Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Heei, hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg litt tilbakemelding også! Jeg er 18 år, 168 cm og ca. 48-49 kg. Vil øke muskelmassen, og absolutt ikke noe ned i vekt - så trener kun styrke (4-5 dager i uka, der øktene varer fra 45-90 min)

Har sluttet å telle kalorier & veie maten min, så er ikke helt sikker på hvor mange kalorier jeg i gjennomsnitt spiser osv, men passer på å få i meg en del av alle næringsgruppene ihvertfall.

Dette er ca. det jeg vanligvis spiser iløpet av en dag:

Frokost:

ca. 2 dl (80 g) havregryn, 1 eggehvite, 1 ss cottage cheese, ca. 1 scoop proteinpulver og 1 ss peanøttsmør/ litt mandler.

MM:

Drikker som regel aminosyrer på trening og noen ganger en preworkout før + en frukt etter trening.

Lunch:

ca. 200 g cottage cheese (mager somregel) med funsaft, masse nøtter OG peanøttsmør. (ca. 10-15 mandler + 1 ss peanøttsmør)

Middag:

Varierer selvfølgelig, men tre eksempel:

1. Taco av 2 fullkornslefser, 175 g karbonadedeig, grønnsaker, kesam

2. Kylling & grønnsaker stekt i kokosolje, 1/2 pose ris

3. Laks & grønnsakmos

Kvelds:

Ca. 100 g cottage cheese, en blanding av casein & whey-proteinpulver (1-1,5 scoop), kakaopulver, masse nøtter og peanøttsmør (samme mengde som til lunch ca.)

+ noen ganger litt frukt

Tipper det blir ca. 2000-2500 kalorier iløpet av en dag? Noen som har noen formeninger? :lol::X3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heei, hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg litt tilbakemelding også! Jeg er 18 år, 168 cm og ca. 48-49 kg. Vil øke muskelmassen, og absolutt ikke noe ned i vekt - så trener kun styrke (4-5 dager i uka, der øktene varer fra 45-90 min)

Har sluttet å telle kalorier & veie maten min, så er ikke helt sikker på hvor mange kalorier jeg i gjennomsnitt spiser osv, men passer på å få i meg en del av alle næringsgruppene ihvertfall.

Dette er ca. det jeg vanligvis spiser iløpet av en dag:

Frokost:

ca. 2 dl (80 g) havregryn, 1 eggehvite, 1 ss cottage cheese, ca. 1 scoop proteinpulver og 1 ss peanøttsmør/ litt mandler.

MM:

Drikker som regel aminosyrer på trening og noen ganger en preworkout før + en frukt etter trening.

Lunch:

ca. 200 g cottage cheese (mager somregel) med funsaft, masse nøtter OG peanøttsmør. (ca. 10-15 mandler + 1 ss peanøttsmør)

Middag:

Varierer selvfølgelig, men tre eksempel:

1. Taco av 2 fullkornslefser, 175 g karbonadedeig, grønnsaker, kesam

2. Kylling & grønnsaker stekt i kokosolje, 1/2 pose ris

3. Laks & grønnsakmos

Kvelds:

Ca. 100 g cottage cheese, en blanding av casein & whey-proteinpulver (1-1,5 scoop), kakaopulver, masse nøtter og peanøttsmør (samme mengde som til lunch ca.)

+ noen ganger litt frukt

Tipper det blir ca. 2000-2500 kalorier iløpet av en dag? Noen som har noen formeninger? :lol::X3:

Du skal opp i vekt så hvorfor spiser du ikke bare hele egget til frokost????

Mager cottage cheese, WHY??? ikke spis magre produkter, du trenger kalorier for og bygge muskler og øke i vekt!

Du kunne gjerne ha prøvd og spise 2800 kalorier og til og med 3000++

Er like høy som deg og veide 42kg en gang i tiden pga tarmsykdom, spiste over 4000 og trente SS, gikk opp i vekt og bygde muskler, så ville anbefale deg og spise mere kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jente 25 år.

