Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Som jeg har forstått det er det individuelt. Det vanlige tror jeg er at alle mister noe følelse, men at den kommer gradvis tilbake. Men du kommer ikke til å få tilbake mer følelse enn du har etter 2 år. Ble jeg fortalt..... Det står jo noe annet over her, så ta mitt inntrykk med en klype salt ;)

Skjønner,mister noe å får noe annet...det er det jeg å håper på å få mere av,det vil gjøre ting lettere gitt på maaange måter:thumbsup: Men skal ikke ha no store innlegg nei,uff...vil bare ha de som de var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så man kan dusje og alt med denne teipen? da er det jo null stress...:) jeg har tenkt å ta rundt juletider, men lurer på hvor lang tid jeg må beregne på å være "sykemeldt" i ettertid av operasjonen. men dette er vel veldig individuelt? må man ha hjelp til ALT etterpå liksom? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner,hmm...han vil legge oppå fordi jeg hadde god hud til det,å det vil passe min kropp.jeg er jo ikke kjempetynn å har former på de rette plassene som mannen sier,hehe...:p å så trener jeg jo endel å styrke så da blir det best over mente han ...å de har jo gjort det noen år så jeg får stole på det.Men blir det krise tar jeg det ut slik som du å så holder det med løft :DLøft må jeg ha any way :blush:Men blir kjipt å miste følelsene da...mister alle følelser ved et slikt inngrep eller er bare noen mer utsatt?

Ok, det var jeg ikke klar over. Vel, jeg ble ikke fortrolig med mine, syns det er fint på jenter som trener og er skikkelig fit i kroppen.

I tillegg til at jeg ikke trivdes med større pupper fikk jeg en masse problemer med dem, hard kapsel og masse vondt! Tenk deg godt om, det er viktig! Jeg endte opp med alt for mange operasjoner. Først legge inn, så garanti for gratis operasjon ved kapsel og til slutt fjerne alt. Hvis du har MYE muskler er det finest med pupper som synes, hvis ikke tenk deg GODT om ;) For muligheten for ekstra mye trøbbel er der når de ikke ligger under muskelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på å legge inn protesen under eller over muskelen? Har det noe med om man trener mye, hvor mye kroppsfett (hud å ta av) eller er jeg helt på tur nå? :p

Det er mindre sjanse for utvikling av hard kapsel og overgangen synes mindre.

Passer nok ikke til topp idrettsutøvere.. leste over her og her.. Plastikkirurgi.no - Plastisk kirurgi - Over eller under muskelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så man kan dusje og alt med denne teipen? da er det jo null stress...:) jeg har tenkt å ta rundt juletider, men lurer på hvor lang tid jeg må beregne på å være "sykemeldt" i ettertid av operasjonen. men dette er vel veldig individuelt? må man ha hjelp til ALT etterpå liksom? :p

Ja man dusjer med teipen, men jeg fikk i alle fall beskjed om å føne teipen tørr. Men merker ikke noe forskjell om jeg glemmer det en gang, synes den tørker fort nok uansett..

Jeg klarte meg fint på egenhånd etter to-tre dager tror jeg, men jeg hadde såvidt vondt etter operasjonen, så jeg var nok ekstra heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opererte meg for litt mer enn 3 uker siden.. La inn 550cc delvis under brystmuskelen.

Så jeg har et spörsmål.. hvor lenge må man vente för man begynner å styrketrene igjen?

För operation trente jeg styrke5-6 dager dager i uken.. men nå kan jeg ikke gjöre noe annet enn å gå......

Nå kjennes det liksom som at jeg aldri kommer til å kunne trene tung styrketrening igjen.. mine brystmuskler kjennes kjempesvake + de hakker liksom når jeg spenner dem..

Finnes det noen som har vert i samme sits? har hört at visse må vente i opp til et halvår för de kan begynne å trene tungt igjen..

Begynner å bli lei av å bare kunne gå på mölla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg for litt mer enn 3 uker siden.. La inn 550cc delvis under brystmuskelen.

Så jeg har et spörsmål.. hvor lenge må man vente för man begynner å styrketrene igjen?

För operation trente jeg styrke5-6 dager dager i uken.. men nå kan jeg ikke gjöre noe annet enn å gå......

Nå kjennes det liksom som at jeg aldri kommer til å kunne trene tung styrketrening igjen.. mine brystmuskler kjennes kjempesvake + de hakker liksom når jeg spenner dem..

Finnes det noen som har vert i samme sits? har hört at visse må vente i opp til et halvår för de kan begynne å trene tungt igjen..

Begynner å bli lei av å bare kunne gå på mölla...

Jeg har innlegg helt under musklene. Jeg begynte med rolig styrketrening etter 6 uker, og tung etter 8 uker. Men tror man generelt må se det an på formen, jeg var heldig og hadde veldig lite plager etter operasjonen, og følte meg "normal" etter bare en uke.

