt å miste følelsene da...mister alle følelser ved et slikt inngrep eller er bare noen mer utsatt?
Som jeg har forstått det er det individuelt. Det vanlige tror jeg er at alle mister noe følelse, men at den kommer gradvis tilbake. Men du kommer ikke til å få tilbake mer følelse enn du har etter 2 år. Ble jeg fortalt..... Det står jo noe annet over her, så ta mitt inntrykk med en klype salt ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...