Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Hei!

Jente på 23/24 år, 54kg og 162cm høy.

Har som mål å se fit og sprek ut til sommeren 2014 :D Det jeg i hovedsak trenger hjelp til er mengde kalorier per dag og hvor mye protein man gjerne skal ha i seg! (tips til bruk av kreatin/bcaa/fat burn tas også godt i mot!)

En vanlig dag for meg ser slik ut;

Frokost - riskaker m/cottage cheese eller knekkebrød m/egg evt. cottage cheese.

Lunsj - går ofte i Proteinpannekaker av varierende slag. (proteinfabrikken) eventuelt en egen miks med egg/kli/havre.

Mellom måltid - frukt som regel

Middag - Har alltid 2-3 måltider med fisk i uka, resten er kjøtt m/grønnsaker av alle mulige slag. Prøvd å kutte ned på ris/pasta/potet og heller ta i bruk flere/mere grønnsaker, søtpotet. (stort fan av kriweb sine bøker og retter.)

Ligger vel på 1200-1500 kcal hver dag.. Vet i utgangspunketet at dette er lavt, men har gått ned fra 70 kg til 54 kg slik at det å skulle gå opp i kcal uten å ha snøring på hvor mye og hva jeg skal legge til er litt håpløst! :notworthy:

Hvor mye bør jeg legge til for å øke muskelmasse? hva anbfaler dere av ingredienser jeg bør legge til/trekke fra? :) Bør også legge til at jeg trener en 3-split (overkropp, underkropp, core) m/ 1-2 intervaller per uke og en langkjøring på 6-10kmv i uka!

en vanlig tommelfingerregel er 1,5-2gram protein per kilo kroppsvekt per dag.

jeg mener at å ligge på 1200-1500 i din situasjon nå er for lavt, jeg ville heller har prøvd meg på å over noen uker økt til 1800-2000 kcal, og sett hvordan kroppen hadde respondert.

fat burners(funker ikke) og bcaa er det ikke behov for en goood stund til enda, det er viktigere og mye mer effektivt med et skikkelig kosthold og et skikkelig treningsprogram.

Jeg tror heller ikke du trenger en egen dag for kjernemuskulaturen, trener du de riktige øvelsene får du brukt kjernen hver gang du er på trening. Har du lest artikkelen om styrketrening for nybegynnere her på fitnessbloggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente på 28 år, 175 høy og antar at jeg veier et sted mellom 90 og 95 kg (ikke veid meg på sikkert 1,5 år). Jeg blir lett litt overfokusert på tallet på vekten om jeg veier meg, så dermed dropper jeg det. Selv om jeg bruker de samme klærne nå som for et år siden ser jeg at jeg har gått opp litt, både i muskler og fett, og vil gjerne gå litt ned i fettprosent. Jeg har lenge forsøkt å finne et kosthold som funker, og selv om jeg over tid har jeg holdt meg relativt vektstabil, har det blitt mye uker med litt strammere budsjett, for så å slippe opp neste uke. Jeg hadde satt stor pris på det hvis noen hadde giddet å ta en titt kostholdet mitt og kommet med litt anbefalinger til hva jeg skal sikte på kcalmessig :) Biorytme funker ikke for meg, jeg presterer best med carbs innabords. Frukt, gluten og jeg er dog ikke spesielt gode venner. Frukt begrenser jeg til 1-2 om dagen, gluten har jeg droppet helt. Jeg trener 3-5 ganger i uka. Stort sett styrke, litt jogging/intervaller ved siden av de ukene jeg gidder.

Nå har jeg forsøkt å spise sånn som dette, men tror egentlig det er litt lite:

M1: 40g havregryn, 10 gram bokhvetefrø, 10 gram chiafrø, 10 gram proteinpulver (mest for smak) 1 dl mandelmelk. Hvis jeg trener før frokost slenger jeg på en banan.

MM: En liten neve nøtter

M2: Tunfisksalat m/1 boks tunfisk, 2 egg, 1/4 avocado og litt ymse grønnsaker

MM: Hjemmelaget glutenfri briks med 1 egg, litt avocado og noen skiver skinke

M3: 150-200 g kylling/ 1 laksefilet/ svin, masse grønnsaker. I blant søtpotet eller rødbeter, ellers stortsett bare kjøtt/fisk og grønnsaker.

