Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Gjest xxxxxx

Jeg har hatt store pupper så lenge jeg har vært overvektig, og når jeg har vært normalvektig så har jeg vært en A-B cup. Planlegger å være ferdig med Prosjekt Ny Kropp til høsten, og da han det hende Fornebuklinikken får en kunde! Supert at dere skriver om erfaringene deres, så vet jeg at jeg evt må gjøre det i forbindelse med ferie;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk sinnsykt mye komplikasjoner, til tross for at dama som opererte har doktorgrad i brystproteser, hva nå enn det betyr. Var fordi jeg hadde for lite eget brystvev og for lav fettprosent da jeg opererte. Men nå får jeg dekket ny operasjon om et par uker, under muskel denne gangen, så det blir spennende :D

Da jeg opererte over muskel så klarte jeg meg fint selv dagen etterpå, og hadde egentlig veldig lite smerter. Var bare ubehagelig å sette meg opp fra sengen og løfte armene over hodet. Er det veldig stor forskjell på smerten ved å legge dem under muskel? Blir arrene styggere av å måtte ta dem opp igjen? Nå er ikke arrene mine synlige at all, så er litt kjedelig å måtte gå gjennom det en gang til.

Jeg må ta dem gjennom nippelen og melkekjertelen for å så gå under muskel, noe som ikke er vanlig, så er redd det kommer til å gjøre veldig vondt.

Jeg har under muskel men kirurgen gikk inn under brystet på meg...Og jeg ser eller kjenner ingen ting til det nå, fikk dem i Oktober-11. Hadde da tatt brystløft i juli-11(hadde hud som måtte fjernes først)

Du skal jo ikke løfte armene over hode etter operasjonen, det er viktig at man bruker de ukene de tar for og la kroppen komme seg igjen.. De første dagene/uken grunnet blødningsrisiko...Men også for at det skal se penest mulig ut :)

Mine arr har ikke blitt værre etter å ha blitt kuttet i 2 ganger. Masse lykke til, det går nok bra...og håper du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man legger fremmedlegmer (silikonimplantatet) inn i kroppen så danner det seg et tynt lag arrvev rundt, men på noen så kan dette bli tykt og puppene blir harde og ømme. Jeg er ikke 100% sikker om jeg har dette, men jeg har rippling rundt hele puppen hvertfall, så det kan hende de er harde pga ripplingen. Masse små bølger rundt puppen + at puppene går sammen og blir monopupp om jeg lener meg forover eller bruker bh.

Jeg løftet ikke armene over hodet fordi det gjorde vondt, var mer for å forklare at det var den eneste smerten jeg egentlig merket noe særlig til etter operasjonen :p Løftet ikke armer over skulderhøyde på 2 uker, og gjorde egentlig alt legen sa jeg skulle for at de skulle bli fine. Gikk med sportsbh 24/7 i eeevigheter. Det gjør jeg for øvrig nå også, men nå er det pga smertene. :p

Men ok, godt å høre! Var suuperforsiktig med arrene mine etter operasjonen, ettersom jeg har snittet under brystvorten så blir det plutselig veldig stygt om de er synlige. Er helt sikker på at jeg blir fornøyd, jeg er egentlig veldig fornøyd nå, men kan ikke gå rundt og ha vondt hele tiden, derfor jeg må flytte dem. Skjønner ikke helt hvorfor hun ikke la dem under med en gang ettersom jeg var så utrolig tynn da jeg opererte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man legger fremmedlegmer (silikonimplantatet) inn i kroppen så danner det seg et tynt lag arrvev rundt, men på noen så kan dette bli tykt og puppene blir harde og ømme. Jeg er ikke 100% sikker om jeg har dette, men jeg har rippling rundt hele puppen hvertfall, så det kan hende de er harde pga ripplingen. Masse små bølger rundt puppen + at puppene går sammen og blir monopupp om jeg lener meg forover eller bruker bh.

