Gå til innhold

Solarium


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenkte å prøve litt olje eller solkrem neste gang =)

Min dårlige opplevelse; frøkna var 17, skulle ta sol, dagen før juleball på skolen.

Tenkte jeg skulle være smaaart, blond som jeg er, så jeg kjøpte sånn fanzy "sololje" som man får kjøpt i automatene vettu. *smart*

Smurte meg inn, å kjente forlmelig at iq`n steg flere hakk. La meg godt til rette, og startet solen. Skulle ligge i 8 min, istede for de 12 jeg vanligvis pleide å ligge, men etter 5 min formelig kjenntes det ut for at huden min brannt, og jeg måtte avslutte....

etter flere forsøk på å "dempe" rødfargen og blemmene som kom, må jeg nok bare si at jeg ikke kom på juleball det året.... ansiktet, skuldrene, bryst og armer var knallrød, og med en del blemmer her og der... *aua*

Så nå forhører jeg meg litt føøøør jeg prøver på nytt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at folk kan velge selv om de vil få D-vitaminer via solen, eller om de heller tar det via kosten / tilskudd. Jeg må si at den største grunnen til at jeg holder meg unna både sol og solarium, er på grunn av hvor skadelig solen faktisk er. De færreste som tar sol tar det på grunn av D-vitaminene - de tar det for fargens skyld. Fuktighetskremen min som jeg bruker hver eneste dag har SPF 25, så til og med når jeg kun går til bussen en sommersdag holder jeg meg beskyttet. Betyr det at jeg får i meg mindre D-vitaminer den tiden jeg faktisk er ute i solen? Ja, så klart.

Ser også på mamma som brukte hele sin ungdomsstid innsmurt i olje på en strand i syden, så tror jeg holder meg unna. Lever heller på det å være "ekstra blek" enn å ha et snev av brunhet - fordi brun blir jeg virkelig aldri uansett. :p Og for å være ærlig er jeg drittlei av brunhysteriet som herjer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Nei. Jeg har aldri prøvd engang, jeg tviler nemlig på om jeg tåler kunstig sol noe bedre enn den ekte. Huden min klarer ikke sol i det hele tatt. Jeg er den eneste jeg kjenner som bruker solfaktor 30 i Norge i juni... :rolleyes:

Hei!

Da jeg var mindre og reiste til syden så tålte ikke jeg solen, og flasset av over hele meg. Gikk til hudlege å han anbefalte meg ta 20 sek med solarium og øke etter hvert. Da blir huden bygget opp og tåler mer sol :) Viss det ikke var for dette kunne nok jeg aldri reist til syden! :) Nå blir jeg aldri brent (men smører meg godt :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en xl75 kiwi king solseng som jeg har hjemme. Veldig praktisk, og slipper å høre på "Æ vil bare daiinnss meeedæææ" i 30 minutter den ene gangen i mnden jeg gidder å bruke det. Og så lukter det ikke som om man har blitt marinert i urin etterpå.

Angrer på at jeg ikke ble tannlege når man har så grei økonomi at man bare kan kjøpe en sånn solseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg tenker at folk kan velge selv om de vil få D-vitaminer via solen, eller om de heller tar det via kosten / tilskudd. Jeg må si at den største grunnen til at jeg holder meg unna både sol og solarium, er på grunn av hvor skadelig solen faktisk er. De færreste som tar sol tar det på grunn av D-vitaminene - de tar det for fargens skyld. Fuktighetskremen min som jeg bruker hver eneste dag har SPF 25, så til og med når jeg kun går til bussen en sommersdag holder jeg meg beskyttet. Betyr det at jeg får i meg mindre D-vitaminer den tiden jeg faktisk er ute i solen? Ja, så klart.

Rettelse: byttet til SPF 50. høhøh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...