Dessert: 1 neve blåbær og litt melkeprodukt (cc/kesam/kokosmelk/tyrkisk yoghurt)

M4: : Bær og cc/tyrkisk yoghurt. Litt oppkuttet frukt og nøtter oppi.

Så ender jeg stortsett med å snike litt i kjøleskapet utenom, antagelig fordi det er litt lite totalt sett?

Innspill mottas med stor takk :)

Jeg småspiser grønnsaker innimellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vanlig tommelfingerregel er 1,5-2gram protein per kilo kroppsvekt per dag.

jeg mener at å ligge på 1200-1500 i din situasjon nå er for lavt, jeg ville heller har prøvd meg på å over noen uker økt til 1800-2000 kcal, og sett hvordan kroppen hadde respondert.

fat burners(funker ikke) og bcaa er det ikke behov for en goood stund til enda, det er viktigere og mye mer effektivt med et skikkelig kosthold og et skikkelig treningsprogram.

Jeg tror heller ikke du trenger en egen dag for kjernemuskulaturen, trener du de riktige øvelsene får du brukt kjernen hver gang du er på trening. Har du lest artikkelen om styrketrening for nybegynnere her på fitnessbloggen?

Takker og bukker for svar! enig i forhold til kostholdet! Skal prøve å øke gradvis til 1800 og se hvordan kroppen reagerer. Tror alle som har gått en del ned i vekt er skeptisk til å legge til mer kcal og gå opp i vekt (selv om riktig kosthold og trening gjør at vekten tilsvarer muskelmasse)

I forhold til core treningen er dette noe jeg driver med fordi jeg generelt synes det er gøy synes det er like viktig å trene med egen kroppsvekt som med tung styrke. En balansegang tror jeg ikke kroppen har vondt av.

Har det siste halvåret innført mer og mer av de klassiske styrkeøvelsene; knebøy, markløft, benkpress osv osv. Så nå gjelder det å gradvis øke vektene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jente, 21 år. 60 kilo, og 1.60 høy.

Trener 4-6 dager i uken

Treningsprogrammet er satt opp av en profesjonell fitness utøver, der han sa jeg skal trene hver muskelgruppe hver dag, ser noe slik ut

1. Nedtrekk, rygg 10-12 x4

2. Biceps/triceps 10-12 x4(curl, handelpress, dips og lignende)

3. Knebøy og markløft 10-12 x4

4. Lårcurl, generelt lår 10-12 x4

5. Tredemølle 10min-20 min

Trener i all hovedsak hele kroppen som lår, rygg, biceps, triceps, rumpe, mage og lignende

Hva burde blitt bedre her?

Skal også ifølge kalorikalkulator ligge på 1687 kcal pr dag for å gå ned i vekt, målet er og gå ned i fettprosent og bli markert.

Kostholdet ser slik ut, veldig lite variert hver uke egentlig, går mye i det samme hele tiden

Frokost: Skyr + banan + kre-alkalyn

Lunsj: BCAA + kyllingwrap + grønnsaker

Middag: Kylling/biff/svin m/ris, grønnsaker

Før/etter trening: Proteinshake + BCAA + kre-alkalyn

Kvelds: egg, eventuelt havregryn

Hva kan bli bedre, og hva skal jeg spise for og ligge på 1687 kalorier?

Freckles,eirich FrkHoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jente, 21 år. 60 kilo, og 1.60 høy.

Trener 4-6 dager i uken

Treningsprogrammet er satt opp av en profesjonell fitness utøver, der han sa jeg skal trene hver muskelgruppe hver dag, ser noe slik ut

1. Nedtrekk, rygg 10-12 x4

2. Biceps/triceps 10-12 x4(curl, handelpress, dips og lignende)

3. Knebøy og markløft 10-12 x4

4. Lårcurl, generelt lår 10-12 x4

5. Tredemølle 10min-20 min

Trener i all hovedsak hele kroppen som lår, rygg, biceps, triceps, rumpe, mage og lignende

Hva burde blitt bedre her?

