Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Hei. Jente 20, 167 cm 60 + kg (ca)

Ønsker å redusere fettprosenten. Trener 7 dager i uken (både kondisjon og styrke)

Mat i dag (feks, vanlig dag)

Frokost: 1 dobbel yoplait med 2 never havregryn, en halv banan, liten neve nøttemiks og noen skjeer mager cc og mager kesam + 1 gl skummet melk + kaffe

Lunsj: 1 ekstra grovt rundstykke med skinke og salat

ET: 1 banan

Middag: 1 stor kyllingfilet, masse grønnsaker og egg

Kvelds: 2 speltlomper og et knekkebrød med skinke og lettost og makrell i tomat, 1 proteinshake med 30 gram pulver + skummet melk

Snacks: 1 eple, mandarin og banan.

ER DETTE OK?

Du har spurt før. flere ganger. Nei, det er ikke nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Håper på litt feedback på kosthold og trening!

Trener for tiden Starting Strength, med pendlay roing istedenfor power clean. Har ikke noe eksakte tall forran meg, men har nettopp begynt så kan ikke brife med noen helt store nr. 50kg knebøy, 40kg markløft, 25,5 kg benkpress, 20kg skulderpress og 40kg pendlay.

Jeg er jente, veier 60kg og er 167 cm. Det eneste jeg vil er å bygge grunnstyrke.

Dette spiser jeg:

Før frokost: Hvetegress og opti green shot.

Frokost: 2 egg, 40g havregryn, 50g muscle tropoin og en ss selolje.

Lunsj: Kalkunfilet (en stor del, ca 200g rå vekt), sellerirot og blomkål mos.

Før trening: BCAA

Etter trening: 50g tropoin og 3 riskaker.

Middag: Varierer mye, men enten noe kjøtt/fisk og grønnsaker. Lager en stor porsjon av noe på søndag for å ha på "stress" dager i løp av uka. Ukas stress mat: Chilli con carne, oppskrift fra Kristine Weber. Pleier å og ha med potet eller søtpotet.

Jeg spiser sjelden kveldsmat, spiser middag sånn i seks tiden. Utenom styrketrening tre dager i uka driver jeg med litt yoga hjemme på stuegulvet og prøver å få til en times gåttur om dagen.

Noe sier meg at jeg må spise mer, men er redd for å spise feil og bare legge på meg fett :(

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper på litt feedback på kosthold og trening!

Trener for tiden Starting Strength, med pendlay roing istedenfor power clean. Har ikke noe eksakte tall forran meg, men har nettopp begynt så kan ikke brife med noen helt store nr. 50kg knebøy, 40kg markløft, 25,5 kg benkpress, 20kg skulderpress og 40kg pendlay.

Jeg er jente, veier 60kg og er 167 cm. Det eneste jeg vil er å bygge grunnstyrke.

Dette spiser jeg:

Før frokost: Hvetegress og opti green shot.

Frokost: 2 egg, 40g havregryn, 50g muscle tropoin og en ss selolje.

Lunsj: Kalkunfilet (en stor del, ca 200g rå vekt), sellerirot og blomkål mos.

Før trening: BCAA

Etter trening: 50g tropoin og 3 riskaker.

Middag: Varierer mye, men enten noe kjøtt/fisk og grønnsaker. Lager en stor porsjon av noe på søndag for å ha på "stress" dager i løp av uka. Ukas stress mat: Chilli con carne, oppskrift fra Kristine Weber. Pleier å og ha med potet eller søtpotet.

Jeg spiser sjelden kveldsmat, spiser middag sånn i seks tiden. Utenom styrketrening tre dager i uka driver jeg med litt yoga hjemme på stuegulvet og prøver å få til en times gåttur om dagen.

Noe sier meg at jeg må spise mer, men er redd for å spise feil og bare legge på meg fett :(

Kan noen hjelpe?