Jeg har loggført enkelte dager, og tror jeg gjennomsnittlig har spist ca. 2300 kcal de siste ukene. Jeg har lagt på meg og økt i styrke. Jeg er 170 høy og veier nå 63 kg. Nå ønsker jeg å legge meg på vedlikehold en periode, og lurer da på hva det er fornuftig å legge seg på? Jeg trener styrke 5 dager i uka, går turer i skogen og ellers er arbeidsdagen varierende. Ikke fryktelig aktive.

Målet på sikt er å bygge muskler, og reduserer fettprosenten! Jeg linker til loggboka:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sørlandspiga-loggfører.29615/page-11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jente på 24 år, 170cm og 58kg.

Trener 2-split (overkropp/underkropp), 4 økter i uka.

Jeg vil spise normalt (ikke diett) og sunt.

Frokost: havregrøt av ca. 60g havregryn, vann, 40g proteinpulver, en skje peanøttsmør + et glass skummet melk.

Lunsj: 2-3 knekkebrød med ost, skinke og 1-2 egg / 2 skiver rugbrød med samme som ved knekkebrød / en boks mager vanilje kesam og noe frukt / middagsrester

Middag: en porsjon kjøtt/fisk/fugl med grønnsaker og potet/pasta/ris (noen ganger hjemmelaget saus)

Kvelds: hvis sulten, knekkebrød med ost og skinke eller frukt

Etter trening: 1 scoop proteinpulver og 1 frukt

Tilsetter også en neve nøtter til måltider hvor det ikke er annen fettkilde.

Spiser litt smågodt eller noe salt snacks og 1-2 glass cola zero en dag i helgene.

Jeg vil ikke ha for stort fokus på veiing av mat, spiser til jeg er mett og prøver å lytte til kroppen.

Ser dette greit og nok ut?

Jeg vil ned i fettprosent, bli sterkere og bygge muskler, men er nybegynner så jeg vil ikke starte for hardt. IKKE ned i vekt.

Vet heller ikke hvordan jeg tagger brukere for å oppsøke hjelp, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Har endelig kommet i gang med trening og forsøker å gjøre en helomvending på kostholdet. Men kunne trengt noen tips da jeg ikke har så mye peiling.

Er mann på 27 år, 1.80cm og 90kg. Jogger 4km 4-5 ganger i uken og kostholdet (siste uke) ser slik ut:

06:30 Frokost:

God morgen yogurt + kaffe

09:00 Mellom:

Banan

Wasa knekkebrød m/cream cheese eller en anna type

Kaffe

11:00 Lunch:

Baguett type fin med ost, skinke og grønt

Appelsinjuice

13:00 Mellom:

Banan

Wasa knekkebrød

Trening (jogge) 30min-1time

17:00 Middag:

1.Kyllingfilet m/ wok

2.Kyllingfilet m/ris og grønt

3.Fiskekake type 80% m/poteter og gulrøtter

4. (I Helgen kan det hende jeg unner meg en biff eller hjemmelagdet hamburger)

Vann eller Cola zero

19:00 Mellom:

Eple/banan

21:00 Kvelds:

Knekkebrød med kalkun eller kyllingfilet og grønt

Vann eller Cola zero

Målet er å gå ned noen kilo (10) først og bygge muskler etterhvert. Har ikke peiling på hvor mange kcal, protein eller fett måltidene inneholder, men regner med det er innafor 2000 kcal?

Noen som ser hva jeg eventuelt kan forbedre ihht. dietten over for å effektivisere vektreduksjon?

Takknemlig for alle tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alder : 22

Høyde: 167cm

Nåværende vekt: 66,7kg

Jeg ønsker å komme meg ned på ca 62-63kg uten å miste for mye muskelmasse, da jeg trener styrkeløft.