Skal også ifølge kalorikalkulator ligge på 1687 kcal pr dag for å gå ned i vekt, målet er og gå ned i fettprosent og bli markert.

Kostholdet ser slik ut, veldig lite variert hver uke egentlig, går mye i det samme hele tiden

Frokost: Skyr + banan + kre-alkalyn

Lunsj: BCAA + kyllingwrap + grønnsaker

Middag: Kylling/biff/svin m/ris, grønnsaker

Før/etter trening: Proteinshake + BCAA + kre-alkalyn

Kvelds: egg, eventuelt havregryn

Hva kan bli bedre, og hva skal jeg spise for og ligge på 1687 kalorier?

Freckles,eirich FrkHoel

Trener du det samme programmet hver dag?

Hvorfor tar du kre-alkalyn 2 ganger daglig?

Hvorfor tar du bcaa sammen med annen proteinkilde?

Kort oppsummert: Altfor lite fett og karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du det samme programmet hver dag?

Hvorfor tar du kre-alkalyn 2 ganger daglig?

Hvorfor tar du bcaa sammen med annen proteinkilde?

Kort oppsummert: Altfor lite fett og karbo.

Ja, trener det samme treningsprogrammet hver dag, da han som satt det opp sa vi skulle utvide det etterhvert.

Det sto bak på pakken at du skulle ha 3 tabs hver dag, så tar en på morningen sammen med frokost, og 2 før trening.

Aner ikke, har egentlig ikke tenkt noe over det, da jeg ikke har så mye peiling.

Hva kan bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, trener det samme treningsprogrammet hver dag, da han som satt det opp sa vi skulle utvide det etterhvert.

Det sto bak på pakken at du skulle ha 3 tabs hver dag, så tar en på morningen sammen med frokost, og 2 før trening.

Aner ikke, har egentlig ikke tenkt noe over det, da jeg ikke har så mye peiling.

Hva kan bli bedre?

fullkropp er bra greier, men programmet har masse rom for forbedring.

Ang kreatin så bør du vurdere å gå over til vanlig monohydrat da dette er det eneste kreatinproduktet som duger, og da holder det med 5 gram (i scoop) hver dag.

Ang kostholdet. Kutt ut bcaa'en. Du får nok proteiner. Og viktigst er at du legger inn litt mer fett i kostholdet. Avokado, en neve mandler, kokosmelk, litt ost, eller smør til steiking. og 1 ss omega-3 om dagen.

For å finne ut hvor mye kcal det er i maten din så finnes det kalkulatorer på nettet. Tror mylog.no er mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etpar spørsmål til dere som er flinke med kosthold der ute :-) har tre allergier som jeg må ta hensyn til, og lurer på om det ser ut som jeg nogen lunde får dekt det meste av næringsstoffer? (mengde etc varierer mye mtp aktivitetsnivå og hvordan dagen er fra dag til dag) og er allergisk mot fisk, skalldyr/sjømat, gluten og melkeprodukter (smør og ost går greit). Er glad i å få meg godt med protein og fett på dagen, holder meg mest mett lenge og øker mer og mer utpå dagen med karbohydratene, spesielt de to siste måltidene. Frokost er som regel 150 gram kylling ca, to egg og noe frukt eller bær. Mellommåltider er som regel nøtter, frukt, ost etc. Lunsj mye av det samme som frokost (kjøtt kan variere: kjøttdeig/karbonadedeig, hvalkjøtt, biff), men med mer mtp karbohydrater. Hvis jeg trener på kvelden blir det gjerne endel ris, grønnsaker, kokosmelk, kjøtt eller lignende. Kveldsmaten består som regel av havregrøt (sover som en baby etterpå :D ) og noe protein, pluss 2 ss tran. Tror da jeg får dekt det meste, men hadde vært fint om noen flinke kunne sett på det :-) har en ganske bra fremgang på trening, og fint energinivå. Trener styrke 4-5 ganger i uken. En kort intervalltrening en sjelden gang....men ikke nevneverdig mye altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

167 cm 67 kg 20 år.

Trener 4-5 ganger i uka.

Utholdenhet: Hver gang. 20-45 min.

Styrke: 1. Bein og rumpe. 2. Armer, skuldere og rygg.

