Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du noen tips da ? :D

Blir sånn dagene går, når jeg står opp. rett på jobb. rett fra jobb til trening, og gjerne ikke hjemme før i 7-8 tiden på kvelden. :-/

Sett opp et ordentlig kosthold hvor du dekker samme behov bare med mat istedet. Mye mer behagelig diett enn å basere på kosttilskudd og pulver.. Skjønner dette var en enkel løsning, men du vil komme mye lengre ved å planlegge bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp et ordentlig kosthold hvor du dekker samme behov bare med mat istedet. Mye mer behagelig diett enn å basere på kosttilskudd og pulver.. Skjønner dette var en enkel løsning, men du vil komme mye lengre ved å planlegge bedre:)

Får prøve det ;) Tenkte bare en "lett" løsning for å komme greit i gang :p hehe

Og så sliter jeg litt med å få i meg 160-170g proteiner kun gjennom mat :o føler det er så evinnelig mye :-/

Skal bare "tømme" meg for kosttilskudd, iallefall en del. Har kjøpt inn for nesten 1 år, så ja... :p hehe ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve det ;) Tenkte bare en "lett" løsning for å komme greit i gang :p hehe

Og så sliter jeg litt med å få i meg 160-170g proteiner kun gjennom mat :eek: føler det er så evinnelig mye :-/

Skal bare "tømme" meg for kosttilskudd, iallefall en del. Har kjøpt inn for nesten 1 år, så ja... :p hehe ^_^

Du kan jo bruke pulveret til å dekke når du ikke kommer i mål via mat:) Mye proteiner i kjøtt, melk og egg f.eks - egentlig ikke så vanskelig å dekke om man inkluderer litt til hvert måltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke pulveret til å dekke når du ikke kommer i mål via mat:) Mye proteiner i kjøtt, melk og egg f.eks - egentlig ikke så vanskelig å dekke om man inkluderer litt til hvert måltid:)

Annbefaler du å porsjonere mat og lage i forveien? Er utrolig glad i å lage mat, så det ene måltidet jeg lager til dagen er ordentlig (f.eks litt ris/potet og mye kjøtt/kylling og veldig mye grønnsakeR).

så ser ikke for meg det er like kjekt å lage mat for 3-4 dager, 2 ganger i uken og varme opp :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jente 22år, er 1.70cm høy, veier 63kilo for øyeblikket. Trener nå 3 dager dager med styrke i uken og 2 dager med cardio. Målet mitt er å gå ned i fettprosent og opp i styrke. Spiser som regel sunt fra før av, men har ikke hatt noen spesiell plan, men føler det er lettere å oppnå optimal utnytte av treningen når jeg har en diet å følge, sånn at jeg får med alt jeg trenger iløpet av en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alder: 18 år - 3 mnd

Høyde: 168 cm

Vekt: 47+/-

Aktivitetsnivå: Ganske hverdagslig aktiv med vaskejobb to dager i uka og føttene som eneste fremkomstmiddel. Trener styrke 4-6 dager i uka (ca halvparten rolige og lette økter). Trener da fullkropp/passer på at jeg får trent alle "kroppsdelene".

Målsetning: Bli større og sterkere (helst litt sakte men sikkert)

Frokost

2 lavkarbo-proteinknekkebrød (hjemmelagd) med egg, cc & sukkerfritt syltetøy + 200 g kesam med bær og 20-30 gram nøtter + et lite glass juice

Lunsj

150 g kyllingkjøttdeig/200 g karbonadedeig med brokkoli og en halv avokado

Middag

Pitabrød/ris/søtpotet med 1 kyllingfillet/laks/torsk og grønnsaker + kesam/avokado (avokado om det er en mager proteinkilde)

Kvelds

Havregrøt (60 g) med cottage cheese, bær, 30 g nøtter og en yoplait-yoghurt

ELLER

CC, yoplait-yoghurt, 45 g granola + nøtter & bær (+ knekkebrød hvis jeg fortsatt klarer å presse i meg litt mer)

Litt mellommåltider her og der består som regel av eple/appelsin eller en skyr (evt. med litt nøtter)

Dette blir vanligvis 1700-2200 kalorier, men jeg synes det er litt lite. Føler jeg ikke har tid til å spise mer enn det jeg gjør, ettersom jeg skjeldent er hjemme, og drasser alltid med meg opptil flere matbokser hver dag. Føler liksom også at jeg står litt på stedet hvil for tida.