Vel, hvordan går det med programmet? klarer du å øke vektene i det tempoet du skal? eller er du konstant sliten, slapp og utkjørt?

husk at kroppen trenger energi for å bygge muskler, så å spise godt skal du ikke være redd for:) jeg ville kanskje anbefalt en 23-2500 kcal, for å gi nok futt til både trening, gåtur, yoga og livet ellers:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvordan går det med programmet? klarer du å øke vektene i det tempoet du skal? eller er du konstant sliten, slapp og utkjørt?

husk at kroppen trenger energi for å bygge muskler, så å spise godt skal du ikke være redd for:) jeg ville kanskje anbefalt en 23-2500 kcal, for å gi nok futt til både trening, gåtur, yoga og livet ellers:)

Har mye overskudd til trening, så det er ikke noe problem, skiftet ut havregrøten med en omelett på morgen istedenfor, siden det metter bedre. Merker veldig fort hvis jeg har spist for lite, da blir jeg alltid småsulten akkurat når jeg har lagt meg! Slitsomt.

Skal prøve å logge maten litt igjen neste uke, bare for å se at jeg spiser nok, supplerer med te med kokosfett og melk i løp av dagen, bare for å prøve å nå nok kcal. :) Plutselig er det en dårlig ting å være sulten, liksom. Crazy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, starter med å si noen ord om meg selv og mine mål. Jeg er en ung mann på 24 år. Jeg veier 105 kg, 189 cm høy. Har trent en del år, men kun sånn ikke for seriøs "kompistrening". Dette har jeg gjort noe med og funnet meg en treningspartner som har en viss seriøsitet. ble arbeidsledig rett før jul og denne dødtiden har jeg tenkt til å bruke godt. Er begynt med Thomas Fjeldbergs X-size program. Trener i tillegg kardio på ons og lør som er fridager fra styrketreninga.

Målet mitt med treningen er todelt eller er i to faser. Først vil jeg ned i fettprosent og få kroppen "lettere" som igjen vil føre til at hverdagen min blir bedre da jeg bærer litt for mye fett. Når jeg er der vil jeg begynne å fokusere på å bygge muskler samtidig som jeg holder meg slank og smidig. Har funnet en kost jeg trives med nå og som er enkel å få til i hverdagen. Alt er logget her http://mylog.no/user/10143/diary/ i tillegg tar jeg jeg mineraler og 5 g selolje per dag utenom. Er jeg på rett spor? spiser jeg feil mat? Er det noe jeg spiser for mye/lite, fordeling fett/prot/karbs. Spist sånn i tre uker nå og aldri følt meg sunnere og med energi på trening. Men er det som skal til for å gå ned i fettprosent og samtidig beholde/byggelitt muskler under diett?

Takker for alle svar!

Om jeg var deg ville ville jeg nok tatt det ene før det andre - altså holde samme kilo på vektene en stund mens du er i kaloriunderskudd, og når fettprosenten er nogenlunde senket øke vektene og ligge i overskudd på maten:)

(jeg tror det er en enklere måte enn å øke muskelmasse og senke fettprosent samtidig, så om du har tid til det vil jeg anbefale å gjøre det på den måten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg er en jente på 21, 168 cm og 95 kg. Veide 69 for ca 3 år siden og har plutselig rast opp i vekt. Grunnen er vel at jeg slutta å trene, var treningsnarkoman før men mista motivasjonen, og vekta bare økte og økte.. så nå er jeg kraftig overvektig, og vil gjerne ned i vekt og bli som før igjen, ingen av buksene passer lenger.....Er student, har ikke råd til treningsstudio og sitter for det meste på rompa hele dagen..

Har bestemt meg for å følge PSMF dietten, i og med at jeg er såpass overvektig skal det nok gå bra.

Startet i idag og kostholdsplanen ser slik ut:

Frokost:

200 g kyllingfile + 150 g grønsaker

Lunch:

150 g kjøttdeig + 150 g grønsaker

Middag:

200 g kyllingfile\kjøttdeig\fisk + 150 g grønsaker.

Jeg spiser ikke noe spesielt til mellommåltider, men rester fra enten frokosten, lunchen eller middagen. Klarer ikke å få i meg så mye kjøtt da jeg er hard core grønsakselsker :p

Ellers har jeg kuttet ut sukker helt, er ellers helt frisk, tar i tillegg til maten b vitaminer,omega 3, kelpasan, levaxin, jern og levaxin tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er en jente på 21, 168 cm og 95 kg. Veide 69 for ca 3 år siden og har plutselig rast opp i vekt. Grunnen er vel at jeg slutta å trene, var treningsnarkoman før men mista motivasjonen, og vekta bare økte og økte.. så nå er jeg kraftig overvektig, og vil gjerne ned i vekt og bli som før igjen, ingen av buksene passer lenger.....Er student, har ikke råd til treningsstudio og sitter for det meste på rompa hele dagen..