(Øvelsene det går i: Knebøy, beinpress, hip-thrust, markløft, militærpress foran og bak, benkpress, bicpescrul, nedpress, pullups, chins..)

Mål: Bli smalere, strammere og litt mer muskler.

Ligger på rundt 1500 kcal nå i en periode for å først bli litt smalere og deretter øke inntaket og senke utholdenheten.

Frokost: 40 g havregryn med en ss blanding cottage cheese og mager kesam med diverse stevia smakstilsettinger og litt kokosolje.

Med en kopp kaffe og en gulerot.

Lunch: 2 kokte egg med 25 g ost og 3 skiver kalkunfilet pålegg med tomat og agurk.

Mellom: Eple og te

Middag: 150 g kyllingfilet, grønnsaker og litt nøtter.

Mellom: Questbar

Kveld: Eggerøre av 2 egg med en del skiver kalkunfilet pålegg med tomat og agurk.

Og te med litt oppskåret frukt.

Har gått fra 75 kg til 67 kg.

Men vekta stoppet på 68 når jeg begynte å trene skikkelig styrke. :) Og blitt allerede mye mer strammere.

Men tar imot tips!!!!!

Hvordan funket denne dietten på deg? :-) Er i samme situasjon som deg, vil gå ned i fettprosent, og bli mer markert :-) Så tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 20, 167 cm, 60 kg +/-

Frokost: 1 dl havregryn og vann til grøt med 1/2 banan og 1 ts peanøttsmør, melk + kaffe

Lunsj: naturell yoghurt og mager cottage cheese med en neve havregryn, 1 ts peanøttsmør, 1 liten neve nøtter + en questbar

Middag: kjøtt/fisk/fugl + litt ris/søtpotet

Kvelds: samme som lunsj + 1 proteinshake + frukt/lett-kakao og noen never nøtter

Trener 7 dager i uken +/-, styrke og kondisjon. ned i fettprosent.

hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år, 173 cm høy og veier 68 kg. Min BMR er 1555 kcal. (Målt med inbody)

Jeg har nylig gått ned 18 kg, ved å ligge på rundt 1800 kcal om dagen.

Ønsker nå å bygge muskler.

Jeg kan gjerne kvitte meg med et par kilo fett til, men å bygge muskler er absolutt viktigst!

Jeg vil derfor ikke ligge for lavt!

..men heller ikke så høyt at jeg legger på meg noe særlig fett.

Trening:

Fullkroppsprogram 3 ganger pr uke. 45-60 min tung styrke.

Benk, mark, knebøy, skuldre, pull ups, hipthrusts og planke.

Ellers blir det bare noen gåturer i uka. 2-5 turer, alt ettersom jeg får det til, på 40-90 min.

En uke for meg er nå slik:

(Gjennomsnitt siste 3 uker)

Protein 131 gram

Fett 83 gram

Karb 261 gram

Ca. 2300 kcal om dagen.

I( helgene spiser jeg godis, som chips, smågodt og sjokolade.

Dette er regner med i gjennomsnittet.)

Hvis dere vil ha detaljer, så kan jeg poste eksempel på nøyaktig hva jeg spiser, men det blir så langt, så foreløpig nevner jeg bare mine mest brukte matvarer:

Fiberrik knekkebrød

Egg

Banan

Skummet melk

Mager vaniljekesam❤️

Muesli wholegrain knekkebrød

Karbonadedeig

Kyllingfilet

Linser

Laks

Sei

Tomat

Paprika

Gulrot

Brokoli

Løk

Champignon

Hva tror dere? Er dette bra nok?

Bør jeg endre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år, 173 cm høy og veier 68 kg. Min BMR er 1555 kcal. (Målt med inbody)

Jeg har nylig gått ned 18 kg, ved å ligge på rundt 1800 kcal om dagen.

Ønsker nå å bygge muskler.

Jeg kan gjerne kvitte meg med et par kilo fett til, men å bygge muskler er absolutt viktigst!

Jeg vil derfor ikke ligge for lavt!

..men heller ikke så høyt at jeg legger på meg noe særlig fett.

Trening:

Fullkroppsprogram 3 ganger pr uke. 45-60 min tung styrke.