Jeg løftet ikke armene over hodet fordi det gjorde vondt, var mer for å forklare at det var den eneste smerten jeg egentlig merket noe særlig til etter operasjonen :p Løftet ikke armer over skulderhøyde på 2 uker, og gjorde egentlig alt legen sa jeg skulle for at de skulle bli fine. Gikk med sportsbh 24/7 i eeevigheter. Det gjør jeg for øvrig nå også, men nå er det pga smertene. :p

Men ok, godt å høre! Var suuperforsiktig med arrene mine etter operasjonen, ettersom jeg har snittet under brystvorten så blir det plutselig veldig stygt om de er synlige. Er helt sikker på at jeg blir fornøyd, jeg er egentlig veldig fornøyd nå, men kan ikke gå rundt og ha vondt hele tiden, derfor jeg må flytte dem. Skjønner ikke helt hvorfor hun ikke la dem under med en gang ettersom jeg var så utrolig tynn da jeg opererte.

Ja jeg har alltid hør at de legger under på tynne mennsker for og unnå koplikasjoner som du nevner du har... Må du betale denne gangen?

Ja jeg har arr etter løftet rundt nippel og de er jo kjempe flotte! Jeg var på Nobel i Oslo og er superfornøy, jeg angrer bare på at jeg valgte den protesen jeg gjorde... så jeg skal kanskje bytte og fylle på litt til :D Men dette er bare perfeksjoninsme da, men er man gal så er man gal :p

Håper du snart er smertefri da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har alltid hør at de legger under på tynne mennsker for og unnå koplikasjoner som du nevner du har... Må du betale denne gangen?

Ja jeg har arr etter løftet rundt nippel og de er jo kjempe flotte! Jeg var på Nobel i Oslo og er superfornøy, jeg angrer bare på at jeg valgte den protesen jeg gjorde... så jeg skal kanskje bytte og fylle på litt til :D Men dette er bare perfeksjoninsme da, men er man gal så er man gal :p

Håper du snart er smertefri da :)

Nei, de har jo åpenbart gjort en feil. Egentlig koster det vel 39.000 for å ta ut innlegg og få inn nye. Men ettersom det var de som gjorde en feilvurdering har puppene mine en mangel, og "reparerer" de ikke den så kan jeg kreve erstatning. Og det er dyrere enn å bare fikse dem :p Alle kirurger jeg har snakket med i ettertid har blitt helt sjokkert over at de la dem over muskel på meg, er såklart ikke garantert at det ikke skjer på nytt når jeg legger dem under, men er mye mindre sjanse.

Jeg opererte på klinikk stokkan i trondheim, og var egentlig storfornøyd frem til det begynte å gjøre vondt :p Synes størrelsen er helt perfekt, men må gå opp i størrelse for å unngå at puppene blir posete når jeg legger dem under. Så litt spent på hva hun mener jeg må ha. Får vite det operasjonsdagen.

Hvor mye har du? Hvis ikke det er feil å spørre om, er så glad i å snakke om pupper at det har blitt et helt normalt spørsmål for meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de har jo åpenbart gjort en feil. Egentlig koster det vel 39.000 for å ta ut innlegg og få inn nye. Men ettersom det var de som gjorde en feilvurdering har puppene mine en mangel, og "reparerer" de ikke den så kan jeg kreve erstatning. Og det er dyrere enn å bare fikse dem :p Alle kirurger jeg har snakket med i ettertid har blitt helt sjokkert over at de la dem over muskel på meg, er såklart ikke garantert at det ikke skjer på nytt når jeg legger dem under, men er mye mindre sjanse.

Jeg opererte på klinikk stokkan i trondheim, og var egentlig storfornøyd frem til det begynte å gjøre vondt :p Synes størrelsen er helt perfekt, men må gå opp i størrelse for å unngå at puppene blir posete når jeg legger dem under. Så litt spent på hva hun mener jeg må ha. Får vite det operasjonsdagen.

Hvor mye har du? Hvis ikke det er feil å spørre om, er så glad i å snakke om pupper at det har blitt et helt normalt spørsmål for meg :p

Ha ha :) Jeg bryr meg ikke noe om og snakke om det ;) Jeg har 480gr.. Men jeg er også 180cm og 85kg :p Men jeg ikke høyprofil protese og det angrer jeg på.. Jeg vil ha de mye rundere enn de er nå :D he he Men skal vente til jeg treffer 75kg og vente til høsten :)

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha :) Jeg bryr meg ikke noe om og snakke om det ;) Jeg har 480gr.. Men jeg er også 180cm og 85kg :p Men jeg ikke høyprofil protese og det angrer jeg på.. Jeg vil ha de mye rundere enn de er nå :D he he Men skal vente til jeg treffer 75kg og vente til høsten :)

Du da?