Har bestemt meg for å følge PSMF dietten, i og med at jeg er såpass overvektig skal det nok gå bra.

Startet i idag og kostholdsplanen ser slik ut:

Frokost:

200 g kyllingfile + 150 g grønsaker

Lunch:

150 g kjøttdeig + 150 g grønsaker

Middag:

200 g kyllingfile\kjøttdeig\fisk + 150 g grønsaker.

Jeg spiser ikke noe spesielt til mellommåltider, men rester fra enten frokosten, lunchen eller middagen. Klarer ikke å få i meg så mye kjøtt da jeg er hard core grønsakselsker :p

Ellers har jeg kuttet ut sukker helt, er ellers helt frisk, tar i tillegg til maten b vitaminer,omega 3, kelpasan, levaxin, jern og levaxin tilskudd.

Spiser du dette hver dag? Jeg syns du spiser veldig ensidig, og du kommer nok til å få næringsmangler dersom du skal spise kylling og grønnsaker til alle måltider, hele tiden. Det er også veldig kalorifattig, du må ikke leve på 900 kalorier og 200 gram proteiner hver dag for å gå ned i vekt. Hva med melkeprodukter? Frukt? Grove kornprodukter?

Når det gjelder treningen er du ikke nødt til å ha tilgang til noe som helst studio for å være i aktivitet. Jeg har vært i aktivitet hele livet, men jeg begynte ikke i studio før nå i sommer. Fjellturer, løpeturer, sykling, eller styrketrening hjemme med kroppsvekt er forslag til trening som kan funke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Trenger bare en liten tilbakemelding på ny oppsatt kostplan:

Frokost: Smoothie - 3dl Lettmelk, 20g mandler og 20g hasselnøtter som har ligget i bløtt over natta. Før jeg blender det på morgen har jeg i 40g proteinpulver (100% whey fra ON eller muscle tropoin fra x-life)

Lunsj: Kyllingfilet (175g). 30g mager kesam (dressing), 20g couscos (før koking) og salat (paprika, agurk, tomat, gulerot)

Til middag spiser jeg enten chilli con carne, Jampalaya, dampet laks eller taco/fajitas. På lørdager er det pizza konkurranse, hjemmelaget pizza på speltbunn med div. fyll. (Har også hatt smågodt før, men reagerer alltid med å kaste opp, sååh kuttet det ut)

Til kvelds er det som regel havregrøt av 40g havregryn, melk og en banan + kanel og sukrin, event protein pulver.

Spørsmålet er om det er for mye nøtter? Jeg snackser ikke mellom måltidene, sørger bare for å spise nok til hovedmåltider. Trener fortsatt Starting Strength og skal få meg mer muskler, men vil etter hvert ned i fettprosent :)

Frokosten er kun på 566 kcal, så kunne kanskje gått opp til 50g proteinpulver?

xoxo ttyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 17år som er 168cm høy og veier 52kg.

Trener SS og skal opp i vekt, så lurte på om dette var en grei mengde med mat?

Måltid 1:

100g havregryn, valnøtter, kanel, 5 eggehviter + 1 helt egg, eller 60g protein shake, 25g protein shake på bussen.

Måltid 2:

120g Fisk/kylling/biff, 180g ris, 100g brokkoli, 1 ss peanøtt smør + 1 ss honing. + 150g gainer shake rett etter måltide

Måltid 3:

120g Fisk/kylling/biff, 180g ris, 100g brokkoli. + 150g gainer shake rett etter måltide

Direkte etter trening:

45g protein shake + 6 riskaker, eventuelt med litt syltetøy på, kan også bytte ut med 1 banan.

Måltid 5:

120g biff, 180g ris, 100g grønnsaker

Måltid 6:

50g protein shake, + frukt, eventuelt litt carb fuel om du er sikkelig sulten, eller 100g yasmine ris + en most banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. Hvis du klarer å spise det der blir bulken din veldig vellykket

Gutt 17år som er 168cm høy og veier 52kg.

Trener SS og skal opp i vekt, så lurte på om dette var en grei mengde med mat?

Måltid 1:

100g havregryn, valnøtter, kanel, 5 eggehviter + 1 helt egg, eller 60g protein shake, 25g protein shake på bussen.