Benk, mark, knebøy, skuldre, pull ups, hipthrusts og planke.

Ellers blir det bare noen gåturer i uka. 2-5 turer, alt ettersom jeg får det til, på 40-90 min.

En uke for meg er nå slik:

(Gjennomsnitt siste 3 uker)

Protein 131 gram

Fett 83 gram

Karb 261 gram

Ca. 2300 kcal om dagen.

I( helgene spiser jeg godis, som chips, smågodt og sjokolade.

Dette er regner med i gjennomsnittet.)

Hvis dere vil ha detaljer, så kan jeg poste eksempel på nøyaktig hva jeg spiser, men det blir så langt, så foreløpig nevner jeg bare mine mest brukte matvarer:

Fiberrik knekkebrød

Egg

Banan

Skummet melk

Mager vaniljekesam❤️

Muesli wholegrain knekkebrød

Karbonadedeig

Kyllingfilet

Linser

Laks

Sei

Tomat

Paprika

Gulrot

Brokoli

Løk

Champignon

Hva tror dere? Er dette bra nok?

Bør jeg endre noe?

Hvor lang tid brukte du på og gå ned de 18 kiloene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid brukte du på og gå ned de 18 kiloene? :)

Startet i september, så det er 5 måneder siden jeg endelig tok meg selv i nakkeskinmet. ;)

Men brukte 4 måneder på å nå -18 kg.

Nå, siste måneden, går det veldig sent, men det er vel fordi fettprosenten er ganske fin nå og jeg konsentrerer meg om muskelbygging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet i september, så det er 5 måneder siden jeg endelig tok meg selv i nakkeskinmet. ;)

Men brukte 4 måneder på å nå -18 kg.

Nå, siste måneden, går det veldig sent, men det er vel fordi fettprosenten er ganske fin nå og jeg konsentrerer meg om muskelbygging. :)

Wow, det er jo kjempe bra! Trente du mye?

Jeg er 173 cm og veier 96 kilo. Jeg har vurdert litt frem og tilbake hvor mange kalorier jeg bør ligge på.. Om jeg skal ligge på ca 1400 eller 1800.. At du klarte -18 kg på 4 mnd på 1800 kalorier er jo veldig motiverendes og høre siden jeg tenkte at med 1800 kcal kom det til og ta kjempe lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er jo kjempe bra! Trente du mye?

Jeg er 173 cm og veier 96 kilo. Jeg har vurdert litt frem og tilbake hvor mange kalorier jeg bør ligge på.. Om jeg skal ligge på ca 1400 eller 1800.. At du klarte -18 kg på 4 mnd på 1800 kalorier er jo veldig motiverendes og høre siden jeg tenkte at med 1800 kcal kom det til og ta kjempe lang tid..

Tusen takk! :)

Jeg vil anbefale deg å ikke ligge for lavt. Jeg startet med å ligge helt nede på 1200-1400 kcal om dagen, men det fant jeg fort ut av for lite. Det var ikke lett å bli mett eller å få nok proteiner. Ikke bra, hvis du vil beholde muskelmassen.

Selv på 1800 kcal mistet jeg muskler, på tross av at jeg trente og gikk mye turer. Ikke så mye da; 1,2 kg i løpet av hele perioden, men veldig irriterende likevel! :(

I ettertid ser jeg at det nok kunne vært unngått om jeg hadde passet bedre på å få nok proteiner og hatt et ordentlig treningsprogram! Det vil faktisk være mitt viktigste tips til deg. Ikke hør på veiledere som vil ha deg i gang med masse isolasjonsøvelser. Jeg må presisere at jeg ikke har noen som helst ekspertise innen trening; er jo ny selv, men det med å trene baseøvelser og tungt, det tørr jeg påstå er "det eneste riktig" hvis man vil bygge mest mulig muskler og/eller gå ned i vekt.

Det som ellers har inspirert meg veldig, er Inbodymålinger!

