Gå til innhold

Solarium


Gjest

Anbefalte innlegg

Sol fra solarium kan forårsake solbrenthet, dvs forbrenninger i huden. Disse skadene på hudcellene kan gi økt risiko for hudkreft. Sart hud, dvs hud som lett blir rød i solen, gir økt risiko for å bli solbrent og få hudkreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar en del sol om høsten og vinteren . Finnes ikke noen bedre energibombe enn å ta ei god styrkeøkt, gå i badstuen og en halvtimes sol etterpå :) Jeg er heldig, skal ikke mye til før jeg er brun, og fargen henger i en god stund også. En føler seg mye bedre etterpå da. Ihvertfall gjør jeg det :) Men når det er sagt så skal det taes med måte , synes ikke det er noe pent om en blir for brun heller :p

taes med måte så tar du 30 min sol på en gang? :p syns det overstiger "med måte" hvis du ikke har pigmenter som en semi-neger ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sol innimellom for hudens skyld og farge + humør. Men jeg tar aldri mer enn 15 min, blir som regel kun 5-10 min.(Synes det er ganske så kjedelig å bare ligge der :) ) Alle vet da at solen skader huden og øker kreftfaren(de som ikke gjør det, får ta seg en tur til Australia og få litt mer respekt for sola!!). Selv skal jeg ned til Australia igjen i februar og da er det faktor 30 det går i!

d er en ganske vesentlig forskjell på å bo i austalia og ta sol 15min par ganger i uka:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er bedre å få nok sol og D-vitaminer og heller bli litt brent en sjelden gang, enn å gå med konstant D-vitamin mangel. Det er vel mye som tyder på at D-vitamin er viktigere enn man tidligere har trodd.

Selv har jeg aldri vært redd for solen, men blir sjeldent eller aldri brent. Vanligvis går jeg uten solkrem, men om jeg merker at det blir for mye så blir jeg mer forsiktig og tar på litt solkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er bedre å få nok sol og D-vitaminer og heller bli litt brent en sjelden gang, enn å gå med konstant D-vitamin mangel. Det er vel mye som tyder på at D-vitamin er viktigere enn man tidligere har trodd.

Selv har jeg aldri vært redd for solen, men blir sjeldent eller aldri brent. Vanligvis går jeg uten solkrem, men om jeg merker at det blir for mye så blir jeg mer forsiktig og tar på litt solkrem.

Høres litt ut som meg det ..:p men bare litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like oppgitt hver gang; solen i seg selv er ikke skadelig for huden eller øker kreftfaren. Det blir hva du gjør det til! Man skal ha respekt for solen, men viktigere er det å kjenne sin egen kropp og hudtype. Sol deg, men IKKE BLI BRENT, så enkelt er det. Er vel ganske selvsagt at en afrikaner kan være i solen uten faktor, mens vi fra kalde Noreg må smøre oss. Tilpasning og atter tilpasning.. Hvis sol alene hadde økt kreftfaren så hadde jo hele utlandet vært innlagt på sykehus (sorry, måtte bare gi det inn med teskje). For mye av det meste er sjelden bra.

Sol = d-vitamin = bra

Sol = bedre humør = du føler deg vel med deg selv = større motstandsdyktighet mot sykdom osv .. (som egentlig betyr = sol kan FOREBYGGE kreft hehehe :whistling: )

Du blir brent av sol = ikkje bra = økt kreftfare

Konklusjon: "Så lenge vi ikke brenner oss i sola, er strålene mer helsefremmende enn farlige." - En eller annen professor. Get tanned and stay healthy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det fler som får kreft i australia enn resten av verden ang sola? sol er jo plitselig blitt fyfy

http://www.news-medical.net/news/20101129/Australiae28099s-largest-skin-cancer-study.aspx

Queensland has the highest rate of skin cancer in the world with fair-skinned people being most affected with the strong subtropical sun.

Så ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...