Gå til innhold

Hvordan kle seg "dyrt"?


Velvet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å kle seg "dyrt" spørs på hva du legger i det? Jeg kler meg "dyrt" - som i mellomdyre danske/svenske designplagg, unngår akryl og kunststoff så godt jeg kan osv osv, og har aldri størst utringning eller kortest skjørt. Bortsett fra det, hva er en dyr klesstil? Man kan ha hvit skjorte og blyantskjørt og allikevel se billig ut, ikke sant. Har et skrekkeksempel fra en boligvisning jeg var på en gang, meglerdamen (35-40) var platinablond med hvit skjorte kneppet opp til nedfor BH-kanten slik at de svarte blondene og kløften var SVÆRT synlig + at hun hadde svart blyantskjørt som var så trangt at man så nesten alt inkludert f*ttesprekken & skyhøye svarte pumps. Og dette var på et dyrt objekt på vestkanten i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Haha. Joda, men hva er da forskjellen på å kle seg billig etter kroppsformen og kle seg sofistikert etter kroppsformen?

Det finnes det vel ikke ett spesifikt svar på, fordi folk liker forskjellige ting.

Jeg har funnet ut av hva som funker for meg og hva som ikke funker.

Denne sesongen her har jeg foreksempel holdt meg langt unna butikken zara. I lang tid nå har de hatt "skinnklær" som rett og slett ser ut som søppelposer...

Når jeg kjøper klær så tenker jeg på hvordan plagget ser ut etter en vask eller to, vil det miste pasform, er det et stoff jeg liker?

Hvis du vet hva du vil ha, kan du i blandt finne samme type stoff og plagg på f.eks H&M, som på dyrere butikker.

Selv om det er dyrt behøver det ikke alltid være fint. ( selv om jeg har en tendens til å like dyre ting) :/

Men men:) så lenge man selv trives er vel det viktigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late som blir sentralt stikkord Marly.

Tubetopp og baggy dressbukser? Det høres ut som minmote.no. Du vet "den lille sorte" som passer til alt? Den gjør ikke det. Å unngå å se trashy ut til hverdags bør være så enkelt at det ikke krever forklaring. Til fest, boolsk operatør OR. Pupper, eller lår. Ikke begge. Lårkort betyr ikke parallell med pelvis. Det betyr at kjolen stopper litt over kneet. Åpen rygg eller utringning. Fargevalg, ikke sort. Finn noe som kler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke forskjell på Prada eller Hennes for å si det sånn om folk klarer å kombinere ting fint, og bestemme seg for hva som er i "hovedfokus"!

Det finnes mennesker som fint kan se forskjell på Prada og hm :)

Jeg ville satset på gode stoffer/materialer, rene linjer og få farger. Og en ærlig venn/veninne sin mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, er vel kun på denna nettsida jeg kan late som jeg har noe å komme med i en sånn diskusjon.. Men; jeg føler at å velge hovedsakelig ett fokuspunkt er nøkkelen for min del... Jeg ser ikke forskjell på Prada eller Hennes for å si det sånn om folk klarer å kombinere ting fint, og bestemme seg for hva som er i "hovedfokus"!

En sikker vinner for å bomme her er i min mening å kjøre på med mye hud, samtidig som man viser de nye smykkene, samtidig som man skal ha den trangeste toppen, samtidig som man har de nye hælene and so on. En smule overdrevet, but you catch my drift. Eksempel: svart miniskjørt og sylhøye stilletter= stor fare for å se trashy ut. Svart miniskjørt, grå cardigan og lave boots= hverdagskul. Tubetopp og pølseskinn-jeans= runde to for ikke kjempe-suksess. Tubetopp og litt baggy dressbukser= stilig business.

Better bodies treningsbukse med ketschupflekk og sportsbh= sikker vinner i sofaen!

Jo, men det er jo sånn ALLE jenter ser ut på byen :p

I dag kjøpte jeg meg forresten ett blyantskjørt som går til knærne, ullstrømpebukser og en sånn "oversized" strikkatopp jeg tenkte å bruke singlet under. Ja, jeg hadde tenkt å kombinere alt dette :p

Vi får se når jeg kler på meg hva jeg syns selv. Dette kan umulig være billig billig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg just P.J.S jakke. 8k :) hoho

Men .. den ser jo billig ut.

Det finnes mennesker som fint kan se forskjell på Prada og hm :)

Jeg ville satset på gode stoffer/materialer, rene linjer og få farger. Og en ærlig venn/veninne sin mening ;)

This. spesielt ang. gode stoffer (naturstoffer, unngå billig dritt som polyester osv).

Velvet: Tenker du til hverdags eller fest, eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...