Lurer bare på om dette virker ok i forhold til målet mitt. Og hva bør jeg evt. spise mer av? Og hvor mange kalorier burde jeg sannsyneligvis ligge på?

Hadde satt stoor pris på svar og hjelp :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Du bør nok spise mer, eller kutte ned på styrketreningen. Fullkropp trenger man vel strengt tatt ikke mer enn 3/4 økter i uken på. :) Legg til mellommåltider - gjerne energitette ting. smoothie med olje og/eller havregryn, nøtter, bytt yoplait(50kcal per beger..?) med gresk yoghurt, spis laks.

edit: spis hele avocadoen til lunsj.

Antar at du hvertfall skal ligge på 2500/2600?

project_eat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok spise mer, eller kutte ned på styrketreningen. Fullkropp trenger man vel strengt tatt ikke mer enn 3/4 økter i uken på. :) Legg til mellommåltider - gjerne energitette ting. smoothie med olje og/eller havregryn, nøtter, bytt yoplait(50kcal per beger..?) med gresk yoghurt, spis laks.

edit: spis hele avocadoen til lunsj.

Antar at du hvertfall skal ligge på 2500/2600?

project_eat

Heeh, mente egentlig ikke at jeg trener alle kroppsdelene i hver økt, whupsi, litt teit skrevet. Deler som regel opp.

Men ja, tusen takk for svar. Yoghurten er vel egentlig bare for å få inn litt ekstra karbohydrater, og de er det jo mindre av i gresk yoghurt. Får i meg mer enn nok protein, og er vel verken mer kalorier eller fett i gresk yoghurt..

Men ja, 2500-600 må jeg vel klare. Tusen takk for tilbakemelding! :):) ooog avokadoen var smart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Heeh, mente egentlig ikke at jeg trener alle kroppsdelene i hver økt, whupsi, litt teit skrevet. Deler som regel opp.

Men ja, tusen takk for svar. Yoghurten er vel egentlig bare for å få inn litt ekstra karbohydrater, og de er det jo mindre av i gresk yoghurt. Får i meg mer enn nok protein, og er vel verken mer kalorier eller fett i gresk yoghurt..

Men ja, 2500-600 må jeg vel klare. Tusen takk for tilbakemelding! :):) ooog avokadoen var smart

I den greske yoghurten jeg spiser er det 5gram fett på 100gram, så om du velger rett gresk yoghurt er det nok fett. (: Om du trenger ekstra carbs, og kalorier, anbefaler jeg dadler. Sykt godt, kaloritett og omtrent bare carbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 18 år - 3 mnd

Høyde: 168 cm

Vekt: 47+/-

Aktivitetsnivå: Ganske hverdagslig aktiv med vaskejobb to dager i uka og føttene som eneste fremkomstmiddel. Trener styrke 4-6 dager i uka (ca halvparten rolige og lette økter). Trener da fullkropp/passer på at jeg får trent alle "kroppsdelene".

Målsetning: Bli større og sterkere (helst litt sakte men sikkert)

Frokost

2 lavkarbo-proteinknekkebrød (hjemmelagd) med egg, cc & sukkerfritt syltetøy + 200 g kesam med bær og 20-30 gram nøtter + et lite glass juice

Lunsj

150 g kyllingkjøttdeig/200 g karbonadedeig med brokkoli og en halv avokado

Middag

Pitabrød/ris/søtpotet med 1 kyllingfillet/laks/torsk og grønnsaker + kesam/avokado (avokado om det er en mager proteinkilde)

Kvelds

Havregrøt (60 g) med cottage cheese, bær, 30 g nøtter og en yoplait-yoghurt

ELLER

CC, yoplait-yoghurt, 45 g granola + nøtter & bær (+ knekkebrød hvis jeg fortsatt klarer å presse i meg litt mer)

Litt mellommåltider her og der består som regel av eple/appelsin eller en skyr (evt. med litt nøtter)

Dette blir vanligvis 1700-2200 kalorier, men jeg synes det er litt lite. Føler jeg ikke har tid til å spise mer enn det jeg gjør, ettersom jeg skjeldent er hjemme, og drasser alltid med meg opptil flere matbokser hver dag. Føler liksom også at jeg står litt på stedet hvil for tida.

Lurer bare på om dette virker ok i forhold til målet mitt. Og hva bør jeg evt. spise mer av? Og hvor mange kalorier burde jeg sannsyneligvis ligge på?

Hadde satt stoor pris på svar og hjelp :joyful:

Spiste ikke du 3000++ kalorier for ikke så lenge siden a??? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde (og MÅTTE ha) tid til å sette meg ned å spise..