Foreløpig spiser jeg dette i løpet av en dag:

1700kcal

65g fett

115g karbohydrater

163g protein (ca2,5g per kg kroppsvekt)

Matvarer:

Kylling

Karbonadedeig

Fisk

Potet

Søtptet

Basmatiris

Grønnsaker

Kokosmelk

Kokosolje

Nøtter

CC

Da jeg ikke har så mye kunnskap om dette selv, lurer jeg på hvordan dette ser ut? burde jeg spise mer/mindre, og av hva? :-)

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er en jente på 175 cm og veier rundt om 57 kg. Trener styrke ca. 4 dager i uken men er ellers ganske aktiv!

Frokost: 3 egg

Lunsj: 7 knekkebrød/3 brødskiver med magert pålegg + 2 frukt eller 1 liten avokado

Mellommåltid: 2 frukt

Middag: Følger 1/3 tallerkenen med karbohydrater, kjøtt og grønnsaker

Etter trening: 2 skiver brød / 1 skive brød + eggehviteomelett

Kveldsmat: 300 gr cottage Cheese og syltetøy + 3-4 frukt og bær + 4-5 riskaker

Dette blir rundt om 2300-400 kcal til sammen! Spiser kanskje for mye sukker fra frukt? Er det dumt når en prøver å øke muskelmassen? Altså, om overskuddet en ligger i heller går til å lagre fett enn å bygge muskler? Tusen takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder : 22

Høyde: 167cm

Nåværende vekt: 66,7kg

Jeg ønsker å komme meg ned på ca 62-63kg uten å miste for mye muskelmasse, da jeg trener styrkeløft.

Foreløpig spiser jeg dette i løpet av en dag:

1700kcal

65g fett

115g karbohydrater

163g protein (ca2,5g per kg kroppsvekt)

Matvarer:

Kylling

Karbonadedeig

Fisk

Potet

Søtptet

Basmatiris

Grønnsaker

Kokosmelk

Kokosolje

Nøtter

CC

Da jeg ikke har så mye kunnskap om dette selv, lurer jeg på hvordan dette ser ut? burde jeg spise mer/mindre, og av hva? :)

På forhånd, takk.

Hvor lenge har du spist slik for å gå ned i vekt?

Hvordan har vektnedgangen vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en jente på 175 cm og veier rundt om 57 kg. Trener styrke ca. 4 dager i uken men er ellers ganske aktiv!

Frokost: 3 egg

Lunsj: 7 knekkebrød/3 brødskiver med magert pålegg + 2 frukt eller 1 liten avokado

Mellommåltid: 2 frukt

Middag: Følger 1/3 tallerkenen med karbohydrater, kjøtt og grønnsaker

Etter trening: 2 skiver brød / 1 skive brød + eggehviteomelett

Kveldsmat: 300 gr cottage Cheese og syltetøy + 3-4 frukt og bær + 4-5 riskaker

Dette blir rundt om 2300-400 kcal til sammen! Spiser kanskje for mye sukker fra frukt? Er det dumt når en prøver å øke muskelmassen? Altså, om overskuddet en ligger i heller går til å lagre fett enn å bygge muskler? Tusen takk for svar på forhånd!

Hvis du vil øke muskelmassen (og forbrenningen..)* kan du trygt spise noen hundre kalorier til

*teoretisk sett ligger du i kaloriunderskudd, og ved mye aktivitet vil du ikke kunne legge på deg muskelmasse uansett da kroppen ikke har noe å hente overskuddet sitt fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har endelig kommet i gang med trening og forsøker å gjøre en helomvending på kostholdet. Men kunne trengt noen tips da jeg ikke har så mye peiling.

Er mann på 27 år, 1.80cm og 90kg. Jogger 4km 4-5 ganger i uken og kostholdet (siste uke) ser slik ut:

Målet er å gå ned noen kilo (10) først og bygge muskler etterhvert. Har ikke peiling på hvor mange kcal, protein eller fett måltidene inneholder, men regner med det er innafor 2000 kcal?

Noen som ser hva jeg eventuelt kan forbedre ihht. dietten over for å effektivisere vektreduksjon?

Takknemlig for alle tips!!!

Hei!

