Jump to content

Ingwild

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei! Den siste tiden har kroppen oppført seg noe rart... Er ofte svimmel og kjenner meg uggen. Spiller ingen rolle når på dagen. Kommer både morgen, midt på dagen som på kvelden. Har i utgangspunktet ikke registrert om det har kommet direkte etter måltider før idag. Spiste proteinpannekaker (egen miks) med 30g proteinpulver og fikk magesmerter og ble uggen. Dette er derimot første gang jeg har kjent det så direkte etter et måltid! Føler ikke selv jeg bruker store mengder protein. Typisk dag for meg er proteinpannekaker eller proteinscones til frokost eller lunsj og ellers har jeg helt vanlige måltider med kjøtt og grønt! Så det er snakk om 30g proteinpulver i gjennomsnitt hver dag. Er en sjelden gang jeg kjører på med shakes i tillegg! Er det flere som har opplevd dette? Har brukt proteinpulver i over ett år nå og har ikke merket denne effekten før i sommer. Det skal sies at jeg har byttet merke? Kanskje dette har noe å si? Skikkelig kjipt må jeg si om jeg skal reagere så kraftig på proteinpulver... tips? Råd? Erfaringer?
  2. AH! Endelig et ærlig svar! haha Alle disse bloggerne og folk som skryter av gode oppskrifter og hva som fungerer best bla bla bla... Innerst inne tror jeg det skal MYE til før proteinpulver smaker sjokoladeis, fruktsorbet og gull og grønne skoger.. MEN.. Jeg gir ikke opp! Skal nok teste litt av det overnevnte så slaget er ikke tapt, men blir nok en del shaker ned på styrten i fremtiden allikevel..
  3. uuuuh! Dette har jeg ikke prøvd før! er det et spesielt pulver med vanilje du foretrekker? Dette hørtes hvertfall forfriskende ut!
  4. Er det en ting jeg har lært så er det at man må investere i seg selv! Så om det koster litt ekstra for ekstra smak og gjerne til det bedre så er jeg ikke vond å be Smart tips med å la den stå i kjøleskapet! Det skal prøves! Blir neeeesten som milkshake
  5. Oh! Hørtes hvertfall spennende ut! Har ikke noe i mot å prøve annet enn sjokolade, da jeg håper å finne en som faktisk smaker annet enn tørt mel.... Godis funker ALLTID, så utgangspunktet er ikke dumt
  6. Godt å høre at det ikke bare er meg som tar shake's ned på styrten Proteinfabrikken sin sjokolade har jeg prøvd i soya versjon, men smaken kan nok muligens (mest sannsynlig) være anderledes i vanlig sjokolade!
  7. Argh! Det er alt for mye å velge i trenger tips til proteinpulver med GOD smak! Liker generelt sjokoladesmak på ting best, MEN er åpen for ALLE smaker bare for å finne et som faktisk funker å drikke som Shake! for min del blir alt veeeeldig "melete", smakløst og kjedelig... Da går det tungt å fylle på før og etter trening! Tar gjerne i mot tips og oppskrifter som kan brukes i både Shake og proteinkaffe! ^^, Hvilke måleforhold bruker dere for å få Shake'n mest mulig "drikkevennelig"? (Melk, vann m.m)
  8. Er 23 snart 24 og har vært gjennom nok opp og ned i vekt til å vite hvor mange kcal som gjør at jeg går opp eller ned i hverdagen. Utfordringen er når jeg skal gå ned i fettprosent, men samtidig beholde muskelmasse og gjerne øke denne Her mangler jeg erfaring. Brukte fitnessbloggens beregner i forhold til aktivitet og da skulle jeg ligge på 1900kcal (dette blir jo et vedlikeholdsinntak) så da fungerer en variasjon mellom 1300kcal og 1500kcal per dag ganske bra hittil, for å sette i gang prosessen
  9. Tror heller ikke et fullstendig kutt i karbs er veien å gå for meg.. Tror sjansen er stor for å møte veggen! Desstuen er jeg en stor tilhenger av å ha et så "normalt" kosthold som mulig. Jeg trenger ikke å bli helt fitnessfreak for å få kroppen jeg ønsker For meg handler det om god mat som fungerer over tid!
  10. Er helt enig at en bare ender opp med å gå lei... Som alle dietter tar ting tid Tror jeg skal prøve meg på heller 2 store måltider per dag med 2 små måltider. Er en balansegang å finne ut hva som funker best i forhold til både trening og hverdag!
  11. Da vil det si at jeg skal ha i meg 108gram protein om dagen.. Kjenner jeg må lese meg opp på hvor mye protein jeg kan få ut av enkelte matvarer! Noen forslag til mat med mye protein? spesielt middag kanskje.. Spiser proteinpannekaker av varierende slag hver dag frokost/lunsj og gjerne mellommåltid/kvelds med egg eller cottage cheese..
  12. Det skal prøves! greit å kunne variere måltidene!
  13. Nei det er jeg ikke sikker på fullt mulig det er muskler, men synes hele prosessen med å gå opp i muskler(kilo på vekta...) og ned i fettprosent er demotiverende.. Det handler om psykisk tenkning etter å ha gått ned en del kilo, så etter sommeren vil målet være å bygge muskelmasse uavhengig av vekt. Det må bare skje gradvis så hodet henger med
  14. Synes dette med å gå ned i fettprosent er litt vanskelig å få tak på! Hvor mye karbohydrater tillater dere på diett for å minske fettprosenten? Hvilke produkter bruker dere? Lagt merke til at maaaange sverger til søtpotet istedet for vanlig potet? Havregrøt er en slager hos mange, men hva er gode alternativer til denne? (for oss som synes det smaker gress med vann )... Kan vel nevne at jeg veier 54kg er 162cm og tenkte å ligge på 1300-1500kcal og muligens mer når jeg har flere tøffe økter en uke. Sikkert mange som kommer til å si "spis mer", men det har jeg prøvd og det resulterer i å gå opp i vekt = noe som ikke er målet mitt akkurat nå
  15. Ingwild

    Hva studerer du?

    Ja da må jeg si dere er heldige sånn Ikke alle vernepleie linjer som har implementert så mye atferdsanalyse
×
×
  • Create New...