Måltid 2:

120g Fisk/kylling/biff, 180g ris, 100g brokkoli, 1 ss peanøtt smør + 1 ss honing. + 150g gainer shake rett etter måltide

Måltid 3:

120g Fisk/kylling/biff, 180g ris, 100g brokkoli. + 150g gainer shake rett etter måltide

Direkte etter trening:

45g protein shake + 6 riskaker, eventuelt med litt syltetøy på, kan også bytte ut med 1 banan.

Måltid 5:

120g biff, 180g ris, 100g grønnsaker

Måltid 6:

50g protein shake, + frukt, eventuelt litt carb fuel om du er sikkelig sulten, eller 100g yasmine ris + en most banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter mange år uten dedikert trening, bestemte jeg meg over nyttår for å gå all in for en mer aktiv og sunnere livvstil. Jeg er utrent, jente 90 kg 168 cm.

Jeg spiser mye sunnere og trener 3-4 ganger i uka. To styrkeøkter og to kondisjonsøkter. Fra og med denne uka er jeg på 3 styrkeøkter og 1 kondisjonsøkt, intervalltrening. Styrketreningene er harde og med maks styrke, fokus på baseøvelser.

Målet mitt er å gå ned i fettprosent og å bli sterkere. I første omgang må jeg få styrket kjernemusklaturen.

Jeg mener jeg spiser variert og får i meg både fett, karbs og proteiner til nesten hvert måltid. Dessverre skjønner jeg ikke alt med tellingen, så får ikke telt opp.

Frokost 07.00:

Alltid en bolle med 1dl havregrøt blandet med 1 dl vann og 1dl melk. Kanel og rosiner.

Har også prøvd å blande i sjokoladeprotein og cottage cheese, så varierer litt. Men havregrøt altså.

Mellommåltd 10.00

En Skyr

Lunch 11.30

2 egg, halvt rundstykke med lett ost og kyllingpålegg og avokado. Paprika og agurk.

eller

2 egg, to fullkorn knekkebrød med makrell i tomat.

Varierer mellom disse.

Spiser alltid en 1-2 frukt (banan, eple, druer) mellom hvert måltid på dagtid.

Før trening (som alltid er mellom 16.00-18.00) spiser jeg alltid en Skyr først eller en bolle med havregrun om jeg rekker.

Proteinshake etter trening

Middag ca. 16.00 - 19.00 (varierer når jeg trener, men alltid middag etter trening, ikke før)

Kylling, laks, svinekjøtt, karbonadedeig og grønnsaker eller salat. Noen ganger en potet, litt ris eller pasta. Hovedsaklig kjøtt og grønnsaker.

Kvelds

Varierer. En Skyr, 2-3 lomper med sjokoladeprotein og banan, cottage cheese og frossen blåbær/bringebær. Og ender alltid opp med en gulrot.

Det er kvelden som er utfordring. Blir alltid sulten før jeg legger meg. Særlig de dagene jeg trener.

Jeg aner ikke om jeg spiser for lite eller om jeg legger opp måltidene feil. Bør jeg spise mer karbohydrater? Protein føler jeg at jeg spiser nok av. For å minske fettprosenten bør jeg ha kaloriunderskudd, men bør jeg allikevell spise mer?

Håper noen kan komme med noen tips, er gira på å få til dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter mange år uten dedikert trening, bestemte jeg meg over nyttår for å gå all in for en mer aktiv og sunnere livvstil. Jeg er utrent, jente 90 kg 168 cm.

Jeg spiser mye sunnere og trener 3-4 ganger i uka. To styrkeøkter og to kondisjonsøkter. Fra og med denne uka er jeg på 3 styrkeøkter og 1 kondisjonsøkt, intervalltrening. Styrketreningene er harde og med maks styrke, fokus på baseøvelser.

Målet mitt er å gå ned i fettprosent og å bli sterkere. I første omgang må jeg få styrket kjernemusklaturen.

Jeg mener jeg spiser variert og får i meg både fett, karbs og proteiner til nesten hvert måltid. Dessverre skjønner jeg ikke alt med tellingen, så får ikke telt opp.

Frokost 07.00:

Alltid en bolle med 1dl havregrøt blandet med 1 dl vann og 1dl melk. Kanel og rosiner.