Det er ganske mye ja! Er det ikke tungt? Synes mine er tunge, men det er vel fordi jeg gikk fra null til dette. Haha! Jeg har 300g og er 173 og 55 kg. Da jeg opererte veide jeg 50 kg, så det er egentlig ganske sykt at hun la klin runde proteser over muskel på meg. Vet ikke hva slags profil mine er, men de er vel høyprofil da, mtp formen :p

Visste egentlig veldig lite før operasjonen, sa bare til legen hvordan jeg ville at de skulle føles, at jeg ville fylle ut bhen og at det skulle se naturlig ut i forhold til hoftene og skuldrene mine, og så ble vi enige om noe ala 245-280gr, men da jeg våkna sa hun at hun hadde lagt inn 300gr for det passet bedre.

Synes det var helt greit egentlig, merker at jeg ikke ville hatt dem mindre enn dette her. Hadde det ikke gjort så vondt så hadde jeg ventet til etter sommeren selv, men ville fikse det fortest mulig. Så to dager etter siste eksamen så reiser jeg opp til trondheim igjen for å fikse dem. Wiho! Sportsbh hele sommeren! Can't wait! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det aldri tanken på "det perfekte utseende" som gjorde at jeg tok silikon. Jeg har naturlig brede skuldre og hofter samt mye rumpe, men brystpartiet var helt flatt. Nå snakker jeg 13-år-gammel-gutt-flatt. Jeg ville bare bli mer feminin og føle meg som en kvinne. Tok en helt normal størrelse, og bortsett fra ripplingen og kapslingen jeg har fått, så kan ingen se at jeg har silikon. Det ser helt naturlig ut. Jeg trorflertallet av jenter som tar silikon tar det for å føle seg bedre med seg selv, og ikke nødvendigvis for å få den perfekte kroppen eller for andres skyld.

Jeg håper ikke det framstod som om jeg tror at jenter flest gjør dette for å bli "perfekt", for det tror jeg ikke. :) Kjempefint at du ble fornøyd med valget ditt, det er jo det som er viktig! Det jeg mener er vel heller at steminga i "samfunnet" er veldig på det der jaget etter det perfekte liv og det perfekte utssendet. Tenk bare på denne fotballfruen. Ikke et vondt ord om henne, men fokuset ligger stadig på utseendet, det det er hairexsteinsions, sminke, selvbruning, falske negler, restylane osv. Alle må gjøre som de selv vil, men vi skal ikke legge skjul at det finnes et utseendepress i samfunnet, og at det kan være vanskelig for noen. Men jeg vil understreke at jeg ikke tenker "huff, har du silikon, du MÅ ha dårlig selvtillit". Vi er jo forskjellige, alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg og vil ha silikon! Men hvordan er det å amme, og blir de ikke "hengete" etter man har ammet? Er det selve ammingen som gjør det at de blir hengete, eller er det pga melken? Sikkert utrolig dumt spørsmål :p

Jeg fikk vite at jeg burde ha fått de barn jeg skulle ha før jeg tok silikon, fordi det er sykt stor sjanse for at de kapsler seg og blir harde om man ammer. De blir slappe fordi de blir større når man er gravid/ammer, og så mindre igjen etterpå.

Jeg skal ikke ha barn på 15-ish år, så jeg skal bare ta ut silikonen da, og operere på nytt etterpå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil ha silikon! Men hvordan er det å amme, og blir de ikke "hengete" etter man har ammet? Er det selve ammingen som gjør det at de blir hengete, eller er det pga melken? Sikkert utrolig dumt spørsmål :p

Det er veldig individuelt, men det er de ekstra hormonene o.l som får puppene til å henge :p Ikke selv amminga.