Anbefaler det, om det er en mulighet der du bor. De er selvfølgelig ikke 100% nøyaktige, men veldig close. (Rundt 97%)

Da får man et fint bilde av hvordan det faktisk ligger ann i kroppen. Hvor mye fett har du? Hvir mye rundt de indre organer? Hvor mye muskler? Jeg fikk faktisk en positiv overraskelse på muskelfronten, siden jeg lå litt over "normalområdet" på hele kroppen. Det var gøy å høre. :) Og så får du et ganske nøyaktig tall på hva din basalforbrenning er. Siden jeg har en del muskler ligger min høyere enn hos en med lite muskler.

Ellers var jo tallene litt kjipe på første måling ;) men jøss så gøy det var å måle på nytt to og fire måneder senere og se fremgangen svart på hvitt! :D

Men for all del; målebåndet er også supert!! Mye viktigere å følge med på det enn på vekta!

Har f.eks gått ned 4,5 cm rundt overarmene, 9 cm rundt hofta og 20 cm rundt midjen. :)

Jeg pleide gå turer hver dag, ofte en mil. Etter 1,5 måneder begynte jeg på helsestudio med litt sirkeltrening, kardio og isolasjonsøvelser. Nå trener jeg 3 ganger fullkroppsprogram med baseøvelser. Dessverre har jeg lite mulighet for tur nå, men tar det når jeg kan.

Off, dette ble veldig langt, ser jeg nå.. Lykke til i alle fall!!! :) :) :)

Bare gled deg til du begynner å se en sunnere versjon av deg selv i speilet! Det føles kjempebra og jeg sender ofte en stooor takk til "mitt gamle meg", som lot meg komme frem. :)

(..og enda lenger fremme, tror jeg en mye mer muskuløs utgave av meg, venter..! :D;) )

PS: bare spør om du lurer på noe. :) Jeg synes bare det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Jeg vil anbefale deg å ikke ligge for lavt. Jeg startet med å ligge helt nede på 1200-1400 kcal om dagen, men det fant jeg fort ut av for lite. Det var ikke lett å bli mett eller å få nok proteiner. Ikke bra, hvis du vil beholde muskelmassen.

Selv på 1800 kcal mistet jeg muskler, på tross av at jeg trente og gikk mye turer. Ikke så mye da; 1,2 kg i løpet av hele perioden, men veldig irriterende likevel! :(

I ettertid ser jeg at det nok kunne vært unngått om jeg hadde passet bedre på å få nok proteiner og hatt et ordentlig treningsprogram! Det vil faktisk være mitt viktigste tips til deg. Ikke hør på veiledere som vil ha deg i gang med masse isolasjonsøvelser. Jeg må presisere at jeg ikke har noen som helst ekspertise innen trening; er jo ny selv, men det med å trene baseøvelser og tungt, det tørr jeg påstå er "det eneste riktig" hvis man vil bygge mest mulig muskler og/eller gå ned i vekt.

Det som ellers har inspirert meg veldig, er Inbodymålinger!

Anbefaler det, om det er en mulighet der du bor. De er selvfølgelig ikke 100% nøyaktige, men veldig close. (Rundt 97%)

Da får man et fint bilde av hvordan det faktisk ligger ann i kroppen. Hvor mye fett har du? Hvir mye rundt de indre organer? Hvor mye muskler? Jeg fikk faktisk en positiv overraskelse på muskelfronten, siden jeg lå litt over "normalområdet" på hele kroppen. Det var gøy å høre. :) Og så får du et ganske nøyaktig tall på hva din basalforbrenning er. Siden jeg har en del muskler ligger min høyere enn hos en med lite muskler.

Ellers var jo tallene litt kjipe på første måling ;) men jøss så gøy det var å måle på nytt to og fire måneder senere og se fremgangen svart på hvitt! :D

Men for all del; målebåndet er også supert!! Mye viktigere å følge med på det enn på vekta!

Har f.eks gått ned 4,5 cm rundt overarmene, 9 cm rundt hofta og 20 cm rundt midjen. :)

Jeg pleide gå turer hver dag, ofte en mil. Etter 1,5 måneder begynte jeg på helsestudio med litt sirkeltrening, kardio og isolasjonsøvelser. Nå trener jeg 3 ganger fullkroppsprogram med baseøvelser. Dessverre har jeg lite mulighet for tur nå, men tar det når jeg kan.