Har også prøvd å blande i sjokoladeprotein og cottage cheese, så varierer litt. Men havregrøt altså.

Mellommåltd 10.00

En Skyr

Lunch 11.30

2 egg, halvt rundstykke med lett ost og kyllingpålegg og avokado. Paprika og agurk.

eller

2 egg, to fullkorn knekkebrød med makrell i tomat.

Varierer mellom disse.

Spiser alltid en 1-2 frukt (banan, eple, druer) mellom hvert måltid på dagtid.

Før trening (som alltid er mellom 16.00-18.00) spiser jeg alltid en Skyr først eller en bolle med havregrun om jeg rekker.

Proteinshake etter trening

Middag ca. 16.00 - 19.00 (varierer når jeg trener, men alltid middag etter trening, ikke før)

Kylling, laks, svinekjøtt, karbonadedeig og grønnsaker eller salat. Noen ganger en potet, litt ris eller pasta. Hovedsaklig kjøtt og grønnsaker.

Kvelds

Varierer. En Skyr, 2-3 lomper med sjokoladeprotein og banan, cottage cheese og frossen blåbær/bringebær. Og ender alltid opp med en gulrot.

Det er kvelden som er utfordring. Blir alltid sulten før jeg legger meg. Særlig de dagene jeg trener.

Jeg aner ikke om jeg spiser for lite eller om jeg legger opp måltidene feil. Bør jeg spise mer karbohydrater? Protein føler jeg at jeg spiser nok av. For å minske fettprosenten bør jeg ha kaloriunderskudd, men bør jeg allikevell spise mer?

Håper noen kan komme med noen tips, er gira på å få til dette :-)

Ser jo ikke verst ut, men last ned appen "lifesum" og begynn å tell kalorier. Det er enkelt med en slik app

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Etter mange år uten dedikert trening, bestemte jeg meg over nyttår for å gå all in for en mer aktiv og sunnere livvstil. Jeg er utrent, jente 90 kg 168 cm.

Jeg spiser mye sunnere og trener 3-4 ganger i uka. To styrkeøkter og to kondisjonsøkter. Fra og med denne uka er jeg på 3 styrkeøkter og 1 kondisjonsøkt, intervalltrening. Styrketreningene er harde og med maks styrke, fokus på baseøvelser.

Målet mitt er å gå ned i fettprosent og å bli sterkere. I første omgang må jeg få styrket kjernemusklaturen.

Jeg mener jeg spiser variert og får i meg både fett, karbs og proteiner til nesten hvert måltid. Dessverre skjønner jeg ikke alt med tellingen, så får ikke telt opp.

Frokost 07.00:

Alltid en bolle med 1dl havregrøt blandet med 1 dl vann og 1dl melk. Kanel og rosiner.

Har også prøvd å blande i sjokoladeprotein og cottage cheese, så varierer litt. Men havregrøt altså.

Mellommåltd 10.00

En Skyr

Lunch 11.30

2 egg, halvt rundstykke med lett ost og kyllingpålegg og avokado. Paprika og agurk.

eller

2 egg, to fullkorn knekkebrød med makrell i tomat.

Varierer mellom disse.

Spiser alltid en 1-2 frukt (banan, eple, druer) mellom hvert måltid på dagtid.

Før trening (som alltid er mellom 16.00-18.00) spiser jeg alltid en Skyr først eller en bolle med havregrun om jeg rekker.

Proteinshake etter trening

Middag ca. 16.00 - 19.00 (varierer når jeg trener, men alltid middag etter trening, ikke før)

Kylling, laks, svinekjøtt, karbonadedeig og grønnsaker eller salat. Noen ganger en potet, litt ris eller pasta. Hovedsaklig kjøtt og grønnsaker.

Kvelds

Varierer. En Skyr, 2-3 lomper med sjokoladeprotein og banan, cottage cheese og frossen blåbær/bringebær. Og ender alltid opp med en gulrot.

Det er kvelden som er utfordring. Blir alltid sulten før jeg legger meg. Særlig de dagene jeg trener.

Jeg aner ikke om jeg spiser for lite eller om jeg legger opp måltidene feil. Bør jeg spise mer karbohydrater? Protein føler jeg at jeg spiser nok av. For å minske fettprosenten bør jeg ha kaloriunderskudd, men bør jeg allikevell spise mer?

