Jump to content

Misina

Members
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

  1. Joda, det er bare hele begrepet pappakropp som er så tullete.
  2. Selvfølgelig er det ikke greit å la kroppen forfalle, og bruke graviditeten som en unnskyldning. Men det er forskjell på å la kroppen forfalle og det å innse at man aldri vil få sixpack, med mindre det gjøres kirurgisk. Jeg har veid 58 kg med mine 170 cm, vært veltrent og sunn, men fremdeles ikke hatt flat og stram mage. Nå skal det sies at jeg ble gravid i ung alder, før kroppen var ferdigvokst, men jeg er uansett enig med meg selv i at mammakroppen fortjener å hylles. Men hva man legger i mammakropp derimot, det kan man kanskje være uenig om. Jeg synes i alle fall ikke at det begrepet er synonymt med forfall.
  3. Poenget mitt er at det er livsstilen som er attraktiv, ikke nødvendigvis kroppen. Tror ganske mange menn i 40-åra får en liten pondus selv om de er aktive og forholdsvis sunne. Det er ikke ensbetydende med fedme vel. Og legg merke til adjektivene "diger" og "liten".
  4. Nå skal jeg være litt kjedelig og påpeke det åpenbare (som det overrasker meg at ingen flere har påpekt). En mammakropp blir en mammakropp først og fremst fordi kroppen har vært igjennom en påkjenning og en endring, som gjør at den for noen aldri kan bli som før. Det være seg strekkmerker, hengepupper, løshud og sprengt bukvegg. Så dermed er det litt mer mening i å hylle mammakroppen, som kommer av at man har "ofret" seg for å bære fram et avkom. Det kan ingen pappa verken skilte med eller skylde på. Når det gjelder tidsklemma i tiden etterpå, så er jeg enig i at vi stiller likt. Selv kan jeg trene så mye som fysisk mulig, være ekstremt nøye med kosthold, men likevel aldri se "perfekt" ut. I så fall må jeg legge meg under kniven. Så når jeg sier ja til hylling av mammakroppen, så er det fordi man skal få lov til å føle seg sexy selv om man bærer synlige bevis på at det er nettopp en mammakropp. Hylling av pappakroppen? Not so much. Og så må jeg for ordens skyld legge til at jeg er svært lite kroppsfiksert på andres vegne. Men hvis en kar har en diger pondus fordi han tilbringer all fritid på sofaen, så er det veldig lite attraktivt. Har han en liten mage fordi han unner seg litt øl til kampen, sjokkis til filmen og pizza på fredagskvelden, men ellers er sporty og aktiv, ja, da har det virkelig ikke så mye å si.
  5. Hm. Synes det ser ut som helkroppsprogram jeg da? Du trener jo både over- og underkropp begge dagene, og både små og store muskelgrupper? Men jeg er ingen ekspert, så det er fullt mulig jeg tar feil.
  6. Hehe, ja, jeg vet at det er juks, det var bare et forsøk på å beskrive hvor sterk / svak jeg er. Tar negative innimellom, men jeg må ta meg sammen og få litt mer system på det. Tror nok det hjelper på motivasjonen å gå til anskaffelse av strikk også.
  7. Jeg har vært veldig nære å klare en chins, men nå har den øvelsen ligget brakk en stund. Jeg er ikke så veldig glad i det apparatet med hjelpevekt.. Men med en liten knekk i albuen er det ikke noe problem å få det til uten hjelpevekt, men det føles neste umulig fra hengende posisjon.
  8. Takk for svar. Sånn med det samme; Hvis man skal investere i ETT strikk (det finnes jo så mange forskjellige), hvilken type burde man gå for da? Den med middels motstand?
  9. Må også få sagt at jeg har spekulert på hvorfor jeg er så himla svak i beina sammenlignet med overkropp.. Men det er vel nærliggende å tenke at det har sammenheng med løpingen. Samtidig har jeg smale hofter, liten rumpe og slanke lår, men forholdsvis brede skuldre og generelt mer volum på overkropp. Alt henger vel sammen.
  10. Ja, jeg har et pull-upstativ hengende i dørkarmen hjemme (som sønnen bruker); jeg kunne jo ha brynt meg litt på det... Spørs om jeg må gå til innkjøp av strikk da, for jeg klarer ikke en eneste pull-up hvis jeg starter hengende.. Har trent i apparat med hjelpevekt tidligere, men det skal visst ikke være så smart, har jeg hørt. Men pushups og bulgarsk utfall kjenner jeg jo at fungerer, så det kunne jo vært en ide å supplere med. Jeg får gruble litt på dette, men setter veldig pris på innspill. Kjedelig å trene såpass mye og samtidig kjenne at man mangler energi og framgang på trening.
  11. Takk for innspill! Har det noe for seg å la den tredje styrkeøkta være kroppsvektøvelser, eller er det bare bortkastet? Det gjør det i alle fall lettere å gjennomføre.. Det tar sånn tid når man må på treningsstudio, og det krever at noen er hjemme med ungene. Kroppsvektøvelser kan jeg jo gjøre hjemme.. Da blir det i så fall tre styrkeøkter og to løpeøkter. Intervalltreningen gjør jeg fordi jeg vet det er bra for meg, langkjøringen gjør jeg fordi jeg elsker det!
  12. Hm.... Men er ikke det litt hvis man tenker på utseende? Altså hvis man ønsker en strammere og finere kropp, så må man trene mer styrke. Men hva med helsa da? Det kan vel umulig være best for kroppen å bare trene styrke? Hjertepumpa trenger vel å utfordres også? Og vi trenger vel litt kondis i en travel hverdag? Jo, jeg vil bli stram og fin og få større rumpe; for all del. Men jeg skal bli gammel i denne kroppen også. Kanskje det hadde vært bedre med to faste styrkeøkter, en intervall og en langkjøring, og heller droppa den tredje løpeturen?...
  13. Jeg regner ikke så mye på det sånn til vanlig, men i følge MyFitnessPal, så ligger jeg vel sånn ca på 40 % karbohydrater, 30 % fett og 30% proteiner på en vanlig dag.
  14. Hmm.. Burde jeg ikke gått ned i vekt da? Eller så er svaret at jeg spiser for mye i helgene og for lite til hverdags, slik at jeg får lite energi på trening, men overskudd av kalorier i helgene som hindrer vektnedgang.. Æsj, er det så enkelt altså.. Hadde håpet å slippe å justere ned inntaket i helgene. Altså, jeg spiser ikke så sykt mye da heller, men det blir en del sjokolade, og litt øl og vin...
×
×
  • Create New...