Off, dette ble veldig langt, ser jeg nå.. Lykke til i alle fall!!! :) :) :)

Bare gled deg til du begynner å se en sunnere versjon av deg selv i speilet! Det føles kjempebra og jeg sender ofte en stooor takk til "mitt gamle meg", som lot meg komme frem. :)

(..og enda lenger fremme, tror jeg en mye mer muskuløs utgave av meg, venter..! :D;) )

PS: bare spør om du lurer på noe. :) Jeg synes bare det er gøy!

Tusen takk for tipsene :) Skal ta det til meg.. Da er det bare til og begynne og gå tur og med styrketrening :)

Det blir nok for vanskelig for meg og få til men jeg skal måle meg og ta bilder!

Er med i den "20 kilo til juni" tråden.. Så får vi se hva som skjer :) Du har vert utrolig flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkurat registrert meg på formumet, etter å ha sniklest en liten stund. Jeg er ei treningsglad dame på 34 år, som er 170 cm og ca 65 kg. Jeg har, som de fleste andre her inne, lyst til å gå ned i fettprosent, uten å miste muskler. Jeg er bevisst på hva jeg spiser, og vil karakterisere meg selv som sunn. Jeg synes imidlertid det er litt vanskelig å vite hva som er riktig sammensetning av næringsstoffer for å oppnå ønsket effekt.

Trening: Jeg har trent styrke regelmessig i 6 år. Jeg fikk satt opp et program med baseøvelsene Knebøy, markløft, benkpress, skulderpress, chins og sittende roing. Dette trente jeg to ganger i uka, og hadde framgang lenge. Så stoppet jeg opp, mye på grunn av at jeg gikk ned til en gang i uka i stedet for to, og fordi jeg ikke varierte antall repitisjoner. Så over lengre tid har jeg trent 3x8 reps, og jeg har byttet ut knebøy med beinpress på grunn av prolaps og gjentatte kink i ryggen (skeiv rygg). Markløft gikk også ut av programmet en lang stund på grunn av ryggen, men er tilbake igjen nå. Jeg har også byttet ut chins med nedtrekk på grunn av svakhet i håndleddet som førte til at jeg "feiget ut", og ikke turte å øke.

Nå har jeg gått over til 5x5 reps, og jeg deler opp programmet over tre dager, i stedet for en dag med helkroppsprogram. I tillegg kjører jeg en økt med strikk og push-ups med smalt grep over en periode nå, bare for å se om triceps får kjørt seg litt:)

Jeg er veldig glad i å trene kondis, elsker følelsen etter en joggetur eller en intervalløkt på mølle. Det blir som regel 3-4 cardioøkter i uka (intervall, joggetur, squash).

Mat:

Dette er det vanskelige. Jeg har periodevis registrert maten jeg har spist på sider som f.eks. vektklubb.no, men synes det er vanskelig å stole på meg selv i så måte. En typisk dag kan se slik ut:

Frokost: Den dropper jeg (periodisk faste).

Lunsj: 150g cottage cheese, 25g mandler, litt firkorn, syltetøy uten sukker, et eple eller evt blåbær.

Mellommåltid: Skyr, eller 150g cc med syltetøy.

Middag: 150g laks, kylling, karbonadedeig e.l., masse grønnsakker, litt ris/pasta.

Kvelds: Mager vaniljekesam med bær+ havregryn, eller riskaker, eller to knekkebrød med ost og skinke, omelett med to egg, eller en supersmoothie med avokado, spinat, eple, banan, litt eplejuice, selleri (ett glass med smoothie).

Snacks: Det hender jeg snackser en del gulerøtter, en og annen frukt.. Og det blir litt sjokolade og noen rundstykker og annet godt i helgene. (Passer på å begrense mengdene, og bruker grove kornprodukter, magrere kjøtt osv).

Er dette mye? Setter veldig pris på tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må legge til at jeg HAR gått ned i fettprosent siden jeg tok meg selv i nakken i januar, og har fått kommentarer på det. Vekta har stått så å si stille, så da må jo det bety at jeg gjør noe riktig? ;) Jeg er imidlertid ikke interessert i å tulle med forbrenningen ved å spise for lite, eller ødelegge nedgangen ved å spise feil / for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...