Håper noen kan komme med noen tips, er gira på å få til dette :)

Jeg er ikke noen ekspert, men synes dette ser bra ut! :D Er jo forsåvidt ikke så mye fett her da.

Hvis du skal ned i vekt må du nok gjennom en periode hvor du er litt sulten, ettersom at dette kostholdet/matmengdene er ganske nye for deg (?). Meen tips til å holde sulten unna er å drikke masse vann, te og kaffe! :) Hele tiden, mellom måltider, før og under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert, men synes dette ser bra ut! :D Er jo forsåvidt ikke så mye fett her da.

Hvis du skal ned i vekt må du nok gjennom en periode hvor du er litt sulten, ettersom at dette kostholdet/matmengdene er ganske nye for deg (?). Meen tips til å holde sulten unna er å drikke masse vann, te og kaffe! :) Hele tiden, mellom måltider, før og under.

Takk for tilbakemelding! Jeg har spist nogenlunde det samme før, men i tillegg usunn mat og snacks på kveldstid. Kaffe drikke jeg stort sett hele tiden, men vann kan jeg absolutt bli bedre på :) Jeg lastet ned app for å telle inntak, så får jeg registrere. Hadde et håp om å slippe det, men ser jo at det kan være nødvendig. Selv om det stort sett går i det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg har spist nogenlunde det samme før, men i tillegg usunn mat og snacks på kveldstid. Kaffe drikke jeg stort sett hele tiden, men vann kan jeg absolutt bli bedre på :) Jeg lastet ned app for å telle inntak, så får jeg registrere. Hadde et håp om å slippe det, men ser jo at det kan være nødvendig. Selv om det stort sett går i det samme.

Ah, skjønner! Jaa, har ikke så gode erfaringer med kaloritelling da det førte til alvorlig anoreksi hos meg, men kan sikkert være smart i en periode så du får en oversikt over hva de forskjellige tingene inneholder :) Bare pass på at du hører på kroppen, og at kalorikalkulatoren ikke tar styringa istedet for kroppen! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en jente på 18 år, 163 høy og veier ca. 55 kg. Jeg er fornøyd med vekten, men ønsker å stramme litt opp og gå litt ned i fettprosent. Jeg har forstått det slik at kostholdet har veldig mye å si for hvilken framgang man har med treningen, så jeg hadde satt stor pris på det hvis noen hadde giddet å ta en titt kostholdet mitt :)

På en dag spiser jeg ca dette:

M1: 50g havregryn, 100g gresk yoghurt, 100g cottage cheese, noen never blåbær

M2: 1 skyr + 1-2 frukt og en neve nøtter

M3: 3-4 knekkebrød + en pakke kyllingpålegg

M4: 150-200 g kylling/ laks/ svin, 1 søtpotet (evt 1-2 vanlig potet), MYE grønnsaker (oftest kokte gulrøtter, brokkoli, blomkål, erter, mais). Av og til litt saus til.

M5: Mager kesam/ cottage cheese med frukt og bær + 2 knekkebrød med skinke og ost

Jeg småspiser også litt frukt/grønnsaker innimellom måltidene.

Når det gjelder trening, så trener jeg etter et program jeg har satt opp selv:

Hip thrust 3x12

Knebøy 3x12

Utfall 3x12 på hver fot

Lat pulldown 3x12

Skulderpress 3x12

Rygghev 3x12

Sit ups 3x30

Trener dette ca 3 ganger i uken + 3x30 min cardio

Hvordan ser dette ut for dere? Jeg er veldig nybegynner, så kom gjerne med innspill om ting som kan forbedres i både kostholdet og treningen. Er det noe jeg burde endre på eller kutte ut/legge til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jente, 29 år, 62 kilo og 166 høy.

Siden juni 2013 har jeg gått ned 26 kilo (fødte i juni). 3 år før graviditeten trente jeg styrke 3-4 ganger i uken og spiste generelt lite,(uten og egentlig tenke over det), men sunn mat. Dette kaloriunderskuddet har jeg visst drevet med i månedene etter fødselen også, pluss at jeg har vært veldig aktiv. Sitter sjeldent stille før på kvelden. Fikk meg en overraskelse da jeg logget all maten min og så at jeg har ligget på alt fra 1300- til 1600 hver dag. Følt meg mett, men energien har vært svingende.Jeg trodde bare ikke at det var så galt.Jeg har stort sett alltid spist sånn.