Umiddelbare endringer

06:30 Frokost:

Cottage cheese + en neve nøtter/bær + kaffe

09:00 Mellom:

Banan

2 egg + knekkebrød

Kaffe

11:00 Lunch:

ost, skinke + knekkebrød (eller grønnsaker/salat + egg)

Appelsinjuice

13:00 Mellom:

Banan

En skyr + neve nøtter

Trening (jogge) 30min-1time

17:00 Middag:

1.Kyllingfilet m/ wok

2.Kyllingfilet m/ris og grønt

3.Fiskekake type 80% m/poteter og gulrøtter

4. (I Helgen kan det hende jeg unner meg en biff eller hjemmelagdet hamburger)

Vann eller Cola zero

19:00 Mellom:

Eple/banan + en neve nøtter

21:00 Kvelds:

Knekkebrød med kalkun eller kyllingfilet og grønt

Vann eller Cola zero

Ellers ville jeg heller økt hverdagsaktiviteten, gått noe turer samt tatt turen inn på styrkerommet et par dagen enn å jogge :)

Jogging er verken lav eller høyintensitet, det er belastende på ledd da en "faller kontrollert fremover"(veldig avhengig av person til person - og jeg vet absolutt ingenting om din joggestil, men har en lite erfaring med styrketrening/støttemuskualtur faller de fleste innenfor denne kategorien at jogging gjør mer vondt enn godt)..

Veldig vanskelig å vite hvor mange kalorier dette er, men teoretisk sett kan du vedlikeholde vekten din på 4000kcal. Mao blir dette veldig generelle råd..

..ellers ville jeg tatt hensyn til livsstil(stressfaktorer, familie, jobb osvosv) døgnrytme, evt hormonbalanse, fungerende/ikke-fungerende metabolisme (som følge av livsstil+kosthold+døgnrytme over tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 24 år, 170cm og 58kg.

Trener 2-split (overkropp/underkropp), 4 økter i uka.

Jeg vil spise normalt (ikke diett) og sunt.

Frokost: havregrøt av ca. 60g havregryn, vann, 40g proteinpulver, en skje peanøttsmør + et glass skummet melk.

Lunsj: 2-3 knekkebrød med ost, skinke og 1-2 egg / 2 skiver rugbrød med samme som ved knekkebrød / en boks mager vanilje kesam og noe frukt / middagsrester

Middag: en porsjon kjøtt/fisk/fugl med grønnsaker og potet/pasta/ris (noen ganger hjemmelaget saus)

Kvelds: hvis sulten, knekkebrød med ost og skinke eller frukt

Etter trening: 1 scoop proteinpulver og 1 frukt

Tilsetter også en neve nøtter til måltider hvor det ikke er annen fettkilde.

Spiser litt smågodt eller noe salt snacks og 1-2 glass cola zero en dag i helgene.

Jeg vil ikke ha for stort fokus på veiing av mat, spiser til jeg er mett og prøver å lytte til kroppen.

Ser dette greit og nok ut?

Jeg vil ned i fettprosent, bli sterkere og bygge muskler, men er nybegynner så jeg vil ikke starte for hardt. IKKE ned i vekt.

Vet heller ikke hvordan jeg tagger brukere for å oppsøke hjelp, hehe..

Ren gjetning på mengder - men kom frem til 150g protein, 135g karb, 55g fett og 1635kcal

Mao ligger du på et ganske hardt underskudd i ukene og naturlig nok får et søt+saltsug/craving om mer "mat" innimellom.

Lytter du til kroppen din, som nå er vant til å vedlikeholde vekten på 1600kcal, når du potensielt kunne spist nesten det dobbelte så vil du fortsette og vedlikeholde formen din.