Nå er det gått 3 mnd siden operasjon, og jeg holder meg fremdeles unna trening som belaster brystmusklene, da det er litt ubehagelig og rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innlegg helt under musklene. Jeg begynte med rolig styrketrening etter 6 uker, og tung etter 8 uker. Men tror man generelt må se det an på formen, jeg var heldig og hadde veldig lite plager etter operasjonen, og følte meg "normal" etter bare en uke.

Nå er det gått 3 mnd siden operasjon, og jeg holder meg fremdeles unna trening som belaster brystmusklene, da det er litt ubehagelig og rart.

Jeg er litt i samme båt som deg, kan begynne med styrketreningen om noen uker. Aldri hatt vondt eller noe problemer. Kun vært lettere "støl" tidvis. Hvilke øvelser begynte du med på overkropp for å belaste brystmusklene minst mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innlegg helt under musklene. Jeg begynte med rolig styrketrening etter 6 uker, og tung etter 8 uker. Men tror man generelt må se det an på formen, jeg var heldig og hadde veldig lite plager etter operasjonen, og følte meg "normal" etter bare en uke.

Nå er det gått 3 mnd siden operasjon, og jeg holder meg fremdeles unna trening som belaster brystmusklene, da det er litt ubehagelig og rart.

takk for svar!

Jeg får vel bare väre talmodig...

håper jeg snart kan begynne litt smått.. har jo liksom ingen smerter eller plager, så jeg er föler meg jo klar for å styrketrene, men brystmusklene er ikke like "klare" ennå for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Jeg får vel bare väre talmodig...

håper jeg snart kan begynne litt smått.. har jo liksom ingen smerter eller plager, så jeg er föler meg jo klar for å styrketrene, men brystmusklene er ikke like "klare" ennå for å si det sånn :)

Nei tror nok det er best å vente til man er helt sikker på at det skal gå bra. Selv om man føler seg fin har jo tross alt brystmusklene fått gjennomgå rimelig mye ved operasjonen, og trenger tid til å heles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme båt som deg, kan begynne med styrketreningen om noen uker. Aldri hatt vondt eller noe problemer. Kun vært lettere "støl" tidvis. Hvilke øvelser begynte du med på overkropp for å belaste brystmusklene minst mulig?

Ro-øvelser (sittende roing, en-arms hantelroing), bicepscurl, skulderøvelser (arnoldpress, sidehev, six ways, facepulls) gikk/går helt fint, der merker jeg ingen belastning. Helt i begynnelsen passet jeg bare på å ikke strekke armene helt ut i arnoldpress, da jeg kjente strekken litt i brystmusklene. Dette gikk vel over etter 1-2 uker.

Det mer problematiske har vært å finne tricepsøvelser. Triceps pushdown prøvde jeg tidlig, men det gikk ikke så bra. Nå går det fint om jeg bare har lett belastning. Hantel kickback går også fint.

Chins kjente jeg også i brystmusklene, så det har jeg utsatt. Nå går det imidlertid ganske greit, så lenge jeg ikke kjører altfor tungt. Da er negative reps et bedre alternativ synes jeg, det er akkurat i starten av bevegelsen når jeg skal dra meg opp at jeg ikke klarer å la være å bruke brystmusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på å legge inn protesen under eller over muskelen? Har det noe med om man trener mye, hvor mye kroppsfett (hud å ta av) eller er jeg helt på tur nå? :p

Du har nok rett,har med hvor mye underhudsfett man har som jeg forstod han riktig.Å legger man under muskel så er det mye mer plager ved styrke trening.Men det var det jeg fikk vite da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var jeg ikke klar over. Vel, jeg ble ikke fortrolig med mine, syns det er fint på jenter som trener og er skikkelig fit i kroppen.

I tillegg til at jeg ikke trivdes med større pupper fikk jeg en masse problemer med dem, hard kapsel og masse vondt! Tenk deg godt om, det er viktig! Jeg endte opp med alt for mange operasjoner. Først legge inn, så garanti for gratis operasjon ved kapsel og til slutt fjerne alt. Hvis du har MYE muskler er det finest med pupper som synes, hvis ikke tenk deg GODT om ;) For muligheten for ekstra mye trøbbel er der når de ikke ligger under muskelen.

Skjønner,mange som sier så forskjellig så man blir litt ør av alt,hehe...men jeg får satse på at de vet hva de gjør å krysse fingrene bare:unsure:

Skal på fornebuklinikken,å har betalt..ikke mange dagene igjen nå.Skal høre med de når jeg kommer en siste gang før jeg åker inn.Men de har stått på det samme grunnlag i 1,5 år så håper det blir riktig for meg:)Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette i oktober, men arrene er fortsatt røde.

Kirurgen sa ingenting om hvor lenge jeg skulle ha tapen på, tror jeg slutta med den samtidig som jeg slutta med sports-bh'en.

Hvor lang tid tok det før arrene deres "forsvant"?

Er det for sent å begynne med tape igjen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...