NÅ derimot har jeg logget all mat i to uker, med fokus på å få i meg nok mat i forhold til treningen.

Eks:

Frokost: 40g havregryn med 150 gram CC og et eple.

M1: Kokt egg med salat

Lunsj: 2-3 rundstykke bestående av solsikkekjerner,linfrø,CC,egg,havregryn, sesamfrø. Toppet rundstykket med kyllingfilet (pålegg),tomater, sukkererter, CC

M2: Eple og en neve valnøtter

Middag: 150-200g svin, 1 porsjon ris, div grønnsaker

Etter trening: Banan, 2 riskaker og en proteinshake med kreatin og glutamine oppi.

Kveldsmat: Ca 150 g flatbiff av svin med søtpotet, sopp og løk.

Tar omega 3

Jeg har de siste dagene ligget på mellom 2100-2500 kcal.

Jeg kjenner jeg strever litt med balansen mellom protein, karbohydrater og fett (strever egentlig veldig med å få i meg all maten :p).

Får i meg ca 130 gram proteiner hver dag. Karbohydrater og fett varierer veldig.

For å øke musklemasse- ser dette kostholdet greit ut?Jeg trener 3-4 ganger i uken. 3-splitt, og en time på Elixia i (styrketimer eller cardio).

Bør jeg spise mindre på treningsfrie dager? Og i tilfelle hvor mange kalorier skal jeg ligge på?

Skal jeg spise mindre karbs de dagene jeg ikke trener?

Har lest så mye, så mye er logisk, men aldri når det kommer til meg selv. :)

Håper noen gidder å ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et spørsmål for å forsikre meg om det som har blitt satt opp er riktig.

Litt info:

Jente, 20 år, 163 cm over bakken, 71 kg. Har 4 styrkeøkter pr uke, 2 morgencardioer(50 min) og 2 HIT-økter etter 2 av treningsøktene, ergo 6 trening 6 ganger i uken. Jeg har et gjennomsnittsinntak på 1500 kcal pr. uke og målte en muskelmasse på 49,5 kg (+/-). Jeg har mye humørsvigninger, lite energi og er fulltidsstudent med jobb ved siden av + samboer som krever sin oppmerksomhet.

Jeg har planer om å stille til høsten så er fult klar over at man skal godt ned på kcal i en konkurransediett, men det å begynne så lavt 8 mnd før konkurranse er vel litt vilt? OK, jeg vet jeg må ned i vekt så det trenger du ikke å påpeke, men syntes jeg ligger ganske lavt..

Eller? Dette er min coach som er satt opp, men vil høre med andre hva dere mener om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jente på 23/24 år, 54kg og 162cm høy.

Har som mål å se fit og sprek ut til sommeren 2014 :D Det jeg i hovedsak trenger hjelp til er mengde kalorier per dag og hvor mye protein man gjerne skal ha i seg! (tips til bruk av kreatin/bcaa/fat burn tas også godt i mot!)

En vanlig dag for meg ser slik ut;

Frokost - riskaker m/cottage cheese eller knekkebrød m/egg evt. cottage cheese.

Lunsj - går ofte i Proteinpannekaker av varierende slag. (proteinfabrikken) eventuelt en egen miks med egg/kli/havre.

Mellom måltid - frukt som regel

Middag - Har alltid 2-3 måltider med fisk i uka, resten er kjøtt m/grønnsaker av alle mulige slag. Prøvd å kutte ned på ris/pasta/potet og heller ta i bruk flere/mere grønnsaker, søtpotet. (stort fan av kriweb sine bøker og retter.)

Ligger vel på 1200-1500 kcal hver dag.. Vet i utgangspunketet at dette er lavt, men har gått ned fra 70 kg til 54 kg slik at det å skulle gå opp i kcal uten å ha snøring på hvor mye og hva jeg skal legge til er litt håpløst! :notworthy:

Hvor mye bør jeg legge til for å øke muskelmasse? hva anbfaler dere av ingredienser jeg bør legge til/trekke fra? :) Bør også legge til at jeg trener en 3-split (overkropp, underkropp, core) m/ 1-2 intervaller per uke og en langkjøring på 6-10kmv i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...