Jeg forstår din "motstand" mot å gå på diett, men det er jo tross alt ikke det - vil en ha andre resultater enn en selv har klart å skape må en gjøre en endring - og da krever det litt arbeid, det kommer man dessverre ikke utenom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil øke muskelmassen (og forbrenningen..)* kan du trygt spise noen hundre kalorier til

*teoretisk sett ligger du i kaloriunderskudd, og ved mye aktivitet vil du ikke kunne legge på deg muskelmasse uansett da kroppen ikke har noe å hente overskuddet sitt fra

Ja, jeg spiste litt mer før (2500-600 kcal) men jeg føler at jeg har fått litt mer fett på magen? Gikk opp ca 0,5 - 1 cm rundt midjen... Har alltid spist mye frukt, men ikke vært i overskudd tidligere... Burde jeg kutte ut frukten eller hvertfall prøve 1 uke eller 2 uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spiste litt mer før (2500-600 kcal) men jeg føler at jeg har fått litt mer fett på magen? Gikk opp ca 0,5 - 1 cm rundt midjen... Har alltid spist mye frukt, men ikke vært i overskudd tidligere... Burde jeg kutte ut frukten eller hvertfall prøve 1 uke eller 2 uten?

Hvor lenge lå du på 2600kcal? hvorfor kuttet du ned? jeg vil ikke tro frukten gjør utslag - men du har potensiale på å øke kvaliteten på kostholdet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey :) Har akkurat begynt å trene og lurte på om folk hadde noen tips, har prøvd å legge opp mat planen min slik:

Frokost:

Havregryn

Lunsj:

1-2 brødskiver med ost eller kjøttpålegg

Mellommåltid:

Frukt

Middag:

Kjøtt/fisk/salat/pasta/ris

Kveldsmat:

1-2 brødskiver med ost eller kjøttpålegg

Jeg er veeeldig nybegynner på dette, så trenger sårt hjelp. Meningen er å gå ned i vekt, men samtidig øke styrken forsiktig. Lurer litt på hva man bør spise før og etter trening, samt de dagene man ikke trener. Har lagt opp til 1times økt tre ganger i uken på treningssenter. (mandag, onsdag, fredag) Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men hvis noen vil snakke om det så hadde det vært fint om noen kunne sent meg en mld i innboksen :) Gjerne spørr meg om andre ting som jeg har ikke har tenkt på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år, 181cm høy og veier 66kg, vil gjerne bikke 70-72kg

Vil gjerne gå opp i vekt, men uten å legge på meg så altfor mye fett!

trener styrke 5 ganger i uken (to dager lett), har også noen økter på skolen (siden jeg går faglærer i kroppsøving og idrett, så blir fort en 8 økter om uken)

M1 80g havregryn, 3dl melk, 1 banan

M2 3 skiver, 145g eggerøre

M3 185g tunfisk, 150g ris

etter trening 50g whey-80 1 banan

M4 200g kylling/laks 2,5 dl fullkornspasta eller 500g grønt/wok

M5 3 skiver med peanøttsmør

Cirka er det vel: Karb 305g Protein: 204g Fett: 70g

Er det mulig å gå opp i vekt uten å legge på seg så altfor mye fett rundt magen og brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å gå opp i vekt uten å legge på seg så altfor mye fett rundt magen og brystet?

Så lenge du får i deg nok proteiner (som du gjør) og trener, så er det hovedsaklig størrelsen på overskuddet som bestemmer andelen fett. Om du vil lean bulke, legg deg på 2-300 kcal i overskudd. Hvor fettet legger seg virker å være hovedsaklig genetisk betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tar gjerne imot litt hjelp jeg også. Klarer jo ikke å finne ut om man skal spise mere, mindre, clean el hva som er greia for å gå ned i fettprosent.Tallet på vekten er ikke så viktig egentlig. Har en skade i hånden så kan ikke løfte så tungt enda, men det kommer seg etter hvert. Så nå er fokus på å kicke fettet og så kan jeg tenke på å bli stærkere når grepet er 100%. Har levd litt etter prinsippet spis snop/digg i moderasjon de siste mnd etter skade og lite trening. Resultatet ble 1-2 kg økning i fett..buhu Så nå er det sukkerstopp, men kan da unne meg litt godt i helgene :).

25 år

168 cm

75 kg

Kontorjobb

Trening 4-5 ganger i uka.