Her er det gjerne prioriteringene dine som styrer. Du må velge å sette av tid til maten. Mat er like viktig nå som for noen uker siden, akkurat som den er om et par år. Hvis du ikke klarer å spise nok mat må du kutte ned på aktiviteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er ei 21 år gammel jente, jeg er 165 cm høy og veier 73kg, jeg har allerede gått ned fra 82,6kg til 73kg, jeg hadde ingen planlagt diett, jeg bare kuttet vekk sukker og brød, mel, nudler osv.

For 3 uker siden startet jeg å trene, jeg trener tre ganger i uken og svømmer på noen søndager, 60min.

jeg trener 30min på elipse og 30 min på mølla, jeg løper ikke fordi det gjør vondt inni beinet, så jeg går fort i oppover bakke.

Jeg har ikke gått ned i vekt, og står fast på 73kg, jeg har rett og slett ikke peiling om hva jeg driver med, i dag spiser jeg kun 1050 kalorier per dag, også når jeg trener og jeg har vondt i hodet ofte, jeg trenger virkelig hjelp.

Målet mitt er å fjerne fettet ved legger, lår og rumpe, jeg har allerede "flat" mage, pga. de kiloene jeg gikk ned.

Jeg håper noen kan hjelpe meg, er så takknemmelig!

http://www.iform.no/de-fleste-trenger-a-spise-mer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns jeg har et ganske greit kosthold, men man kan alltid bli bedre.

hva ville dere endret?

mann 28, 176-177cm, 90kg, driver å går ned i vekt.

ukentlig aktivitet er 30-90min styrketrening og ca 25-40km gange.

frokost 400kcal:

75g havregryn, 1,5dl helmelk, bittelitt kanel og 5g sukker

***lunsj 400kcal:

2 rundstykker(50/50 med siktet og sammalt hvete) og 20g baconost

middag, rundt 700kcal :

300g potet eller 75g pasta eller ris

200g rent kjøtt/mager fisk eller 125g laks eller farseprodukt(sjeldent)

60-120g gulrot

2-4ss soya, pasta eller tacosaus

1 ss olje eller margarin.

kvelds maks 300kcal:

som regel 1 rundstykke med baconost og 1 frukt, i helgene noe mer dessertaktig.

100 snikkalorier: kalorifattig drikke, krydder, grønnsaker utenom potet og gulrot, etc

***spiser ikke lunsj de dagene jeg har fri eller jobber halv dag, som er de fleste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjønn: Mann

Alder: 23

Høyde: 180 cm

Vekt: 81 kg

Aktivitetsnivå: Styrke 3-4 ganger og utholdenhet 1-2 ganger i uken

Kaloriforbruk: Omtrent 3000 kcal daglig

Målsetning: Redusere fettprosenten ved å deffe. Har ligget i et kalorioverskudd for å gaine de siste tre månedene, men skal nå ligge i et kaloriunderskudd frem til sommeren.

Kostholdsplan

Daglig kaloriinntak: Ca 2450 kcal

Frokost

Bjørn Økologisk Havregryn – 25g

Fedon Müsli Proteinrik Blanding – 40g

Bama Peanøtter – 10g

Bama Cashewnøtter – 10g

Tine Ekstra Lett Melk – 325g

Totalt: Ca 500 kcal

Lunsj

Skyr, 1 beger – 160g

Salat med kylling/tunfisk/reker/egg (ca 250 kcal)

Frukt/bær/grønnsaker (ca 100 kcal)

Totalt: Ca 450 kcal

Middag

Varierer en god del, ikke noe som er helt fast. Går for det meste i fisk, kjøtt og kylling med grønnsaker og poteter/pasta ved siden av.

Totalt: Ca 500 kcal

Kveldsmat

Tine Ekstra Lett Melk – 325g

Ingers Lavkarbobrød, 3 skiver – 100g

Magre pålegg og et par egg (ca 300 kcal)

Totalt: Ca 600 kcal

Kveldskos

Mager Cottage Cheese – 200g

Mager Vanilje Kesam – 75g

Frukt/bær/grønnsaker (ca 200 kcal)

Totalt: Ca 400 kcal

Fordeling mellom næringsstoffer (middagen er ikke inkludert her):

Fett: 56g

Karbohydrater: 165g

Proteiner: 169g

Hvordan er fordelingen av næringsstoffene? Blir det for mye karbohydrater når målet er å redusere fettprosenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...