Det anbefales å legge inn etter man er ferdig med barn. Jeg kjenner flere som har amma med silikon, ingen problemer der. Og puppene har vært flotte etterpå:D

Men det er større sjangs for brystbetennelser i alle fall.... Mulig det er større sjangs for kapsling også uten at jeg skal si det for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man anbefaler ikke amming med silikon. Man kan gjøre det, men barnet kan få i seg silikon.

Det er bare tull at barnet kan få i seg silikon.

Silikonprotesen ligger ikke inni melkegangene og silikonen lekker heller ikke ut i kroppen ;)

Lånt fra Fornebuklinikken sine sider:

13. Amming med brystinnlegg / brystprotese

Kvinner som får brystinnlegg kan senere få barn og amme. Vår erfaring er at amming forløper uten problemer for mor og barn. Men muligheten for hard kapsel øker altså noe. Dette tilsvarer erfaring fra andre land. Noen vil kanskje føle noe mer "melkespreng" enn om de ikke hadde hatt proteser innoperert - særlig de første dagene etter fødselen. Det er ikke rapportert om at noen har mistet ammeevnen av brystinnlegg.

Noen har vært engstelige for at stoffer fra brystinnlegg kan gå over i morsmelken. Det er ikke påvist silikon eller andre stoffer fra protesene i morsmelk. Vi vet dessuten at silikon er uskadelig for både barn og voksne. Det er ikke påvist noen økt sykelighet hos barn som er blitt ammet av mødre med brystinnlegg. Du kan altså trygt amme med brystproteser uansett materiale. Svangerskap og amming vil kunne tøye huden og medføre økt frekvens av hard kapseldannelse, som igjen kan medføre behov for en korreksjon."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull at barnet kan få i seg silikon.

Silikonprotesen ligger ikke inni melkegangene og silikonen lekker heller ikke ut i kroppen ;)

Lånt fra Fornebuklinikken sine sider:

13. Amming med brystinnlegg / brystprotese

Kvinner som får brystinnlegg kan senere få barn og amme. Vår erfaring er at amming forløper uten problemer for mor og barn. Men muligheten for hard kapsel øker altså noe. Dette tilsvarer erfaring fra andre land. Noen vil kanskje føle noe mer "melkespreng" enn om de ikke hadde hatt proteser innoperert - særlig de første dagene etter fødselen. Det er ikke rapportert om at noen har mistet ammeevnen av brystinnlegg.

Noen har vært engstelige for at stoffer fra brystinnlegg kan gå over i morsmelken. Det er ikke påvist silikon eller andre stoffer fra protesene i morsmelk. Vi vet dessuten at silikon er uskadelig for både barn og voksne. Det er ikke påvist noen økt sykelighet hos barn som er blitt ammet av mødre med brystinnlegg. Du kan altså trygt amme med brystproteser uansett materiale. Svangerskap og amming vil kunne tøye huden og medføre økt frekvens av hard kapseldannelse, som igjen kan medføre behov for en korreksjon."

Ok takk for info :)

Jeg ble fortalt dette da jeg tok silikon, men jeg kan ikke finne noe på nettet om at det er farlig.

Men da vet jeg det, i tilfelle jeg blir gravid en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for info :)

Jeg ble fortalt dette da jeg tok silikon, men jeg kan ikke finne noe på nettet om at det er farlig.

Men da vet jeg det, i tilfelle jeg blir gravid en gang :)

Det var rart, om det ikke er veeldig mange år siden da silikonen var flytende inne i proteseskallet, for det har den ikke vært på leenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje brystforstørrelse med eget fett er noe for deg:thumbsup:? les på mange forskjellige klinikker, få informasjonsbrev osv er nå mitt lille tips.. håper du tenker med magefølelsen, og finner det som passer deg best. lykke til:D

Brystforstørrelse med eget fett er mer komplisert enn silikon, dessverre.. Ikke bare henter man fett fra forskjellige plasser på kroppen og legger i brystet (minst to inngrep bare der), men man må regne med at minst 50% av fettet som blir lagt inn vil forsvinne fordi kroppen bestemmer selv hvor den vil lagre dette fettet, og det er ingen garantier for at brystene da blir like store (symmetri)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...