2 harde styrkeøkter 1 PT session spinn/sal/intervall el lignende for cardio

1scoop proteinpulver m vann el melk på styrkedager

Frokost

1 skyr /yoghurt naturell el lignende med blåbær og litt mandler

1 kaffe m melk el te.

Vann

(ikke no frokost menneske og blir altid sulten i 10 tiden med eller uten frokost)

Mellommåltid 1 frukt (litt druer, eple,pære el)

Lunch Masse grønn salat med typisk topping (agurk,tomat,paprika,løk) litt mais, soltørka tomat i olie og 2-3 oliven og sylteagurk. Kjøtt/fisk/fetaost /kjøttpålegg /egg Kansje litt linser eller couscous. Noen ganger litt av alt (kantina avgjør)

Mellommåltid frukt eller litt nøtter – noen ganger begge deler J

Gjerne litt nøtter/cc før trening

Middag – så mye salat/grønnsaker jeg kan spise og 150-200 g kjøtt el fisk hvis salat er det couscous som tilbehør.

Kvelds – frukt/cc/skyr gulrot el.

Drikker mye vann, litt pepsi max og te/kaffe i løpet av dagen

Ligger vel på ca 1500-1800 kcal (tror jeg) ila dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot litt hjelp jeg også. Klarer jo ikke å finne ut om man skal spise mere, mindre, clean el hva som er greia for å gå ned i fettprosent.Tallet på vekten er ikke så viktig egentlig. Har en skade i hånden så kan ikke løfte så tungt enda, men det kommer seg etter hvert. Så nå er fokus på å kicke fettet og så kan jeg tenke på å bli stærkere når grepet er 100%. Har levd litt etter prinsippet spis snop/digg i moderasjon de siste mnd etter skade og lite trening. Resultatet ble 1-2 kg økning i fett..buhu Så nå er det sukkerstopp, men kan da unne meg litt godt i helgene :).

25 år

168 cm

75 kg

Kontorjobb

Trening 4-5 ganger i uka.

2 harde styrkeøkter 1 PT session spinn/sal/intervall el lignende for cardio

1scoop proteinpulver m vann el melk på styrkedager

Frokost

1 skyr /yoghurt naturell el lignende med blåbær og litt mandler

1 kaffe m melk el te.

Vann

(ikke no frokost menneske og blir altid sulten i 10 tiden med eller uten frokost)

Mellommåltid 1 frukt (litt druer, eple,pære el)

Lunch Masse grønn salat med typisk topping (agurk,tomat,paprika,løk) litt mais, soltørka tomat i olie og 2-3 oliven og sylteagurk. Kjøtt/fisk/fetaost /kjøttpålegg /egg Kansje litt linser eller couscous. Noen ganger litt av alt (kantina avgjør)

Mellommåltid frukt eller litt nøtter – noen ganger begge deler J

Gjerne litt nøtter/cc før trening

Middag – så mye salat/grønnsaker jeg kan spise og 150-200 g kjøtt el fisk hvis salat er det couscous som tilbehør.

Kvelds – frukt/cc/skyr gulrot el.

Drikker mye vann, litt pepsi max og te/kaffe i løpet av dagen

Ligger vel på ca 1500-1800 kcal (tror jeg) ila dagen

Sånn først og fremst så spiser du heller litt for lite til at kroppen har en grunn for å frigjøre energilagrene dine.

Søtsug? søvnkvalitet? fryser/kald på hender/føtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn først og fremst så spiser du heller litt for lite til at kroppen har en grunn for å frigjøre energilagrene dine.

Søtsug? søvnkvalitet? fryser/kald på hender/føtter?

Veldig kald på hender og føtter og fryser lett. Men det har jeg egentlig altid gjort. Søtsug på kvelden, men da spiser jeg heller litt ekstra yoghurt/nøtter el. Spiser meg altid veldig mett i grønt så hvordan jeg skal få spist mere etter lunch vet jeg ikke helt. Middag er forresten mellom 7-9 på kvelden avhengig av ha jeg har gjort på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...